جاباما
۷۰۳۵۶۹
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

استاندارد: از کنترل کیفی خودروها راضی نیستیم

رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد از کنترل کیفی خودروسازان رضایت ندارد و در صورت دریافت گزارش مشتریان درباره استفاده از قطعات بی کیفیت و غیراستاندارد با متخلف برخورد می شود.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد از کنترل کیفی خودروسازان رضایت ندارد و در صورت دریافت گزارش مشتریان درباره استفاده از قطعات بی کیفیت و غیراستاندارد با متخلف برخورد می شود.

«نیره پیروزبخت» امروز (دوشنبه) افزود: مطابق مصوبه شورای سیاستگذاری خودرو، واحدهای خودروسازی باید از قطعات استاندارد در تولید و مونتاژ خودروها استفاده کنند.

به گفته این مسوول، در صورت محقق نشدن این امر خودروسازان مسوولند و باید پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: برخی قطعات مشمول استاندارد اجباری است و کنترل می شود اما خودروسازان باید مطابق رویکرد نوین استانداردسازی بر استاندارد بودن سایر قطعات نظارت کنند؛ زیرا در صورت استفاده از قطعات غیر استاندارد، با خودروساز برخورد می شود.

پیروزبخت یادآوری کرد: برخی خودروسازان از قطعات باکیفیت استفاده کرده و رضایت مشتریان را جلب کرده اند اما در برخی خودروها برای کاهش قیمت تمام شده، از قطعات بی کیفیت استفاده شده است.

وی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد قادر به کنترل همه قطعات خودرویی نیست و خودروسازان در برابر محصول تولیدی خود مسوولیت دارند؛ بنابراین در صورت گزارش تخلف و اعلام شکایت از سوی مشتریان، با خودروسازان متخلف برخورد می شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران یادآوری کرد: کنترل تک تک قطعات یک خودرو از سوی مسوولان استاندارد، در هیچ جای جهان مرسوم نیست؛ ما مجموعه یک خودرو را کنترل می کنیم که به درستی کار می کند یا خیر.

به گفته وی، اگر قرار بود همه قطعات خودروها استاندارد باشد، آنگاه قیمت خودروها به طور چشمگیری افزایش می یافت.

** کنترل کیفیت داخل کارخانه های خودروسازی

پیروزبخت تصریح کرد: کنترل کیفیت در کارخانه های خودروسازی، حلقه گمشده کار است و هیچ کوتاهی از سوی مدیران کنترل کیفیت که به مثابه نمایندگان سازمان ملی استاندارد به شمار می روند، پذیرفته نیست.

وی بیان داشت: اگر متصدیان کنترل کیفیت کارشان را به درستی انجام می دادند، شاهد شکایت های مردمی نبودیم؛ موضوعی که در کشورمان مغفول مانده است.

این مسوول همچنین درباره نقش شورای رقابت و قیمتگذاری خودروها تصریح کرد: این شورا با کنترل قیمت ها به نفع مصرف کننده در سال های گذشته تاثیرگذار بوده است و نمی توان بیان داشت یکی از دلایل کیفیت پایین برخی قطعات، حضور شورای رقابت است.

چندی پیش رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور به ایرنا گفت: زمانی در دولت های نهم و دهم با بیان عبارت «پراید کیلویی چند؟» قیمتگذاری خودروها به شورای رقابت واگذار شد که تصمیمی اشتباه بود، زیرا نباید اجازه داد دولت یا خودروسازان در فرآیند قیمتگذاری دخالت کنند تا قطعه سازان نیز بتوانند فعالیت های خود را با روال عادی به انجام برسانند.

در همین پیوند، دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان کشور نیز در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: تا زمانی که تعیین قیمت خودروهای دارای قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان (۴۵۰ میلیون ریال) از شمول قیمتگذاری شورای رقابت خارج نشود، زیان خودروسازان و قطعه سازان ادامه می یابد که یکی از عوامل اصلی بروز کاهش کیفیت قطعات و خودروهای تولیدی در این بازه قیمتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کاش مادر کشور فقط یک خودرو تولید میکردیم اما به روز و مستحکم

    • رضا

      آقای به حساب نامحترم که اسمت رو گذاشتی رئیس استاندارد اگه تو واقعا میتونی توقف تولید این ماشین های آدم گش رو بگیر وگرنه ... چون خودروسازها اهمیتی نه به تو و نه به سازمانت نمیدن

    • بدون نام

      خودرو.تنها کاری که میتونم انجام بدهم فقط افسوس

    • سالار

      محصولات که کیفیت نداشته باشند از طرف سازمان استاندارد بازخورد و از پخش آن درسطح جامعه جلوگیری میشود
      پس چرا این خودروها که به گفته خودتان استاندارد ندارد به راحتی پلاک گذاری و وارد جاده های کشور میشوند؟

    • مجید

      به تازگی یک خودرو سراتو آپشنال ۲۰۰۰ مونتاژ سایپا بت تحویل گرفتیم که در قسمت شاسی آن حدود ۱۵سانتمتر با فرز چاک دارد چگونه این خودرو با این اشکال توانسته در قسمت کنترل کیفیت تعیید شود و وارد چرخه فروش شده و تا کنون به گزارش ما از شرکت پاسخ داده نشده تازه این خودرو ۴ستاره میباشد

    • حسین

      خودرو‌که جای خود دارد مدیران آن دولتی هستند وزورتان به آنها نمی رسد لطفا"مواد غذایی را با دقت مورد بررسی قرار دهید که جان مردم بخطر نیافتد روغن های خوراکی با همه تبلیغات دارای مالم هستند چای بسته بندی شده ها فاقد کیفیت واز چابهای نامرغوب پر وبسته بندی میشود مضاف اینکه بسته بندیها در منازل انجام میشود

    • م

      50 ساله پراید تولید شده کشته ام داده .حالا که کشته داده میکین راضی نیستیم

    • بدون نام

      ساعت خواب تازه میپرسین اگه مشتریان شکایت کنن؟ تو ایران زندگی نمیکنید شما؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج