۷۰۳۴۲۷
۷ نظر
۱۰۰۹۹
۷ نظر
۱۰۰۹۹
پ

بررسی زیر و بم کسب و کار گیم نت ها

هزینه‌های «گیم نت»  داری

پسر با دو ساعت تاخیر، در حالی که سفیدی چشم هایش به قرمزی می زند، از مدرسه به خانه می رسد. وقتی مادر دلیل این همه دیر آمدن را جویا می شود با جواب همیشگی روبه رو می شود: گیم نت بودم! بعد از خوردن ناهار و بعد از گذشت تنها چند ساعت دوباره عزم رفتن می کند.

روزنامه خراسان - راحله شعبانی: پسر با دو ساعت تاخیر، در حالی که سفیدی چشم هایش به قرمزی می زند، از مدرسه به خانه می رسد. وقتی مادر دلیل این همه دیر آمدن را جویا می شود با جواب همیشگی روبه رو می شود: گیم نت بودم! بعد از خوردن ناهار و بعد از گذشت تنها چند ساعت دوباره عزم رفتن می کند. فرقی ندارد ایام امتحانات باشد یا نه؛ مادر راضی باشد یا نه؟ تنها موضوعی که اهمیت دارد، این است که چند ساعتی را در گیم نت با دوستان خود سپری کند. این اتفاق برای خانواده هایی که فرزند پسر دارند، بارها و بارها رخ داده است.

فرزندانی که یک پای آن ها خانه و پای دیگرشان در گیم نت هاست. بازی های رایانه ای که روز به روز در حال پیشرفته تر شدن هستند، به محبوب ترین و پرطرفدارترین بازی ها در جهان تبدیل شده اند. فوتبال، بسکتبال، کومبات، کانتر و ده ها برنامه دیگر از جمله بازی های مهیجی به شمار می روند که کودکان ما را اسیر خود کرده اند. مهم ترین مشخصه بازی های رایانه ای حالت جنگی بیشتر آن هاست و این که فرد باید برای رسیدن به مرحله بعدی با نیروهای به اصطلاح دشمن بجنگد. خشونت مهم ترین محرکه ای است که در بیشتر بازی های رایانه ای به حد افراط از آن استفاده می شود.

هزینه‌های «گیم نت»  داری

افزایش پرخاشگری در کودکان، افت تحصیلی، منزوی شدن کودکان و نوجوانان، صدمات جسمانی، مشکلات بینایی، مشکلات اسکلتی، چاقی و... از جمله آثار مخرب اعتیاد به گیم نت ها به شمار می روند. جدا از این نتایج منفی، نقاط مثبت قابل توجهی نیز دارند که چشم پوشی از آن ها امکان پذیر نیست. یادگیری را آسان و توجه کودکان را جلب می کنند. دقت دیداری و تفکر خلاق را افزایش می دهند. وسیله ای برای پر کردن اوقات فراغت کودکان است. هماهنگی چشم و دست و پرورش عضلات ظریف کودک را به دنبال دارند. بعضی بازی ها به گونه‏ای طراحی شده‏ اند که فرد را مجبور می کنند لحظه به لحظه به جمع آوری پول یا همان ذخیره مالی برای مصرف کردن در مراحل دیگر تواناتر شده

و یاد بگیرد که چطور با یک سکه اضافه‏ تر می‏ توان یک شهر را خرید و در نتیجه به نحوی صرفه جویی را به کودکان تعلیم می دهند. خیلی از بازی ها همان قوانین فیزیکی را که در یک زندگی است دارا هستند. به طور مثال تاثیر شدت وزش باد هنگام تیراندازی و افزایش توانایی حل مسائل پیچیده که در نتیجه درست کردن پازل هایی سخت در بازی کردن به دست می آید و در کل دقیق تر شدن دید و ریز شدن روی مسائل زندگی از جمله نتایج سازنده گیمر شدن به حساب می آیند. اگر فرزندتان علاقه شدید به بازی های دیجیتال دارد و در عین حال تربیت اش برای شما حائز اهمیت است، هر از گاهی در انجام بازی های رایانه ای همراه کودک خود شوید.

به این ترتیب از معایب و محاسن این بازی ها با خبر شده و می توانید با او به بحث و مذاکره بپردازید. علاوه بر این، انجام بازی های دسته جمعی علاقه و صمیمیت را در بین اعضای خانواده شما بالا خواهد برد. با همه آثار منفی و مثبتی که گیم نت ها روی کودکان ما دارند و با تمام نارضایتی والدین از حضور فرزندان خود در این محل ها، این حرفه کسب و کار پر رونقی به شمار می آید که به راحتی و تنها با کمی حساب و کتاب درست، می توان درآمد خوبی از آن به دست آورد. در صفحه دخل و خرج امروز به بررسی هزینه ها و درآمدهای این کسب و کار جوان پسند خواهیم پرداخت.

گیم نت مکانی است که در آن کاربران با محوریت یک سرور، تجربه بازی جمعی و رقابتی را می آزمایند و به انجام بازی های رایانه ای می پردازند. قدم اول برای راه اندازی یک گیم نت معتبر، گرفتن مجوز آن است. برای دریافت پروانه کسب برای گیم نت شرایطی باید داشته باشید. این شرایط عبارتند از:1) تابعیت جمهوری اسلامی ایران.2) ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی به همراه کد پستی واحد صنفی.3) گواهی پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دایم.4)ارائه گواهی عدم سوء پیشینه.5)ارائه آخرین مدرک تحصیلی.6)گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر.7)ارائه پایانکار تجاری یا رسید پرداخت عوارض کسب و پیشه سالانه شهرداری یا پروانه ساختمانی تجاری یا ارائه گواهی شهرداری مبنی بر بلامانع بودن صدور پروانه کسب.

8)ارائه هرگونه مدرکی مبنی بر تشکیل پرونده در اداره دارایی.9)موافقت اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی.10) 12 قطعه عکس.11)ارائه اصل مدارک شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، مدرک تحصیلی و قولنامه. برای گرفتن مجوز باید حواله کسب داشته باشید. حق عضویت سالانه را می توان از اتحادیه محصولات فرهنگی تهیه کرد. به طور تقریبی هزینه آن 150 هزار تومان در سال است. نکته ای در این جا حائز اهمیت است؛ اگر صد درصد مطمئن نیستید که توانایی اداره گیم نت را دارید یا نه؛ این مجوز را بعد از یک سال که از راه اندازی گیم نت تان گذشت، تهیه کنید. در نتیجه از پرداخت هزینه اضافی جلوگیری کرده اید.

هزینه‌های «گیم نت»  داری

این مجوز قطعا برای گیم نتی که مخصوص خانم ها باشد، صادر نخواهد شد. در محلات احمدآباد و هاشمیه مشهد یکی دو مورد گیم نت مخصوص بانوان افتتاح شده بود که بعد از چند روز پلمب شد. جدای از شرایط ویژه برای گرفتن مجوز، ضوابط انتظامی اختصاصی دیگری نیز باید رعایت شود. از جمله این ضوابط: قابل رویت بودن داخل واحد گیم نت (استفاده نکردن از شیشه های رنگی و مات). استقرار نیافتن در طبقات فوقانی و تحتانی (به استثنای پاساژها و مجتمع های تجاری). ممنوعیت استقرار در نزدیکی و حاشیه مدارس. استفاده نکردن از بازی های غیر مجاز (استفاده از بازی های مورد تایید وزارت ارشاد). ممنوعیت ورود بانوان به محیط گیم نت آقایان.

بعد از اطلاع از تمامی این قوانین، در صورتی که شما هم صلاحیت گیم نت زدن را دارا بودید، به دنبال یک مغازه بگردید. در صورتی که می خواهید سر و صدای رفت و آمد بچه ها بعد از چند روز شما را از کار بیکار نکند، حتما مغازه ای انتخاب کنید که در پاساژ یا جای شلوغ نباشد. متراژ مغازه از ۱۲ متر می تواند شروع شود تا هر چقدر که خودتان سرمایه داشته باشید، هرچه بزرگ تر باشد قطعا مناسب تر خواهد بود. سعی کنید در و دیوار مغازه را با پوسترهای بازی پر کنید، هرچه فضای مغازه به گیم نت و کلوب بازی نزدیک باشد، بچه ها حس بهتری دریافت می کنند و در نتیجه مشتری بیشتری وارد گیم نت شما خواهد شد؛

به خصوص اگر در محله ای که شما گیم نت دارید، گیم نت های دیگر هم باشند. برای این که از کمترین مساحت، بیشترین بهره را ببرید مانیتور ها را پشت به هم قرار دهید. با این ترفند، هشت دستگاه روی یک میز سه متری جا خواهد شد. استهلاک وسایل گیم نت به شدت بالاست. اگر می خواهید خود را از این هزینه های نسبتا گزاف دور کنید حتما از قبل برنامه ریزی کنید. مثلا می توانید کف مغازه گیم نت را با کفپوش های ابری یا تاتامی بپوشانید، که اگر دسته یا مانیتور یا ایکس باکس روی زمین افتاد کمترین آسیب را ببیند. یا برای کسانی که مسبب خراب شدن تلویزیون، دسته ها، صندلی ها و... می شوند، جریمه نقدی تعیین کنید. قدم بعدی تجهیز گیم نت هاست. برای گیم نت ایکس باکس، از Xbox های جی تگ استفاده کنید، این گونه می توانید حدود ۱۰۵ عدد بازی را روی هارد داشته باشید

و از روی هارد هم اجرا کنید. به این ترتیب دیگر دغدغه خط و خش دار بودن DVD بازی، اجرا نشدن و به روزرسانی بازی ها و خم و راست شدن و تعویض بازی را ندارید، با یک حرکت و بدون کمترین اضطراب می توانید بازی مد نظر را خریداری و از روی هارد اجرا کنید. اگر مانیتور کامپیوتر بگیرید باید یک مبدل هم برای آن بخرید. بهتر است تلویزیون یا مانیتور تی وی بگیرید که هم مانیتور و هم تلویزیون است. برای شروع از صندلی های ارزان تر استفاده کنید. ولی بعدها اگر توانستید و محل گیم نت جا داشت قطعا صندلی های راحت تر بخرید. اگر گیمر هنگام بازی اضطراب شکستن و شل و ول شدن صندلی را داشته باشد یا نشیمنگاهش اذیت شود، زمان کمتری در مغازه شما سپری خواهد کرد

و در نتیجه شما پول کمتری کاسب خواهید شد. پس در این مورد خساست به خرج ندهید. حتی اگر می توانید مبل راحتی تهیه کرده و رفاه مغازه خود را تبلیغ کنید. به وسایل سرمایشی و گرمایشی مغازه خود به صورت ویژه توجه کنید. اگر در زمستان گرما و در تابستان سرما را فراهم کنید نانتان در روغن خواهد بود. بودجه خود را بالا و پایین کنید، در صورتی که امکان پذیر است، کولر گازی بخرید که هم گرما دهد و هم سرما. با این اقدام مشتری بیشتری را راهی گیم نت خود کرده اید. اگر فضای مغازه تان اجازه می دهد، بخش کوچکی را به فروش مواد غذایی مثل چیپس، پفک، ساندویچ و... اختصاص دهید. یا مایکروفر کوچکی تهیه کرده و با گرم کردن غذا و صرف هزینه اندک، سود های خوبی به جیب بزنید.

هزینه‌های «گیم نت»  داری

هزینه های گیمرها

هزینه هر ساعت بازی در گیم نت ها در نقاط مختلف شهر متفاوت است. مثلا در پایین شهر هر ساعت دو هزار و 500 تومان تا سه هزار تومان است. در حالی که در مناطق متوسط و با امکانات معمولی، ساعتی سه هزار و 500 تا چهار هزار تومان آب می خورد. اما در بالاشهر، به دلیل کلاس کاری منطقه و تخصصی تر بودن گیم نت ها، هر ساعت بازی بین 8تا 10 هزار تومان تمام می شود. اگر گیمر حرفه ای به حساب می آیید و ساعت های طولانی در گیم نت ها به سر می برید، قطعا هزینه های گزافی را می پردازید.

شما می توانید به راحتی با اجاره دستگاه ها در خانه بازی کرده و هزینه های خود را سرشکن کنید. جدای از آن کنار خانواده بوده و می توانید از نگرانی های خانواده کم کنید. برای اجاره play 4 در خانه، هر 12 ساعت 20 هزار تومان و هر یک روز کامل 36 هزار تومان هزینه در پی دارد. با یک حساب سر انگشتی خواهید دید که اگر به طور میانگین هر ساعت حضور در گیم نت، سه هزار تومان هم برای شما در بیاید با اجاره 12 ساعته 16 هزار تومان از پول خود را ذخیره کرده اید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ايليا حمزه

      واقعا تفكر تون مال صد سال پيشه دنيا داره ميلياردى از اين صنعت در مى اره بعد شما همچين چرت و پرتى مى نويسين

    • amir

      چی میگین

    • ح

      خانم راحله شعبانی جمع کن کاسه کوزتو چی نوشتی ایلیا خانم تازه به دوران رسیده بهش بر خورده .امیر اقا این دونفر چی میگن

    • رضا

      خوب است و

    • مهدی

      واقعا ما داریم کجا میریم

    • مانی

      حرف های خوبی میزنه

    • مهدی

      یه مشت چرت وپرت. شما میخواید یکی از بزرگترین صنعتهای دنیا رو زیر سوال ببرید؟ گیم الان یکی از بزرگترین صنایع دنیاست و شما در حدی نیستید که بخواید زیر سوال ببرید. یکم به روز کنید خودتون رو. روش سازگاری با تکنولوژی های جدید دنیا رو یاد بگیرید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج