۷۳۱۲۷۴
۲۲ نظر
۵۰۱۴
۲۲ نظر
۵۰۱۴
پ

گران‌فروشی ۱۰ هزار تومانی هر کیلو میوه!

بازار میوه در حالی با افزایش قیمت همراه شده که این افزایش قیمت فقط مربوط به نوبرانه‌ها نیست و همه محصولات این شرایط را دارند. به گونه‌ای که در فروش هر کیلوگرم هلو، زردآلو، شلیل و گیلاس ۱۰ هزار تومان و انگور ۱۳ هزار تومان، انبه ۹۰۰۰ تومان و هندوانه هزار تومان گرانفروشی صورت می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: بازار میوه در حالی با افزایش قیمت همراه شده که این افزایش قیمت فقط مربوط به نوبرانه‌ها نیست و همه محصولات این شرایط را دارند. به گونه‌ای که در فروش هر کیلوگرم هلو، زردآلو، شلیل و گیلاس ۱۰ هزار تومان و انگور ۱۳ هزار تومان، انبه ۹۰۰۰ تومان و هندوانه هزار تومان گرانفروشی صورت می‌گیرد.

قیمت انواع میوه در بازار این روزها به گونه‌ای است که گرانی تنها مشمول میوه‌های نوبرانه نمی‌شود. تقریبا همه میوه‌ها در بازار با قیمت‌های مختلف و بالایی فروخته می‌شوند که مشخص نیست در این میان سودجویان و متخلفان چه کسانی هستند؟ آیا فروشندگان میوه بیشتر از آنچه قانون برایشان مشخص کرده، (۳۵ درصد نرخ سود منطقی) سود برای خود محاسبه می‌کنند یا آنکه حلقه سودجویان و متخلفان را باید در جای دیگری در بازار میوه جست‌وجو کرد.

نگاهی به جدول کشف قیمت عمده‌فروشی محصولات کشاورزی در میدان مرکزی میوه و تره بار استان تهران که از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه امسال اعتبار دارد و به امضای مسئولان میدان مرکزی میوه و تره بار جهاد کشاورزی استان تهران و اتحادیه‌های صنفی مسئول در این زمینه رسیده است، نشان می‌دهد که قیمت‌های موجود در بازار مصرف بسیار بالاتر از قیمت عمده‌فروشی با احتساب سود منطقی ۳۵ درصدی است.

به عنوان مثال هر کیلوگرم زردآلو بسته به انواع آن از ۲۰۰۰ تومان تا ۱۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران فروخته می‌شود و متوسط نرخ منطقی هر کیلوگرم زردآلو از ۶۷۵۰ تومان تا ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان است. اما این محصول در میوه فروشی‌های سطح شهر تا ۲۵ هزار تومان نیز فروخته می‌شود؛ یعنی ۱۰ هزار تومان بیشتر از قیمت منطقی برای هر کیلوگرم زردآلوی درجه یک!

گیلاس که متوسط قیمت منطقی آن برای مصرف کنندگان کیلویی ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان است، در سطح شهر کیلویی ۳۵ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد؛ یعنی هر کیلوگرم گیلاس هم کیلویی ۱۰ هزار تومان بیشتر از قیمت حداکثری آن در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد!

همچنین انبه باید کیلویی ۱۶ هزار تومان فروخته شود که با قیمت کیلویی ۲۵ هزار تومان در میوه‌فروشی‌ها عرضه می‌شود؛ یعنی ۹۰۰۰ تومان فاصله قیمت.

هلو و شلیل نیز درجه یک نیز باید کیلویی ۹۴۵۰ تومان فروخته شود اما مصرف‌کنندگان این میوه‌ها را تا کیلویی ۱۹ هزار تومان در بازار مشاهده می‌کنند؛ یعنی گرانفروشی ۱۰ هزار تومانی در بازار مصرف برای هلو و شلیل.

انگور نیز کیلویی ۲۸ هزار تومان فروخته می‌شود در صورتیکه انگور درجه یک باید کیلویی ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان در میوه‌فروشی‌ها عرضه شود که به معنای افزایش دو برابری و گرانفروشی ۱۳ هزار تومانی انگور است!

همچنین هندوانه کیلویی ۴۰۰۰ تومان عرضه می‌شود که نوع درجه یک آن باید کیلویی ۲۹۷۰ تومان فروخته شود؛ یعنی کیلویی هزار تومان گران تر در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه هندونه باید کیلویی 1000تومن باشه نه2950تومن شما خودتون دارین خط میدین به میوه فروشا که چند بفروشن

    • بدون نام

      بعبارتی کنترل قیمتها الفاتحه

    • بدون نام

      بله ای میران گرانی تنها شامل میوه نیست. تمام اجناس وارزاق رو شامل میشه.از لبنیات وشوینده ولوازم تحریر وپلاستیکی ولوازم الکتریکی.وکوست قرمزو ماهی وخلاصه کل مواد اولیه گرفته تاقبوض برق و گاز و غیره لطفا با نگرش سطحی از این موضوعات نگذرید. مردم هم تا جایی تحمل دارن بااین حقوق کم.

    • بدون نام

      باهم بگید تحریم رو ما اثر نداره.هههه

    • بدون نام

      ما مدتی هست که میوه با قیمت مناسب ندیدیم .میوه خوب و قیمت ارزون تو رویا ی این مردم بیچارست. در حد نگاه کردن وحسرت خوردن.

    • بدون نام

      داداش ما که نداریم بشه ۱۰۰میلیون
      اخه جانم معده ما اینهارا نمی پسنده
      حالا برو هی نگو گران شده

    • بدون نام

      مسئولان که چشمشان را بر روی این بی بندوباری ها بسته اند تا پدر مردم در بیاد. اخه با حقوق بخور و نمیر جواب بچه هایمان چیست.انها می بینند و دلشان میخواهد.چکار کنیم؟

    • بدون نام

      انگور از باغهای شهرستان سرپل ذهاب وقصر شیرین توی باغ به قیمت هرکیلو هزار هشتصد به فروش میرسه،دلال عامل گرانی همه چیزه

    • بدون نام

      مردم نخرند ارزون میشه

    • مهدی

      یعنی علی برکت الله

    • بدون نام

      قانون داریم ولی اجرا نمیشه .گوش چهار تا ازاین دلال هارا بکشیدتا حساب کار دستشون بیاد.

    • بدون نام

      خدا.را.شکر.دولت.خدمت.گزا.این.رافهمید

    • بدون نام

      هه همش گزارش خبر پس کی میخوایین نظارت کنترل کنید

    • بدون نام

      ۱۰هزارخوبه کیلوی۱۶هزار است کجاید دولت مردان

    • صالحی

      خوبه ساند رو 60 میلیونی شده 90 میلیون کسی حرفی نمیزنه میوه یادشون افتاده تو اگه بیل زنی ......

    • بدون نام

      خاک بر سر مسولین که میوه شده کالای لوکس بچه گیلاس میبینه.... الهی خرج مریضی خودتان و خانوادتون بشه

    • الکی خوش فضول

      این قیمت دادن توبوی گران کردن میوه رامی دهددست ازرذالت بردارید نوشته ای زردلودرمیدان ا۲۰۰۰تومان بعددرفروش از۶۷۵۹تومان یعنی با۳۵۰درصدسود خداماراازدست این ظالمان بی حیا نجات بده همه دزدودروغگووشارلاتان

    • حسین

      از این بررسی واطلاع رسانی چه نتیجه باید گرفت وبفرمائید مردم خود گران فروش را محاکمه کنند یا سازمان ونهادی برای رسیدگی به این تخلفات وجود دارد وکوتاهی کرده است سری به مغازه ها درسطح شهر بزنید قیمت مرغ وتخم مرغ وگوشت وحبوبات وسایل اقلام منطقی وقانونی است حتی نرخ خدمات لباسشوئي وپزشکی وباقی مسائل انگاری مملکت صاحب نداره هرکی به هر کی شده است

    • بدون نام

      فقط لعنت به شماها...

    • جواد

      فقط با خبرهای دروغ به فکر جیب خودتان هستید .خدا به داد تان برسد

    • بدون نام

      حسن روحانی افزایش قیمت خودرو . سکه ومسکن حبابه میشه بگی افزایش قیمت میوه چیه ؟؟؟؟؟؟

    • بزرگمنش

      من ترکیه زندگی میکنم قیمت اینجا.
      گیلاس کیلویی 7000تومن
      زردآلو 4000تومن
      هندوانه 2000 تومن
      حالا بفهمید تقصیر کیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج