جاباما
۷۷۲۴۷۷
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

تاجرنیا: چک سفید امضا نداده‌ایم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخاب آقای روحانی توسط اصلاح‌طلبان انتخاب اصلح از بین گزینه‌های موجود بود و نه الزاماً انتخاب کاندیدای مطلوب و دیگر اینکه مشروط بود و در راستای خواست مردم و اهداف اصلاح‌طلبانه.

اعتمادآنلاین نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انتخاب آقای روحانی توسط اصلاح‌طلبان انتخاب اصلح از بین گزینه‌های موجود بود و نه الزاماً انتخاب کاندیدای مطلوب و دیگر اینکه مشروط بود و در راستای خواست مردم و اهداف اصلاح‌طلبانه.

بعد از حمایت‌های همه جانبه اصلاح‌طلبان از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری به نظر می‌رسد که اکنون تصمیم اصلاح‌طلبان بر انتقاد از دولت دوازدهم است. در این راستا چند وقتی است که برخی از شخصیت‌های اصولگرا تاکید دارند که اصلاح‌طلبان از روحانی عبور کرده‌اند و از این طریق می‌‌خواهند از خود سلب مسئولیت کنند.علی تاجرنیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب اما معتقد است اصلاح‌طلبان از روحانی عبور نکردند.

علی تاجرنیا گفت: جریان‌های سیاسی در کشور ما طیفی از افراد و احزاب هستند؛ بنابراین نمی‌توان یک حرف یا رفتار بخشی از یک جریان سیاسی را به همه آنها تعمیم داد؛ چه از منظر حمایتی نگاه کنیم و چه از منظر انتقادی.

او ادامه داد: دولت روحانی مورد حمایت جریان اصلاح‌طلب بود و بدون شک اگر آقای روحانی از حمایت احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب برخوردار نبودند قطعاً در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار نمی‌گرفتند.

او با بیان اینکه اصلاح‌طلبان چک سفید امضا به روحانی نداده بودند، عنوان کرد: حال اگر بخشی از اصلاح‌طلبان به دولت روحانی انتقاد می‌کنند باید این را در نظر داشت که از ابتدا سیاست اصلاح‌طلبان حمایت نقادانه از دولت بوده و اینگونه نبوده چکی سفید امضا را در اختیار روحانی قرار داده باشند که هر کاری کرد اصلاح‌طلبان هم از او حمایت کنند.

او افزود: انتخاب آقای روحانی توسط اصلاح‌طلبان انتخاب اصلح از بین گزینه‌های موجود بود و نه الزاماً انتخاب کاندیدای مطلوب و دیگر هم اینکه مشروط بود و در راستای خواست مردم و اهداف اصلاح‌طلبانه.

این نماینده دور ششم مجلس با مقایسه دو دوره ریاست جمهوری حسن روحانی تاکید کرد: دور اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی هم به لحاظ ادبیات گفتاری و هم به لحاظ عملکردی خیلی قابل دفاع‌تر از دوره دوم بوده و اکنون ما دولت را رها شده می‌بینیم و از همین منظر بخشی از اصلاح‌طلبان به دولت انتقاد دارند.تاجرنیا گفت: در مجموع علیرغم همه انتقادها، اصلاح‌طلبان از آقای روحانی عبور نکرده‌اند بلکه حمایت می‌کنند اما توام با نقد عملکرد دولت. این موضع و این انتظار که از کسی که در جایگاهی قرار می‌دهیم بخواهیم که به حرف‌های خود پایبند باشد، به حق است.

او ادامه داد: اگر رفتار و گفتار آقای روحانی در زمان انتخابات را با مجموعه عملکردی دولت در شرایط کنونی مقایسه کنیم کاملاً نشان می‌دهد گویا او فرد دیگری بوده که در زمان کارزار انتخاباتی صحبت می‌کرده است. فلذا این حق است که حامیان انتخاباتی از ایشان انتقاد کنند؛ ضمن اینکه اگر به شرایط انتخابات برگردند طبیعتاً بین موجودین باز هم ایشان را انتخاب خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه به طور طبیعی بعد حمایت همه جانبه اصلاح‌طلبان از آقای روحانی، مردم و افکار عمومی ایشان را فردی از درون جبهه اصلاح‌طلبی دیدند که این چنین به او رای دادند، گفت: حتی آنهایی که با نگاه اصلاح‌طلبی به آقای روحانی رای نداده باشند هم در شرایط موجود اصلاح‌طلبان را مورد انتقاد قرار می‌دهند و مسئول رفتار آقای روحانی می‌دانند.

علی تاجرنیا در پایان گفت: طبیعی است که اصلاح‌طلبان موضع خود را در این زمینه شفاف کنند که حمایت آنها بی‌چون و چرا و همیشگی نبوده و اینگونه نیست که به دلیل اینکه روزی از کسی حمایت کردند تا آخر این حمایت را داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه مشکلات از دولت و مجلس است.اگه روحانی میگه دولت کاره ای نیست...بسیار خب...پس روحانی باید استعفا بده.چون لزومی نداره یه آدم هیچ کاره تا 1400 رییس جمهور باشه.

    • بدون نام

      بااون اتخاباتتون ایران فروختین همه جاش ووطن وهم وطنان ودیگه چقدربدبختمون کردین کشورگشنه بیابانیبوگندو عقب مونده اویزون مفت خور...افغانستان هم ماروتحریم کرده وشماجرات وعرض ریختن بیرونشون ندارین تااینهاتجاوزوجنایت کنن به راحتی‌کارزندگی احتمالا خونشون رنگین ترازهم وطنمون بااین بیکاری وفقرنجومی بی ابی وکم بودجگی ۲۰چطورشغل امکانات روزانشون میدین ۴۰کشوراروپایی پیشرفته جهان اول ۱ملیون پناهنده سوری روراه ندادن وباهم درگیرشدن سرنگرفتن گفتن شغل وکنابع بودجه اضافی نداریم ولی شما فقط فقط توکارساختمانی بالای۳ملیون افغان راه دادین وتواستیصاح وزیرکارگفتن نمایندهها....ادم میمونه چی بگه والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج