۷۳۰۹۳۵
۳۱ نظر
۵۰۲۱
۳۱ نظر
۵۰۲۱
پ

قاتل به والدین «بنیتا»: رضایت ندهید تا اعدام شوم!

متهم ردیف اول پرونده قتل بنیتا گفت: مرا اعدام کنید. من لایق بخشیدن نیستم. من عامل قتل یک کودک بی گناه بودم و نمی توانم با عذاب وجدان کنار بیایم. از شما می خواهم که مرا اعدام کنید و از خانواده اولیای دم هم می خواهم که رضایت ندهند تا شاید از عذاب وجدان رها شوم.

روزنامه ایران نوشت: پدر و مادر بنیتا به دادسرای جنایی تهران رفته و در نخستین جلسه ای که برای صلح و سازش در دادسرا برگزار شد، شرکت کردند.

دختر ۸ ماهه این زوج ۲۹ تیر سال گذشته در حالی که داخل خودروی پرایدشان جلوی در خانه تنها رها شده بود از سوی سارقان خودرو ربوده شد اما ۶ روز بعد سارق خودرو دستگیر شد و با اعتراف وی جسد بچه در حالی که از فرط گرسنگی و تشنگی و گرما جان باخته بود داخل خودرو کشف شد. متهم مدعی شد از وجود بچه داخل خودرو خبر نداشته اما وقتی متوجه حضور او شد خودرو را کنار خیابان رها کرده و گریخته‌ است.

قاتل به والدین «بنیتا»: رضایت ندهید تا اعدام شوم!

در این پرونده دو مرد جوان دیگر که همدست متهم ردیف اول بودند نیز بازداشت شدند. پرونده این جنایت به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت و با تکمیل تحقیقات، سه متهم پای میز محاکمه رفتند. متهم ردیف اول محکوم به قصاص شد و دو نفر دیگر به زندان محکوم شدند.

حالا پدر و مادر بنیتا که خواستار قصاص در ملأ عام شده بودند در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند تا در نخستین جلسه صلح وسازش شرکت کنند. به غیر از پدر و مادر بنیتا، پدر متهم ردیف اول این پرونده نیز حضور داشت. مرد میانسال با ابراز ناراحتی از اتفاقی که برای بنیتا رخ داده است، گفت: حاضرم دیه ای که خانواده بنیتا می خواهند را پرداخت کنم تا آنها رضایت دهند و پسرم از قصاص نجات یابد.

در این جلسه پدر و مادر بنیتا سکوت کرده و هیچ حرفی به زبان نیاوردند. اما پدر مرد اعدامی همچنان خواستار عفو پسرش بود و از خانواده بنیتا خواست تا هر مبلغی که به عنوان دیه می خواهند از وی طلب کنند اما پسرش را اعدام نکنند.

به دنبال این جلسه صلح و سازش، مرد اعدامی نیز به دادسرای جنایی تهران منتقل شد. او گفت: مرا اعدام کنید. من لایق بخشیدن نیستم. من عامل قتل یک کودک بی گناه بودم و نمی توانم با عذاب وجدان کنار بیایم. از شما می خواهم که مرا اعدام کنید و از خانواده اولیای دم هم می خواهم که رضایت ندهند تا شاید از عذاب وجدان رها شوم.

از سوی دیگر طبق ماده 428 قانون مجازات اسلامی، چنانچه قتل فجیع باشد یا حساسیت عمومی را جریحه دار کند یا اولیای دم توانایی پرداخت تفاضل دیه را نداشته باشند، با تشخیص دادستان و با تأیید رئیس قوه قضائیه تفاضل دیه برای قصاص از بیت المال پرداخت می شود. باتوجه به اینکه پرونده بنیتا نیز چنین شرایطی داشت تفاضل دیه از بیت المال پرداخت شده و پرونده این جنایت برای اجرای حکم در دادسرای امور جنایی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      صلح و سازش!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟ پدر و مادرش چه دلی دارن که تو جلسه شرکت کردن. بچه بی گناه با زجر بخاطر بی تفاوتی سنگدلانه و بی رحمانی یه موجود کشته شده اونوقت صلح و سازش!!!!!!؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گذشت کنیداین جوان ب جامعه برگردد.

    • بام

      دیه هم بده بعدا میاد بیرون میره سراغه یکی دیگه خب چرانوشته صلح وسازش خدابگم چی کارکنه یک نوزاد به کشتن دادی

    • فرناز

      این بحث تفاضل دیه خیلی بحث جالبیه.. بعنوان یک زن خوشحالم در چنین کشور مترقی زندگی میکنم که اگه مردی منو بکشه خانوادم برای قصاص کردن باید به قاتلم پول بدن

      پاسخ ها

      • مهدی

        به عنوان یه مرد دراین جامعه شرمنده شما خانمها هستیم .

      • بدون نام

        شرع .....

      • بدون نام

        در حقیقت این پول تفاضل دیه رو خود دولت باید پرداخت کنه
        توجیهشونم برای این قانون اینه که مرد نان اور حساب میشه
        باید به خونواده قاتل پول بدن
        تا یه وقت بدبخت نشن
        ولی خونواده زن که هم عزیزشون میره هم باید پول بدنـ
        این وسط ندید گرفته میشن

        بعدم قانونو مردا مینویسن
        همه زنها باید با طرز فکر مردا کنار بیان

        نمونش قانون چند همسری که مطابق با ذات مرد هست کاملا
        ولی با بهانه حمایت از زن توجیهش میکنن

      • شیما

        واقعا ؛ جانا سخن از زبان ما میگویی

      • بدون نام

        بله دقیقا ظلم به زن با استدلایل حمایت از زن

    • گندم مجیدی .♡..♡پونک قزوین

      واقعا نباید ببخشنش . آخه خیلی بی رحمیه که اینجوری فوت شده . نباید پول رو قبول کنن .‌

    • بندرعباس

      ای بابا چرا انقدر عادت کردین دیگران رو قضاوت کنین آخه. خب این یه پروسه قانونیه و برای اینکه کارها طبق روال خودش باشه معلومه که باید شرکت کنند. بس کنید اینقدر قضاوت نکنید دیگران رو. جیگر گوشه شون بوده ها

    • رز

      الهی خدا مرگت بده گرگ نر وحشی که باعث ناراحتی پدر ومادر بدبختت شدی ی خانواده ی ملتو عزادار کردی رضایت چه فایده ای داره بازم جنایت میکنه اعدامش کنید این خوک گثیفو

    • بدون نام

      این قتل عمد نیست
      در صورت اعدام این مرد اونها دچار عذاب وجدان خواهند شد

      پاسخ ها

      • نیلی

        لایک

    • بدون نام

      اینجوری فقط قاتلین پررو میشن اعدام واعدام وبازم اعدام .

    • پدربزرگ محمدطاها

      نمیخوام بگم ولی ناچارم وجدان تنها محکمه یی است که نیاز به قاضی ندارد! این مرد اعدام بشه اما به جرم اعتیاد و اگر نمیخواهید درهرجایی وهرسازمانی نقاط ضعف وقوت دیده شود هرگز پیشرفت نخواهیم کرد!هرگرزززززز پیشرفت نخواهیم کرد، شرمنده پدرومادر طفل بیگناه هستم که به بدترین شکل ممکن یعنی گرسنگی وتشنگی جان به جان آفرین تسلیم کردو نتونستیم کمکی بهش بکنیم بی شک جای او دربهشت براساس وعده الهی است.اگر هراس داریم در گفتن نقاط ضعف برای پیگشیری وحتی روزنامه نگاران که به نگارندگی یدطولایی دارندفقط اکتفابه درج اخبارناقص مینمایدهرگز صدای دلسوزان به جایی نمیرسدچراکه دلواپسان درصحنه حضوردارند!!! اعدام کنید بجرم دزدی ، اعدام کنید به جرم اعتیاد ، اعدام کنید به دلیل اجازه دادن ازیادجمعیت بدون فرماندهی وعدم کفایت روحانی چون تنها کسی که میتونیم اسم ببریم روحانی هست ! روحانی چه کردی باملت که بی توجه از کنار ماشینی که درب هاش قفل نبوده رد شدندو این طفل دیده نشد!

    • بدون نام

      بی غیرتی اگه رضایت بدی

      پاسخ ها

      • وانک لاعلاخلق عظیم

        من فکر میکنم قتل عمدی نیست وگذشت خصلت خوبان است

    • صادق

      عفو و بخشش بهترین تصمیم ممکن است چرا با اعدام دل یه خانواده دیگری رو خون می کنیم خداوند برای اینجور جان دادن وعده بهشت داده پس با گذشت از قاتل که به نظر شخصی قتل عمد نبوده و ماشین رو در جایی پر ازدحام و شلوغ گذاشته ثانیا فرد معتاد در تصمیم گیری دچار اشتباه و توهم میشود و خداوند در قرآن کریم فرمودند العفو عند المقدرا

    • ایرانی

      الان اون همدست این گفته من با قرار وثیقه آزاد هستم و شبها زباله جمع میکنم در شهرداری و عهد کردم باخودم که هرگز سمت مواد نروم واعتقاد به روزی حلال پیدا کردم...قبول کنیم این حکم احساسی داده شد و ادمها میتونن عوض بشن ولی ای کاش قبل از اینکه سرش به سنگ بخوره ادمی عوض میشد! بازهم از خدا میخواهم که به دل پدرو مادر بنیتابخشش را بیندازد ودر عوض فرزندان و دسته گلانی بجای طفل ازدست رفته نصیب انان بنماید. بخدا شعار نمیدم ولی اگر بخشیده بشه موجب خشنودی هم دو طرف ومردم و خدا در راس هست! اقای قلعه نوعی حق قصاص باشماست اما شک نکن پاداش عظیم تری در انتظارتان هست .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      تفاضل دیه؟ یعنی قاتل و مقتول را وزن میکنند و اگر وزن قاتل بیشتر باشد والدین مقتول باید پول وزن اضافی را پرداخت کنند؟؟؟

    • عدالت گم شدنی نیست

      به هیچ عنوان قتل عمد نبوده بلکه بخاطر انگاری یک دزد ناشی بوده و قصاص حقش نیست؛ خانومی که گرگ نر گرگ نر میکنی مگه گرگ نر چیکارت کردند که انقدر دل پری ازشون داری ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا این شخص خطا کاره نه قاتل
        حتی اگر قتل رو پاش بنویسیم قتل غیر عمد خواهد بود به هیچ عنوان ممکن این شخص قتل عمد انجام نداده و این حکم احساسی هست و بس

    • بدون نام

      میتونست به طور ناشناس زنگ بزنه پلیس آدرس ماشینو بده و حالا عذاب وجدان نداشته باشه.
      شنیدم قاتل سابقه دزدیهای زیادیم داشته، نمیشد زودتر عذاب وجدان بگیره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر وقت دزد های میلیاردی عذاب وجدان گرفتن این شخص و دیگر دزد های خورده پا هم میگیرن
        عذاب وجدان این شخص برای مرگ اون بچه اس

    • بدون نام

      ۱۵:۱۵ عزیز تماس گرفته منتها توسط رابط اون متهم پرونده این رو هوا بوده رفته خوابیده نکبت! حالام ببند دهنتو بی تربیت نمیخواد مرام بذاری توکل کن بخدا چون ادم بخواد عوض بشه میتونه مثل بابای بدبخت که اینهمه میدوه دنبالت تاآدم بشی .توبه کن مرگ و زندگی دست خداست الان داره اذان میگه کامنت گذاشتم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موقع پخش صدای ملکوتی اذان این همه فحاشی کردی اذان نبود چه میکردی

    • باران

      نبابد رضایت بدن یادشون بیارن که طفل بیچارشون چه زحری کشیده کی یادش میره اخه

    • f

      خدا به خانوادش صبر بده ان شاءالله. واقعا سخته

    • بدون نام

      دوستانی که نطرتون به عفو هست ...خودتونو بزارید جای اون بچه ۰۰تو گرما ۰۰افتاب داغ بعد یه ادم نامرد از خدا بیخبر ببینه که بچه تو ماشینه بزاره بره اگه قتل عمد نیست پس چیه؟یه بچه اگر تو خیابون گریه کنه ادم دنبال اینه که بچه رو اروم کنه این بی رحم از خدا بی خبر حداقل بچه رو میبرد دم مسجدی جایی رهاش میکرد پس لطفا نظر به عفو ندید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج