جاباما
۷۵۷۰۶۳
۸ نظر
۵۰۰۲
۸ نظر
۵۰۰۲
پ

روزنامه روسی: ترامپ نمی‌تواند با ایران مقابله کند

روزنامۀ نزاویسیمایا گازتا در گزارشی به قلم فمیدا سلیمووا پیرامون امضای قانون تحریم های آمریکا علیه ایران می نویسد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران احیای تحریم‌های آمریکا را نشانه قابل اطمینان نبودن آمریکا می داند.

خبرآنلاین: روزنامۀ نزاویسیمایا گازتا در گزارشی به قلم فمیدا سلیمووا پیرامون امضای قانون تحریم های آمریکا علیه ایران می نویسد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران احیای تحریم‌های آمریکا را نشانه قابل اطمینان نبودن آمریکا می داند.

این روزنامۀ روسی در ادامه می نویسد: حسن روحانی رئیس جمهور ایران احیای تحریم‌های آمریکا را نشانه قابل اطمینان نبودن آمریکا نامید. تحریم‌های کنونی حوزه هواپیمایی غیرنظامی ایران را هم در بر می‌گیرد. این حوزه بیش از دیگر حوزه‌ها از تحریم‌ها لطمه دیده بود. فرسودگی هواپیماهای مسافربر ایرانی باعث سوانح مکرر شده است.

رجب صفراف مدیر کل مرکز مطالعه ایران معاصر می‌گوید در واقع ۹۵ درصد تحریم‌های ایران پس از معامله هسته‌ای رفع نشده بود و غرب تحت رهبری ایالات متحده تعهدات خود را رعایت نمی‌کرد.

در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های خود اعلام می‌کرد ایران تعهدات خود را رعایت می‌کند. به نظر وی تحریم‌ها برای ایران امر خارق العاده‌ای نیست و لذا صحبت از "به زانو درآوردن" ایران به جا نیست. وی می‌گوید ایران "طرح ب" برای این موقعیت تهیه کرده بود و حتی "طرح ج" هم هست که در صورت بحرانی شدن اوضاع و نزدیکی به رویارویی نظامی به کار گرفته مي‌شود.

با توجه به تهدیدهای آمریکا نمی‌شود این امکان را منتفی دانست. تهران با تجهیزات معاصر و واحدهای نخبه خود می‌تواند هر حمله اعم از زمینی، هوایی، دریایی یا زیردریایی را دفع کند.

این کارشناس روس ادامه می دهد: برنامه لطمه زدن به کشورهای مساعدت کننده به حمله به ایران موجود است. در مجموع توان اقتصادی، مالی و ژئوپلتیک ایران در سطح ضروری برای هر نوع اقدام آماده شده است.

این صاحبنظر در مورد اقدامات اتحادیه اروپا ابراز بدبینی می‌کند. به گفته وی اتحادیه اروپا در بخش سیاسی، امنیتی، اقتصادی و مالی استقلال عمل نداشته و به طور کامل به ایالات متحده بستگی دارد. ایران امکانات اتحادیه اروپا را به درستی درک کرده و امیدی به تضمین خرید نفت آن از طرف اروپا ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید وفا

      اره چون شماها رو داریم روسهای با مرام و مردانگی !!و پوتین دلاور و خوش قول سرش بره قولش نمیره !!!!!!

    • بدون نام

      شما روسها با اون همه هارت و پورت جلوی آمریکا کم آوردین،لطفا شاخ تو جیب ایران نذار

    • بدون نام

      روسیه مکار هم بااین حرفافقط میخوادایران رو بیشتربدوشه.

    • بدون نام

      در حال حاظر که ضربات سختی ما مردم بدبخت خورده ایم از تحریم ها خط فقر شده 6 میلیون یه نفر بگه دیگه بدتر از این هم وجود داره ؟؟ ترحیم شروع نشده بدبخت شدیم وای بحال چند سال دیگه نون خوردن پیدا نمیشه خدا رحم کنه

    • بدون نام

      روسها خیلی تلاش کرده اند و میکنند که بیشتر امریکا به ایران فشاربیاورد تا بیشتر توی بغلشون بیافتیم لعنت به این این زالوی کثیفتر از امریکا

    • ناشناس

      دروغ تا کی؟

    • یوسف

      با سلام می خواهم بدانم چرا روسها هندوانه زیر بغل ایران می دهند وخودشان با آمریکا ودر هرشرایط وموقعیتی ارتباط تنگاتنگ دارند

    • يوسف

      اي كاش مي دانستيم همه اين برنامه ها واقعي است وواقعا ما با آمريكا مبارزه مي كنيم ودرراستاي سربلندي ملت وكشور قدم برمي داريم همه سختيها را تحمل مي كرديم ولي شواهد وگذرتاريخ نشانگر تاراج ملت وكشور بدست عده ايي كه شعارهاي رنگي مي دهند و فقط از مردم هزينه مي كنند وبراي منافع شخصي وجيبهاي آمريكا وروسيه وچين كار مي كنند و صحنه گردانان اين سه كشور هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج