جاباما
۷۷۰۳۵۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

درخواست رسیدگی به پرونده «آرمان وحدت»

رییس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای از دادستان کل کشور خواست تا با بررسی پرونده موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت نسبت به احقاق حقوق سپرده گذاران اقدام کند.

خبرگزاری ایرنا: رییس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای از دادستان کل کشور خواست تا با بررسی پرونده موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت نسبت به احقاق حقوق سپرده گذاران اقدام کند.

این درخواست در قالب مطالبه ای از سوی جمعی از سپرده گذاران آرمان وحدت در سامانه مطالبه گری دیده بان شفافیت و عدالت به ثبت رسید و توانست در یک هفته نزدیک به ۸۰۰۰ امضاء به خود اختصاص دهد.

در نامه «احمد توکلی» به دادستان کل کشور آمده است: در مطالبه اخیر ثبت شده در سامانه هوشمند دیده‌بان، مطالبه گران به بدعهدی‌های موسسه مالی و اعتباری آرمان وحدت اشاره کرده و گفته‌اند در خردادماه سال ۹۶ این موسسه اقدام به بلوکه کردن سپرده سپرده‌گذاران خود کرد که این اقدام به گفته مالباختگان به ضرر بیش از ۴۰۰ هزار نفر سپرده‌گذار منجر شد.

وی یادآور شد: مالباختگان خواستار بررسی این پرونده توسط قوه قضاییه و اقدام هیأت تصفیه موسسه آرمان وحدت در پرداخت فوری تمامی سپرده‌ها و سود قراردادی تا زمان تحویل بدون محدودیت مبلغ با توجه به قوانین ١٠ و ٢١٩ قانون مسئولیت مدنی و ید قراردادی موسسه آرمان وحدت و ماده ٥٢٢ قانون تجارت شدند.

رییس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت تاکید کرد: همچنین آنان خواستار پرداخت خسارت معنوی مطابق ماده ١ قانون مسئولیت مدنی، محاکمه سهامداران وحدت و روسای بانک مرکزی، الزام حضور نماینده سپرده‌گذاران (مهران خوشنما) در تمامی جلسات هیأت تسویه با توجه به مصوبه سران قوا هستند.

سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت، مؤسسه ای غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیردولتی است که در شهریور ۱۳۹۴ با هدف مبارزه با فساد، ایجاد شفافیت و برقراری عدالت تشکیل شد.

این موسسه تاکنون شکایت هایی علیه موسسه ثامن الحجج، سازمان غذا و دارو، وزیر فعلی راه و شهرسازی و وزیر قبلی تعاون مطرح کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      این همه تا حالا شکایت کرده چه اقدام موثر ی شده ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج