۷۴۴۳۷۶
۲۷ نظر
۵۰۰۹
۲۷ نظر
۵۰۰۹
پ

پمپئو: هزینه حضور سلیمانی در منطقه را بالا ببرید

وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعاهای بی اساس و خصمانه واشنگتن علیه کشورمان گفت: قاسم سلیمانی در عراق و سوریه دردسر ایجاد می‌کند و ما باید برای مقابله با آنها هزینه را برای او و نیروهایش در منطقه بالا ببریم.

خبرگزاری ایسنا به نقل از نشریه نشنال: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که در روزهای اخیر به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای تقویت تحریم‌ها و جلب حمایت برای یک اقدام مشترک علیه ایران به منطقه سفر کرده بود در گفت‌وگو با این نشریه اماراتی به تکرار ادعاهای خصمانه و واهی واشنگتن علیه کشورمان پرداخت.

پمپئو: هزینه حضور سلیمانی در منطقه را بالا ببرید

اهم ادعاها و اظهارات ضدایرانی «مایک پمپئو» به شرح زیر است:

* هزینه حضور نیروهای ایران و به ویژه قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در منطقه باید افزایش یابد.

* (ادعای مضحک پمپئو): قاسم سلیمانی در حال دردسر ایجاد کردن در عراق و سوریه است و ما باید هزینه را برای او و نیروهایش، به ویژه برای شخص او در منطقه بالا ببریم.

* ما در حال همکاری نزدیک با عراقی‌ها هستیم تا اطمینان یابیم همچنان که آنها در مسیر ایجاد دولت خود قرار دارند آنچه آمریکا برای عراقی‌ها می خواهد یک عراق بادولت عراقی است نه اینکه تحت نفوذ ایران باشد بلکه متشکل از گروه‌های مختلف شامل کردها ، سنی‌ها و شیعه‌ها باشد. ما می خواهیم که صدای همه در یک دولت ملی عراقی شنیده شود که به ایجاد عراقی قوی ، مستقل و مستحکم به علاوه موفق از نظر اقتصادی منجر شود.

* (در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه راه‌هایی برای مقابله با ایران وجود دارد): راه‌های زیادی است، اول اینکه یک مخالفت متحد بسیار اهمیت دارد. این یکی از دلایلی است که من اینجا حضور دارم. ما شرکای بزرگی در امارات داریم. ما شراکت بزرگی با سعودی‌ها و بحرینی ها داریم. بسیاری از کشورها در حال نشان دادن آن چیزی هستند که ما خواهانش هستیم؛ اینکه ایران به یک کشور نرمال‌تر تبدیل شود. ابزارهایی که استفاده می‌کنیم مختلف هستند. این ابزارها اغلب دیپلماتیک می باشند.

* شما شاهد تلاش‌های آمریکا برای تحریم و استفاده از ابزارهای اقتصادی هستید. ما همچنین آماده‌ایم زمانی که ایران کارهایی شبیه پرتاب موشک انجام می‌دهد به طور نظامی از منطقه دفاع کنیم.

* (در پاسخ به سوالی در باره تهدید ایران برای بستن تنگه هرمز): آمریکا به طور کاملا شفاف مشخص کرده است ما می‌خواهیم اطمینان یابیم که تمام خطوط دریانوردی کماکان باز هستند این سیاست همیشگی آمریکا بوده است و ما آماده ایم از این مسئله اطمینان یابیم.

* (درباره خروج آمریکا از برجام و اینکه ممکن است واشنگتن به توافق جدید با ایران دست یابد): اگر چنین احتمالی وجود داشته باشد قطعا توافق محدود به فعالیت‌های هسته‌ای ایران نخواهد بود.

* اگر توافق دیگری وجود داشته باشد کاملا متفاوت خواهد بود. چنین توافقی همیشگی خواهد بود نه موقت . این توافق یک رژیم راستی آزمایی خواهد داشت که تضمین می دهد که تسلیحات هسته‌ای پنهان نشده است وبه طریق مخفیانه توسعه نمی باید مهم تر این که این توافق تنها درباره برنامه هسته‌ای نیست و شامل برنامه موشکی آنها و فعالیت مخرب منطقه‌ای‌شان خواهد بود. چنین توافقی یک تلاش جامع برای متقاعد کردن ایران به رفتاری است که ما از هر کشوری در جهان تقاضا می‌کنیم.

* (در پاسخ به سوالی در مورد ادعای حضور ایران در سوریه): ما در سوریه با طرف‌های متعددی شامل روس‌ها، بحث‌و رایزنی کرده‌ و به طور کاملا شفاف مشخص کرده‌ایم که حضور ایران در سوریه مناسب و قابل تحمل نیست. مابه سختی برای دستیابی به یک راه حل سیاسی تلاش می‌کنیم که نه تنها هدف آمریکا برای مقابله با داعش را محقق می‌کند بلکه ایران را به جایی هدایت خواهد کرد که بداند حضور آنها در سوریه هزینه دارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها به این کشور ( سوریه ) دسترسی یابند و در آنجا نیروهای نظامی داشته باشند. ما به همراه متحدان‌مان می خواهیم یک برنامه جامع برای مقابله با این فعالیت‌ها پیاده کنیم.

پی نوشت:

آمریکا و متحدانش به طور مکرر در ادعاهای بی اساس و نخ نمای خود تلاش کرده اند که ایران را برای تمامی مشکلات و ناآرامی‌های منطقه و به ویژه درگیری‌ها در عراق و سوریه مقصر جلوه دهند اما واقعیت این است که سیاست‌های مداخله جویانه و تفرقه‌افکنانه این کشورها با هدف تسلط و غارت منطقه ریشه اصلی هر گونه تفرقه و در نتیجه جنگ در کشورهای منطقه شامل وسوریه و یمن است.

مقامات ایران بارها در پاسخ به ادعاهای خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر حضور ایران در سوریه تاکید کرده‌اندکه حضور کشورمان در سوریه تنها به صورت مستشاری و بنا بر درخواست دولت مشروع دمشق با هدف مقابله با تروریسم در منطقه بوده است. همچنین مقامات روس شامل معاون وزیر امور خارجه این کشور گفته‌اند که حضور ایران در سوریه مشروع و با درخواست دولت این کشور و محدود به مقابله با تروریسم بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان شالله نابودي اسرائيل نزديكه

      پاسخ ها

      • حسن

        قطعا سرنوشت محتوم اسرائیل نابودی است زیرا فرزندی است که با آنومالی های متعدد مغایر حیات متولد شده است
        ولی باید توجه داشت که قرار نیست اسرائیل به دست ایران و سردار سلیمانی نابود شود موضع ایران همان فرمایش رهبری که گفتند راه حل برگزاری انتخابات و نظرخواهی از ساکنان بومی است

    • بدون نام

      آمریکا = گرگ مهربان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جدا کیا منفی میدن تو این سایت. آمریکا گرگه دیگه پس چیه.

      • بدون نام

        جدا کیا مثبت میدن ...

    • بدون نام

      از این بالاتر

    • بدون نام

      مایک پمپئو شال گذشته یادته اومدی اسراییل و سوریه اون موقع رئیس سیا بودی یادته یک نامه نوشتی به سردار دلها به سردار بزرگ‌اسلام ولی سردار سلیمانی حتی نامه تورا باز هم نکرد و گفت حرف ما در میدان زده خواهد شد نه روی کاغذ پس اکنون بچرخ تا بچرخیم

      پاسخ ها

      • حسین

        واقعا جنسش چیه!!!!؟چی میزنید شما!!!!؟

    • بدون نام

      عربستان بایستی درک کند با ایران تعامل داشته باشد تلاش کند دشمنی خودش را با ایران ادامه ندهد مشترکات زیادی با ایران دارد

    • س

      خوب شد اون پی نوشت رو نوشتید وازتاریکی جهالت ونادانی درمون آوردید!

    • بدون نام

      پمپ او اب و بریز همونجات که میسوزه

    • بدون نام

      ‏تا مياي از درد بيكاري و گروني و سختي زندگي مردم بگي،ميبيني يه عده آب خوردن هم ندارن،مياي اونو جمع كني ميبيني مردم دارن از بي هوايي ميميرن،ميخواي از اونا بگي ميبيني زلزله آوار شده رو سر مردم،هنوز اونو جمع نكرده بايد ببيني مردم زنده زنده تو آتيش ميسوزن یا تو معدن زیر خروارها خاک دفن میشن :(((

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این مشکلات فقط تو ایران هست یا شما زیاد اخبار میبینی

      • بدون نام

        کاربر بدون نام 15:14
        نتیجه همه اینا بخاطر مسولان بی کفایته کجای دنیا شما همچین مسولینی رو دیدی ! مثله اینکه شما خودت از ژنای خوب هستین خوشحالین و نمیبینین وضعه جامعرو!

    • بدون نام

      زنده باد سردار

    • پوتین دشمن ایران

      دشمن اصلی ما روسیه هست بخدا.چند سال پیش پوتین به تهران سفر کرده بود بعد از کلی صحبت و قرارداد در یک کنفرانس خبری ،خبرنگار ایران از پوتین سوال میکند که "ایا شما به قرادادهایی با ایران امضا کردید قول میدهید عمل کنید به قرادادها" پوتین در جواب میگه من به مادرم هم فقط یک بار قول رادم ولی به قولن عمل نکردم" مسولین ما چقدر ساده هستند که به پوتین اعتماد میکنند. تو تهرات جلوی خبرنگار ایرانی میکه من به قول خودم نسبت به نادرم وفا نکردم. چه برسه به ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این پمپش نشتی داره باید با چسب وصله تشتی رو بگیریم

      • حسن

        قطعا روس ها ابن المنافع هستند و مادامی که از آنها تضمین داشته باشیم فقط قابل اعتمادند
        باید هر قرار داد اسناد تضمینی اعاده خسارت داشته باشد
        ولی اینکه روسیه را با آمریکا مقایسه کنیم و بگوییم روسها بدترند نوعی حماقت است

    • بدون نام

      سپاه و امثال سلیمانی نور چشم ملت و خار چشم شماست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تمام این ناامنی وخون ریزی مسلمانان از زیرسر عربستان وهابی است. ان شاءالله خداهمه دشمنان ایران رانابودکنه

    • بدون نام

      درد بی درمان نصیبت بشه پمپیو اخمق

    • سرباز ۴۰۲سومار

      مرتیکه نفهم فکر کرده مردم عراق و سوریه یادشان رفته چطور شما(آمریکایی ها)داعش و سایر گروه های تکفیری رو بوجود آورده و پشتیبانی کردید و چطور سردار سلیمانی و رزمنده های ایرانی چطور فرزندان نامشروع شیوخ مرتجع عرب و شیطان بزرگ رو نابود کردند و مردم منطقه را نجات دادند از حسادت بمیر و اینقدر زر زدی خسته نشدی آبله

    • Ali

      کی کشورهای حوزه خلیج فارس به اصطلاح مسلمان بیدار خواهندشد؟ خدایا هدایتشان کن.

    • اقای چلاغ

      نور چشم ایران امریکاست

    • امیر هوشنگ توو ه ای

      اولا حضور ایرانی ها هرجای لازم باشه بی شک تثبیت میشه دوما شما غربی ها چرادر سوریه حضور دارین سوما ایرانی ها سردار سلیمانی و سپاه قدس را قهرمان ملی و مایه افتخار مسلمانان میدانند و با تمام وجود به انها عشق.میورزند و قطعا از ان ها حمایت و.پشتیبانی میکنند ۰ و بهتر است شما غربی ها بخصوص امریکایی ها فیلم اسارت سربازانتون بدست سپاه در خلیج فارس ببینید که چگونه از ترس گریه و التماس میکنند اون فیلم ماال سالها قبل بوده ایران امروز توان دفاعی و تهاجمی ش هزار برابر شده اما شما هم این نکته را میدانید که مقابله با ایران اسان نیست همانطور که در جنگ هشت ساله تمام قد از صدام دفاع کردید و نتوانستید مردم شجاع و بی نظیر ایران را شکست دهید ۰ مسولین امریکا غلط بیجا میکنید ملت ایران بیدی نیست از این بادها بلرزد ۰ اگه رهبری اشاره کند فراتر از سوریه و عراق بلکه نوچه های شما مثل اسراییل و عربستان را با خاک یکسان و تمام پایگاه های امریکا در منطقه را با خاک یکسان میکنیم و فقط باید کشتی.باری.و غواص بیارین جنازه های نظامیان تون تو عمق خلیج ها جمع کنن و ببرن البته به شرطی که ما اجازه بدیم جنازه هاشون حمل کنیین!!!

    • بدون نام

      من نمیگم مسائل سوریه به ایران ربط داره یا نداره فقط به جرأت میتونم بگن مسئله سوریه اصلا به آمریکا نمیتونه ربط داشته باشه 2 تا دلیل ساده داره 1-سوریه تو خاورمیانست اصلا تو قاره دیگست به آمریکا که اون ور دنیاست چه ربطی داره 2- اصلا از نظر فرهنگی و دینی و اجتماعی چه خصوصیات مشترکی با آمریکا میتونه داشته باشه که آمریکا دلش سوخته باشه
      از همین دو مورد میشه نتیجه گیری کرد که آمریکا به خاطر منافع عربستان و اسراییل داره خودش برای گرفتن سوریه به آب و آتیش میزنه حالا منافع اونا چیه (منظورم عربستان اسراییل هست)دیگه جای بحث داره از حوصله جمع خارجه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت بارک الله والله مثــــــــل یه کارشناس حرف میزنید مشخصه شما ایران مثل ناموس خودت دوست داری افرین به شما بخدا قسم اگه یک میلیون نفر مثل شما تو کشور داشته باشیم هیچ احدا الناسی نمیتونه به مازور بگه یاتهدیدمن کنه از امریکا بگیر تا نوچهاش که الان مرد شدن دم دراوردن دارن مارو تهدید میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج