۷۳۰۳۷۴
۱۵۹ نظر
۵۰۰۶
۱۵۹ نظر
۵۰۰۶
پ

دیدار تاریخی «اون» و «ترامپ»

رییس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی در هتل کاپلای سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند.

خبرگزاری ایسنا: رییس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی در هتل کاپلای سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند.

مشروح اخبار دیدار تاریخی دیدار دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون بدین شرح است:

(۱۴:۰۰): رئیس‌جمهور آمریکا امروز (سه‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی در پی دیدار تاریخی‌اش با رهبر کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون برای خلع سلاح کامل هسته‌ای و از بین بردن پایگاه‌های موشک‌های بالستیک متعهد شده است.

(۱۳:۰۰): متن توافق‌نامه ترامپ و اون به شرح زیر است:

۱- ایالات متحده و جمهوری دکوکراتیک خلق کره متعهد می‌شوند روابط جدیدی میان دو کشور بر مبنای اشتیاق مردم دو کشور به صلح و شکوفایی برقرار کنند.

۲- ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره تلاش خواهند کرد تا صلح پایدار و فراگیر در شبه‌جزیره کره ایجاد کنند.

۳- با وعده متعهد ماندن به توافق‌نامه پانمون‌جوم در ۲۷ آوریل ۲۰۱۸، جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد می‌شود که در راستای خلع تمام و کمال تسلیحات هسته‌ای در شبه‌جزیره کره حرکت کند.

۴- ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره متعهد شده‌اند تا مفاد مربوط به زندانیان و گمشدگان در جنگ کره را رعایت کنند و پیکرهای کشته‌شدگانی را که شناسایی شده‌اند، بلافاصله مسترد کنند.

از آنجایی که نشست میان رهبران آمریکا و جمهوری دموکراتیک خلق کره رویدادی بی‌مانند و پراهمیت است که بر دهه‌ها تنش و خصومت میان دو کشور فائق می‌آید و آینده‌ای جدید را پیش پای دو کشور می‌گشاید، ترامپ و کیم جونگ‌اون متعهد شدند دیدارهایی را در آینده نزدیک به رهبری مایک پمپمئو، وزیر خارجه آمریکا، و مقام‌های مرتبط در جمهوری خلق دموکراتیک کره برگزار کنند تا نتایج نشست آمریکا و جمهوری خلق دموکراتیک کره را پیگیری کنند.

ترامپ و کیم جونگ‌اون تبادل‌نظری عمیق، صمیمی و فراگیر درباره مسائل مربوط به ایجاد روابط جدید میان ایالات متحده و جمهوری دموکراتیک خلق کره و صلح پایدار در شبه‌جزیره کره با یکدیگر داشتند. ترامپ وعده داد که ضمانت‌های امنیتی را برای جمهوری دموکراتیک خلق کره فراهم کند و کیم جونگ‌اون بار دیگر بر تعهد قاطع و بدون تزلزل خود برای تکمیل فرآیند خلع تسلیحات هسته‌ای شبه‌جزیره کره تاکید کرد.

۱۲ ژوئن، ۲۰۱۸

جزیره سنتوسا

سنگاپور

(۱۱:۲۵): خبرگزاری رویترز دقایقی پیش خبر داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از رهبر کره شمالی برای سفر به آمریکا و کاخ سفید دعوت کرده است.

(۱۰:۵۳): ترامپ و اون در پایان مذاکرات خود در سنگاپور یک سند مشترک امضا کردند.

سی‌ان‌ان (۰۹:۲۰): رییس‌جمهوری آمریکا بعد از دیدارش با رهبر کره‌شمالی به خبرنگاران گفت که به زودی سندی را با کیم جونگ اون امضا خواهد کرد. ترامپ اظهار کرد، گفت‌وگوهایش با رهبر کره‌شمالی بهتر از آنچه می‌شد تصور کرد، پیش رفته است.

اسکای‌نیوز (۰۹:۱۴): بعد از مراسم ناهار، ترامپ و اون در محوطه بیرونی هتل با یکدیگر خوش‌وبشی کوتاه داشتند و سپس از هم خداحافظی کردند و بدین ترتیب دیدار تاریخی رییس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره‌شمالی به پایان رسید.

سی‌بی‌اس (۰۹:۰۹): افرادی که از طرف آمریکا در مراسم ناهار حضور داشتند، عبارتند از دونالد ترامپ، مایک پامپئو، جان کلی، جان بولتون، سارا سندرز (سخنگوی کاخ سفید)، سانگ کیم (سفیر آمریکا در فیلیپین) و متیو پاتینگر (مقام وزارت خارجه). همچنین از طرف کره‌ای این افراد در مراسم ناهار حاضر بودند: کیم جونگ اون، کیم یونگ چول، ری سو یونگ، ری یونگ هو، نو کوانگ چول، چو سون هویی، کیم یو جونگ و هانگ کوانگ سانگ.

سی‌ان‌ان (۰۸:۴۴): رییس‌جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی به همراه شماری از مقام‌های ارشد دو کشور ناهار کاری خود را اندکی دیرتر از زمانی که برنامه‌ریزی شده بود، آغاز کردند. بر اساس اعلام کاخ سفید، قرار بود ناهار کاری دو طرف ساعت ۱۱:۳۰ آغاز شود اما این فرایند حدود ۲۰ دقیقه به تأخیر افتاد که یکی از علت‌های آن این بود که دو طرف ترجیح دادند با یکدیگر عکس بگیرند. ترامپ از کیم جونگ اون دعوت کرد که بنشیند اما پیش از آن به بذله‌گویی پرداخت و از عکاسان خواست تصاویری را به ثبت برسانند که در آن این دو رهبر «قشنگ، خوش‌تیپ و لاغر» به نظر برسند.

رویداد رسمی برای ساعات باقی مانده روز برنامه‌ریزی نشده است و قرار است رییس‌جمهوری آمریکا ساعت ۱۶ به وقت محلی با خبرنگاران گفت‌وگو کند.

(۰۸:۰۱): در جریان مذاکرات دو بار از رهبر کره‌شمالی پرسیده شده «آیا اقدام به خلع سلاح خواهید کرد؟» که او پاسخی نداده است. یک بار هم این پرسش از او شده که «آقای کیم، آیا سلاح‌های هسته‌ای را کنار خواهید گذاشت؟» که البته رهبر کره‌شمالی ظاهراً مطرح شدن این سوال را هم به روی خود نیاورده است.

(۰۷:۴۳): ترامپ در حالی سرگم امروز سرگرم برگزاری مذاکره‌ای تاریخی با رهبر کره‌شمالی است، که دو روز دیگر یعنی دوازدهم ژوئن تولدش است و ۷۲ ساله می‌شود. در سوی دیگر مذاکره، کیم جونگ اون قرار دارد که سنش بین ۳۵ تا ۳۶ سال گزارش شده است. هرچند سن رهبر کره‌شمالی تقریباً نصف سن رییس‌جمهوری آمریکا است، کیم جونگ سال‌های بیشتری را بر مسند قدرت تکیه زده است؛ او از ۲۰۱۱ رهبر کره‌شمالی است و این در حالی است که دوران ریاست‌جمهوری ترامپ از سال ۲۰۱۷ آغاز شده است.

(۰۷:۲۱): رهبر کره‌شمالی قبل از آغاز نشست خود با ترامپ به رییس‌جمهوری آمریکا گفته است: بسیاری از افراد در جهان این رویداد را به عنوان بخشی از یک فیلم فانتزی یا علمی‌تخیلی تلقی خواهند کرد.

(۰۷:۱۷): در حالی که آمریکایی‌ها در این نشست خلع سلاح‌ هسته‌ای کره‌شمالی را به عنوان اصلی‌ترین هدف خود دنبال می‌کنند، پیونگ‌یانگ نیز مشخصاً به دنبال تحقق این مهم است که از فشارها بکاهد و واشنگتن را نسبت به لغو برخی تحریم‌ها علیه کره‌شمالی مجاب کند.

کره‌تایمز (۰۷:۰۴): رییس‌جمهوری کره‌جنوبی با بیان این که شب گذشته خوابش نبرده است، نسبت به موفقیت آمیز بودن نشست رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ‌ ابراز امیدواری کرد.

رویترز (۰۶:۵۶): ما بر تمامی انواع تردیدها و گمانه‌زنی‌ها درباره این نشست غلبه کردیم و معتقدم این امر برای تحقق صلح خوب است.

ایندیپندنت (۰۶:۵۲): ترامپ نسبت به نتیجه نشست خوش‌بین به نظر می‌رسد. او اظهار کرد: ما یک مشکل بزرگ و یک وضعیت بسیار دشوار را حل‌وفصل خواهیم کرد.

سی‌ان‌ان (۰۶:۴۴): از جمله مقام‌های کره‌ای که در این نشست حاضر هستند، می‌توان به کیم یونگ چول اشاره کرد که از دیپلمات‌های ارشد پیونگ‌یانگ است و در اوایل ژوئن با ترامپ دیدار کرده و نامه کیم جونگ اون را به رییس‌جمهوری آمریکا تحویل داد. ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره‌شمالی و ری سو یونگ، از اعضای ارشد حزب حاکم این کشور هم در این نشست حاضر هستند.

رویترز (۰۶:۳۲): ملاقات ترامپ و اون ۴۱ دقیقه به طول انجامید و پس از آن مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی از طرف واشنگتن و مشاوران ارشد رهبر کره‌شمالی از طرف پیونگ‌یانگ به نشست ملحق شدند. ترامپ پس از پیوستن این مقامات به اون گفت: با همکاری با یکدیگر مراقب همه چیز خواهیم بود. رهبر کره‌شمالی هم اظهار کرد، چالش‌هایی در پیش رو وجود دارد اما با ترامپ همکاری خواهد کرد.

دیدار تاریخی «اون» و «ترامپ»

سی‌ان‌ان (۰۶:۲۸): ادامه مذاکرات ترامپ و اون پس از پیوستن مقام‌های ارشد دو کشور به نشست

دیدار تاریخی «اون» و «ترامپ»

رویترز (۰۶:۲۷): دقایقی پیش مقام‌های ارشد آمریکا و کره‌شمالی به نشست ترامپ و کیم جونگ اون ملحق شدند. رسانه‌ها برای چند دقیقه اجازه داشتند از نشست مقام‌های دو طرف تصویربرداری کنند و سپس به بیرون هدایت شدند تا ادامه نشست باز هم پشت درهای بسته ادامه پیدا کند.

لوموند (۰۶:۲۳): انتظار می‌رود دیدار فعلی حدود ۴۰ ‌دقیقه تا یک ساعت به طول انجامد و پس از آن مقام‌های ارشد دو کشور به این نشست ملحق خواهند شد و مذاکرات از ساعت ۱۰ به وقت محلی با حضور تعداد بیشتری از چهره‌های سیاسی دو طرف ادامه‌ خواهد یافت. رییس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی پس از پایان مذاکرات ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی ناهاری کاری صرف خواهند کرد. زمان ‌دقیقی برای پایان نشست اعلام نشده است. رییس جمهوری آمریکا قرار است ساعت ۱۶ به وقت محلی با خبرنگاران گفت‌وگو داشته باشد.

سی‌ان‌ان (۰۶:۱۴): دنیس رادمن، بازیکن سابق بسکتبال آمریکا که قبلاً با اون دیدار کرده و اکنون نیز در سنگاپور به سر می‌برد، گفت: امروز، روزی عالی است. او در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار کرد که همواره به کمک کردن به کره‌شمالی اعتقاد داشته است.

سی‌ان‌ان (۰۶:۰۸): یک منبع آگاه گفت، مترجمی که در این دیدار ترامپ را همراهی می‌کند، دکتر یون هیانگ لی، از مترجمان وزارت امور خارجه آمریکا است.

واشنگتن پست (۰۵:۴۸): کیم جونگ اون پیش از آغاز مذاکراتش با ترامپ گفت: ما موانع را پشت سر گذاشته‌ایم و امروز اینجا هستیم.

سی‌ان‌بی‌سی (۰۵:۴۲): رییس‌جمهوری آمریکا پیش از آغاز دیدارش با رهبر کره‌شمالی ابراز امیدواری کرد که این دیدار فوق‌العاده موفقیت‌آمیز باشد. او که در کنار کیم جونگ اون نشسته بود، اظهار کرد: ما روابطی فوق‌العاده پیش رو خواهیم داشت. من تردیدی ندارم.

دیدار تاریخی «اون» و «ترامپ»

سی‌ان‌ان (۰۵:۳۷): رهبران آمریکا و کره‌شمالی وارد محل برگزاری نشست خود شدند. رسانه‌ها برای مدت کوتاهی فرصت داشتند که از این رویداد تصاویری به ثبت برساندند و پس از چند دقیقه به بیرون هدایت شدند تا مذاکرات ترامپ و اون آغاز شود.

دیدار تاریخی «اون» و «ترامپ»

پرس‌تی‌وی (۰۵:۳۴): ترامپ و کیم جونگ با یکدیگر دست دادند.

سی‌ان‌ان (۰۵:۳۲): لحظه ورود کیم جونگ اون به هتل کاپلا

دیدار تاریخی «اون» و «ترامپ»

ایسنا (۰۵:۲۷): در حالی که ترامپ و اون هر دو اکنون دیگر در داخل هتل به سر می‌برند، عکاسان و خبرنگاران در مقابل ورودی اصلی منتظر هستند تا این دو برای مصافحه بیرون بیایند.

ایسنا (۰۵:۲۰): رییس‌جمهوری آمریکا که در هتل کاپلا به سر می‌برد، توئیتی منتشر کرد که هیچ ارتباطی به دیدار آتی او با کیم جونگ اون ندارد. ترامپ نوشت که لری کودلا، مشاور ارشد اقتصادی او دچار حمله قلبی شده و در مرکز درمانی والتر رید بستری است.

رویترز (۰۵:۱۷): قرار است رهبران آمریکا و کره‌شمالی در این محل با یکدیگر مصافحه کنند.

دیدار تاریخی «اون» و «ترامپ»

ایسنا (۰۵:۱۲): دیدار رهبران کره‌شمالی و آمریکا ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت تهران آغازمی‌شود و احتمالاً حدود یک ساعت به طول می‌انجامد. در این دیدار تنها ترامپ و اون و مترجمان دو طرف حضور خواهند داشت.

ایندیپندنت (۰۵:۰۹): کیم جونگ اون دقایقی پس از ورود رییس‌جمهوری آمریکا به هتل کاپلا، وارد محل برگزاری دیدارش با ترامپ شد.

سی‌ان‌ان (۰۵:۰۵): ترامپ دقایقی پیش‌ وارد هتل کاپلا شد تا با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دیداری تاریخی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سسندرلا

      مملکت ما رو کابوس برده حالا بیایم لحظه به لحظه دیدار اینارو پیگیری کنیم!!!!!!! متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجایی کیهان که داداش کیمت رو بردن

      • بدون نام

        واقعا با خوندن کامنتها آدم متوجه کم هوشی مفرط اکثر مردم میشه و البته معنای "عوام" رو هم بهتر درک می کنه.هنوز نه به داره نه بار .معلوم نیست در ادامه چه اتفاقی بیافته و اصلا آیا رهبر کره شمالی قبول می کنه همه چیز رو بده در برابر هیچ.اون طوری که ترامپ توقع داره! بگذارید ببینییم چی میشه بعد مزخرف بگین! شاید ترامپ جونتون کوتاه باید اصلا

      • بدون نام

        این هم که میگن ترامپ باهوشه واقعا حیرت انگیزه .کل عقلای جهان از کارهای این موجود دیوانه که هر روز یک تصمیم می گیره در حیرتند .یک مشت احمق دارند یک احمق مثل ترامپ رو به باهوش ترین و خفن ترین آدم دنیا ارتقا میدن! احمقهایی که عاشق نمایش اند و ترامپ خوب بلده نمایش برگزار کنه

      • بدون نام

        دو تا دیوانهء غیر قابل پیش بینی افتادند بهم و هر چیزی ممکنه بشه .بدبختی اینه که همه فکر می کنند ایران هم چنین راهی رو میره .خدا کنه این ترامپ بیافته بمیره وگرنه بد مصیبتی در انتظارمونه

      • بدون نام

        این روزا یه عده توهمی خودشون رو عقل کل میدونن وبه بقیه مردم میگن عوام

      • بدون نام

        14:2
        غارتوروفریادمیزنه

      • بدون نام

        14:2
        حقوقتوبانرخ دلاری میگیری ؟

      • بدون نام

        ایرانم یادت بخیر

      • بدون نام

        ایران یه مردبزرگی مثل ترامپ میخواد

      • بدون نام

        زنده باد دونالد ترامپ و رهبر کره اینه احترام به مردم

      • بدون نام

        زنده رهبر ترامپ

      • بدون نام

        استکبارجهانی ودشمن صهیونیست خخخخخخخ

      • بدون نام

        تنهاراه نجات کشورایران ازدست کاسبان تحریم وجود یه وطن پرست واقعیست مثل ترامپ

      • بدون نام

        زنده رهبر ترامپ

      • بدون نام

        ترامپ قدرت رهبری رونشون داد

      • بدون نام

        حتما تا آخر کامنت ها ملاحظه کنید . رشد فکری و قدرت تحلیل هموطنان بی نظیر است در این چند رشدبی سابقه ای داشته است. تنها نکته مثبت در کشور همین افراد با هوش و دارای نطالعه هست و دیگر موارد کلا منفی هستند. با هموطنان می توان به آینده امید داشت
        انقلاب فکری در حال ظهور است. خداحافظ عوام فریبی

    • ناشناس

      خداییش ترامپ خیلی باهوشه، کی فکرشو میکرد این کیم نخود مغز بخواد کوتا بیاد، جسارت و اعتماد بنفس ترامپ قابل تحسینه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ بر آمريكا

      • هدی

        مرگ بر مخالفان ترامپ

      • محمد

        کاملا درست فرمودید خیلی باهوشه دمش گرم

      • بدون نام

        ترامپ باهوش نیست یک قلدر احمقه و هنوز خیلی راه مونده تا ببینیم به چه نتیجه ای می رسند با هم .چیزی که مشخصه کره شمالی قصد نداره همه چیز رو بده اونطوری که ترامپ احمقتون میخواد.و باید یک چیز مثل برجام ایجاد کنند یعنی همون چیزی رو که ترامپ نابود کرد فقط چون از اوباما متنفر بود و قصد داشت دستاوردهای اونو از بین ببره .ایشالا هر بلایی که قراره از ترامپ سر ایران باید به شما طرفداران ایرانیش فقط اصابت کنه.الهی آمین

      • ک

        از چند وقت دیگه مرگ بر کره شمالی هم به شعارهامون اضافه میشه و چند روز دیگه ماروهم تحریم میکنه

      • بدون نام

        ایران یه ترامپ میخواد

      • بدون نام

        بدور از هر گونه مسایل سیاسی تاریخچه زندگی ترامپ نشان از هوش بسیار بالا و وطن پرستی دارد. تا الان نشان داده کانلا موفق بوده و بسیاری از وعده های خود را عمل کرده است

      • بدون نام

        آرای مثلت و منفی در این خبر و سایر خبرهای مشابه حتی در دیگر سایت بسیار جالب و پیام مهمی دارد.
        عاقلان را اشارتی بس است. پاینده ایران

      • بدون نام

        نظرات بسیار جالبی ارایه شده است . ارزش آنرا دارد تا پایان مطالعه شود

    • محمد رضا

      سلام
      بازم دمشون گرم که پای میز مذاکره رفتن و با هم صحبت خواهند کرد
      باید سردمداران کشور ما هم یاد بگیرند که با دنیا تعامل کنند نه مقابله و مردم ما هم از هیجانات غیر واقع بینانه و توهین به مسولین دوری کنند تا اتفاقاتی که در عرصه سیاسی و اقتصادی در حال انجام هست رو دیگه شاهد نباشیم
      واقعا از اینکه میبینم روز بروز وضعیت اقتصادی بد و بدتر میشه ناراحت میشیم

      پاسخ ها

      • ایرانی

        دیگه از این حرفها از مملکت ما گذشته، الان دیگه مسئولان ما خیالشان راحته با حقوق های نجومی و خیلی کارهای دیگه تو این وضعیت سرطانی بیمه هستن یه موقع توهین نکنین به مسئولان

      • رضا

        درود به شرفت گل گفتی و حرف دل مردم ایران رو زدی

      • بدون نام

        ایران در برجام با دنیا تعامل کرد و ترامپ لعنتی نابودش کرد.ایران در بیشتر سازمانهای جهانی فعاله و با دنیا تعامل می کنه. همون سازمانهایی که ترامپ ملعون قبولشون نداره و هر روز داره از یک توافق خارج میشه .دنیا رو لابد آمریکا اون هم ترامپِ قلدر معنی می کنید شماها!

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        14:6
        زشته آدم چاپلوس باشه!!!!

      • بدون نام

        معمولا احمق ها چاپلوس میشن چون راه دیگری برای گذران زندگی پیدا نمی کنند ولی اینکه چاپلوسیِ احمقی مثل ترامپ رو بکنی که نهایتا قحطی و جنگ عادیت بشه دیگه یعنی حماقت رو رد کردی.البته باید دید پش این کامنتها و لایک ها چه جور جانورهایی نشستند:)

      • بدون نام

        در هوش ترامپ شکی نیست . تمامی معادلات جهان را برهم زده است و یک نظم نوین به وجود آورده است . بزودی ما هم جام زهر را خواهیم نوشید

    • اسی

      پس ماچی؟!!!

      پاسخ ها

      • ایرانی

        ۲۱:۳۷ من نمی دانم چرا شما و مردم ما کوته‌فکر هستن یعنی فقط با یه دیدار همه چیز درست شد اون به فکر مردمش هست اون یکی ثبات جهانی به پا کرده اول سیاست یه چیزه آخر سیاست یه چیزه دیگریست مثل قضیه برجام ما که آخرش چطور تمام می‌شود

    • بدون نام

      درود ب دونالد صلح طلب کور بشن بدخواهان سازش با غرب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با خوندن کامنتها و دیدن مثبت منفی ها فقط به یک چیز پی می برم هوش مردم ایران خیلی پایین اومده ...خیلی خیلی

      • بدون نام

        آفرین

      • بدون نام

        14:7
        هوش مردم پایین نیومده مردم باگوشی هوشمندشون به اینترنت و دنیاوصلند وحقیقتومیفهمن

      • بدون نام

        14:07 آب رو بریز جایی که میسوزع

      • بدون نام

        این حرفها که مردم وصلند و می فهمند هم یه جور حرف عوامانه ست .مردم بیشتر هدایت میشن از نظر فکری، یه روز با صداسیما امروز با من و تو و آمدنیوز

      • بدون نام

        و البته که نه همه مردم ...اونهایی که تصمیم گرفتند در کامنتها و لایک ها حضورشون رو اعلام کنند:) مبارزان کودن اینترنتی :)

      • ایرانی

        ۱۶:۵۱ حقیقت اونی که تو اینترنت می‌خونی نیست شاید اونی که دوست داری می‌خونی به حقیقت برسی ، رسانه های جهانی الان به صورت سناریو پیش میره هیچ چیزی ۱۰۰٪ نیست

    • بدون نام

      کاش رییس جمهور ما بودی دونالد

      پاسخ ها

      • ایرانی

        بجا گفتی

      • بدون نام

        واقعا، کاش قدرت تو کشور ما دست یکی مث ترامپ بود،

      • بدون نام

        احمدی نژاد هم یکی مثل ترامپ بود فقط تفاوتش این بود که آمریکا اقتصاد بزرگی داره و می تونه با قلدری خیلی ها رو سرکوب کنه ولی ایران چنین اقتصادی نداره پس هارت و پورت و قلدری و دیوانگیهای احمدی نژاد فقط خودمون رو بدبخت کرد .البته عوام این چیزها سرشون نمیشه پس درود بر ترامپ! قحطی ناشی از تحریمها و جنگ احتمالی هم بهتون خوش بگذره!

      • رضاشاه کجایی که فقراراباگرانی له کردن

        کاش

      • shahrooz

        عوام!!!!!!آخه کاربر 14:09 تو خودتو با هوش فرض کردی! سال های ساله با فکر تو امثال تو این کشور تو لبه پرتگاه قرار داره خودت عوامی معلومه ترامپ دنبال تسلط بر دنیاست ولی در کشور ما عده ای دقیقا مثل شما دارن خیانت می کنن به ملت و مردم خیانت می کنن به خدا پیغمبر به اخلاقیات

      • س

        کشور ما هرچی بدبخی داره تقصیر غربه...حتی روی کار آمدن همین مرتجعین هم نقشه همین غرب بود...حقم دارن چون هر کشوری باید بفکر خودش باشه....

      • بدون نام

        شهروز عوام بودنت از همین تقسیم آدمها به دو قطب معلوم میشه.تو از کجا فهمیدی من چه جور فکر می کنم؟ من فقط انزجار خودم رو از ترامپ قلدر اعلام کردم در حالیکه عده زیادی اینجا در حال ستایش این جانور هستند .واقعا فهمیدن این قدر سخته؟!

    • بدون نام

      رئیس جمهور آمریکا.نه رئیس جمهوری آمریکا اینجور به مخاطب القا میشود که آمریکا هم جمهوری دارد مثل کشور جمهوری آمریکا.

      پاسخ ها

      • محمد

        خب آمریکا هم حکومتش جمهوریه دیگه. مگه نیست؟

      • بدون نام

        القا نمیشود واقعا جمهوریه و دموکراسیشم واقعیه یه شورا هم ندارن بیاد بگن از بین اینا انتخاب کنید تا شهردار و کلانتر و فرماندار و ...با رای مردم انتخاب میشند حالا تو هی بیا بگو روز شبه

      • بدون نام

        مردم آمریکا رییس جمهور رو مستقیم انتخاب نمی کنن و رای همه برابر نیست .اول مطالعه کن بعد نظر بده.این جوری قشنگتره

      • ایرانی

        بدبختی ما جهان سومی همیشه از بی اطلاعی بوده که ضربه میخوریم

    • بدون نام

      اقای اون حتمآ باید علف میخوردید بعد

      پاسخ ها

      • محمد باقر

        ببخشید اشتباهی مثبت دادم که حقش هم منفی بود.

    • بدون نام

      ای کاش زمانی را می دیدیم که رهبران ایران و امریکا بر سر یک میز با هم مذاکره می کردند و این همه مشکلات سیاسی و اقتصادی ایران کاملا برطرف می شد و می توانستیم یک شب بدون هر دلهره و نگرانی از فردا و مشکلات پیش رو سر به زمین بگذاریم
      به امید دیدن این روز برای مردم کشورمان

      پاسخ ها

      • ایرانی

        فعلاً مشکل ما فراتر از برون مرزی هستش هر چی هستش از داخل اونم خیلی شدید

    • ارسلان اقبالی

      تاچند وقت پیش می گفتیم کشور دوست و برادر کره شمالی حالا که قراره با آمریکاه روابط حسنه داشته باشد.دیگه نه دوست ماست نه برادر .لطفا بگردید اسمی برایش پیدا کنید

      پاسخ ها

      • ک

        چند وقت دیگه کره شمالیم میشه مثل کره جنوبی ی کشور صنعتی با اینترنت پرسرعت کلی پیشرفت ما هم شدیم تنها کشور..‌.

      • بدون نام

        کشوراستکبارخخخخخخخخ

    • بی نام

      ترامپ بی نظیر ترین مرد تاریخ .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه تاریخ منحصر به دنیای هالیوود و صنعت سرگرمی آمریکا باشه بعله ترامپ بی نظیرترینه!! ولی خب تاریخ به عقاید یه مشت جوگیر احمق کاری نداره

      • س

        موافقم

    • بدون نام

      اون به خاطر رفع فقر مردمش مذاکره میکنه مسوولین ما هم به خاطر اینکه مردمشو بدبخت کنن مذاکره میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطر این که بشار اسد رو از سقوط نجات بدن

    • بدون نام

      امیدوارم که همه جهانی که ما در آن زندگی می کنیم روز به روز و با سرعت تمام به طرف صلح و دوستی وارامش حرکت کند .

      پاسخ ها

      • س

        انشاالله

    • بدون نام

      ای خدا اون متوجه شد با سرشاخ شدن نمیشه مملکت رو نگر داشت باید سیاست نرم به خرج داد ......خودت به داد ملت ایران هم برس امین

    • بدون نام

      ای خدا اون متوجه شد با سرشاخ شدن نمیشه مملکت رو نگر داشت باید سیاست نرم به خرج داد ......خودت به داد ملت ایران هم برس امین

    • بدون نام

      الان اگه به ایران دیدار کرده بود مردم ایران میرفتن خیابون شعار میدادن... مردم کره شمالی عاقل هستن درک دارن چون هیچی نگفتن برا بهتر شدن اقتصادشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونایی که شعار میدم جزو مز...ران هستن

      • بدون نام

        مردم کره شمالی از ما بدبخترن اگه کسی شبیه کیم تپله اصلاح کنه حکمش اعدامه بدبختا مگه جرات دارند اصلا به این کار ندارم مخالفت با صلح و اعتراض کار خوبیه یا نه

    • بدون نام

      زنده باد ترامپ

    • علی

      دید که زورش به آمریکا نمیرسه رام شد اومد مذاکره ولی ما مطمئنا کره شمالی دو میشیم تو بدبخت کردن مردم خودمون و تا نابودی کامل اقتصادمون پیش میریم

    • بدون نام

      انشاله روزی برسمسعولینمملکت کشورمان با دنیای غرببخاطر مردم روی خوشی نشان دهد انشالاه

    • بدون نام

      کیم یک شخص خودفروخته و ترسو است که به استکبار جهانی باج میدهد
      ولی ترامپ باید در خواب ببیند که ما به همچین خفتی تن دهیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خواب ببینه؟
        وقتی ما از گرسنگی مردیم؟
        ن۳ست از جای گرم در میاد جای مردم حرف نزن

      • بدون نام

        شما مثل اینکه شکمت سیره و وام و مزایای جانبیت تضمین شده است که می آیی این حرفا رو می زنی معلومه چپت پره و خبر از حال مردم نداری

      • بدون نام

        از دوحالت خارج نیست یا خودتون پارچ زهر را داوطلبانه سر میکشید یا اینکه خفتتونو میگیرین بزور میریزن تو حلقتون فقط فرقش اینه بجای پارچ باید یه استخر زهر نوش کنید

      • بدون نام

        از کجاها بهت میرسه که انقد سیری داری میترکی؟
        نبایدم به این خفت تن بدی

      • س

        خفت ؟؟ مذاکره کار انسان عاقله

      • محمد

        متاسفانه مملکت دست افرادی با همچین عقایدیه که شده این جهنم حال حاضر

    • احمد

      بخاطر مردم ستمدیده و محروم کره شمالی امیدوارم به نتیجه برسن تا فقر و بدبختی حداقل برای یک دوره چهار ساله ترامپ کمتر بشه ... تا رئیس جمهور بعدی بیاد ببینیم توافق را پاره نمیکنه؟

    • محمود گل

      احسنت...عالی

    • شهاب ازصحنه

      بله بسلامتی انسان بایدازمغزش استفاده کنه به این میگن راه کاردرست سیاست پدرومادرنداره

    • م ه

      چشمم اب نمی خوره

    • بدون نام

      دمشون گرم

    • محمد

      ترامپ سرگم
      خخخخ مسخرها

    • خخخخخخ

      خب پس حسن موند و کلاهش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ففط علی ماند و حوضش

    • ایرانی

      این نشان می دهد که عده ای می توانند آدم بشند ولی عده ای نمی خواهند آدم بشند

    • بدون نام

      جفتتون برید به جهنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فعلا که ما در قعر درکیم

    • بدون نام

      خوبه خودش تصمیم می گیره و در کشورش دلواپس نداره که مذاکرات را به هم بزنه

      پاسخ ها

      • ایرانی

        فکر کنم هنوزم تو خواب هستی الان برجام از بین رفته از طرف مقابل بعد میگی دلواپسی آقایان باعث بانی هستش چون مذاکره از اول با صراحت کامل جلو نرفت

      • بدون نام

        قبلش کلی دلواپس اعدام کرد کم خطراشم بازنشست کرد و الباقی را هم از پستهای حساس ورداشت جاش موافقان صلح را گزاشت

      • بدون نام

        آقا دلواپس کدومه اصلاح طلب و اصولگرا کدومه
        اینا همه الفاظ بازیچه کردن عوام ساده و بیچاره برای بیشتر سواری گرفتن هست و تمام
        وگرنه راه در دنیا یکی است آن هم راه راستی است.

    • مهران

      راستی ال 90 هم شده 57 میلیون!!! شما یادتون نمیاد قرار بود جایگزین پیکان باشه و بشه ماشین فقرا !!! البته مرگ بر این و اون سر جای خودش و اینقدر قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه دانشون پاره بشه! جداً واحدی سازمانی ارگانی کوفتی چیزی هست به این مردم بدبخت گزارش بده اون صد و پنجاه و خرده ای میلیارد دلار که اوبامای ابله با هواپیما فرستاد ایران چی شد؟ کجا خرج شد؟ به خدا با اینقدر پول میشه یه مملکت رو کوبید از نو ساختش! ما اصلاً نمی دونیم چی شده؟! کجا رفته؟ واسه چی واسه کی رفته! خب ... بحمدالله و المنه کره شمالی هم داره درست میشه. دیگه خودمون قشنگ میشیم تک بدبخت عالم بشریت. صمیمانه تبریک میگم ...

      پاسخ ها

      • س

        واقعا...

    • بدون نام

      ب نظرم همونجا بکشید این کیم احمق رو یه دنیا راحت میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه بهش میگم
        توام برو دکتر خودت رو روان درمانی کن

    • بدون نام

      خوب . اینم از این !

    • بدون نام

      بله اينم بالاخره عقلش اومد سر جاش

    • مصطفی

      ایران بعد از از دست دادن سوریه و عراق ،کره رو هم از دست داد و تنها شد...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایران با کره شمالی هیچ مناسبات خاصی نداشت .کم چرند بگین

      • مصطفی

        مناسبت فکری که داره

    • ali

      دلم به حال کیم جون میسوزه انگار بچه گیر اوردن.ترامپ پمپئو بولتون.نخورنش خیلیه

    • حسین

      بعضیا چقد ناراحتن!!اینکه بمب هسته ای نابود بشه صلح و دوستی بشه ملت بیچاره کره شمالی وضعشون بهتر بشه کره شمالی دیگه ذلیل و خفیف نباشه در دنیا و امریکا یه دشمن کمتر داشته باشه برای بعضیا غمانگیزه واقعا .....پیشنهاد می کنم همون بعضیا توبه کنن بدبختی ملت دنیا جز آرزوهاشون نباشه !!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل اینه که بمب هسته ایه یه کشور کوچکاز بین میره ولی اسراییل و امریکا و دیگران حق دارن که داشته باشن و هر روز بیشتر و بهتر از دیروز

    • وحيد

      بيا كره شمالى بعد از اين همه زجر دادن مردمش اخر تسليم شد

    • حامد

      کره شمالی هم عاقبت به خیر شد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظرم یکی از دلایل کم هوش شدن مردم دیدن سریالهای خزعبل ترکیه ای و علاقه مندی به قهرمانهای فیلفارسی ست! عخی عاقبت بخیر شد!!!

      • بدون نام

        باز یه اصولگرای عصبانی اومده و تمام نظرات مخالف حودش رو به توهین و تهمت و ناسزا بسته

      • بدون نام

        به حسن کچلم ننش میگفت قربون زلف افشونت بشم حالا تو هم تو خونه افضات میای قربون صدقت میرن میگن نابغه و باهوش خیال ورت داشته حقیقت داره حالا پیدات شده فرت فرت پاسخ میزاری حس میکنی انیشتنی وهمه رو عوام و کم هوش میدونی

      • بدون نام

        کسانی که دنیا رو به دو بخش اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم کردند و جدیدا هم برانداز شدند خیلی کودن اند خیلی خیلی خیلی...

    • سپیده

      روی میز را مشاهده بفرمایید فقط دسته گل . نه سور و بساطی و خرمن گلی و میوه. حتما بخاطر میاورید که یکی از همراهان در اجلاس ترکیه موقع سخن رانی فقط مشغول تناول بود و گویا اصلا هدف شرکت در انجا مانند بسیاری جاهای دیگر فقط سور چرانی است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما بهتره به یاد بیاری که یارو پاکستانی بود هی الکی جو ندی

    • بدون نام

      نمیشه با صلح سیاست ایران پیاده بشه!!فقط باید جنگید و کشته داد...؟؟؟!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی گفتی دمت گرم

    • بدون نام

      خوش بحال کره شمالی,,,,

    • بدون نام

      ترامپ مرد عمل

    • بدون نام

      عجب....
      بهتر از انچه میشد!

    • بدون نام

      افتخاری دیگر برای ترامپ

    • بدون نام

      تبریک میگم به کره و آمریکا

    • بدون نام

      درود بر دونالد ترامپ

    • بدون نام

      ما هم در مسیر علف خواری هستیم

    • یک ایرانی

      دوسه هفته پیش که گفتن کره شمالی آزمایشگاه هسته‌ای شو نابود کرد و ترامپ هم اعلام کرد با اون دیدار نمیکنه من گفتم ترامپ خیلی مرده و به تمام وعده‌هاش عمل کرده وقطعا با اون دیدار خواهد کرد اما یه عده ابله خود همه چیزدان شروع کردن به فحاشی که تو ایرانی نیستی، تو نوکر ترامپی و ازاین خزعبلات، من فقط صبرکردم و امروز نوبت منه، آهاااااای اونایی که بهم هزارتا حرف زدین، دیدین ترامپ به وعده اش عمل کرد؟ کدوم سوراخ موش قایم شدین ترسوها؟؟ شجاعت داشته باشین بیاین عذرخواهی کنین...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بزار ببینیم نتیجه این مذاکرات چی میشه.انشاالله بعدش به اندازه ی کافی از خجالت هم درمیایم.

      • یک ایرانی

        کاربر 10:27
        عزیزم همون موقع هم ازاین حرفا میزدین، مطمئنم نتیجه ی عالی هم که داشته باشه باز یه چیز دیگه میگین، فعلا تا همینجاشو داشته باشین به بعدشم میرسیم...

      • بدون نام

        گیریم ترامپ وعده بده ایران رو با بمب اتم می زنه و این کار رو هم بکنه بعد یه مشت ابله از وسط ویرانه های هسته ای فریاد می زنند درود بر ترامپ چون به وعده اش عمل کرد!.واقعا مردم ایران خنگ شدند

      • یک ایرانی

        کاربر 14:32
        فرق ترامپ با امثال شماها اینه که هم عاقله وهم باهوشه، اون هیچوقت نمیگه جایی رو با بمب اتم میزنم بلکه کاری باهاتون میکنه که روزی صدبار آرزو کنین کاش با بمب سقطمون کرده بود، میدونم برات سخته ولی سعی کن فرق این دوتا رو بفهمی...

    • بدون نام

      حالا به ترامپ بگید دیونه،بگید لنگه احمدی نژاد؛ اقتدار و هوش رو ببینین

    • iman7253

      کاش مسوولین کشور ما هم بفهمن ک با شاخ و شانه کشیدن و جنگ ب هیچ جا نمیرسیم.وضع مردم واقعا فاجعه باره و اسفناکه.برید مذاکره کنید یکم عقل داشته باشید تا مردم ازین وضع داغون نجات پیدا کنن.اگه اینطور پیش بره دیگه نیاز ب جنگ با کسی نیس تو خودمون باور کنین همدیگرو میکشن مث الان ک از هر جایی خبر قتل یکی ب گوش میرسه و همشم مال نداری و فشار عصبی از بدبختیه

    • بدون نام

      دوستان ...

      تبریک میگم به همتون . الان دیگه رسما تنها ترین و بدبخت ترین

      و منزوی ترین کشور دنیا هستیم.

      کره شمالی هم راه تعامل با دنیا رو پیدا کرد ولی ما همچنان...

    • hamid

      دیروز آمریکا دستور بررسی وبهینه سازی بمب افکن های راهبردی خودرا صادر کرد .تا بمحض توافق کره وآمریکا برسر مسئله خلع سلاح هسته ای .تا آمریکا نقاط مهم وصنعتی کره بمباران کند. کسی که به مذاکره باآمریکا خوشبین است بازنده اصلی وشماره یک خواهد.بود.خلع سلاح کشور لیبی کسی فراموش نکرده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تحلیل آبکی دلواپسان که همیشه خدا اشتباه از آب در میاد

    • بدون نام

      خدا رو شکر اینام اشتی کردن از این به بعد خوب میشه برا کره شمالی

    • بدون نام

      درود بر ترامپ

    • مهدی

      کره شمالی هم خودشو خیس کرد تسلیم شد...

    • رضا

      سادگی شرقی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلاه سر ترامپ نزارناینا گول نمیخورن شما غصشونو نخور

    • بدون نام

      بدبخت ماییم که زیر فشاریم

    • بدون نام

      من نمیدونم چرا بعضی از مردم ما اینقدر خوش خیال هستن
      تاریخ نشون داده هیچ وقت به اینا نمیشه اعتماد کرد
      خیلی جالبه اولین چیزی که از اون خواستن نابودی سلاح هسته‌ای...
      نشه قذافی خوبه!!
      تازه این ترامپ که ما دیدیم تاجر تشریف داره
      آره به کشورهای اروپایی وفادار مونده

    • بدون نام

      دلواپسان آب سرد بدم خدمتتون.؟

    • بدون نام

      ای وای من واسه امشب چی بپوشم

    • بی نام

      دمشون گرم


      ولی ما باید آماده بشیم بریم بگیم مرگ بر آمریکا

    • بینام

      حتی اون کیم نخود مغز هم فهمید که باید در برابر امریکا کوتاه بیاد تا بتونه کشورشو به پیشرفت برسونه کره جنوبی رو نگاه کنین بخاطر روابط خوبش با دنیا به کجا رسید کره شمالی بخاطر رهبر دیوانه ایی که داره مردمش دارن با بدبختی زندگی میکنن تا وقتی تو روابط سیاسی با امریکا مشکل داشته باشیم وضع مملکتمون همینه هر چی میخوای بخری قیمتهاش شده ساعتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این از بی عرضگی مسیولینه ربطی به آمریکا نداره

    • بدون نام

      اخخخخخخ موشک هوا گردن

    • دلواپس

      ای بابا این چ وضعشششششه مگه کره شمالی دلواپس نداره ؟!!!!

    • بدون نام

      نظر اکثریت مطلق مردم مشخص است. صلح و آرامش

    • بدون نام

      یه جوری کامنت میذارین انگار ایران دنبال جنگ و دعوا بوده تا الان... ببخشید بیشتری حملات به کشورهای مختلف و ضعیف رو کی انجام داده ایران یا آمریکا؟!... همین جنگ عراق و آمریکا 500 هزار کشته داده... اکثر جنگ های دنیا رو آمریکا و رفقای بین المللیش که همه شونم برده آمریکا هستند ترتیب دادند... شماها می خواهید ایران هم برده آمریکا باشه که تحریم نباشه... مثلا کشورهای برده آمریکا دیگههمه شون الان تو بهشت زندگی می کنند اصلا هم بدبخت بیچاره ندارند؟!... خود آمریکا هم مردمش تو بهشت زندگی می کنند؟!!!... کی می خواهید از خواب غفلت بیایید بیرون... اینقدر سطحی نگر نباشید... همین کره جنوبی بیشترین آمار خودکشی تو دنیا رو داره... می دونید مستعمره آمریکاست... اساساً اکثر کشورهای دنیا بعد از جنگ جهانی دوم زیر سلطه کشور پیروز رفتند... تو رو خدا به جای مرور شبکه ها و کانال های معلوم الحال کمی مطالعه کنید تاریخ رو دنبال کنید و تعقل هم داشته باشید.

    • سما

      ترجیح می دم یه ایرانی پر دغدغه باشم تا یه آمریکایی وحشی نسل کش.

    • بدون نام

      زنده بادترامپ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج