جاباما
۷۳۱۳۶۹
۲۸ نظر
۵۰۰۴
۲۸ نظر
۵۰۰۴
پ

کی‌روش: به دنیا گفتم ایرانی‌ها مانند همه می‌خندند و گریه می‌کنند!

سرمربی تیم ملی کشورمان از در گفت و گو با یک سایت انگلیسی از دوران جالب حضورش در جمع تیم آسیایی سخن گفت.

خبرگزاری تسنیم: کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی کشورمان در گفت و گو با سایت انگلیسی GQ از دوران حضورش در ایران به عنوان روزهای دشوار و البته هیجان‌انگیز نام برد.

او اظهارات خود را با صحبت درباره بازی با تیم ملی آرژانتین در جام‌جهانی ۲۰۱۴ شروع کرد: از نتیجه آن بازی شگفت‌زده شدم. ۲ نفر نتیجه نهایی را رقم زدند؛ لیونل مسی با آن گل زیبای دقایق پایانی و البته داور که پنالتی واضح ما را ندید.ما می‌توانستیم پیروز شویم و آرژانتین پس از اخراج زابالتا، ۱۰ نفره میدان را ترک کند.حالا دیگر از آن زمان سال‌ها گذشته و ماجرا به تاریخ پیوسته است. امیدوارم بازیکنان من با همان انگیزه و اشتیاق آن بازی وارد کارزار جام‌جهانی ۲۰۱۸ شوند.حالا نسبت به آن دوران، تیم من متفاوت شده و بازیکنانم در اروپا می‌درخشند.ایران در حال حاضر تهاجمی‌تر شده و هر چند بابت ۲ گل خورده در بازی آخر مقدماتی مقابل سوریه ناراحت شدم اما خوشحالم که به عنوان اولین تیم آسیایی جواز حضور در جام‌جهانی را به دست آوردیم.

کی‌روش در ادامه درباره از رویای قهرمانی در دوره آتی جام‌ملت‌های آسیا گفت و افزود: در ژانویه ۲۰۱۹ با تمام قدرت راهی جام‌ملت‌های آسیا خواهیم شد و قطعا برای کسب جام می‌جنگیم.فرصت بی‌نظیری برای رشد و یادگیری فردی و تیمی فراروی تیم من قرار دارد.با قدرت، لذت و غرور وارد جام‌جهانی می‌شویم و برای قهرمانی آسیا می‌جنگیم. وقتی از قرعه تیم ملی ایران مطلع شدم با خودم گفتم خدای من در چه گروهی قرار گرفته‌ایم و باید با تیم‌هایی سطح بالا بازی کنیم. به هر حال بازی در جام‌جهانی دشوار است و کسی انتظار ندارد با تیمی در حد استانداردهای اتیوپی مواجه شود! اسپانیا و پرتغال مدعی قهرمانی هستند. اسپانیا با فوتبال زیبای خودش، توپ، فضاها و زمان را از آن خودش می‌کند و در هر دقیقه بازی خطرناک جلوه می‌کند.بازی با این تیم دشوار است چون نه فقط فضا و توپ را در اختیار می‌گیرد بلکه فشار زیادی هم به رقبا وارد می‌کند.مراکش به عنوان بهترین تیم حال حاضر قاره آفریقا یک تیم اروپایی به نظر می‌رسد چون اکثر بازیکنان در قاره سبز رشد کرده‌اند. بازیکنان این تیم در پیشرفته‌ترین قاره دنیا در فوتبال، توپ می‌زنند.بازیکنان این تیم ذهنیتی قوی دارند و نکات خوبی را آموزش دیده‌اند.مراکش تیم قدرتمندی است اما ما برای اولین صعود ایران به جمع ۱۶ تیم برتر می‌جنگیم و به حرف‌های آن‌هایی که می‌گویند حتی با تملک ۶۰، ۷۰ درصدی توپ هم شانسی برای موفقیت نداریم، توجه نمی‌کنم.

او درباره دلایل بازی‌های تدارکاتی اندک افزود: پیام من به دنیای فوتبال واضح بود؛ با بچه‌های من بازی کنید چون آن‌ها لایق آزموده شدن هستند.رقیبان نباید به مسائل غیرفوتبالی توجه کنند. جوانان من عاشق فوتبال هستند.ایرانی‌ها عاشق فوتبال هستند و البته مشکلات تیم ملی کشورشان را درک می‌کنند. مردم می‌دانند ما در مرحله تغییر هستیم و به این فرایند احترام می‌گذارند.هر روز صبح به عشق پیروزی از خواب بیدار می‌شوم و مایلم درچهارمین جام‌جهانی خودم به عنوان سرمربی بهترین نتایج را همراه ایران کسب کنم.خوشبختانه تمرینات ما بدون هیچ مشکلی انجام شد.از بی‌تفاوت بودن متنفرم و هرگز از وظیفه‌ای که به دوش من است، شانه خالی نمی‌کنم.شعار من، تلاش و گرفتن بهترین بازی از بازیکنانم است.

او در ادامه از کاستی‌ها سخن گفت: به من بگویید کدام تیم بدون بازی دوستانه مناسب یا تمرین در فضای ۶۰ متری به جام‌جهانی می‌رود؟ دشواری‌های کار در ایران مرا بیش‌تر عاشق تیم ملی کرد.این مشکلات مردم و بازیکنان را متحدتر کرده است. ایران لایق دیدن یک لبخند از دنیا به سمت خودش است.وقتی از تیم ملی پرتغال جدا شدم با فدراسیون فوتبال ایران تا جام‌جهانی ۲۰۱۴ به توافق رسیدم اما بیش از این تاریخ ماندنی شدم.حالا در روسیه به دنبال موفقیت هستم.فوتبال مرا به آفریقا، ژاپن، آمریکا و دیگر نقاط دنیا برد. دنیا از من تصویری درباره ایران می‌خواهد و در پاسخ می‌گویم مردم این کشور هم مانند سایر نقاط دنیا می‌خندند و گریه می‌کنند، می‌سازند و می‌نوازند. مادرها هر صبح بچه‌هایشان را به مدرسه می‌بردند و فوتبال به آن‌ها یاد داده به حواشی توجه نکنند.شغل من خوشحال کردن مردم ایران است. این کشور تمدنی غنی و کهن دارد. فوتبال در خون مردم کشور آسیایی وجود دارد . بازیکنان من واقعا لایق لذت بردن از موفقیت در جام‌جهانی روسیه هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      احسنت به کی روش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قشنگ صحبت کرد

    • farkabiri2@gmail.com

      عشقی کی روش

    • مرزنگو

      دمت گرم پرتغالیه ایرانی

    • کورش

      لایک مستر کیروش آفرین با این ادبیات....به امید موفقیت کشورم

    • بدون نام

      دمت گرم بزرگ مردبهترین مربی تاریخ ایران وبهترین بهترینها هستی

    • هوادار ایران

      در فنی بودن کی روش بحثی نبوده .الان وقت تحلیل نگاه دنیا نیست اگر بعداز بازی ها صحبت بشه بهتره! کی روش ابتدا قصد نداشت وارد بازی سیاست ورزش شود وهر گاه خواست سوال عمومی برو پاسخ بده گفتند بگو من نیستم واخم کن!! الان مسئولان فیفا وارد میدان شدند و راجب خنده وگریه مشتاق شدند بدونن و اینکه چرا تیم کشور درپیتی هم بازی نمیکنند اول مهم بود براش بعد دید دلسوزی نیست ومیگن شمابگو گناهش ازما!! ازسوریه و تماشاگران ، سیرالئون، بازی نکردن حتی تیم افریقای و اسیایی و خواست مدنی زنان با رعایت شرعیات رو ندیده گرفت تا حتی کادر اطرافش مثل جوادنکونام را بیرون گذاشت تا کسی سر درنیاره .....تمام این حرفها اینجاجای نقدداره که مدام فقط دستمزد رو اضاف کردن تا گلایه نکنه.اول منتقد بود و حرفه یی بعد باخواست ما گفتند داخلی رو بپچون خارج هم یطوری میشه ! نه داخلی پیچید نه خارجی قانع شدکه بامابازی کنه! دست ازتشویق برنمیداریم .اماباور کنید از روی نوشته گفته

    • بدون نام

      مگه خدافظی نکردی پس جام ملت های چی. دیدی گفتم این آقا روی حرفش نمیمونه..........

      پاسخ ها

      • پارمیدا

        جمع کن بابا بساطتو... این بره کی بیاد!؟ کریمی بیاد؟
        واقعا ماها خوشی میزنه زیردلمون! یه چیزی دلمونو میزنه بدون فکر میخایم ازش هر چه سریعتر جدا شیم... ملت ما همیشه از همین احساساتش ضربه خورده

    • Hiissss

      ای ولااا

    • بدون نام

      ایووووووووووووول

    • بدون نام

      دمش گرم. چه حرفهاى خوبى. تازه به نظر مياد كه براى جام ملتهاى آسيا هم ميخواهد بماند

    • عماد

      کیروش کبیر دمت گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون رضا شاه كبير بود

      • بدون نام

        الان هدفت چیه
        ناراحتی به کیروش گفت کبیر؟

    • علی

      ایران به کجا رسیده کیروش به جای مربیگری باید چهره کشورو هم برای دنیا ترسیم کنه
      مدیران عزیز خیلی ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مدیران نالایق ما هیچ کدوم نمیتونن حتی چهره ایران رو هم به این سادگی و زیبایی ترسیم کنن

    • بدون نام

      دوست دارم کی روش

    • بدون نام

      "شغل من خوشحال کردن مردم ایران است." ممنون آقای کیروش.

    • بدون نام

      نوش جونش پولی که میگیره. مدیران ما پول رو میگیرن و نصف این آقای غیر ایرانی غیرت ندارن.دمت گرم آقای کیروش

    • محمدصدرا

      مربی بزرگ وحرفه ای و برند بین المللی میتونه چنین صحبتهای بکنه ازدست دادن چنین آدمی یه اشتباه فراموش نشدنی هستش...

    • ساشا

      یک مربی دلسوز که واسه خواسته های تیم ملی میجنگه
      درود بر کی روش

    • بدون نام

      دورد بر این مرد بزرگ که فوتبال ما را بالا برده دمش گرم مردپرتغالی عزیز

    • بدون نام

      ایول کی روش دوست داشتتی

    • بدون نام

      ما ایرانیا همیشه دوست داریم یک خارجی بیاد از کشور و مردم ایران تعریف کنه ذوق مرگ میشیم

    • بدون نام

      خاک پاتم کارلوس کیروش

    • بدون نام

      با اینکه از این دلال موزامبیکی متنفرم وتیمش را ملی نمی دانم و می گویم تیم میلی کیروش ولی باز به عنوان یک ایرانی دلم برای بردن ایران به طپش افتاده گرچه با حضور عناصری بی مصرف مثل روزبه و شجاعی هیچ امیدی به بردن مراکش ندارم.

    • مینا

      به عنوان یه مادر این روزها برای بچه هایم غمگینم!حق ما این نیست که از بیرون اینقدر تبلیغات منفی و بر علیه ما باشد.مسوولین مملکت در حال.....هستند...اگر می دانستم سانسور نمی کنید اون کلمه را می نوشتم!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج