جاباما
۶۰۸۴۶۱
۵۰۸۸
۵۰۸۸
پ

۵ راه برای کاهش وزن، که ربطی به تغذیه ندارد

یادتان باشد؛ اگر می‌خواهید به روش سالمی وزن کم کنید، باید مطمئن شوید که این روش، تغییری در سبک زندگی‌تان است. برنامه‌های بسیار محدود کننده و سخت، تنها برای یک مدت کوتاه دوام می‌آورند و کمکی به کاهش وزن‌تان نمی‌کنند.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: بهترین روش کاهش وزن، روش ساده‌ای است: پیروی از یک رژیم سالم و متعادل و داشتن تحرک بدنی و ورزش منظم. برای اینکه مسیرتان به سمت کاهش وزن، راحت‌تر شود، پنج استراتژی مفید برای کاهش وزن وجود دارد که باید بخشی از سبک زندگی سالم‌تان بشود.
۱. یک سیسیتم حمایتی دور وبرتان داشته باشید

وقتی بتوانیم به کسانی که پشتیبان ما هستند تکیه کنیم، خیلی از کارها ساده‌تر خواهند شد، مخصوصا در مورد کاهش وزن. علم نشان داده که ما به شدت تحت تاثیر پنج نفر از کسانی هستیم که بیشترین وقت خود را با آنها سپری می‌کنیم. آنها روی طرز فکر، تصمیم گیری‌‌ها و حتی اعتماد بنفس ما اثر می‌گذارند. جای تعجب نیست که وجود کسانی که تشویق‌مان می‌کنند و به ما انگیزه می‌دهند برای موفقیت در خیلی از زمینه‌ها، مخصوصا در کاهش وزن، ضروری است.

۲. اهداف واقع گرایانه تعیین کنید و برنامه داشته باشید

چند بار هدف مشخص کردید و هرگز هم به آن نرسیدید؟ این اتفاق می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد، اما قبل از اینکه هدف تعیین کنید، وقت بگذارید و فکر کنید. آیا هدفی که انتخاب می‌کنید واقع گرایانه است؟ آیا چیزی هست که بتوانید در زمان مشخصی به روشی سالم به آن برسید؟ آیا تمام کارهایی را که لازم است انجام دهید می‌توانید انجام دهید؟ اگر جواب‌تان به هر کدام از این سوال‌ها منفی است، پس بازبینی کنید.
۵ راه برای کاهش وزن، که ربطی به تغذیه ندارد

یادتان باشد؛ اگر می‌خواهید به روش سالمی وزن کم کنید، باید مطمئن شوید که این روش، تغییری در سبک زندگی‌تان است. برنامه‌های بسیار محدود کننده و سخت، تنها برای یک مدت کوتاه دوام می‌آورند و کمکی به کاهش وزن‌تان نمی‌کنند.

۳. همه چیز را یادداشت کنید

وقتی هدف‌‌های‌تان را مشخص کردید، باید آنها را روی کاغذ بیاورید. یکی از چیزهایی که افراد بسیار موفق انجام می‌دهند، یادداشت کردن است، درست به همین دلیل است که یادداشت کردن تمام چیزهایی که می‌خورید، شما را در کاهش وزن موفق خواهد کرد. مطالعه‌ای نشان داد افرادی که تمام چیزهای مربوط به خورد را طی شش ماه یادداشت کرده بودند، نهایتا ۶ تا ۷ کیلوگرم کرده بودند.

۴. به بدن‌تان گوش دهید

به جای در پیش گرفتن یک رژیم سخت، سعی کنید به خودتان آزادی بدهید تا چیزی را که می‌خواهید بخورید. این به معنی هر روز پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده و دونات خوردن نیست. بلکه یعنی انتخاب غذاهای سالم در بیشتر اوقات و اینکه به خودتان اجازه دهید هر وقت بدن‌تان غذای ناسالمی خواست و به شما اعلام کرد، بخورید. به بدن‌تان اعتماد کنید و هر وقت اعلام گرسنگی کرد، جوابش را بدهید. حتما بیشتر اوقات، غذاهای طبیعی و مغذی را که فواید زیادی برای سالمتی دارند بخورید، اما گهگاه غذای ناسالم خوردن هم ایرادی ندارد.

۵. همیشه برای برطرف کردن استرس‌تان وقت بگذارید

زندگی‌های پرشتاب و پرمشغله‌ی امروزی، کسی را از استرس بی‌نصیب نمی‌گذارند. اما شما می‌توانید تاثیرات منفی استرس را با عادت کردن به آرام سازی خودتان کاهش دهید. آخر هفته‌ها کار را رها کنید و به استراحت و تفریح بپردازید.
تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد که حتی خیلی دور از محل کارتان و ساعات غیرکاری هم کار کنید که به معنی به دوش کشیدن تمام فشارها و استرس‌های کاری در هر زمان و مکانی است، حتی در روزها تعطیل هفته. اگر زمانی را به آرام کردن و استراحت دادن به خودتان اختصاص ندهید، باید وزن اضافی‌تان را تحمل کنید!

۵ راه برای کاهش وزن، که ربطی به تغذیه ندارد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج