۷۶۹۲۳۱
۶ نظر
۵۰۴۰
۶ نظر
۵۰۴۰
پ

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که اوقات زیادی را در خودروی خود سپری نمی‌کنید و اهمیتی به لوازمی که باید در خودروی خود داشته باشید، نمی‌دهید، حواستان باشد که نداشتن برخی ملزومات ممکن است شما را دچار دردسر کند.

روزنامه شهروند: حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که اوقات زیادی را در خودروی خود سپری نمی‌کنید و اهمیتی به لوازمی که باید در خودروی خود داشته باشید، نمی‌دهید، حواستان باشد که نداشتن برخی ملزومات ممکن است شما را دچار دردسر کند. پس بهتر است این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید داشتن برخی لوازم در خودرو چه اهمیتی دارد و می‌تواند شما را از دردسر بزرگی که ممکن است دچار آن شوید، نجات دهند.

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

در این مطلب ما چند وسیله ضروری را که باید در خودرو هر فرد وجود داشته باشد، به شما معرفی می‌‌کنیم. شما اگر این وسایل را همیشه در خودروی خود به همراه داشته باشید، دیگر زمان مسافرت‌های طولانی هم به این استرس دچار نمی‌شوید که باید چه وسایل واجبی را در خودروی خود قرار دهید.

اسپری پنچرگیری لاستیک

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

در اغلب مسافرت‌ها لاستیک خودرو پنچر می‌شود و شما هم لاستیک زاپاس ندارید. در این مواقع داشتن اسپری پنچرگیری شما را نجات می‌دهد که می‌تواند درز‌های کوچک تایر را بگیرد و این امکان فراهم می‌شود تا با ایمنی بیشتر خود را به نزدیک‌ترین مکانیکی برسانید.

آچار چرخ چهارپر

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

آچار چرخ‌های جمع‌وجورتر و ظریف‌تر برای خودرو‌های امروزی ساخته می‌شوند. در مواقعی که لاستیک خودرو پنچر می‌شود، از آن استفاده
خواهید کرد.

جعبه کمک‌های اولیه

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

یکی از مهمترین وسایل ضروری در هر خودرو، داشتن کیت کمک‌های اولیه یا حتی کیت‌بقا هست که بسیاری از ما داشتن آن را در اولویت‌های خود قرار نمی‌دهیم ولی با پرداخت مبلغی اندک می‌توان ایمنی خود و خانواده‌مان را در جاده‌ها تضمین کنیم.

کیسه‌های پلاستیک و پارچه‌ای

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

داشتن چند عدد کیسه پلاستیک و چه بهتر کیسه‌ پارچه‌ای (از نظر اهمیت به محیط‌زیست) کاربردی است. برای مثال آینه بغل شما خراب می‌شود، در این موقع خوشحال خواهید شد که کیسه‌ای در خودرو دارید که می‌توانید وسایل خود را در آن نگه دارید؛ حتی برای نگهداری ابزار خودرو می‌توانید از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده‌ کنید.

پمپ سیفونی

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

استفاده از این وسیله، کمتر در بین رانندگان کشور ما رواج دارد اما واقعا وسیله‌ای کاربردی است. پمپ سیفونی هنگامی که بنزین خودرویتان تمام شده و شما در بین راه مانده‌اید، برای انتقال بنزین از دبه به باک خودرو کارایی دارد و دیگر احتیاجی به استفاده از دهان نیست.

دبه بنزین

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

داشتن دبه بنزین در مسافرت‌های طولانی در مواقعی که بنزین شما تمام می‌شود، ضروری به نظر می‌رسد اما نگه‌داشتن آن در خودرو هم خطر آتش سوزی را به همراه دارد. بهتر است دبه خالی داشته باشید و از رانندگان کمک بگیرید یا تا پمپ بنزین بعدی پیاده بروید و دبه را پر کنید ولی قبل از حرکت حتما باک خودرویتان را چک کنید.

بطری آب بزرگ

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

هر راننده‌ای برای آشامیدن و رادیاتور خود در جاده‌های گرم به آب نیاز دارد، پس قبل از حرکت آب مورد نیاز خود را تأمین کنید. توصیه شده همیشه ۴ لیتر آب در صندوق عقب خودرویتان داشته باشید.

پای کششی تایر

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

هنگامی که به مناطق شمالی یا جنگلی مسافرت می‌کنید یا حتی در شن‌زار ممکن است خودروی شما گیر کند و درجا بزند، در این مواقع گذاشتن نوارهای پلاستیکی یا از جنس آلیاژ سبک در زیر تایرها باعث می‌شود شما را از مهلکه نجات بدهد.

مثلث خطر شبرنگ

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

خودروی شما شب در جاده خراب می‌شود و باتری‌های چراغ‌قوه شما از کار افتاده، داشتن مثلث‌ خطرشبرنگ در این شرایط بسیار ضروری است. این وسیله را در فواصل ۱۰۰ الی ۲۰۰متری محل توقف خودرو برای هشدار به بقیه رانندگان قرار دهید.

کابل باتری به باتری

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

این یکی از واجب‌ترین وسایل است که همیشه باید در خودرویتان داشته باشید. در خرید این وسیله محتاط باشید و با گارانتی آن را خرید کنید؛ حتی اگر شده پول بیشتری را پرداخت کنید ولی جنس خوب آن را بخرید.

چراغ‌قوه‌

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

امروزه اکثریت مردم از اپ‌هایی مانند Flash Light موبایل‌هایشان استفاده می‌کنند و آن را جایگزین چراغ‌قوه می‌دانند که این بسیار اشتباه است. شما با داشتن چراغ‌قوه اگر خودرویتان خراب شده، می‌توانید آن را زیر کاپوت گذاشته و خودروی خود را تعمیر کنید یا حتی در مواردی که مثلث خطر را می‌گذارید، برای هشدار بیشتر می‌توانید از چراغ‌قوه‌تان استفاده کنید.

ابزار تعویض تایر

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

اگر خودروی دست دوم خریده‌اید، باید مطمئن شوید تمام ابزار تعویض تایر ازجمله جک را دارد. معمولا در دفترچه راهنما یا روی برچسبی در محل زاپاس، جای قراردادن جک و نحوه تعویض تایر نوشته شده است.

ابزار چندگانه

١٣ وسیله ضروری برای نگهداری در خودرو

ابزار چندگانه شامل چاقو، قیچی، انبردست، پیچ‌گوشتی و غیره می‌شوند و جای زیادی نمی‌گیرند. در مواقع اضطراری یکی از چیزهایی هستند که از داشتن‌شان راضی خواهید بود و متوجه می‌شوید که چقدر به کار شما می‌آیند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      من همه اینارو دارم فقط یک مشکل کوچولو هست فقط ماشینشو کم دارم همین

      پاسخ ها

      • reza

        منم همینطور با این فرق که پول خرید این لوازم رو هم ندارم

    • بدون نام

      تو ایران لاستیک زاپاس رو میدزدن بعد میگی این همه وسایل بذاریم تو ماشین.

    • حسین امیرزاده

      یادت رفت یخچال و اجاق گاز رو بگی

    • محمد

      چنتا فیوز با مقاومت های مختلف . چنتا لامپ زاپاس . یه سیم بکسل هم خوبه

    • بدون نام

      باطری ماشینمو دوبازه دزدیدن یک ما گشتم باطری دست دوم برازنده ماشین خودم گیر بیارم نشد .حالا موندم هوندا اکورت جدید بگیریم یا همون وانتمو نگه دارم !؟ بد جور دو راهی موندن عکسشو دیدم جدید ه خوشم اومد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج