۷۷۴۲۸۴
۴۹ نظر
۵۰۱۴
۴۹ نظر
۵۰۱۴
پ

بنجامین: عربستان تحریف‌کننده اسلام است؛ ایرانی‌ها تروریست نیستند

در حالی که سخنرانی هوک پایان یافته و او برای پاسخ به سوالات شرکت‌کنندگان در نشست آماده می‌شد، «مدئا بنجامین» فعال شناخته‌شده ضدجنگ که در سالن حضور داشت، در اقدامی که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته و عملا نشست را تحت تأثیر قرار داد، روی صحنه رفت و با فریاد، به سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران اعتراض کرد.

خبرگزری فارس: روز چهارشنبه «برایان هوک» رئیس کارگروه ایران در دولت آمریکا در نشستی به میزبانی «هادسن» شرکت کرد و بار دیگر علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران سخنرانی کرد.

در حالی که سخنرانی هوک پایان یافته و او برای پاسخ به سوالات شرکت‌کنندگان در نشست آماده می‌شد، «مدئا بنجامین» فعال شناخته‌شده ضدجنگ که در سالن حضور داشت، در اقدامی که بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشته و عملا نشست را تحت تأثیر قرار داد، روی صحنه رفت و با فریاد، به سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران اعتراض کرد.

بنجامین: عربستان تحریف‌کننده اسلام است؛ ایرانی‌ها تروریست نیستند

او از تلاش آمریکا برای فضاسازی علیه ایران صحبت کرد و گفت بر خلاف آنچه واشنگتن می‌گوید، این عربستان سعودی یعنی متحد آمریکا است که تهدیدی برای جهان به شمار می‌آید.

او به جنگ یمن هم اشاره کرد و گفت آمریکا در حالی ایران را مقصر معرفی می‌کند که این بمب‌های سعودی است که دارد غیرنظامیان را در یمن می‌کشد.

بنجامین: عربستان تحریف‌کننده اسلام است؛ ایرانی‌ها تروریست نیستند

نهایتا مسئولان هادسن به زور و با گرفتن دست و پای او، این زن را از سالن بیرون کردند. هرچند در پخش زنده اعتراضات بنجامین دیده شد، اما در فیلمی که این موسسه بعدا از نشست منتشر کرد، اعتراضات بنجامین سانسور شده است.

بنجامین: عربستان تحریف‌کننده اسلام است؛ ایرانی‌ها تروریست نیستند

عصر پنج‌شنبه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات هوک درباره توافق هسته‌ای، ویدئوی اعتراض بنجامین را منتشر کرد و گفت آمریکا کسانی را که خواهان صلح هستند، به سخره می‌گیرد.

با توجه به بازتاب اقدام بنجامین، خبرنگار در مصاحبه با او، نظرش در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران و همچنین رفتار موسسه هادسن را جویا شد.

او در این مصاحبه با ابراز تأسف از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، گفت کاخ سفید در تلاش است تا بر حجم خصومت با ایران افزوده و مردم آمریکا را از ایران بترساند. وی مانند آنچه در جلسه موسسه هادسن فریاد زد، عربستان را بزرگترین حامی تروریسم در جهان توصیف کرد و گفت تفکراتی که ریاض در جهان پخش کرده به گسترش تروریسم منجر شده است.

بنجامین که سال‌هاست در زمینه مبارزه با ماجراجویی خارجی دولت آمریکا فعالیت می‌کند و گروه متبوعش یکی از شناخته‌شده‌ترین جنبش‌های ضدجنگ در آمریکا به شمار می‌آید، هدف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را آسیب رساندن به مردم ایران خواند و گفت:

«این تحریم‌ها طراحی شده‌اند تا آنقدر از لحاظ اقتصادی به ایران فشار آورند که مردم این کشور را علیه حکومت بشورانند. نتیجه آن چه خواهد بود؟ هرج و مرج، نظیر آنچه امروز در لیبی در جریان است.»

او که در توضیح تأخیر در پاسخ به سوالات ارسالی خبرنگار گفته بود بدنش بر اثر برخورد خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی نشست کوفته شده است، رفتار این موسسه را «ریاکارانه» توصیف کرد و گفت این موسسه و دولت آمریکا مردم ایران را به اعتراض تشویق می‌کنند، اما خودشان حتی ویدئوی اعتراض در نشست را پاک می‌کنند، «گویی که چنین چیزی اتفاق نیافتاده است.»

متن کامل این مصاحبه در ادامه آمده است:

لطفا کمی درباره دلایل اعتراض خود در این نشست به ما بگویید.

اینکه رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ ایالات متحده را از توافق هسته‌ای، یعنی توافقی که نتیجه‌بخش بود و می‌توانست در موضوعات مختلف به روابط بهتر با ایران منجر شود، خارج کرد، باعث تأسف من است. این دولت، برعکس، دارد توجهیات تازه‌ای سر هم می‌کند تا ایران را به دشمن ما بدل کرده و مردم آمریکا را از ایران بترساند. این مضحک است.

آقای هوک و دیگر مقام‌های آمریکایی تصویری از جهان ترسیم می‌کنند که گویی عامل تمام مشکلات جهان ایران است. آیا این تصویر دقیقی است؟

دولت ایالات متحده ایران را دولت پیشتاز در حمایت از تروریسم می‌خواند. اما من می‌گویم [حامی دولتی تروریسم] عربستان سعودی است که در حال تکثیر نسخه‌ای تحریف‌شده از اسلام، یعنی وهابیت متعصب، در سرتاسر جهان است و با این کار زمینه ایدئولوژیک داعش و القاعده را فراهم می‌کند.

همچنین، باید به یاد بیاوریم که از ۱۹ هواپیماربای حمله سال ۲۰۰۱ به مرکز تجارت جهانی، ۱۵ نفر سعودی بودند. هیچ کدام از آن‌ها از ایران نبودند. تا حالا هیچ فرد ایرانی‌ای در خاک ایالات متحده حمله تروریستی انجام نداده است. این در حالی است که ایالات متحده در سرتاسر خاورمیانه مرگ و خرابی به بار آورده است.

ایالات متحده بعد از ترک برجام تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرده، اما می‌گوید به دنبال تغییر نظام ایران نیست و قصد هم ندارد به مردم ایران آسیب بزند. آیا این ادعاها صادقانه است؟

نه. این تحریم‌ها برای آسیب زدن به مردم ایران طراحی شده‌اند. آن‌ها طراحی شده‌اند تا آنقدر از لحاظ اقتصادی به ایران فشار آورند که مردم این کشور را علیه حکومت بشورانند. نتیجه آن چه خواهد بود؟ هرج و مرج، نظیر آنچه امروز در لیبی در جریان است.

می‌خواهم از شما درباره واکنش موسسه هادسن به اعتراضتان سوال کنم. آن‌ها ویدئوی اعتراض شما را سانسور کردند و مجری برنامه هم از شما با عنوان «دوست کوچک ما» یاد کرد. به نظر می رسد که آن‌ها از اعتراض شما عصبانی هستند. برخورد آن‌ها را چطور توصیف می‌کنید؟

جالب است که دولت ایالات متحده و موسساتی نظیر هادسن ایرانی‌ها را به اعتراض تشویق می‌کنند، اما خودشان تلاش می‌کنند از اعتراض در داخل [آمریکا] جلوگیری کنند. اینکه هادسن تا آنجا پیش رفته که ویدئوی این اعتراض را پاک می‌کند، گویی که چنین چیزی اتفاق نیافتاده، واقعا ریاکارانه است.

در پایان اگر نکته‌ دیگری دارید بفرمایید.

وقتی به خاورمیانه امروز نگاه می‌کنم، واقعا دلم می‌شکند. این همه رنج، مرگ و آشوب. ما باید هرآنچه در توان داریم برای جلوگیری از وقوع جنگ جدید و پایان دادن به جنگ‌هایی که الان در جریان است، انجام دهیم. ما باید با ایران کار کنیم. نه جنگ و نه تحریم. جهان خواهان صلح است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه انسان شریفی است

    • سید رسول

      ای بنازم به این شیر زن که غیرتش از بعضی مردها بیشتره.

    • بدون نام

      ظریف جان چرا زیر ابی میری خوب مگه نمیکی حرفت حقه برو رودرو صحبت کن تویت کردن چه دردی دعوا میکنه

    • سهیل

      کاش این آقایان باصطلاح( زیبا کلام) وصادقی وصلحشوری (نمایندگان مجلس ) و...به اندازه این خانم جوان آمریکایی درک سیاسی وبصیرت و توان تحلیل داشتند وصره از ناصره را تشهیص می دادند .

      پاسخ ها

      • ع.م

        سهیل جان،تو از املای فارسی،با ارفاق،هفده می گیری.امیدوارم از درس سیاست، نمره قبولی بگیری. اون خانم داره توی آمریکا زندگی می کنه و بعد از اعتراضش هم ول می گرده و اعتراض و مصاحبه می کنه.ما هم توی ایران زندگی می کنیم، که باید خشونت و تحریم ها رو مردم قشر متوسط و کارمند و کارگر و .... تحمل کنن و روسا و دولتمردان و سیاسیون ما هم در بهترین شرایط زندگی می کنند و با سخنرانی و از پشت شیشه ضد گلوله،مبارزه می کنند و خوشبختانه هیچ صدمه ای از مبارزه با استکبار جهانی و آمریکا، نمی بینند.

    • بدون نام

      درود بر شرف و راستی و وجدان این زن

    • بدون نام

      لعنت بر ترامپ زورگو لعنت بر عهدشکنان لعنت بر جنگ افروزان لعنت بر کودک کشهای اسراییلی

    • Armageddon

      این خانم اگه بیاد و یه چند ماه تو ایران زندگی کنه ، مطمئنم که کاملا از برداشت الان خودش پشیمون میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در ایران هر چی هست از حماقت و فساد خود ایرانیها ناشی میشه و خودشون باید مشکل رو حل کنند نه ترامپ گاوچران

      • بدون نام

        بله اگر خوراک فکری فقط از بی‌بی سی تامین بشه مثل امثال شماها حتما اینجور میشه

      • بدون نام

        این خانم درمورد تروریسم حرف میزنه نه از اقتصاد وبعدش میگه تحریمها به ملت صدمه میزنه چرا برداشتتون همیشه منفیه ؟

    • بدون نام

      ای کاش اذناب مرعوب و فتنه‌گران داخلی از این زن یاد بگیرند این اظهارات در مقابل دوربین های تلویزیون آمریکا توسط یک امریکایی بیان شد این درحالی است که فتنه‌گران داخلی هر روز با تحلیل‌ها ی ذلیلانه سعی می‌کنند مردم را مقابل نظام قراردهند

    • علیرضا

      همه چیز روشن است .

    • بدون نام

      این پیر زن اسمش مدیا بنجامین که یه موسس به اصطلاح ضد جنگ کد پینگ هست و جالبش اینجاست که تو چند تا کنفرانس تو ایران جایزه دریافت کرده . همش اتفاقی رخ داده ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این زن پیرزن نیست .پیر و عجوزه اون ترامپ هفتاد ساله آلزایمریه .از حرص این زن بسوز و بمیر ترامپ پرست!

      • بدون نام

        ترامپ پیرسگ

      • بدون نام

        من نه از دولت پول میگیرم ونه گرفته ام ونه از دولت حمایت میکنم ولی یه عده منتقد هستند حتی خانوادشون رو نمیتونند کنترل کنند اما همه جور کارشناسن

    • بدون نام

      درود بر این ازادی خواه حالا حامیان داخلی امریکا خفه خوان گرفتند باز حرفی برای گفتن دارند مرگ بر مسیولین منافق داخلی انشاالله ریششان می خوشکانیم

    • بدون نام

      ایران بایداول به ملت خودش ازلحاظ بیکاری وفقربرس بعدبربه دیگران نصیحت وکمک کنه

    • بدون نام

      مگه اونجا مهد تمدن و آزادی بیان نیست چرا نذاشتن‌حرفشو بزنه و به زور دستگیرش کردن چون درباره ایران و طرفداری از ایران حرف زد دستگیر شد چون ضد عرعرستان حرف زد کلی آدم ترسیدن و ریختن روش خاک تو سر اونایی که میگن آمریکا مهد آزادیه برو اونجا ضد اسراییل حرف بزن میبرنت جایی که عرب نی انداخت

      پاسخ ها

      • سیا ساکتی

        احسنت

    • ری

      درود

    • محمد

      این خانومه همونی نیس ک همیشه تو برنامه های تلوزیونی تو ایران هست ؟؟!! خخخخخخخخ

    • بدون نام

      هنوز هم ازادگانی یافت میشود و نمیدانم چرا ما هیچ ارتباطی با انها نداریم در صورتیکه میتوانیم لابی خوبی درست کنیم که نیاز امروزمان هم هست

      پاسخ ها

      • میلاد

        پول زیادی گرفته جلسه بهم بزنه مزدور....

      • بدون نام

        این همون خانومی نبود که چند سال پیش آوردنش ایران و هدیه و سوغاتی بهش دادن؟!
        ضمنا حقوق بشر آمریکا رو ثابت کرد.مث اینجا نیست که بخاطر مسائل پیش پاافتاده یارو بگه توی گونی بکننش

    • بدون نام

      هوک کدوم خری هرجند وقت عرعرمیکنه

      پاسخ ها

      • میلاد

        مزدور پول گرفته علیه عربستان حرف بزنه .. تو چی میگی...

    • میلاد

      این خانم چقدر پول گرفته چاپلوسی برای یه مشت دلار.....

    • رضا

      درود بر شرافت این زن آمریکایی کاش خائنین به وطن کمی خجالت می‌کشیدند

    • بدون نام

      این زنه یا دختربچه؟ چیکاره است؟هرازچندگاهی صدای موقتی میاد میره...ادامه دارنیستند..باید همچین معترضانی را حمایت معنوی ومادی کنیم که هواداران بیشتری راجذب کند.به امیدسرنگونی ظالمان.

    • بدون نام

      آفرین به این خانم یکی پیدا شد حرف حق را بزنه

    • علی

      ایرانیها رو نمیگه تروریست
      شما ها رو میگه

    • بدون نام

      این خانوم همونی هست که اومد ایران و از دست نادر ابوطالب جایزه گرفت ! آقا عصر ارتباطات هست سانسور نکنید واقعیت رو بگیرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حتما واقعیت رو بگیر مواظب باش در نره!!!!!!!

      • بدون نام

        خب که چی؟ نباید به یک زن آزاداندیش جایزه داد؟

    • دونالد ترامپ

      این خانوم احمق هیچی از اوضاع ایران نمیدونه توی ازاد ترین کشور دنیا نشسته میگه خوشحال باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما کجاتون میسوزه

      • دونالد ترامپ

        میسوزم چون در قرن 21 هنوز سانسور میشه نظرم شما کجات میسوزه که از ازادی بیان میترسی؟

    • ققنوس

      آمریکا با ایران وارد جنگ نمی شود جنگ هزینه های زیادی در پی دارد.

    • ققنوس

      قبل از تحریم های آمریکا اوضاع اقتصادی رو به وخامت بود.

    • بدون نام

      باز یه مشت مزدور صف کشیدند به مرخرف گویی. همه بدند فقط ترررامپ و نتانیاهو و بن سلمان خوبند!!! کاش اقلا بی جیره مواجب مزدوری نکنید!

    • بدون نام

      این همون خانمی هست که مرتب به ایران دعوت میشه وباهاش مصاحبه میکنند وجایزه بهش میدن !حتما حقوق وبیمه هم داره!

    • بدون نام

      عکسهای سفرش به ایران وگرفتن جایزه از دست دلواپسان پخش شده .دیگه دستش رو شد که از کجا مواجبش رو میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمق جون چرا نباید به کسی که حاضره از ما دفاع کنه حمایت کنیم و به انسانیتش جایزه بدیم؟

    • سیا ساکتی

      این خانوم کاملا راست میگه و باید حمایت بشع نباید صداش خاموش بشه وزارت امور خارجا میتونه حمایت کنه

    • بدون نام

      مگه این خانم مسلمونه که کارشناسی میکنه؟؟؟!!!!

    • بدون نام

      خوب اگه یکی توی ایران سخنرانی یکی از مسئولین رو بهم بریزه باهاش چه برخوردی میشه؟؟جواب این سوال خیلی مهمه!!!

      پاسخ ها

      • غلامحسین

        بستگی دارد از کدام جناح باشد . برخوردها متفاوت است
        ولی ربطی به موضوع نداشت
        و از ارزش های خانم بنجامین کم نمی کند
        از ایشان بسیار متشکریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج