جاباما
۶۹۲۴۱۵
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

موادغذایی در فصل خودشان بالاترین ارزش غذایی را دارند، به همین دلیل بهار زمان مناسبی برای ذخیره کردن این محصولات غذایی است.

برترین‌ها : موادغذایی در فصل خودشان بالاترین ارزش غذایی را دارند، به همین دلیل بهار زمان مناسبی برای ذخیره کردن این محصولات غذایی است.

کنگر فرنگی

آرتیشو یا کنگر فرنگی تازه در بهار زیاد و سرشار از موادمغذی است. یک عدد کنگر فرنگی به تنهایی حدود ۲۵ درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را همراه با مقادیر زیادی از پتاسیم، منیزیم و ویتامین ث تامین می‌کند. پتاسیم و منیزیم هر دو برای ساخت پروتئین، تولید انرژی و سوخت و ساز و حفظ سلامتی اعصاب و عملکرد قلب ضروری هستند. همچنین کنگر فرنگی سرشار از پلی‌فنول است، ترکیب گیاهی مفیدی که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که پلی فنول موجود در کنگر فرنگی می‌تواند به پیشگیری از سرطان سینه کمک کند.
بهترین سوپرفودهای فصل بهار

مارچوبه

مارچوبه یکی از نشانه ‌های بهار است. هر پیمانه از این سبزی بهاری تنها ۲۰ کالری دارد، اما بیش از نیمی از نیاز روزانه شما به اسید فولیک و دو برابر نیاز روزانه شما به ویتامین کا را تامین می‌کند. این ماده مغذی برای لخته شدن خون لازم است و به جذب کلسیم کمک می‌کند که برای سلامت و استحکام استخوان‌ها ضروری است. اسید فولیک به سوخت و ساز سالم و رشد اعصاب کمک می‌کند بنابراین برای زنان باردار و و رشد مغز نوزاد اهمیت دارد. همچنین مارچوبه منبع فوق العاده گلوتاتیون، یک آنتی اکسیدان قوی است که به پیشگیری از انواع سرطان کمک می‌کند.
بهترین سوپرفودهای فصل بهار

پیازچه

پیازچه منبع عالی مواد شیمیایی مثل کوئرستین، آنتی اکسیدانی است که به پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. پیازچه سرشار از سولفوریک نیز هست که تحقیقات نشان می‌دهد به کاهش بروز بیماری‌های مزمن کمک می‌کند. این ترکیب سولفوریک در پیازچه خام موثرتر هستند.
بهترین سوپرفودهای فصل بهار

نخود سبز

این دانه‌های خوشمزه یکی از اولین سبزیجاتی است که در بهار می‌آید. یک پیمانه نخود فرنگی ۷ گرم فیبر و ۸ گرم پروتئین دارد و ۱۰۰ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین ث و ۲۵ درصد ویتامین آ را تامین می‌کند. ویتامین «آ»ی موجود در نخود سبز همراه با مقادیر فراوان کاروتنوئید و لوتئین و زاکسانتین موجود درآن برای سلامت چشم‌ها فوق العاده است.

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

ریواس

ساقه‌های ریواس شبیه کرفس صورتی هستند، اما طعم بسیار خوبی دارند. ریواس در فصل بهار سرشار از ویتامین آ، کا و ب است. ویتامین آ برای سیستم ایمنی، پوست و چشم، ویتامین کا برای سلامت استخوان‌ها و ویتامین ب برای حفظ سوخت و ساز سالم مفید هستند.
بهترین سوپرفودهای فصل بهار

رازیانه

عطر و طعم رازیانه آن را یک سبزی فوق العاده برای هوای گرم می‌کند. قرن هاست که از خواص درمانی رازیانه برای حل مشکلات گوارشی مثل دل درد و نفخ استفاده می‌شود. رازیانه منبع خوبی برای آنتول، یک روغن ضروری است که خواص آنتی اکسیدان و ضد میکروبی است.

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

باقلا

باقلای تازه منبع فوق العاده پروتئین و فیبر است. یک پیمانه باقلا ۹ گرم فیبر و ۱۰ گرم پروتئین دارد که آن را برای ساخت عضلات و تجدید انرژی بعد از ورزش و کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کند.

بهترین سوپرفودهای فصل بهار

تربچه

تربچه و برگ آن در فصل بهار سرشار از مواد مغذی هستند. تربچه‌ها تند و ترد هستند و رنگ قرمز پوست آن‌ها ناشی از رنگدانه‌های آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است که در پرتقال خونی، گیلاس، توت فرنگی و ... هم یافت می‌شود. برگ و ریشه تربچه منبع غنی ویتامین ث، و برگ آن حاوی کلسیم، ویتامین کا و پتاسیم است.
بهترین سوپرفودهای فصل بهار

نعناع

نعناع هم مثل بسیاری از سبزیجات در بهار که هوا گرم می‌شود سبز می‌شود. قرن هاست که از خواص درمانی نعناع برای مشکلات گوارشی و درمان سردرد و تهوع استفاده می‌شود. نعناع سرشار از منتول است، ترکیبی که التهاب را تسکین می‌دهد و علائم گوارشی را کاهش می‌دهد.
بهترین سوپرفودهای فصل بهار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج