۶۹۱۶۲۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نگرانی از چالش مدیریتی در شهرداری تهران

محمد كاظمي در روزنامه اعتماد نوشت: كارشناسان، صاحب‌نظران و متخصصين امور اتفاق نظر دارند كه كار «اجرا» در همه كشورهاي جهان و در همه سطوح خصوصا سطوح مديريتي دشوار و پرزحمت است، در اين ميان در كشور ما كه به هر حال با چالش‌هاي متعدد و عميقي روبه‌رو هستيم امور اجرايي از صعوبت بسيار بالايي برخوردار است.

محمد كاظمي در روزنامه اعتماد نوشت: كارشناسان، صاحب‌نظران و متخصصين امور اتفاق نظر دارند كه كار «اجرا» در همه كشورهاي جهان و در همه سطوح خصوصا سطوح مديريتي دشوار و پرزحمت است، در اين ميان در كشور ما كه به هر حال با چالش‌هاي متعدد و عميقي روبه‌رو هستيم امور اجرايي از صعوبت بسيار بالايي برخوردار است و خصوصا مديران آگاه و خدوم كه بناي پشت‌هم‌اندازي و دور زدن قانون را نداشته باشند و اراده اصلي‌شان خدمت به مردم باشد و تنبلي به خود راه ندهند و تنعم صرف از پست‌هاي مديريتي وجهه همت‌شان نباشد به واقع كمتر از حاضرشدن در ميدان جنگ براي‌شان اتفاق نمي‌افتد.

يك جامعه آگاه از چنين مديراني تمام قامت حمايت مي‌كند و قدرشان را مي‌داند. شهرداري تهران علاوه بر داشتن حوزه مديريتي بسيار گسترده و حساس با موانع و چالش‌هاي ذاتي و به ارث مانده از گذشته هم روبه‌رو است و اگر كسي آگاهانه داوطلب چنين مديريتي شود و برنامه هم داشته باشد و نخواهد با شهر فروشي و له كردن محيط زيست به اداره شهر بپردازد حتي مخالفان سياسي هم بايد از او استقبال كنند و شاكر باشند كه پايتخت را از گرداب بحران نجات مي‌دهد. اگر سير چالش‌هاي درآمدي، محيط زيستي، نيروي انساني و ترافيكي در تهران ادامه پيدا كند بايد همه جناح‌ها و گرايش‌ها نگران باشند و بدانند كه صلاح و فساد شهرداري تهران در كل كشور اثر گذار است و حداقل در اين مورد بايد منافع جناحي و شخصي را فرع بر مصالح كشور بگذارند. استعفاي آقاي دكتر نجفي از شهرداري تهران پس از ٦ ماه هرگز خبر خوبي نيست و حتي اگر دلايل شخصي وجسمي داشته باشد بايد از آن نگران بود و غصه خورد كه چرا در مدتي به اين كوتاهي شاهد چنين خلئي مي‌شويم.

شنيده‌ها حكايت از آن دارد كه پس از ارايه گزارش آقاي نجفي از زمان مديريت قبلي فشارها به ايشان فزوني گرفت و ...

با كمال تاسف حتي كساني كه علي‌القاعده بايد در حمايت از او سنگ تمام بگذارند به هردليل وظيفه خود را انجام ندادند و بعضا تمايلات گروهي خود را پيگيري كردند و حالا شاهد اين نقصان بزرگ در اداره پايتخت هستيم.

در اين ميان بيش از همه چشم‌ها و انتظارها متوجه شوراي شهر تهران است كه اگر تاكنون حساسيت و سختي شرايط را درك نكرده است حداقل پس از اين با آينده‌نگري، دقت، مسووليت‌شناسي، شجاعت و قاطعيت مصالح تهران را در اولويت همه مسائل سياسي، فشارها، جناح‌بندي‌ها و درخواست‌ها و ملاحظات قرار دهد و نيك بداند كه دروازه تحولات بزرگ آينده در همين نقطه قرار دارد و ترديدي در آن نيست. آيا يادمان نمي‌آيد كه بساط برآمدن معجزه هزاره سوم از كشمكش‌ها و بي‌مسووليت‌ها و خودمحوري‌هاي شوراي اول گذاشته شد و هنوزهم مردم حق دارند كه از آن خبط بزرگ گلايه داشته باشند و از گناه مسببان نگذرند؟ اگر مشكلات احتمالي جسمي آقاي نجفي دخيل در وضع كنوني باشد بايد از شوراي شهر سوال كرد كه چرا در اين زمينه دقت و وسواس لازم را نداشته‌اند؟ اگر فشارهاي سياسي ماجرا را به اين نقطه رسانده باشد بايد از عدم حمايت‌ها سوال كرد، چنانچه ديده نشد پس از احضار شهردار تهران شوراي شهر ورود همه‌جانبه كند و در فيصله دادن ماجرا موثر باشد.

ما در زمانه‌اي قرار گرفته‌ايم كه هر كس در هر موقعيت و مسووليتي كه دارد بايد در درك شرايط و احساس مسووليت و تعهد به كشور سنگ تمام بگذارد و بداند كه تقصيرها و قصورها و ندانم‌كاري‌ها و دخالت دادن منافع فردي يا گروهي در حال انبوه شدن هستند و اگر مردم از عيب‌ها و نقص‌ها ناراضي‌اند نمي‌شود آنها را سرزنش كرد. اصلاح‌طلبان كه حداقل بخش بزرگي از اميد مردم را به خود معطوف كرده‌اند بايد بيش از ديگران از خويش احساس مسووليت، تعهد، آينده‌نگري، آگاهي و دقت و هوشياري نشان دهند و در خدمت به مردم صادق باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج