جاباما
۷۱۷۹۴۵
۴۷ نظر
۵۰۰۴
۴۷ نظر
۵۰۰۴
پ

روحانی: چه کسی مستحق ملامت است؟!

رئیس جمهور با بیان اینکه چه کسی مستحق ملامت است، گفت: این موضوع باید روشن شود و مبادا یک عده‌ای خطا کنند، امروز آمریکا به عنوان ناقض عهد و متخلف از مقررات بین‌المللی باید مورد فشار قرار بگیرد. وی افزود: امروز روزی نیست که همدیگر را پای میز سوال ببریم، البته ممکن است چنین فرصتی بعداً پیش بیاید که بسیار از آن استقبال می‌کنیم، اما در زمان کنونی همه باید در برابر فشارهای آمریکا، متحد باشیم.

خبرگزاری ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه چه کسی مستحق ملامت است، گفت: این موضوع باید روشن شود و مبادا یک عده‌ای خطا کنند، امروز آمریکا به عنوان ناقض عهد و متخلف از مقررات بین‌المللی باید مورد فشار قرار بگیرد.

روحانی با اشاره به جملاتی از حضرت امام(ره)، خاطر نشان کرد: این روزها با موضوعاتی که مطرح می‌شود بیشتر به یاد جمله معروف حضرت امام خمینی(ره) در آبان ۶۵ که به «این تذهبون؟» معروف است، ‌می‌افتم. در آن روز بین ایران و آمریکا اختلافی وجود داشت که آمریکا در آن شکست خورده بود اما یک عده به دنبال آن بودند که مسئولین ایرانی را مورد سوال قرار دهند و امام راحل برخورد حکمت‌آمیز با آنها داشت و آن درس خوبی برای ما بود و هست.

رئیس جمهور افزود: امام در ۲۹ آبان ۶۵ فرمود «هیچ توقع نداشتم که در این زمان که باید فریاد بزنند سر آمریکا، فریاد می‌زنند سر مسئولین‌مان» چه شده است؟ در یک چنین مسأله مهمی باید همه دست به دست هم بدهید و ثابت کنید به دنیا که وحدت دارید، چرا شما می‌خواهید تفرقه و دو دستگی ایجاد کنید، چه شده است شما را و کجا دارید می‌روید؟ «این تذهبون؟». بعد فرمود تندرو و کندرو و دو دستگی در کشور ایجاد نکنید و این خلاف اسلام، دیانت و انصاف است.

روحانی تصریح کرد: امروز روزی نیست که همدیگر را پای میز سوال ببریم، البته ممکن است چنین فرصتی بعداً پیش بیاید که بسیار از آن استقبال می‌کنیم، اما در زمان کنونی همه باید در برابر فشارهای آمریکا، متحد باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه شرایط کنونی با سال‌های ۸۶، ۹۰ و ۹۱ کاملاً متفاوت است، گفت: در آن روزها در جریان فشاری که آمریکا بر ایران وارد می‌کرد، بسیاری از کشورهای دنیا را همراه و در کنار خود داشت و اجماعی در حد بزرگ علیه ایران ایجاد کرده بود و همه کنار آمریکا بودند و افکار عمومی و کشورهای دنیا نیز با ما نبودند اما امروز به جز یکی دو کشور کوچک مرتجع منطقه و رژیم غاصب صهیونیستی، کسی با آمریکا نیست و تمام دنیا با ایران هستند و این امتیاز بزرگی است و نباید از دست بدهیم.

آمریکا است که در جایگاه و میز اتهام قرار دارد

روحانی تأکید کرد: امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که جایگاه اتهام نیست و آمریکا است که در جایگاه و میز اتهام قرار دارد و همه دنیا آمریکا را متهم می‌کنند. همه مجامع بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سازمان ملل صراحتاً اعلام می‌کنند که ایران به تعهدات خود پایبند بوده است و در مقابل همه تأکید دارند که اقدام آمریکا خلاف مقررات بین‌المللی، بی‌دلیل و بی‌منطق بوده است و هیچ‌گاه در مقابل آمریکا در چنین موضعی قرار نداشتیم که همه قبول دارند که کار آمریکا پشتوانه سیاسی، اخلاقی ندارد و در مقابل، کار ایران کاملاً از پشتوانه سیاسی و اخلاقی برخوردار است و امروز افکار عمومی جهان با ما است.

رئیس جمهور افزود: حتی اگر داخل آمریکا نظرسنجی شود باز هم افکار عمومی با ماست و این به معنای انزوای واقعی دولت آمریکا می‌باشد و همین امروز هم ما پیروز هستیم.

روحانی گفت: ایران‌هراسی که انجام می‌دادند و با تبلیغات دروغین همه دنیا را قانع کرده بودند که ایران خطر است، امروز به جای آن ترامپ‌هراسی شروع شده است و امروز ایران از جایگاهی برخوردار شده که همه به آن احترام می‌گذارند؛ چرا که می‌بینند ایران کشوری است که با دیپلماسی در مسیر صلح و در کنار مقررات بین المللی قرار دارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: پس از آنکه آمریکا بی‌دلیل و بی‌منطق از توافق بسیار مهم چندجانبه و بین‌المللی خارج شد در شرایط کنونی فرصتی را برای ۵ کشور که در این توافق بودند قرار دادیم، اگر با همکاری این ۵ کشور و دیگران به این نتیجه رسیدیم که اگر در برجام بمانیم، منافع ما تأمین خواهد شد، آن را ادامه دهیم.

روحانی خاطر نشان کرد: طرح ترامپ این بود که شب اعلام کند که از توافق برجام خارج شود و پیش‌بینی کرده بود که بعد از آن یا صبح روز بعد ایران اعلام می‌کند که از این توافق خارج می‌شود و ظهر نیز آژانس بین‌المللی گزارش می‌دهد که ایران از برجام خارج شده است و فردای آن روز قطعنامه‌های سازمان ملل برمی‌گردد و ایران دو مرتبه در سطح جهانی مورد تحریم قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: ترامپ کارت اول خود را روی میز آورد، اما در کارت دوم اشتباه محاسباتی داشت. بعد از اعلام نظام جمهوری اسلامی ایران، اینها ماندند که دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان چرا نتوانستند اطلاعات درست را ارایه کند چرا که براساس گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان جمهوری اسلامی ایران پس از خارج شدن آمریکا از توافق برجام یا همان ساعت و یا صبح فردا از این توافق خارج می‌شود لذا امروز همه نقشه‌های آمریکا بهم ریخته است.

روحانی گفت: با تصمیمی که گرفتیم امروز مردم کشورمان اعتماد بیشتری به مسئولین خود دارند چرا که اگر با احساسات برخورد می‌کردیم واز توافق خارج می‌شدیم، مردم سوال می‌کردند که چه عجله‌ای داشتید و چرا فرصت ندادید، چه بسا اگر خارج نمی‌شدید، اتحادیه اروپا هم اعلام می‌کرد که اگر ایران فرصت می‌داد و در برجام می‌ماند آنها در برابر آمریکا می‌ایستادند و منافع ایران را تأمین می‌کردند. حتی شاید روسیه، چین و سایر کشورهای بزرگ دنیا هم به ما می‌گفتند که چرا عجله کردید. لذا امروز با تصمیم خود در برابر تمام کشورهای دنیا اتمام حجت کردیم و مردم هم آشکارا می‌بینند که کار نظام ما دقیق و منطقی است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در توافق هسته‌ای منافعی مد نظر داشتیم که به آن تصریح شده است، اگر ببینیم به آن منافع با رفتن آمریکا باقی می‌ماند که چه بهتر و چنین شانسی کمتر پیش می‌آید که یک موجود اخلال‌گر و مزاحم از این توافق خارج شود.

مردم عزیز ایران اطمینان می‌دهم که نگران اداره کشور نباشند

روحانی گفت: اگر فرض کنیم که نتوانستیم به توافق مورد نظر دست بیابیم، باز هم چیزی را از دست نمی‌دهیم چرا که تمام پیش‌بینی‌های لازم را در اینکه کشور بدون برجام اداره شود را به عمل آوردیم. البته قبل از برجام هم از نیمه دوم سال ۹۲ تا دی‌ماه ۹۴ که اجرایی شد، کشور را اداره کردیم و باز هم اداره می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت: فعلاً حرف‌ها بر این مبنا است که همه ۵ کشور تلاش خود را بکار می‌گیرند که تمام منافع ایران تأمین شود.

روحانی تصریح کرد: به مردم عزیز ایران اطمینان می‌دهم که نگران اداره کشور نباشند، کاملاً می‌دانیم که چه کار انجام می‌دهیم و شرایط منطقه و جهان را درک می‌کنیم از همه اصناف، کسبه و تولیدگران خواهش می‌کنم مردم را در فشار نگذارند و مطمئن باشند که ارز لازم را تأمین می‌کنیم و هیچ کس اینکه در پس‌کوچه‌ها چند ده هزار دلار معامله می‌شود، را مبنای قیمت ارز و کالاها قرار ندهد. دولت همه ارزهای مورد نیاز را تأمین می‌کند و ارزی که در این دو ماه پرداخت شده، بیشتر از پارسال است و می‌توانیم تا آخر سال هم آن را پرداخت کنیم و هیچ مشکلی نداریم.

رئیس‌ جمهوردر پایان تصریح کرد: ماه رمضان ماه استقامت، صبر، ایستادگی، اتحاد و برادری بیشتر و زدودن دل‌ها از همه کینه‌ها، قهرها و دودستگی‌ها است و ان‌شاء‌الله شاهد اتحاد و ایستادگی بیشتر ملت ایران بوده و از این پیچ تاریخی نیز به سلامت عبور خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت ایران خیلی وقته فلج شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من را ملامت کنید خوبه

    • بدون نام

      چرایک نفرهست اونم شخص جنابعالی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل کسانی هستند که فکر میکنن مشکل رییس جمهوره

    • بدون نام

      تا قبل از شما کسی نتوانست.

    • بدون نام

      اتفاقا شما میتونین

    • بدون نام

      ... زير خاكمون كردين ديگه نميتونيم حتي رو زانومون وايستيم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آخه کم هوش تو که میخواهی چند نظر بدی لااقل نظرات متفاوت بزار،زیر همین کامنت جند نظر مشابه دادی وهمش زانو، زانو گفتی،خنگ خدا

    • بدون نام

      آقای روحانی شما به تنهایی به جای همه ملت ایران را به زانو در آورده و بدبخت کرده ای . دیگه نیازی به زانو در آوردن بیگانگان نیست.

    • بدون نام

      الا فقط تو دیگه کسی نمیتواند مردم را به زانو درآورد همانطورکه همه به فقر وفلاکت کشانده ای

    • بدون نام

      ملت ایران و شما به زانو در اوردی

      پاسخ ها

      • فرید

        چه ربطی به روحانی داره؟ یعنی با رییسی وضع بهتر بود؟ دروغ تا چه حد؟

    • بدون نام

      راست میگی واقعا.چون ملت ایران روفقط خودت به زانو در آوردی با تورم با بیکاری با مشکلات اقتصادی....بیچاره ملت ما که زانویی براشون نمونده که بتونن در برابر مشکلات معیشتی بایستن!!

    • بدون نام

      باز کم اوردن ملت رو جلو کشیدن موقع بخور بخور ملت کجان

      پاسخ ها

      • حسن کچل

        فکرفولم که ای چندتاپیام بدون نام رایک نفر گذاشته طفلکپیاممش هم مثل نامش مجهوله معلوم نیست بنده خدا چی میخواد بگه
        شاید هم خوداخبارداع میخوادستونش خالی نباشه!!!!

    • بیطرف

      مگر اقتصاد داخلی..

    • بدون نام

      بجز فقر و بیکاری

    • بدون نام

      از جیب ملت مایه نذار

    • شهرام

      گرانی بیکاری فقر و شعارهای تو خالی تو کمر مردم و شکسته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدتر از فقر ،تضاد طبقاتی و بی عدالتیه.....

    • بدون نام

      بااین همه گرانی پدرمونودرآوردین

    • بدون نام

      چطوری خودت دولت قبل را پای میز سوال می بردی.هرچه کنی به خود کنی...

    • بدون نام

      همیشه اعتبار مهمتر از نون شب بوده آدم یک شب گرسنه میتونه بخوابه ولی باید اعتبار داشته باشه که فردا گرسنه نخوابه
      شماها دیگه پیش مردم اعتباری ندارین
      فقط حرف میزنین مردم گوششون پره از این حرفها
      خود مردم شدن یه پا سخنور از بس پای حرفای شما به گوش بودن

    • بدون نام

      چیه کم اوردی خجالت نکش ماهستیم

    • بدون نام

      من که ازت نمیگذرم روحانی ،،،تو تربیون داری و هرچی دلت میخواد میگی ما دردمون رو به کی بگیم ما که تربیونی نداریم چه کار کنیم

    • سعید

      روحانی چاره ایی نداره جز این حرفا بلاخره باید ی جوری علکی ب مردم امید بده یا سرشونا گرم کنه

    • بدون نام

      روحانی این حرفا برای ما آب و نون نمیشه ....در ضمن اون جمله ات هم خیلی خنده دار بود که گفتی همه دنیا با ایرانه " من منتظر روزی هستم که اینا هم پست بزنن...خیلی عوام فریبانه حرف میزنی شخ حسن

    • بدون نام

      خدا کمکت کنه اگر صادقی

    • بدون نام

      به آقای روحانی وتیم سیاسی اش احترام می گذاریم

    • بدون نام

      آقاي روحاني بس كن ديگه بس كن،

    • بدون نام

      اقای روحانی این چه توافقی بود که ایران به گفته خودتان به همه تعهداتش عمل کرده وامریکا به هیچ کدام عمل نکرده است .اگر ایران به تعهد خود عمل نمی کرد معلوم بود امریکا چکار می کند حال وقتی امریکا به تعهداتش عمل نکند چه گزینه ای در قرار داد دیدید؟ جواب: هیچ. بعد اونوقت می گویید ما از امریکا امتیاز گرفتیم والان هم افتادی دنبال اروپا و می خواهی بگویی ما پیروز شدیم و امریکا را منزوی کردیم.

    • آکام احمدی

      درود روحانی. ما پشت سرتون هستیم. گوش به حرف بعضی ها نده. آینده ای داریم روشن

      پاسخ ها

      • ملت بیچاره

        !!!تو یکی دیگه حرف نزن

    • بدون نام

      حداقل جنگ جهانی سوم راه نیافتاد ولی نانه از پای بسط ویران است ح

    • ملت بیچاره

      چه کسی مستحق ملامت است ؟؟؟

      اونی که ریشش رو رنگ میکنه !!!

    • بدون نام

      باز بگو شکست برجامتان تقصیر احمدی نژاده

    • بدون نام

      فقط حرف ،شما واقعا سخنران بی نظیری هستید آقای روحانی، ازاینکه به شما رای ندادم عذاب وجدان ندارم

    • خ ش

      رئیسی هم بود دقیقا همین اتفاقا میفتاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیییلی بد تر از حالا بود

    • بدون نام

      روحانی: مبادا عده ای خطا کنند و امروز که باید آمریکا بعنوان عهدشکن مورد فشار قرار گیرد، دولت ما را ملامت کنند.

      - حاجی! ما که از اول میدونستیم آمریکا غیرقابل اعتماده ولذا مرگ بر آمریکامون سر جای خودشه. خدا از سر تقصیر اونایی نگذره که گفتن امضای جان کری تضمینه.
      شما هم بگو آمین!

    • بدون نام

      حسن کچل تو فعلا فکر موهات باش نیازی نیست مثل اربابات با تمسخر منتقدتو حواله جهنم کنی درشصمن آب و صابون اعلا هست اگر خواستین

    • بدون نام

      الحمدالله خداراشکر که سید ابراهیم رئیسی انتخاب نشد وگرنه تمام کاسه کوزه‌ها روی اون خراب میشد ولی الان رسانه‌های اصلاح طلب همه لال مونی گرفتن چون به نفعشون نیست حرف بزنن بزدل ها ترسو‌ها به جهنم رفته ها بیسوادها آب و صابون بدم خدمتون

    • بدون نام

      آدم بی سیاست را باید ملامت کرد، اونا که دارن به نقشه هاشون عمل میکنند برای رسیدن به اهداف کثیف وجنایتکارانه....

    • آرمین

      به نظر من فعلا وقت اختلافات درونی نیست ..اگه حافظهمون یاری کنه ....این اولین بار ه که در جامعه بین‌المللی حق رو به ایران دادنو آ آمریکا رو در جایگاه ناحق می نشونن...م باید از


      این فرصت استفاده کنیم تا شاید وضعیت داخلی کشور بهتر 0بشه...فراموش نکنیم که برگشت تحریمها کمر ملت رو می شکنه نه دولت نظام

    • آمین

      تا اونجایی که حافظه من یای میکنه این اولین بار هستش که آمریکا در جایگاه متهم واقع شده وایران شاکی......این فرصت رو نباید از دست داد و باید همه در 1 صف باشیم....یادمون نره متضرر واقعی برگشت تحریمها ملت هستش نه دولت ونظام...

    • محمدی

      اقای روحانی تک تک مردم سزاوار ملامت شما نه مستحق نیستید راحت باشید ترا خدا

    • Saeid

      عمه بنده....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج