جاباما
۷۰۵۶۹۳
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

شریعتمداری: حمایت از کالای ایرانی، موضوع ملی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از کالای ایرانی باید در عمل و نه فقط در شعار توجه جدی شود و این مهم یک موضوع ملی است و ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) باید در این زمینه برنامه ریزی کند.

خبرگزاری ایرنا: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از کالای ایرانی باید در عمل و نه فقط در شعار توجه جدی شود و این مهم یک موضوع ملی است و ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) باید در این زمینه برنامه ریزی کند.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری در دیدار با مدیران ایدرو(سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) با اشاره به ضرورت توجه به نخبگان و جوانان اظهار کرد: جهت گیری جهان به سمت استفاده از جوانان تحصیلکرده است و جوانان باید در این سازمان امکان ارایه نظر و در برخی موارد تصمیم گیری پیدا کنند و این اتفاق باید بیفتد و این خواسته جدی من است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جهت گیری سازمان توسعه ای ایدرو بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ گفت: تبدیل شدن به قطب صنعتی، علمی و فناوری در منطقه و سنجش نسبت عملکرد سازمان ایدرو با چشم اندازمورد نظر در این زمینه ضروری است .

وی ایجاد یک فضای جدید در زمینه صنایع بالادستی نفت و گاز با مشارکت ایدرو را ضروری دانست و گفت: ایدرو به جوانان میدان دهد و با مشارکت جوانان تحصیلکرده، صنایع بالا دستی نفت را گسترش دهند و این موضوع مهمی است و باید برای آن برنامه ریزی عملیاتی و زمان بندی شده ارایه کند.

شریعتمداری با بیان اینکه کشور دارای استراتژی توسعه صنعتی نیست و این یک حلقه مفقوده است، تصریح کرد: ایدرو و ایمیدرو(سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) باید به سمت همکاری برای تدوین برنامه صنعتی حرکت کنند و این استراتژی باید زودتر آماده شود.

وی عنوان کرد: از معاونت طرح و برنامه وزارتخانه خواستیم که پیش نویس استراتژی صنعتی را با همکاری نخبگان، بخش خصوصی و فعالان این حوزه تهیه کند‌.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم تامین مالی برای تحقق قانون حداکثر استفاده از توان داخل، یادآور شد: به موضوع تامین مالی باید توجه جدی شود و سازمان ایدرو برای پیدا کردن روش های نوین تامین مالی و فاینانس حرکت کند و دنبال حل مشکل و راه حل های موضوع باشد.

به گفته شریعتمداری، ماموریت ایدرو برای حمایت از کالای ایرانی بوده و این یک موضوع نه حکومتی بلکه ملی است و باید به تولید داخل باید بها داده شود‌ و ایدرو باید در این زمینه ماموریت خود را تدوین و متمرکز تر روی این موضوع فکر کند.

وی با اشاره به طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، گفت: ذخیره انرژی ۵۰ درصدی، جلوگیری از آلودگی هوا و بهتر شدن سیستم لجستیک از نکات این طرح است و باید به سمت اینگونه سیستم های نیرومحرکه و پلت فرم های جدید حرکت کنیم و بخشی از اینها را بومی کنیم و ایدرو در زمینه اجرای این طرح باید مشارکت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه علاوه بر آثار مثبت و فواید اجرای این طرح که بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: مهم ترین هدف این وزارتخانه برای پذیرش مسئولیت اجرای این طرح، زمینه سازی برای انتقال تکنولوژی و توسعه دانش ساخت خودروهای سنگین در داخل کشور است و اگر منابع مورد نیاز اختصاص یابد این موضوع باید اتفاق بیفتد که موضوع مهمی است‌.

شریعتمداری با اشاره به افزایش بار فولاد با ظرفیت ۱۱۰ میلیون تن در آینده افزود: باید زیرساخت های مناسب حمل و نقل ایجاد شود و در این زمینه فرصت چندانی نداریم و باید اقدامات موثر انجام شود و ما نیز حمایت خواهیم کرد.
وی با تاکید بر پرهیز از تفرق صنایع نوین و فناورانه ادامه داد: تمامی داده های کشور در این زمینه باید تحت یک فرماندهی واحد قرار بگیرد ولی همه نمی تواند در یک سازمان جمع شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: لازم است غالب فعالیت های سازمان در بخش های فناوری های نوین بکار گرفته شود و برای صنایع دریایی یک شورای عالی تشکیل و در حال فعالیت است.

شریعتمداری با تاکید بر ضرورت توجه به ساخت داخل، تصریح کرد: کارهایی انجام شده اما ناکافی است و باید هم از ظرفیت های قانونی استفاده کرد و ایدرو در زمینه تصویب قانون حداکثر استفاده از ساخت داخل و قوانین مرتبط همکاری کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه چقدر حرف میزنید تو رو خدا.یکم هم خودتون عمل کنید.به قول معروف؛مهمونی خوبه یه روز خونه ی ما و یه روز خونه ی شما.مثلا از خودتون شروع کنید به حمایت از کالای ایرونی.ماشین خارجی تون رو بیاندازید دور و مثل بقیه ی مردم پراید و سمند سوار شوید تا الگوی مردم شوید.یا علی مدد.

    • بدون نام

      پارکت هایه مجلس از امریکا میاد دولتمردان ماشینها و کیف و کفش خارجی استفاده میکنن بچه هاشون تو خارج تحصیل میکنن کالای داخلی بی کیفیت برای فقراست

    • بدون نام

      نتیجه چهل سال حمایت از خودرو شد پراید با قیمت نجومی
      لطفا شماها از هیچ کالای ایرانی حمایت نکنین

    • بدون نام

      عرضه ندارید وگرنه باقاطعیت عمل میکردید وحرف رهبری را زمین نمیگذاشتین خودتون هم میدونید دولت شعارهایین

    • بدون نام

      کالای ایرانی پرایده

    • بدون نام

      تمام‌مسئولین حکومتی و قوای سه گانه و ......... باید پراید و پژو سوار شوند. از حودتان شروع کنید. برلیانس سوار شوید.ساینا سوار شوید. ولی حرفتان برای خودتان نیست برای مردم است

    • بدون نام

      به جای حمایت لفظی باید به آنها حمایت مالی شود واز تک خوری جلوگیری کنید وآنها را بعد از وام گرفتن تحت نظر داشته باشید وببینید ایا ان جنس را باکیفیت درست میکند واگر کیفیت نداشت آن را حذف کنید از چرخه تولید

    • بام

      خدلکنه که اینجور باشه البته خراب نباشه مثال شیر اب گه میخری این جدیدا به دوماه نکشیده یه اینو انور بکنی خراب میشه وخیلی چیزای دیگه

    • محمدرضا بختیار

      جناب شریعتمداری شما که راست می گویید از اینهمه توان و پیشرفت در عرصه صنعت!!آیا تصور اینکه وقت شعار دادن دیگر نیست در شما هنوز ایجاد نشده است آیا هنوز سهم 50%دسنگاه متبوع خود در آلودگی ها کشور به دلیل عدم استفاده از فیلتر ها قبول ندارید و تا جایی که ذهن ناقص من یاری می کند رهبر هدفش از نامگذاری سال در ایجاد تلاش و اهداف دولت بیان می نمایند نه ملت پس مقوله مسولیتی خود را به ملت نسبت ندهید و آن را ملی بیان کنید یک مورد از طرح های صورت گرفته از سوی شما که به فکر ملت بوده اید را بیان کنید تمامی به دنبال منفعت طلبی و استفاده های سازمانی شما بوده کجا به حقوق خریدار احترام گذاشتید در صنعت خودرو سازی یا در صنایع لبنی و خوراکی؟!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج