جاباما
۶۹۰۳۲۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

دولت آمریکا وحشی‌تر می‌شود

تحلیلگر مسائل آمریکا با اشاره به تغییرات اخیر در دولت آمریکا و برکناری تیلرسون و جایگزینی پومپئو و انتصاب هاسپل به عنوان رئیس سیا گفت: با این تصمیمات کابینه ترامپ به سوی رادیکال‌تر، تندخوتر و وحشی‌تر شدن پیش می‌رود.

خبرگزاری فارس: فؤاد ایزدی تحلیلگر مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس درباره تصمیمات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در برکناری تیلرسون از وزارت خارجه و جایگزینی «مایک پومپئو» رئیس کنونی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) به جای تیلرسون و همچنین انتصاب «جینا هاسپل» به ریاست سازمان سیا عنوان کرد:‌ زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد سعی کرد از چهر‌ه‌های رادیکال، تندرو و آدم‌هایی که شبیه خودش بود استفاده کند.

وی افزود: تیلرسون هم در مجموعه آدم‌های تندخو و رادیکال بود، ولی به نظر می‌رسد به اندازه کافی با ترامپ همراه نبود و از ماه‌ها پیش بحث استعفایش مطرح بود. ترامپ هم در بیان دلایل برکناری تیلرسون عنوان کرد که ما اختلاف نظر داشتیم که یک نمونه آن برجام بود و تیلرسون می‌خواست این توافق را نگهدارد.

وی عنوان کرد: با این تصمیمات کابینه ترامپ به سوی رادیکال‌تر شدن پیش می‌رود و تندخوتر و وحشی‌تر می‌شود.

ایزدی بیان کرد: کلمه وحشی به این خاطر است که خانمی که قرار است ریاست سیا را عهده‌دار شود سابقه شکنجه بسیار گسترده‌ای را دارد و رئیس زندان بلک سایت در تایلند هم بوده است.

این استاد دانشگاه در توضیح بیشتر گفت: سازمان سیا در زمان بوش پسر علاقه‌مند به استفاده از شکنجه به طور گسترده بود و بدین منظور در نقاط مختلف اقدام به ایجاد زندان کرد و قربانیان خود را در خارج از آمریکا به شدت شکنجه می‌کرد و خانم هاسپل نیز زندانبان یکی از سایت‌های تخصصی شکنجه بوده است.

وی پومپئو را نیز از چهره‌های ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا خواند و افزود: با ترکیب جدید در دولت ترامپ از این پس فشار بر ایران افزایش می‌یابد.

ایزدی ادامه داد: نتیجه خانه تکانی بهاره ترامپ این است که دولت آن بیشتر شبیه خودش می‌شود و آدم‌های رادیکال و غیرمتعادل را در پست‌های کلیدی منصوب کرده است.

این تحلیلگر مسائل آمریکا درباره آینده برجام با توجه به این تغییرات در دولت ترامپ خاطرنشان کرد:‌ دو تفکر در آمریکا وجود دارد عده‌ای که احساس می‌کنند می‌شود امتیازات بیشتری از ایران گرفت که ترامپ و پومپئو از این دست هستند و عده‌ای دیگر شامل تیلرسون که بر این باورند معلوم نیست بتوان امتیازات بیشتری گرفت و همین امتیازات ممکن است به خطر بیفتد. با توجه به این تغییرات، گروه اول دست بالا را دارند و گروه دوم نیروهایشان را در رده‌های بالای حکومت آمریکا از دست می‌دهند و در نتیجه فشارها بر ایران بیشتر خواهد شد.

وی افزود: این گونه نیست که شما مذاکره کنید و امتیاز دهید و مشکل حل شود، اگر باز امتیاز بدهید باز هم اعمال فشار می‌کنند.

ایزدی ادامه داد: این نکته را الان همه باید متوجه شوند که رابطه ایران و آمریکا درست شدنی نیست و در کشوری که آدم‌های شکنجه گر و تندخو پست‌های بالای حکومتی را در دست می‌گیرند، نمی‌توان به تفاهم و توافق رسید و تنها زبانی که می‌فهمند، زبان زور است.

این کارشناس مسائل آمریکا اضافه کرد: رهبران کره شمالی این مسئله را متوجه شده‌اند و با زبان زور با آمریکا صحبت کرده‌اند به نحوی که در حال حاضر ترامپ درخواست ملاقات با رهبر کره شمالی را مطرح کرده است.

وی گفت: امیدواریم مسئولان قوه مجریه ما به این منطق و تحلیل که آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد، برسند و تا زمانی که به این باور نرسند مشکلاتشان افرایش می‌یابد. زمانی ماهیت دولت آمریکا را درک کردند می‌توانند برای دفاع از منافع ملی برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه‌شنبه با اعلام خبر برکناری تیلرسون عنوان کرد که «مایک پومپئو» رئیس کنونی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) از این پس به عنوان وزیر خارجه این کشور فعالیت می‌کند.

پومپئو چه زمان فعالیت به عنوان نماینده کنگره و چه در منصب ریاست سیا گرایشات به شدت ضد ایرانی داشته است.

انتصاب رسمی وزیر خارجه جدید، نیازمند تایید سنا است. کمیته روابط خارجی سنا قرار است هفته آینده برای بررسی صلاحیت پومپئو تشکیل جلسه دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین اعلام کرد که «جینا هاسپل» از افسران اطلاعاتی کهنه‌کار آمریکایی را به ریاست سیا منصوب کرده است. وی در توییتر نوشت: «جینا هاسپل رئیس جدید سیا و اولین زنی خواهد بود که به این سمت انتخاب شده است. تبریک به همه.»

هاسپل که در سال ۱۹۸۵ به سیا پیوست، در فوریه ۲۰۱۷ به معاونت این سازمان منصوب شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداکنه اونقدر وحشی شده باشه که گند شماها ازین مملکت پاک کنه. ✋

    • بدون نام

      ادبیات خودتون را درست کنید! وحشی تر می شود یعنی چی؟ این ادبیات یه تحلیل گر هست؟

    • بدون نام

      آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
      این فرمایش امام را بارها پس از انقلاب به چشم دیدیم , این مردک دیوانه ترامپ هم تا الان فقط مثل سگ هار واق واق کرده با یک چخه میره دنبال کارش

    • بدون نام

      خخخخخ از اصطلاح جالبی استفاده کردی. بقول یاس خدا بیشتر بهشون بده تا دست از سر ما بردارن

    • pepero

      بای بای

    • بدون نام

      خودتونو با کره مقایسه میکنید؟ :)))

    • بدون نام

      ترامپ درخواست گفتگو با کره شمالی رو داد؟؟؟؟ عجب. برعکس گفتی حاجی. درستش کن.

    • بدون نام

      چه دنیای بی ریختی وحوش در مقابل هم .بیچاره ملتها.

    • بدون نام

      دروغ تا چه حد مرد نا حسابی این رهبر کره بود که پیشنهاد مذاکره داد نه ترامپ هرچند که این ترامپ یک ادم زبان نفهمی ... اسمتو گذاشتی تحلیل گر تا این کشور رو از این بدبخت تر نکنید وبه جنگ نکشونید ولکن نیستید باید حتما بشیم کره شمالی و ونزوئلا

    • بدون نام

      آمریکا از بدو تولدش وحشی بوده خواهد بود ووحشی گری خودش به بعضی از کاربران سرایت کرده
      که باید از واکسن ضد هاری استفاده کنندچون طبق معمول آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج