جاباما
۷۳۹۸۹۱
۲ نظر
۸۳۷۲
۲ نظر
۸۳۷۲
پ

با بهترین موتورسیکلت‌های ادونچر ۲۰۱۸ آشنا شوید

موتورسیکلت‌های ادونچر (یا ماجراجو)، یکی از بهترین و سریع‌ترین بخش‌های رو به رشد بازار وسایل نقلیه دوچرخ است. این موتورسیکلت‌ها، وقتی می‌خواهید روی مسیر‌های ناصاف و پر دست‌انداز حرکت کنید، سواری بسیار مهیج و لذت‌بخش و در عین حال راحتی را برایتان فراهم می‌کند.

جام جم آنلاین - نادیا زکالوند: موتورسیکلت‌های ادونچر (یا ماجراجو)، یکی از بهترین و سریع‌ترین بخش‌های رو به رشد بازار وسایل نقلیه دوچرخ است. این موتورسیکلت‌ها، وقتی می‌خواهید روی مسیرهای ناصاف و پر دست‌انداز حرکت کنید، سواری بسیار مهیج و لذت‌بخش و در عین حال راحتی را برایتان فراهم می‌کند.

موتورسیکلت‌های ادونچر با هر بودجه و درآمدی در بازار وجود دارد و در حال حاضر در حجم موتورهای مختلف، از ۲۵۰ سی‌سی گرفته تا اندازه‌های بسیار حجیم ۱۲۰۰ سی‌سی تولید می‌شود. برخی از این موتورسیکلت‌ها برای استفاده در جاده‌های صاف و یک‌دست ساخته شده و البته برخی دیگر، توانایی حرکت و سفر در جاده‌های سخت و سنگلاخی را نیز دارد. در ادامه هفت موتورسیکلت معرفی شده است که نه تنها هنگام سواری با آنها، موتورسوار در بهترین حالت قرار می‌گیرد و حفاظ و سپر مناسبی هم دارد، بلکه با آنها می‌توان مسافت‌های طولانی را طی کرد. در ضمن تمام این موتورها، کیف‌های مناسبی دارد که براحتی می‌توانید چمدان‌های کوچک مسافرتی‌تان را هم در آنها قرار دهید.

یاماها تریسر 900 جی‌تی (Yamaha Tracer 900 GT)

با بهترین موتورسیکلت‌های ادونچر ۲۰۱۸ آشنا شوید

این موتورسیکلت مدل 2019 مسافرتی اسپرت ـ که انتظار می‌رود نیمه دوم امسال وارد بازار شود ـ بدون‌شک فقط مناسب جاده‌های صاف است و نمی‌توان با آن روی زمین‌های برون‌جاده‌ای رانندگی کرد. اما سبک و ارگونومی عمودی این موتورسیکلت مسلما آن را به دنیای موتورهای ادونچر پیوند می‌دهد و سواری بسیار راحت و لذت‌بخشی فراهم می‌کند. موتور سه سیلندر با حجم 847 سی‌سی پرکشش و قدرتمند موتورسیکلت یاماها تریسر 900 جی‌تی، از موتورسیکلت یاماها ام‌تی-07 (MT-07) ، مخصوص تردد در خیابان، گرفته شده است و صدای اگزوزش دقیقا شبیه یاماهاست. می‌توان با فشردن یک دکمه الکترونیک، برخی از ویژگی‌های موتور را تغییر داد و تجربه رانندگی بهتری را داشت. کنترل کشش الکترونیک می‌تواند طبق سلیقه موتورسوار تنظیم شود و در عین حال خیلی سریع به سرعت دلخواه دست یابد. در ضمن برای تغییر دنده و بالا بردن آن، نیاز کمتری به استفاده از کلاچ پیدا می‌شود. وجود قاب آلومینیومی و سبک‌وزن و سیستم تعلیق کاملا قابل تنظیم و همچنین ترمزهای ضدقفل قوی، به این معناست که شاسی موتورسیکلت نیز به اندازه موتور این وسیله نقلیه پیچیده است.

قیمت این موتور هنوز اعلام نشده است.

تریومف تایگر ۱۲۰۰ ایکس‌سی‌ای (Triumph Tiger ۱۲۰۰ XCA)

با بهترین موتورسیکلت‌های ادونچر ۲۰۱۸ آشنا شوید

ایکس‌سی‌ای، نسخه جدید موتورسیکلت برون‌جاده‌ای (آفرود) مجموعه موتورهای بزرگ تایگر است. این موتورسیکلت، قدرت بی‌نظیر ۱۴۰ اسب‌بخار دارد و یک موتور سه سیلندر ۱۲۱۵ سی‌سی آن را به جلو پیش می‌راند. خوشبختانه این جدیدترین نسخه موتورسیکلت در مقایسه با نسخه قبلی، کمی رژیم گرفته و از نظر وزن حدود ده کیلوگرم سبک‌تر شده است. همچنین دارای یک بسته الکترونیک فوق‌العاده بی‌نظیر است که تمام وزن یا فشار پیشرانه موتور را کنترل می‌کند. موتورسوار می‌تواند از میان شش حالت رانندگی، حالت دلخواه خود را انتخاب کند. از حالت رانندگی در جاده‌های خیس و باران‌خورده گرفته تا مسیرهای برون‌جاده‌ای، در میان حالت‌های رانندگی این موتورسیکلت قرار دارد. حتی یک حالت وجود دارد که به وسیله موتورسوار و به دلخواه او قابل‌تنظیم است. شاسی این موتورسیکلت دارای سیستم تعلیق نیمه فعال است و به موتورسوار اجازه می‌دهد که ه‌طور الکترونیک، حالت سواری را به گونه‌ای تغییر دهد که مناسب جاده و همچنین وزن مسافر/ بار موتورسیکلت باشد. در ضمن تعویض دنده در این موتورسیکلت بسیار راحت صورت می‌گیرد. به‌طورکلی تریومف تایگر، سواری و ماجراجویی عالی در کنار فناوری بالا، در اختیار موتورسوار قرار می‌دهد.

قیمت: ۲۱هزار و ۷۵۰ دلار

سوزوکی وی- استروم 650 ایکس‌تی (Suzuki V-Strom 650XT)

با بهترین موتورسیکلت‌های ادونچر ۲۰۱۸ آشنا شوید

وی - استروم با وزن متوسطی که دارد، موتوری ایده‌آل برای موتورسواران با تجربه‌ای است که می‌خواهند با موتورسیکلت‌های مناسب خیابان‌ها سواری کنند. همچنین افرادی که می‌خواهند موتورسیکلتی خریداری کنند که بیش از پولی که برایش می‌پردازند ارزش داشته باشد، بهتر است نگاهی به این موتورسیکلت بیندازند. نسخه ایکس‌تی سوزوکی این وسیله نقلیه با حجم 645 سی‌سی می‌تواند کمی این موتور را قادر به راندن در جاده‌های ناصاف کند. البته پره‌های محکم چرخ‌ها، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتواند لاستیک‌های بدون تیوب را تحمل کند. به این ترتیب پنچری‌های ناگهانی لاستیک، موتورسیکلت را بشدت از مسیر خارج نخواهد کرد. ارزش واقعی این موتورسیکلت با موتور دو سیلندر v شکل و همچنین تزریق سوخت در آن، مشخص می‌شود. این موتور درون یک قاب آلومینیومی بسیار سبک اسپار دوقلو ـ که در عالم موتورسیکلت‌های دنیا، نادر است ـ قرار دارد. تمام ویژگی‌های فوق به همراه کنترل کشش قابل‌تنظیم و ترمزهای ضدقفل، از این موتورسیکلت، وسیله نقلیه‌ای بسیار توانا می‌سازد. جالب این‌که وزن آن، متوسط است و خیلی سنگین نیست و با وجود ویژگی‌های عالی‌اش می‌شود گفت گران‌قیمت نیست.

قیمت: 9299 دلار

ب‌ام‌و جی۳۱۰ جی‌اس (BMW G ۳۱۰ GS)

با بهترین موتورسیکلت‌های ادونچر ۲۰۱۸ آشنا شوید

این کمپانی آلمانی به دلیل مجموعه محبوب خود یعنی موتورسیکلت‌های مسافرتی ادونچر جی‌اس، که برخی از آنها دارای موتورهای بزرگ دوقلو با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی هستند، معروف شده است. امسال ب‌ام‌و کوچک‌ترین نسخه موتورسیکلت ارزان‌قیمت جی‌اس را با موتور تک سیلندر ۳۱۳ سی‌سی که بسیار سبک‌تر، کم‌ارتفاع‌تر و براحتی قابل کنترل است ـ را به بازار عرضه کرده است. ب‌ام‌و حتی سیلندر موتورسیکلت را کمی به عقب چرخانده تا جرم موتورسیکلت تاحدی متمرکز شده و از مرکز جاذبه آن کم شود. تزریق سوخت از جلوی موتورسیکلت صورت می‌گیرد و دود اگزوز نیز از عقب آن خارج می‌شود. برای متوقف‌کردن این موتورسیکلت از ترمزهای ضدقفل استاندارد استفاده شده، اما در مسیرهای برون‌جاده‌ای و ناصاف، با استفاده از ترمزهای الکترونیکی می‌توان به خوبی موتورسیکلت را از حرکت بازداشت تا سر نخورد.

قیمت: ۵۶۹۵ دلار

هوندا سی‌آراف 250 ال رالی (Honda CRF250L Rally)

با بهترین موتورسیکلت‌های ادونچر ۲۰۱۸ آشنا شوید

این موتورسیکلت شبیه موتورهای مسابقه‌ای بی‌نظیر صحراست و دارای سپر و حفاظ شفاف، چراغ‌های جلوی دوقلو و محافظ‌های دست‌های موتورسوار است. در جاده‌های با فضای باز، سخت‌افزارهای منحرف‌کننده باد تعبیه شده در این موتورسیکلت، رانندگی راحتی را برای موتورسوار فراهم می‌کند. زیر ظاهر شیک این وسیله نقلیه، موتور تک سیلندر 249 سی‌سی و دو میل‌سوپاپ‌های رو و تزریق سوخت قرار دارد. علاوه بر این موارد، سیستم تعلیق مناسبی در این موتور کار گذاشته شده است که می‌تواند براحتی ضربه‌ها را خنثی کند. ترمزهای ضدقفل نیز از دیگر امکانات این موتور است که امنیت موتورسوار را هنگام سواری با این موتور ادونچر لذت‌بخش، تامین می‌کند.

قیمت: 6199 دلار

کی‌تی‌ام ۱۰۹۰ ادونچر آر (KTM ۱۰۹۰ Adventure R)

با بهترین موتورسیکلت‌های ادونچر ۲۰۱۸ آشنا شوید

این موتورسیکلت ادونچر بزرگ‌جثه، پیشرانه‌ای قوی با توان ۱۲۵ اسب‌بخار و دو سیلندر v شکل (V-twin) ۱۰۵۰ سی‌سی دارد و برای گردش در محدوده‌های وسیع انتخابی عالی است.

تمام توان این موتورسیکلت با رایانه کنترل می‌شود و دسته گاز و کنترل کشش نیز مجهز به سیستم ride-by-wire است. وجود این سیستم باعث شده که کی‌تی‌ام ۱۰۹۰ ادونچر آر، از پس مسیرهای ناصاف و سنگلاخی برآید.

سیستم ترمز ضدقفل بوش، از سرعت این وسیله در مواقع لزوم می‌کاهد و البته حالت موتورسواری برون‌جاده‌ای هم در این موتورسیکلت وجود دارد که ترمز ای‌بی‌اس موجود روی چرخ عقب را با فشردن یک دکمه، از کار می‌اندازد. اگر می‌توانید از پس کنترل موتورسیکلت‌های ادونچر بزرگ برآیید، این وسیله، مناسب‌تان است.

قیمت: ۱۴هزار و ۶۹۹ دلار

کاوازاکی ورسیس- ایکس 300 (Kawasaki Versys-X300)

با بهترین موتورسیکلت‌های ادونچر ۲۰۱۸ آشنا شوید

کمپانی ژاپنی کاوازاکی برای تولید این مینی‌موتور ماجراجو که قدرت مناسب و دور موتور بسیار بالایی داشته باشد، از پیشرانه دوسیلندر 296 سی‌سی بی‌نظیر موتور نینجا 300 خود استفاده کرده است. سیلندرهای افزوده شده به پیشرانه ورسیس ـ ایکس، باعث می‌شود تا این موتورسیکلت بتواند از پس سرعت‌های بالا در بزرگراه‌ها، بدون اثرپذیری از مقاومت منفی باد برآید.

حفاظ و سپر موتور، جلوی برخورد باد به صورت موتورسوار را گرفته و به کناری می‌راند. اما با وجود این حفاظ، موتور هنوز آنقدر چالاک و تند و تیز است که تجربه رانندگی لذت‌بخشی به موتورسوار
می‌دهد.

چرخ‌های پره‌دار کاوازاکی ورسیس ـ ایکس ۳۰۰، آن‌قدر بادوام است که توانایی حرکت در بیرون از جاده را هم دارد، به‌ویژه اگر لاستیک‌های موتور شیاردار و طرح‌دار باشد. از لوازم جانبی کارخانه این موتور می‌توان به مخزن خورجینی ۱۷ لیتری آن اشاره کرد که این وسیله نقلیه را مناسب سواری‌های ساده‌تر نیز می‌کند.

این موتور فشرده، سبک وزن و همه‌کاره است و فضای کافی برای یک سیلندر اضافی نیز دارد. از این رو جزو موتورهای محبوب بسیاری از جوانان در سراسر جهان است.

قیمت: ۵۶۹۹ دلار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط بنلی ۲۵۰

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خ‌خ‌خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج