جاباما
۷۷۲۴۸۰
۲۲ نظر
۵۰۰۳
۲۲ نظر
۵۰۰۳
پ

کوچ مستأجران به مناطق پایین‌تر و حاشیه شهر

نایب‌رئیس اتحادیه املاک با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن و رشد نرخ اجاره‌بها باعث شد بسیاری از مستأجران به مناطق پایین‌تر رفته و مستأجران جنوب شهر حاشیه‌نشین شوند، گفت: با سیاست‌های دستوری و لایحه‌ نمی‌توانیم قیمت اجاره را کنترل کنیم.

خبرگزاری فارس: فحسام عقبایی در خصوص اینکه لایحه کنترل نرخ اجاره بها تهیه و در دولت در حال بررسی نهایی است آیا تصویب این لایحه و اجرای آن به سال آینده خواهد رسید، گفت:قطعا با ابلاغ و سیاست‌های دستوری و لایحه‌ نمی‌توانیم قیمت اجاره بها را کنترل کنیم.

* انصاف مالکان بهترین روش این روزهای بدون برنامه برای کنترل اجاره بها

وی با تاکید بر اینکه انصاف مالکان بهترین روش این روزهای بدون برنامه برای کنترل اجاره بها خواهد بود اظهار داشت:راهکار کنترل نرخ اجاره بها در این بازار که برنامه ای برای آن وجود ندارد انصاف مالکان است پس تا زمانی که مالکان انصاف را در بازار اجاره رعایت نکنند، قیمت‌ها کاهش پیدا نمی‌کند.

عقبایی در پاسخ به این سئوال که دو ساله شدن زمان قرارداد اجاره بهای مسکن می تواند در کاهش و کنترل اجاره بها موفق باشد افزود:بر اساس قوانین اسلامی و حقوقی مردم بر اموال و املاک خود تسلط دارند و اینکه دولت بخواهد در قیمت‌گذاری اموال غیر منقول برای مردم زمان و قیمت تعیین کند، با قاعده فقهی تسلیط همخوانی ندارد، پس به اعتقاد بنده اگر روی عرضه مسکن و مسکن استیجاری تلاش بیشتری صورت می گرفت، برای کارشناسان و مردم ملموس تر بود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود:اساس تعیین زمان مقوله ای منطقی و درست نیست؛ اولا دولت نمی تواند مالکین را مجبور کند که واحد مسکونی خود را دوساله اجاره دهند؛ ضمن اینکه شاید برخی از مردم بعد از یکسال قصد می کنند در واحد مسکونی خود مستقر شوند.

*کوچ مستاجران به مناطق پایین تر و حاشیه شهر

وی خاطر نشان کرد:افزایش قیمت اجاره متأثر از قیمت خرید و فروش مسکن است بنابراین با جهش قیمت مسکن در ماههای ابتدایی سال قیمت اجاره‌ها نیز روند صعودی به خود گرفت و افزایش قیمت اجاره باعث شد تا بسیاری از مستأجران در سال جاری به مناطق پایین‌تر کوچ کنند و البته برخی از مستأجرانی که در جنوب شهر ساکن بودند مجبور شدند تا به حاشیه‌نشینی تن دهند.

عقبایی در پاسخ به این سئوال که به هر حال انصاف مالکان به وضعیت اقتصادی جامعه باز می گردد و نمی توان گفت که مالکان باید از قیمت ها پیشنهادی کوتاه بیایند بنابراین بهترین روش برای کنترل اجاره بها چیست گفت:تنها راهکار برای کنترل اجاره بها در طولانی‌مدت این است که به سمت ساخت مسکن استیجاری با قیمت‌های بسیار پایین تر حرکت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس بفرمایید خر تو خره هر کس هر کاری دلش خواست میکنه پس کو شعار خانه نخرید همه شما هارا خانه دار میکنیم این که بر عکس شد صاحب خونه ها دارن مارو میکنن

    • تبریز

      همه صاحب خانه شدن !!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه فکر بحال مستاجر ها بکنید کمر همه شکست!!

    • بدون نام

      عجب
      کارازدست مسعولین ‌‌کشور دررفته.
      دست به دامن انصاف شدن.سوه مدریت..بی عرضگی.
      باعث شده هرکی هرکاری کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت که نتونه انصاف داشته باشه وچه توقعی از مردم میشه داشت. من با اینکه کارگرم یک واحد آپارتمان وبه نصف قیمت روز اجاره دادم گفتم بزار مستاجر کیفشو بکنه و خوشحال باشه از این که خونه با اجاره پایین میشینه
        خدا رو شکر وجدانمم راحته ولی ما نمیتونیم همه مردمو توجیه کنیم. دولت باید فکر مردم مظلوم ایران باشه

    • روحانی

      همین جوری بریم پایین می رسیم دبی دبی دبی دبی مگه بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکی به هرکی خخخخخخخخ

    • مهدی

      مسئله مالکان حرفه ای در بخش اجاره هستند با تحریک املاکی ها .قیمت غیر واقعی و 200درصدی حباب مسکن.جو اجاره را ملتهب میکند.معمولا در هر محلی مشاور املاک طرف مالک است.چون سال بعد هم از او منتفع میشود.اما مستأجر ممکن است کوچ کند. پس مالک و املاکی و سیاست تحول نرخ بر مبنای سود جوئی همگی بخش مسکن و اجاره را بیش از هر زمانی نجومی کرده است.و تاثیرات آن سازمان یافته است

      پاسخ ها

      • سامان

        چنین چیزی صحت ندارد عرضه و تقاضا است که نهایتاً قیمت را تعیین می‌کنه والا حباب چند هفته بیشتر دوام ندارد. مشاور هم در درجه اول سعی داره قیمت رو کم بگه که به قدرت خرید مستاجر بخوره تا قرارداد منعقد بشه و چیزی بهش بماسه ولی این مساعی به مقدار محدودی تاثیر داره و نهایتا مالک اگر پول لازم نباشه بر اساس مظنه محل قرارداد رو امضا می‌کنه

    • کامبیز

      این همان وعده انتخاباتی تدبیر وامید که به اتون داد است که آب تو دلتون تکان نخوره!؟بقول آقای هاشمی اینا انتخاب خودتون هستند واونا هم تحفه ای مثل ایشون وسیف وابتکار ونعمت راده زنگنه نوبخت وجهانگیری وعراقچی را آوردند!

    • بدون نام

      خیلی جالب بود. ایشون گفته تنها راه کنترل قیمتها (انصاف مالکان) هست. اونم که وجود نداره. یعنی نمیتونه داشته باشه. چون وقتی به مردم رحم نمیکنه پس خودشون ناچارن کلاهشون رو سفت بچسبن

    • بدون نام

      بعدا نماینده‌های تهران یعنی همن لیست امید میان از رفع حصر حرف میزنن خخخ خدایا مقصر خود ماهستیم که اینارو انتخاب میکنیم و به ریش ما میخندند

    • بدون نام

      من اپارتمانم رو با پانزده درصد افزایش نسبت به پارسال اجاره دادم با اینکه قیمت ملک بیش از پنجاه درصد رفت بالا...

    • بدون نام

      به سمت ساخت مسکن استیجاری با قیمت‌های بسیار پایین تر حرکت کنیم.......
      برو بابا دلت خوشه مردم رو چی فرض کردی . خودتی آقا

    • عباس

      بی خیالی مسئولین واهمیت ندادن به ضعیفان بخصوص کارمندان وکارگران توسط این دولت واااا جنین اوضاعی راببارآورده خدا لعنت کند اااااااینها از شمر بدترند همه انداخته اند به جان هم

    • مهدی

      آقای‌عقبایی‌اگه‌مثل‌خودرو‌سازان‌دولت‌سهم‌بیشتری‌تو‌مسکن‌داشت‌وازاجاره‌ و‌افزایش‌قیمت‌مسکن‌‌سهمی‌بخودش‌اختصاص‌میداد‌اینجور‌مینشستن‌لایحه‌ و‌قانوت‌تصویب‌کنند؟؟؟ پدر‌آمرزیده‌با‌همین‌قیمت‌هم‌چیزی‌برای‌انبوه‌سازها‌تهش‌نمیمونه!!! شما‌افزایش‌قیمت‌مسکن‌رابا‌دلار و‌سکه‌و‌دیگر‌کالاها‌مقایسه‌کنید و خودتون‌قضاوت‌کنید.

    • سامان

      قیمت رو عرضه و تقاضا تعیین میکنه بقیش ... راه حلشم فقط حمایت از تولید و به تبع آن افزایش قدرت خرید مصرف کننده نسبت به تورمه که هیچ نشانه و انگیزه ای در این جهت در صاحبان قدرت دیده نمیشه

    • بدون نام

      خیلی خوبه والا
      طرف سه تا خونه خالی داره نه اجاره میده نه میفروشه نه مالیات میده بابتش
      و هیچکس هم ....
      دیدم که میگما

    • بدون نام

      اینکار(کوچ...) مگر به همت تو و همکارات و مشاوران املاک کلاش!
      حالا با این مدیریتهاتون یک کار مثبت انجام دادید و باعث شدید خیلی از مشاوران املاک کلاش در دکانشان را ببندند و بقیه دیر یا زود باید اینکار انجام بدهند و آنوقت دیگر نیازی به اتحادیه مشاوران املاک کلاش نیست و مردم از شرتان خلاص می شوند!

    • بدون نام

      تو و همکارات و مشاوران املاک کلاش یه کار خوبم کردید و مثل عقرب به خودتون نیش زدید و اینکه در حجره هاتون بسته شده یا درحال بسته شدن است! کاریکه باید مدیران بی عرضه انجام می دادن!

    • بدون نام

      خدالعنت کنه مسئولی که بی مسئولیت باشه

    • محمدی

      وضع ما روز به روز بدتر میشود بهتر نمیشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج