جاباما
۵۹۸۹۳۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

احتمال بازگشت شجریان به صحنه بعد از محرم

واکنش ظریف بعد از تمام شدن «سی» در ساعت یک بامداد: نه تنها خسته نیستم که از همیشه شاداب‌ترم.

خبرگزاری خبرآنلاین: واکنش ظریف بعد از تمام شدن «سی» در ساعت یک بامداد: نه تنها خسته نیستم که از همیشه شاداب‌ترم.

محمدحسین توتونچیان مدیر برگزاری پروژه «سی» می‌گوید در حال رایزنی و تلاش برای گرفتن مجوزِ اجرای مجدد هستند و احتمالا بعد از ماه‌های محرم و صفر بار دیگر روی صحنه می‌روند.
کنسرت- نمایش «سی» با حضور همایون شجریان خواننده، سهراب پورناظری نوازنده و سحر دولتشاهی، بهرام رادان، مهدی پاکدل، بانیپال شومون، حسین صوفیان، دلنیا آرام و صابر ابر بازیگران، روز گذشته سه‌شنبه ۲۱ شهریور، سی‌اُمین اجرای خود را در فضای باز مجموعه سعدآباد پشت سر گذاشت، این پروژه در هر شب از اجرای خود میزبان ۴۰۰۰ مخاطب و در مجموع ۱۲۰۰۰۰ نفر بوده است؛ با بلیتی مابین ۲۵ تا ۱۹۵ هزار تومان.

محمدحسین توتونچیان مدیر برگزاری این پروژه، موسسات فرهنگی- هنری دل‌آواز و بارانا تهیه‌کنندگان آن و اسپانسرشان شرکت سامسونگ بوده است، برگزارکنندگان این کنسرت- نمایش در تلاشند تا پس از محرم و صفر نیز اجرایشان را ادامه دهند و اگر مسئولان سیاسی و انتظامی شهرستان‌ها موافقت کنند، مایلند در اماکن فرهنگی- تاریخی سایر نقاط ایران هم روی صحنه بروند.

توتونچیان در مورد تعداد تماشاگرانی که در مجموع به تماشای این کنسرت- نمایش نشستند گفت: «ما «سی»‌ اجرا را پشت سر گذاشتیم و در هر شب، میزبان ۴۰۰۰ نفر بودیم و در مجموع ۱۲۰ هزار نفر از این برنامه دیدن کردند.»

او در مورد علت انتخاب مجموعه سعدآباد برای اجرای کنسرت- نمایش «سی»، جدا از آن‌چه در نشست خبری (اینجا) اعلام شد، تصریح کرد: «نبودن سالنی سربسته با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر در انتخاب مجموعه سعدآباد موثر بود اما این نه اولین دلیل که آخرین آن‌هاست. مسئله اول ماهیت فرهنگی- تاریخی این مکان و نسبت آن با ماهیت پروژه «سی» بود. یعنی فضایی که به واسطه مکان ساخته شد با فضایی که اثر می‌خواست برای مخاطب بسازد کاملا همخوانی داشت.
مسئله دوم استفاده از تکنولوژی ۳D مپینگ بود که روی کاخ ملتِ مجموعه سعدآباد به خوبی جواب ‌داد و همین‌طور قابلیت بالای این بنا برای اجرای میزانسن‌های مدنظر کارگردان، دیگر مزیت آن بود. ظرفیت، مسئله سوم بود. بزرگترین سالن ما در تهران، تالار وزارت کشور است که با احتساب صندلی‌هایی که به علت ایراد در چیدمانشان قابل‌فروش نیستند ۲۸۵۰ نفر ظرفیت دارد و سالن سربسته دیگری هم نبود که به عنوان مثال ظرفیتی ۴۰۰۰ هزار نفری داشته باشد.»

توتونچیان ادامه داد: «در طول ۳۰ اجرا، هر شب ۴۰۰۰ نفر این اجرا را دیدند و من بازخوردی جز حیرت و شگفتی از آن‌ها نگرفتم و این نکته‌ای بود که همه مخاطبان اعم از هنرمندان و سیاستمداران در آن مشترک بودند. شبی که میزبان محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه بودیم، بعد از تمام شدن اجرا در ساعت یک بامداد وقتی به او خسته نباشید گفتیم، پاسخ داد؛ نه تنها خسته نیستم که از همیشه شاداب‌ترم!»

مدیر سایت‌ فروش بلیت ایران کنسرت در مورد انتقاداتی که نسبت به سطح بالای قیمتِ سقف این کنسرت- نمایش؛ ۱۹۵ هزار تومان، وجود داشت توضیح داد: «اولا این ماجرایی نیست که برای اولین بار رخ داده باشد و اگر به همان سایت ایران کنسرت مراجعه کنید می‌بینید که پیشتر در کنسرت شهرام ناظری بلیت ۱۹۵ هزار تومانی داشته‌ایم و همین الان نیز اُپرای «عشق و عقل و آدمی» سقف بلیتش ۲۰۰ هزار تومان است.
نکته دیگر این که ما در «سی» کفِ بلیت را ۲۵ هزار تومان در نظر گرفتیم تا دانشجویان یا کسانی که می‌خواهند کم‌تر هزینه کنند هم به دلیل مسائل مالی با مشکلی مواجه نشوند. نکته سوم این که چرا هزینه‌هایی را که برای این پروژه شد نمی‌بینید و توجه نمی‌کنید کدام برنامه بوده که در این حد برای اجزای مختلفش هزینه شده باشد؟ و مسئله آخر این که اگر اعتراضی نسبت به این ماجرا از سمت مخاطبان وجود داشت قطعا شاهد استقبال مردم نبودیم و بلیت‌ها فروش نمی‌رفت که این طور نشد و عکسش را شاهد بودیم.»

توتونچیان در مورد نظر شخصی خودش نسبت به این که پروژه «سی» در کدام دسته‌بندی قرار می‌گیرد و نمایش موزیکال است یا اُپرا یا چیزی دیگر گفت: «قطعا هیچ کدام این‌ها نیست و نمی‌شود نامی جز کنسرت- نمایش برایش گذاشت. شما باید به وزن و جایگاه افراد توجه کنید، وقتی نام همایون شجریان در میان است نمی‌توان نام اثری را که او در آن می‌خواند، نمایشِ موزیکال گذاشت و من جز کنسرت- نمایش نام دیگری برایش نمی‌شناسم.»

او در مورد امکان تمدید اجرای پروژه «سی» در تهران هم توضیح داد: «قطعا با توجه به سرد شدن هوا دیگر امکان اجرا در مجموعه سعدآباد وجود ندارد و در حال رایزنی و تلاش برای گرفتن مجوزِ اجرا در جایی دیگر هستیم تا احتمالا بعد از ماه‌های محرم و صفر بار دیگر روی صحنه برویم.»

توتونچیان در مورد امکان اجرا در شهرستان‌ها هم افزود: «ما از این که این اثر را در دیگر مکان‌های فرهنگی و تاریخی کشورمان اجرا کنیم استقبال می‌کنیم ولی طبیعتا اجرا در شهرستان‌ها نیاز به همکاری استانداران، مراجع انتظامی، دادستانی و امامان جمعه دارد و ما پیشاپیش آمادگی‌مان را اعلام می‌کنیم.»

او در پایان گفت: «بی‌شک این سطح از استقبال مردم جای تشکر و قدردانی دارد.»

کنسرت- نمایش «سی» سه‌شنبه ۲۱ شهریور آخرین شب اجرای خود را در فضای باز کاخ سعدآباد پشت سر خواهد گذاشت و اگر شرایط آن‌گونه که برگزارکنندگانش می‌خواهند پیش برود، احتمالا بعد از محرم و صفر نیز روی صحنه خواهد رفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته بعداز توبه و ابراز ندامت.

    • بدون نام

      دیدی با بازگشت شجریان تمام مشگلاتمون خل میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج