۵۹۹۰۱۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اعضای شورای شهر با انسجام در کنار شهردار

محمد علیخانی عضو شورای شهر در روزنامه روزان می نویسد: ما در شهرداری تهران، مشکلات زیادی داریم که هنوز حل ‌نشده باقی ‌مانده است. این مشکلی است که ما در دولت هم با آن برخورد کردیم و انتظار داشتیم که با توجه به یکدست بودن شورای پنجم از این ‌دست اتفاقات، در شهرداری رخ ندهد.

محمد علیخانی عضو شورای شهر در روزنامه روزان می نویسد: ما در شهرداری تهران، مشکلات زیادی داریم که هنوز حل ‌نشده باقی ‌مانده است. این مشکلی است که ما در دولت هم با آن برخورد کردیم و انتظار داشتیم که با توجه به یکدست بودن شورای پنجم از این ‌دست اتفاقات، در شهرداری رخ ندهد.

مشکل مالی شهرداری، در حال حاضر به‌ گونه‌ای است که در پایان شهریور باید حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پرداختی داشته باشد درصورتی‌که شهرداری، اصلاً این مقدار بودجه را در حساب خود ندارد و ما به نیرویی نیازمندیم که جوان و خوش‌فکر باشد و بتواند این مشکلات را مرتفع کند. ما در بدنه شهرداری، تعداد زیادی نیروی کار جوان داریم و اولویت ما هم از داخل بدنه شهرداری است که ضمن آشنایی با کار، به‌روز و کارآمد باشد و در اولویت بعدی نیز، اگر بنا شد کسی را از خارج شهرداری به کار بگیریم، شخصی باشد که دردی را از شهرداری تهران دوا کند نه اینکه خودش بار اضافه‌ای شود.

در جلسه گذشته، تذکری را به شهردار دادم که امیدوارم بیشتر به آن توجه شود و امروز نیز در راستای اجرایی شدن آن و رسیدگی به آن، تذکرم را به‌صورت کتبی ارائه دادم. مباحث قانونی درباره اقدامات و انتصابات شهردار باید انجام گیرد و پیگیری شود و مراجع ذی‌صلاح، درباره آن اعلام نظر کنند که اگر تخلفی است، بنا بر وظیفه به آن رسیدگی شود و اگر منع قانونی ندارد به اطلاع ما برسد.

ابقای مدیران دوره قالیباف، در شهرداری جدید، نکته‌ای بسیار اذیت کننده است، چراکه این معنی را منتشر می‌کند که شهرداری پیشین تایید شده است و این کار، در حقیقت تأییدی بر عملکرد شهردار گذشته و مدیران آن است. این ابقای مدیران دوره پیشین، این پیش‌فرض را به وجود‌ می‌آورد که چه ضرورتی برای انتخاب شهردار جدید و شورای اصلاح‌طلب یکدست وجود داشت؟ اگر بنا بر این بود که تیم مدیریتی به قوت گذشته باقی بماند، تلاش برای کسب رأی لیست اصلاح‌طلبان شورا چه بود؟ همان‌طور که در ابتدای صحبت‌ها گفتم، ما این مسئله را در دولت نیز مشاهده کردیم و همواره هم از منتقدان آن بوده‌ایم. باید گفت که تفاوت میان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در همین نقطه است. اکثریت حامی اصلاح ‌طلبان را نیروهای جوان تشکیل می‌دهند درحالی‌که حامیان اصول‌گرایان، اقشار سنتی جامعه و مسن‌تر هستند.

متأسفانه، زمانی که اصلاح‌طلبان پیروز می‌شوند، سکان‌داران مسئولیت‌ها، این عقبه و حامیان خود را که اکثراً نیز جوان، خوش‌ فکر و متخصص هستند، فراموش می‌کنند. این عملکرد، آسیب‌زاست و جوانان و زنان حامی این جریان را بی‌اعتماد می‌کند و فرصت خدمتگزاری را از این قشر می‌گیرد. از طرفی نیز اگر تغییری درروند مدیریتی که مردم به خاطر آن، این تیم را گزینش کردند، اتفاق نیفتد، هیچ اصلاحی در سازمان صورت نمی‌گیرد.

برخی از رسانه ‌ها این صحبت‌ های ما را از جنس سهم‌خواهی می‌دانند درصورتی‌که این‌طور نیست. ما سعی داریم در کنار شهردار و شهرداری قدم برداریم و شهردار را محدود نکنیم. تا به اینجا، اعضای شورا با انسجام کامل و به شکل یکدست در کنار شهردار حضورداشته است. شورای شهر به دنبال تغییرات و اصلاح است و حال، نوبت شهردار است که این انسجام و پشتیبانی شورای شهر را بی پاسخ نگذارد چراکه شهردار بدون حمایت و همراهی شورای شهر، موفق نمی‌شود. آقای نجفی در مورد انتصاب بازنشستگان سکوت کردند و پاسخی ندادند. جلسات مشترک ما با شهردار ادامه خواهد داشت و در این موارد صحبت می‌کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج