جاباما
۷۶۹۳۶۵
۲ نظر
۵۰۹۰
۲ نظر
۵۰۹۰
پ

بارداری ناخواسته و همه آنچه باید بدانید

بارداری ناخواسته، اضطراب آور و نگران کننده است، اما پایان جهان نیست. ما پیش‌نیاز‌هایی را که باید در این زمان کوتاه باقی‌مانده، برای مادر شدن فراهم کنید، با شما در میان می‌گذاریم.

نی‌نی‌سایت - لیلی اسلامی: ترسیده‌اید. نمی‌دانید وقتش بوده یا نه. نگرانید. حالا که قرار است مسئولیت تازه‌ای را بدون چیدن مقدمات لازم بپذیرید، هیچ چیز نمی‌تواند نگرانی‌تان را کمتر کند. شما تا چند ماه دیگر به دنیای مادران وارد می‌شوید، اما هنوز از آماده بودنتان برای پذیرش این مسئولیت تازه اطمینان ندارید.

حق با شماست. لحظه دشواری است. وقتی بدون آنکه انتظارش را داشته باشید، نتیجه مثبت را روی برگه آزمایش می‌بینید، حق دارید از خوشحالی فریاد نکشید. می‌دانیم که حتی شیرین‌ترین اتفاق هم وقتی در زمان و مکان نامناسب بیفتد، یا وقتی آماده افتادنش نباشید، می‌تواند شما و هرکس دیگری را دچار اضطراب کند.

اما آرام باشید! بارداری ناخواسته، اضطراب‌‌‌آور و نگران کننده است، اما پایان جهان نیست. ما پیش‌نیازهایی را که باید در این زمان کوتاه باقی‌مانده، برای مادر شدن فراهم کنید، با شما در میان می‌گذاریم.

بارداری ناخواسته و همه آنچه باید بدانید

نیمی از زنان بارداری ناخواسته را تجربه کرده اند

حتی اگر در تمامی سالهای عمرتان، آرزوی مادر شدن را در سر گذرانده باشید، ناخواسته باردار شدن، می‌تواند شما را با موقعیت بحرانی مواجه کند. شمایی که برای این اتفاق مهم و البته تاثیرگذار در همه جوانب زندگی‌‌تان، برنامه‌ریزی نکرده بودید، بعید نیست که با مطمئن شدن از بارداری‌تان، دچار اضطراب و تنش شوید. نگرانی از آینده فرزندی که برای آمدنش برنامه‌ای نچیده بودید، مشکلات اقتصادی، شغلی و البته خانوادگی‌تان، می‌تواند این اتفاق خوشایند را به یک بحران شبیه کند.

با وجود این، بد نیست بدانید شما در این میان، تنها نیستید. موسسه Guttmacher، اعلام کرده است که بیش از نیمی از زنان آمریکایی، تا قبل از 45 سالگی، لااقل یک بار بارداری ناخواسته را تجربه کرده‌اند و از هر 10 نفری که با این موقعیت روبرو شده‌اند، یک نفر برای سقط جنین اقدام کرده است.

در بارداری ناخواسته زود تصمیم نگیرید

اگر پیش از ناخواسته باردار شدن، شما یا همسرتان داروی خاصی را مصرف می‌کرده‌اید، تحت درمانی بوده‌اید که برای جنین شما خطر ساز بوده یا اینکه به دلیل مشکلات پزشکی‌تان تا مدتی اجازه بارداری را نداشته‌اید، حق‌تان است که به این بارداری پایان دهید.

می‌دانیم که در این شرایط، شنیدن خبر حاملگی می‌تواند شما را بترساند و آشفته‌تان کند اما نباید زود تصمیم بگیرید. یادتان نرود که گرفتن تصمیم‌های آلوده به هیجان، می‌تواند شما را بیشتر از امروز آشفته کند. پس موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید و به خودتان چند روزی برای کمرنگ کردن رد پای هیجان در این موضوع، فرصت دهید.

در بارداری ناخواسته با روانپزشک مشورت کنید

اگر پیش از این برای اضطراب، افسردگی یا دیگر مشکلات وابسته به روان، داروی خاصی را مصرف می‌کرده‌اید، حتما موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید. البته این موضوع، در خصوص داروهایی که جسم‌تان را با کمکشان درمان می‌کنید هم صدق می‌کند. پس هر مورد حتی به‌ظاهر بی‌اهمیتی را با پزشکتان در میان بگذارید و در صورت نیاز، با مشاوره چند متخصص، به درمانتان ادامه دهید.

بارداری ناخواسته و همه آنچه باید بدانید

در بارداری ناخواسته از ویتامین ها غافل نشوید

بدون تلف کردن وقت، سراغ ویتامین‌های مخصوص بارداری بروید. شما باید هر روز ۴۰۰ میلی‌گرم اسیدفولیک بخورید تا سیستم عصبی فرزندتان به سلامت شکل بگیرد. گذشته از این در این ماه‌ها به ویتامین‌های گروه B،D و مواد معدنی مثل منیزیوم هم نیازمندید.

پس تا روزی که نوبت ملاقات با پزشکتان برسد، هر روز یک کپسول حاوی این مکمل‌ها را مصرف کنید و سراغ مکمل‌های مخصوص زنان باردار بروید. به خاطر داشته باشید که همسر شما هم در این ماه‌ها باید همراه و پشتیبانتان باشد.

پس در صورتی که سیگار می‌کشد، شما را برای خوردن غذاهای مناسب وسوسه می‌کند یا انگیزه شما را برای فعالیت و انتخاب سبک زندگی سالم کاهش می‌دهد، با او در مورد آینده خانواده سه نفره‌تان صحبت کنید.

بدنتان را پاکسازی کنید

قبل از هر اقدامی، باید عادت‌های مخرب روزمره‌تان را کنار بگذارید. اگر سیگار می کشید، یا از مواد مخدر استفاده می کنید، بلافاصله مصرف آنها را متوقف کنید. گذشته از این، از همین امروز باید به فکر تغییر الگوی تغذیه‌تان باشید. نه تنها وقت کنار گذاشتن مصرف خوراکی‌های نمک سود شده رسیده، که باید میزان کمتری نمک و شکر در روز میل کنید و مصرف کربوهیدرات را هم کاهش دهید. نوشیدن آب فراوان، می‌تواند حال شما و جنینتان را بهتر کند و تا روز ملاقات با پزشکتان، نباید هیچ غذایی که در مورد مضر نبودنش شک دارید را مصرف کنید.

گوشت پاک نکنید

فکر دست زدن به گوشت و مرغ خام را در این ماه‌ها از سرتان بیرون کنید. اگر باکتری سالمونلا به بدنتان وارد شود، سلامت شما و جنین‌تان تهدید خواهد شد. از طرف دیگر، لبنیات غیر پاستوریزه مصرف نکنید و ماهی‌های جنوب که جیوه بالایی دارند را هم از سبد غذایی‌تان حذف کنید.

موضوع را فریاد نزنید

درست است که پنهان کردن چنین موضوعی، می‌تواند فشار روانی زیادی را به شما وارد کند، اما بهتر است تا مدتی به جای علنی مطرح کردن آن، تنها یکی دو دوست صمیمی را از این ماجرا باخبر کرده و برایشان درد دل کنید.

شاید بدن شمایی که ناخواسته باردار شده‌اید، آماده پذیرفتن این مهمان نباشد و خواسته یا ناخواسته، سقط جنین را تجربه کنید. می‌دانیم که در موقعیت حساسی هستید، اما به خودتان چند روز فرصت دهید، با یک متخصص مشورت کنید و پس از انجام آزمایش‌های لازم، در صورتی که تصمیم به ادامه بارداری گرفتید، موضوع را با اطرافیانتان درمیان بگذارید. یادتان باشد که قرار نیست همه اطرافیان شما، از ناخواسته بودن این بارداری باخبر شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب

    • ستاره

      من دچار بارداری ناخواسته شدم خانم دکتری که تحت نظرش زایمان کرده بودم قرص سایتوتک رو به عنوان بهترین راه بای سقط جنین رو بهم پیشنهاد داد و گفت نمونه اصلی و اورجینالش رو میتونم از این شماره تهیه کنم09217375230
      واقعا قرص اصل بود و من مشکلم خیلی راحت حل شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج