جاباما
۶۵۹۱۹۹
۱۱ نظر
۵۰۶۳
۱۱ نظر
۵۰۶۳
پ

حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)

همه این حیوانات عجیب واقعی هستند. چند تا از آن‌ها را قبلا می‌شناختید؟

برترین‌ها - ترجمه از الهام مظفری : ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر از حیوانات وحشی عجیب و غریب است. گونه‌های بسیار زیادی وجود دارند که بیشتر مردم آن‌ها را نمی‌شناسند و آشنایی با آن‌ها می‌تواند جالب باشد.‌ در این مطلب می‌خواهیم حیواناتی را به شما معرفی کنیم که به نظر می‌رسد فتوشاپ شده باشند اما کاملا واقعی هستند.

آن‌ها در هر شکل و اندازه‌ای هستند. یکی از این حیوانات گرگ یال دار است که شبیه یک روباه قرمز است که با یک گوزن جفت گیری کرده باشد. اما هیچ یک از آن‌ها نیست، در واقع نوع خاصی از پستاندار است که خز، صورت دوست داشتنی و پاهای باریک و بلندی دارد. به همین ترتیب بسیاری از حیوانات این مطلب شبیه موجودات هیبریدی داستان‌های تخیلی هستند و به سختی می‌توان باور کرد واقعا در گوشه‌ای از این جهان زندگی می‌کنند. چه با بیشتر این موجودات آشنا باشید چه نباشید یک چیز مشخص است: تنوع زیادی در قلمروی حیوانات وجود دارد که باید قدر آن را بدانیم و از آن حفاظت کنیم.

مارخور (markhor)

مارخور گونه بزرگی از بز وحشی است که در شمال شرق افغانستان و پاکستان یافت می‌شود. این گونه‌ها در حال انقراض هستند، چون کمتر از ۲۵۰۰ مارخور بالغ وجود دارد. مارخور حیوان ملی پاکستان است. ماده کف مانندی هنگام جویدن از دهان این حیوان خارج می‌شود و روی زمین افتاده و خشک می‌شود. مردم محلی این ماده را برای خارج کردن سم مار از زخم مفید می‌دانند.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)

دل (Dhole)

دل گونه‌ای از سگ سانان بومی جنوب و جنوب شرقی آسیاست. این حیوان بسیار اجتماعی است و در گروه‌های بزرگی زندگی می‌کند که اغلب برای شکار به دسته‌های کوچکی تقسیم می‌شوند. طعمه اصلی آن‌ها سم داران متوسط هستند که با خسته کردن آن‌ها بعد از تعقیب طولانی شکارشان می‌کند و بعد از دریدن شکمشان آن‌ها را می‌خورند. اگرچه دل‌ها از انسان می‌ترسند، اما به صورت گروهی شجاعت کافی برای حمله به حیوانات بزرگ و خطرناکی مثل گراز وحشی، بوفالوی آبی و حتی ببر‌ها را دارند.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)

دلفین پوزه کوتاه (Irrawaddy Dolphin)

دلفین پوزه کوتاه گونه‌ای از دلفین‌های اقیانوسی است که در نزدیکی سواحل و رودخانه‌ها در بخش‌های از خلیج بنگال و جنوب شرقی آسیا یافت می‌شود. از نظر ژنتیکی دلفین کوتاه شبیه به نهنگ قاتل است.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)

سگ راکون (Raccoon Dog)

سگ راکون، سگ کاونده یا تانوکی نوعی سگ سان بومی شرق آسیاست. این سگ به دلیل شباهتش به راکون این نام را گرفته است. هر دوی آن‌ها به خوبی از درخت بالا می‌روند.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)

سیفونیا کلاواتا (Cyphonia Clavata)

سیفونیا کلاواتا گونه‌ای از زنجره درختی است که یک اندام فرعی شبیه به مورچه روی سرش دارد تا بدن واقعی آن را از شکارچیان مخفی نگه دارد.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)


سوندا کولوگو (Sunda Colugo)

سوندا کولوگو یا لمور پرنده سوندا در واقع نه لمور است و نه پرنده. بلکه با سر خوردن روی درختان جست و خیز می‌کند. این حیوان کاملا درختی و شب‌ها فعال است و از بخش‌های نرم گیاهان مثل برگ‌ها و ساقه‌های جوان، گل‌ها و میوه‌ها تغذیه می‌کند. سوندا کولوگو در جنوب شرقی آسیا در اندونزی، تایلند، مالزی و سنگاپور یافت می‌شود.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)


دلفین نهنگ راست جنوبی

این حیوان گونه‌ای کوچک و باریک از پستانداران است که در آب‌های سرد نیمکره جنوبی یافت می‌شود. آن‌ها شناگران سریعی هستند که هیچ دندان قابل مشاهده و باله پشتی ندارند. آن‌ها بسیار ظریف هستند و اغلب با بیرون پریدن‌های مداوم از آب حرکت می‌کنند.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)

خرچنگ یتی (Yeti)

این خرچنگ نوعی ده پای دریایی است که در منافذ هیدروترمال اعماق دریا زندگی می‌کند. این حیوانات پنجه‌ها و پاهای سفید و پشمالو دارند.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)


موش کور دماغ ستاره‌ای (Star-Nosed Mole)

موش کور دماغ ستاره‌ای نوعی موش کور کوچک است که در مناطق پست و مرطوب شرق کانادا و شمال شرق ایالات متحده زندگی می‌کند. این حیوان به راحتی توسط پوزه ستاره‌ای خود که از ۱۱ جفت شاخه گوشتی صورتی تشکیل شده شناخته می‌شود، این اندام به عنوان یک اندام لمسی با بیش از ۲۵ هزار گیرنده حسی عمل می‌کند.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)


لمپری (lamprey)

لمپری نوعی ماهی بدون فک است که عمدتا در آب‌های ساحلی و شیرین زندگی می‌کند و نوع بالغ آن با دهان مکنده قیفی و دندان دار شناخته می‌شود. آن‌ها خودشان را به ماهی‌ها می‌چسبانند و خونشان را می‌مکند. لمپری‌ها حدود ۳۰۰ میلیون سال است که وجود دارند و ساختار بدن آن‌ها نسبتا بدون تغییر باقی مانده است.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)


موش کور برهنه

این موجود ویژگی‌های زیادی دارد که آن را برای انسان بسیار مهم می‌کند. آن‌ها نسبت به سرطان مقاوم هستند و تا ۲۸ سال زندگی می‌کنند که برای پستانداری با این ابعاد بسیار عجیب است. آنها حتی در سنین بالا هم جوان، سالم و کاملا بارور می‌مانند که برای یک حیوان سالخورده معادل این است که یک پیرزن ۸۰ ساله ویژگی‌های بیولوژیکی ۵۰ سال جوانتر از خود را داشته باشد. موش کور برهنه هم در تحقیقات سرطان و هم پیری مورد استفاده قرار می‌گیرد. نه تنها این موجود عجیب است بلکه بسیار بااهمیت هم هست.
حیوانات عجیبی که نمی‌دانستید وجود دارند (۲)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نگین

      ووی

    • نسرین

      آخری فقط !!!!!

    • بدون نام

      با این کشفیاتتون

    • فاطمه

      لمپری ها چقدر ترسناکند!

    • بدون نام

      موش کور برهنه شبیه مادربزرگمه خخخخخ

    • بدون نام

      فقط آخری
      خخخخخخ

    • حساس

      وویی خرچنگرو دیدم مور مورم شد:(

    • آرش

      دست از سر این موش کور بدبخت بردارید حتما میخوان از این هم کرم ضدپیری چیزی بسازن :/

    • نانازی

      ولی خدایی تا اینارو ندیدید اصلا نمیدونستید که وجود دارن مگه نه

    • علی اصل

      مار خور چقد زیبا بود!
      انصافا من سیفونیا رو تا توضیحش رو نخونده بودم ، نمیدیدم >:)

    • ayda

      سونداکولوگو مثله آدمای یوبسه داره زورمیزنه
      اما واقعا خیلی جالبن خدایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج