جاباما
۶۳۰۵۰۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

فراری Lusso T ۲۰۱۸؛ این خودرو یک شاهکار است

فراری همیشه برای مشتریان خود آپشن‌های زیادی در نظر می‌گیرد تا مشتریان با شخصی سازی دلخواه‌شان خودروی مورد علاقه خود را بسازند اما این بار فراری با تنها قرار دادن یک موتور V۸ تویین توربو در GTC۴Lusso T بجای V۱۲ تنفس طبیعی که قبلا در GTC۴Lusso قرار داده بود، این شخصی سازی را محدود کرده است و مشتریان درباره موتور خودرو نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند.

برترین ها - ترجمه از محمدپارسا حاتمی: فراری! معرف حضورتون که هست؟ کمپانی ایتالیایی که با اسب‌های سرکش خود بسیار مشهور است و جاده‌ها را یکی پس از دیگری به لرزش در می‌آورد. فراری همیشه برای مشتریان خود آپشن‌های زیادی در نظر می‌گیرد تا مشتریان با شخصی سازی دلخواه‌شان خودروی مورد علاقه خود را بسازند اما این بار فراری با تنها قرار دادن یک موتور V۸ تویین توربو در GTC۴Lusso T بجای V۱۲ تنفس طبیعی که قبلا در GTC۴Lusso قرار داده بود، این شخصی سازی را محدود کرده است و مشتریان درباره موتور خودرو نمی‌توانند تغییری ایجاد کنند.
فراری Lusso T 2018؛ این خودرو یک شاهکار است
GTC4Lusso که قبلا بارها و بارها اسم آن را شنیده‌اید، نسخه پیشرفته و ارتقا داده شده‌ی فراری FF است که در سال 2012 تولید شد؛ خودرویی چهار چرخ متحرک که بدنه‌ای با استایل شوتینگ بریک داشت. GTC4Lusso کمی در طراحی نسبت به FF ورزیده‌تر شده و گویی طراحان خبره فراری مشت و مالی حسابی به آن داده‌اند و اکثر قسمت‌ها هم با تغییر مواجه شده‌ است بجز موتور و نیروی محرکه‌اش. Lusso T که قرار است در کنار GTC4Lusso بفروش برسد قرار است از موتور 3.9 لیتری V8 تویین توربو استفاده کند، همانی که در 488GTB و Portofino نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
فراری Lusso T 2018؛ این خودرو یک شاهکار است

استفاده از موتور 8 سیلندر و چرخ‌های عقب سبک‌تر باعث کاهش وزن 54 کیلویی این خودرو شده که در نهایت باعث توزیع وزن خودرو بصورت 54 درصد در عقب و 46 درصد در جلو شده است. موتور V8 جدید نسبت به نمونه‌ای که در California T بود از سر سیلندرهای کوتاه‌تر، میل لنگ‌های تخت، اینتر کولر جدید و ورودی هوای توسعه داده شده به همراه سیستم اگزوز بهینه‌تر استفاده می‌کند. حداکثر قدرت خروجی این موتور 602 اسب بخار در دور موتور 7500 دور بر دقیقه است در حالی که همین موتور در Portofino، 591 اسب بخار و در 488GTB، 661 اسب بخار تولید می‌کند. اما میزان گشتاور تولیدی در هر سه یکسان و معادل 760 نیوتن متر در دور موتور 3000 دور بر دقیقه است. موتور 6.3 لیتری V12 که در GTC4Lusso مشاهده می‌شود، 78 اسب بخار بیشتر از موتور V8 تولید می‌کند در حالی که گشتاوری حدود 60 نیوتن متر کمتر از آن تولید خواهد کرد.
فراری Lusso T 2018؛ این خودرو یک شاهکار است

فراری توانست با این موتور ارتقایی 0.1 ثانیه‌ای در صفر تا 100 این خودرو نسبت به نمونه پیشین داشته باشد و رکورد 3.4 ثانیه‌ای را ثبت کند. همچنین سقف سرعت 320 کیلومتر بر ساعتی آن که نسبت به GTC4Lusso 15 کیلومتر کمتر است. اما این بدان معنی نیست که شما را تحدید نخواهد کرد بلکه باید حالا حالاها تلاش کنید تا بتوانید از آن عبور کنید. بدلیل استفاده از گیربکس 7 سرعته دو کلاچه فراری، در این فلفل تند و تیز، تعویض دنده‌هایی بسیار سریع و کمترین تاخیر توربو را شاهد هستیم. تصور کنید این حجم از قدرت و گشتاور اگر می‌خواست تنها به چرخ‌های عقب منتقل شود تنها باید شاهد هرزگردی می‌بودیم اما اکنون با سیستم چهار چرخ متحرک‌اش چسبندگی بیشتری حاصل شده است در حالی که آنقدر قدرت بالاست که حتی در سرعت 50 کیلومتر بر ساعت نیز با فشار پدال گاز ترکشن کنترل وارد کار شده تا جلوی هرزگردی را بگیرد.
در هر سرعتی با فشار اندکی در پدال گاز شتاب ثانویه‌ی فوق العاده آن را می‌توانید کاملا حس کنید. وقتی دور موتور از 5000 rpm که عبور می‌کند تا 8000 rpm که محدوده ردلاین موتور است صدای واقعی اسب سرکش فراری را که نوازش دهنده روح و روان انسان است، به خوبی شنیده می‌شود در حالی که در غیر از این صورت موتور بسیار بی سر و صدا و آرام است. همچنین در ترافیک که شما ایست کامل دارید به هیچ وجه صدایی نمی‌شنوید چرا که سیستم auto stop/start وارد کار شده و موتور را برای کاهش مصرف سوخت خاموش می‌کند.

فراری گفته است هدف آن‌‌ها از تولید Lusso T ایجاد خودرویی بوده که احساس اسپرت‌تری نسبت به مدل قبلی با موتور V۱۲ داشته باشد و با تجربه‌ی رانندگی که ما با این خودرو در نیویرک داشتیم فکر می‌کنیم فراری به هدف خود رسیده است.
فراری Lusso T 2018؛ این خودرو یک شاهکار است

بدلیل استفاده از کمک‌های مغناطیسی که از سیالی رئومغناطیسی پر شده است، هنگام شروع به حرکت این خودرو به شدت نرم و راحت است و حتی در سنگ فرش‌های منطقه منهتن نیز این احساس راحتی حس می‌شود و تنها در هنگام تعویض بر روی حالت اسپرت کمی کمک‌ها سفت‌تر می‌شود. در پیچ‌های تند نیز صادقانه باید گفت که خودرو بالانس و تعادل خود را حفظ می‌کرد و اطمینان خاطر لازم را برای راننده، ایجاد می‌کرد. کالیپرهای ترمز هم به اندازه کافی بزرگ و کاملا پاسخ گو نیازتان هستند.

وقتی پشت فرمان این شاهکار فراری می‌نشینید ساپورت صندلی‌ها و اینکه بخوبی شما را در بر می‌گیرند شما را مجذوب خود می‌کند و حتی دید بیرونی هم از خیلی از خودروهای کوپه دیگر نیز بهتر است. در داخل کابین تماما از از چرم عالی و روکش‌های فیبر کربن استفاده شده و شما نمی‌توانید قطعه‌ای پلاستیکی در آن پیدا کنید. طبق معمول فراری دور موتور را در وسط کنسول سنجش‌ها به همراه شماره دنده قرار داده است و در دو طرف آن دو صفحه نمایش دیگر جای خوش کرده‌اند. در سمت راست سرعت سنج آنالوگ و در سمت چپ سرعت سنج دیجیتالی به همراه سایر اطلاعات لازم برای راننده. در کنسول وسط نیز یک پنل ۱۰.۳ اینچی لمسی قرار داده شده است و اگر بخواهید به سیستم Apple CarPlay نیز دسترسی داشته باشید باید ۳۹۰۰ دلار (۱۶ میلیون تومان) دیگر نیز بپردازید.
فراری Lusso T 2018؛ این خودرو یک شاهکار است
اما این تنها پنل نیست و پنل LCD 8.8 اینچی دیگری هم برای دیگر سرنشین جلویی در بالای داشبرد خودرو در نظر گرفته‌اند که اطلاعات زیادی را می‌تواند از آن طریق مشاهده کند. فرمان خودرو هم مانند خودروهای فرمول یک طراحی شده و می‌شود گفت تمام امکانات لازم برای رانندگی بر روی آن قرار داده شده است تا در کمترین زمان و بدون حواس پرتی بتوانید تغییرات خود را اعمال کنید؛ مانند سوئیچ‌های تغییر حالت رانندگی و کلید استارت خودرو. البته خودروی تستی ما آپشن LEDهای ردلاین بر روی غربیلک فرمان را نیز داشت و بسیار هیجان انگیز بود وقتی دور موتور بالا می‌رفت و رنگ LEDها از سبز به قرمز تغییر می‌کرد. پشت فرمان نیز پدال‌های زیبا و خوش دست تعویض دنده حضور دارند که تماما شما را ترغیب به تعویض دنده می‌کنند.
فراری Lusso T 2018؛ این خودرو یک شاهکار است

این فراری، فراری‌ای است که شما حتما از راندن آن لذت خواهید برد، اما آیا باز هم موتور V12 همیشگی فراری را می‌خواهید؟ باید بگوییم که با Lusso T شما حدود 40.000 دلار (160 میلیون) در هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد چرا که نمونه V12 آن، 40 هزار دلار گران‌تر است و همچنین Lusso T در هر 100 کیلومتر 14 لیتر مصرف بنزین بطور ترکیبی مصرف می‌کند در صورتی که با موتور V12 بصورت ترکیبی 18 لیتر مصرف خواهید کرد. برای خرید این خودرو هم باید حدود 300.000 دلار (1 میلیارد و 200 میلیون تومان) از جیب مبارک خرج نمایید. کلا تفاوت بارز بین Lusso T و مدل پیشین خود در طراحی چرخ‌ها و خروجی اگزوز‌هاست و فرق خیلی خاصی از نظر ظاهر ندارند. اما در مجموع GTC4Lusso T یک خودروی شاهکار است و شکی در آن نیست اما باز هم ما بیشتر به فراری تنفس طبیعی با غرش 12 سیلندر عادت کرده‌ایم و تمایل بیشتری برای راندن آن داریم و فکر می‌کنیم دل‌مان هنوز با آن است. اما تصمیم نهایی با شماست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج