۷۴۲۶۰۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

عرضه‌ی اسکلت خارجی برای ناتوانان حرکتی

پژوهشگران آمریکایی نوعی اسکلت خارجی برای کمک به بیمارانی دارای ناتوانی حرکتی به وجود آوردند.

وبسایت سایبربان: شرکت آمریکایی سیزمیک (seismic) به تازگی از نوع جدیدی اسکلت خارجی (exosuit) به نام «پاورد کلودینگ» (Powered Clothing) رونمایی کرد. پاورد کلودینگ ترکیبی از لباس و بدنه ای روباتیک است. این محصول تا پایان سال ۲۰۱۸ در آمریکا، ژاپن و انگلیس به فروش گذاشته خواهد شد.

عرضه‌ی اسکلت خارجی برای ناتوانان حرکتی

ماهیچه های الکتریکی لباس مذکور توسط، موتورهای کوچکی به وجود آمده و حرکات عظلات انسان را تقلید می کنند. این ماهیچه ها به بدن کاربر متصل شده و عمکلردی مشابه تاندون های واقعی بدن انسان دارند.

حسگرها و رایانه ای که حرکات بدن را زیر نظر می گیرند نیز در داخل پوشش جایگذاری شده اند. نرم افزار آن نیز زمان فعالیت ماهیچه را تشخیص داده، اعلام می کند. همه ی اجزای سخت افزاری مانند موتورها، باتری ها و مدارهای اصلی، در بخشی 6 ضلعی بر روی پای فرد قرار می گیرد تا حس راحتی بیشتری را برای وی فراهم کند.

مقامات سیزمیک اعلام کردند هدف از تولید لباس مورد بحث کمک به بهبود زندگی بیماران سکته ی مغزی و کودکان مبتلا به دستروفی عضلانی (Muscular Dystrophy) است. به علاوه از این محصول می توان برای افزایش ایمنی افرادی که در صنایع مختلف یا انبارها کار می کنند نیز بهره گرفت.

هم اینک دانشمندان بسیاری در سراسر دنیا روی تولید اسکلت های خارجی تحقیق می کنند. برای مثال موسسه ویز دانشگاه هاروارد با همکاری دارپا اگزوسوئیتی به وجود آورده است که باعث می شود کاربران در هنگام انجام فعالیت انرژی کمتری مصرف کنند.

شرکت لاکهید مارتین نیز پوششی مخصص به نیم تنه ی پایین به وجدو آرده است که استقامت سربازان را در هنگام عملیات افزایش می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج