جاباما
۷۷۱۶۹۷
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

جان کری: با ظریف مذاکره نکردم!

وزیر خارجه اسبق آمریکا که به دلیل افشای مذاکره با همتای ایرانی خود مورد هجوم توئیتری ترامپ قرار گرفته، قضیه را از اساس انکار کرد و گفت که با ظریف مذاکره نکرده بلکه فقط نظراتش را به وی منتقل کرده است.

خبرگزاری فارس: «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا که به دلیل افشای چندین دور مذاکره با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود، از سوی رئیس‌جمهور کشورش مورد حمله قرار گرفته، اصل قضیه مذاکره با طرف ایرانی را انکار کرد.

جان کری چهارشنبه گذشته در یک مصاحبه رادیویی گفته بود که در ماه‌های گذشته بین سه تا چهار بار با وزیر خارجه ایران دیدار کرده است. این مسئله در داخل آمریکا برای وزیر خارجه این کشور، گران تمام شد و «دونالد ترامپ» امروز در توئیتر، تلویحاً کری را به محکوم شدن در دادگاه بخاطر زیر پا گذاشتن قوانین آمریکا تهدید کرد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا که گویا تهدید ترامپ را جدی گرفته، امروز در مصاحبه با برنامه «در پیشگاه ملت» گفت که کارش «مذاکره» نبوده و فقط نظراتش را به ظریف منتقل کرده است.

دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود که جان کری به همتای ایرانی خود توصیه کرده که تا زمان پایان یافتن دوره ریاست‌جمهوری ترامپ صبر کند؛ رئیس‌جمهور آمریکا گفته که این کار در حکم تضعیف دولت است و از کری پرسیده که آیا قانون ثبت فعالیت‌های خارجی را رعایت کرده یا نه؟

بر اساس این قانون، اگر احدی از اتباع آمریکا بدون مجوز دولت مستقر، در سیاست خارجی این کشور دخالت کند، قاضی می‌تواند وی را به پرداخت ۵ هزار دلار جریمه و یا پرداخت ۵ هزار دلار و حداکثر ۳ سال زندان محکوم کند.

امروز در برنامه در پیشگاه ملت، مجری برنامه به جان کری یادآور شد که «در پشت پرده برای نجات برجام» گام برداشته و این باعث عصبانیت رئیس‌جمهور آمریکا شده است.

جان کری در پاسخ گفت: «در آن هنگام، سیاست ایالات متحده کماکان بر حمایت از آن توافق استوار بود.»

مجری برنامه به کری گفت که این کارش در حکم تضعیف سیاست خارجی آمریکا بوده؛ جان کری پاسخ داد: «من تلاش می‌کردم که اعمال سیاست خارجی ایالات متحده که بخشی از توافق بود، ادامه یابد؛ من سعی می‌کردم که عقلانیت کماکان جاری شود.

من (با ظریف) مذاکره نکردم. من نظراتم را (به او) اعلام کردم و همیشه از حق آزادی بیان خود استفاده خواهم کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ف

      فقط یه کم طلب ازش داشتم مطالبه کردم. این هم که گناه نیست. اره واللا.

    • بدون نام

      چرا همه از اين مو زرد ميترسن؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اینقدر واکاویی میکنید، مذاکره نکردم با انتقال نظرات که فرقی نمیکنه ؟ خواسته شده مردم ایران زود باور میکنند و بجای موضاعات داخلی خودمون، هر چیزی که اسم امریکا توش هست سرشونو گرم میکنیم !! سر مردم را به بحث سیاست و حرف پوچ گرم کردن .. یکم فشار بیارید به خودرو ساز که بدنه پراید را از کیفیت بهتری بسازه .

    • بدون نام

      طفلکی دامادش ايرانيه حس کرده ايرانيه تکذیب میکنه... کری! بدان و آگاه باش تکذیب فقط مسئول ایرانی و بس. عه

    • دونالد ترامپ

      این اشغال که ضد مردم ایرانه باید اعدام بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ضد مردم ایران اون حرومیه که داروی سرطانی رو ازش دریغ میکنه.هر روز طرفدار ایرانی ترامپ رو نفرین می کنم .الهی درد بی درمون بگیرید و دارو گیرتون نیاد

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      جان کری ترسیده از ترامپ خخخخخختخخخخ خوب ترامپ احمق نمیدانی پسر کری دامادمون هست زنش ایرانبه

    • بدون نام

      برای هر ملاقات چه قدر پول از ظریف گرفته ای؟

    • دونالد ترامپ

      بدون نام 10 40 قبلا هم جوابتو دادم شما ذهنت تحریمه فکرتو باز کن با دنیا تعامل کن سرطان خونوادت هم انشالادرمان میشه با نفرین ب من ب جایی نمیرسی چون من خودم باعث بانی های این وضع رو هر روز نفرین میکنم و متاسفانه یکی از باعث و بانی هاش شمایی سعی کن یکم از اختلاس گرا و حق خورها دفاع نکنی امیدوارم همه مریضا خوب بشن

    • بدون نام

      لعنت برترامپ ودرود برکری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج