۷۸۳۱۹۳
۱۹ نظر
۵۰۱۲
۱۹ نظر
۵۰۱۲
پ

وزیر بهداشت: هزینه درمان در کشور بالا است

وزیر بهداشت و درمان از زیرپوشش بودن ۲۳ میلیون نفر در نظام ارجاع سلامت در کشور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر بهداشت و درمان از زیرپوشش بودن ۲۳ میلیون نفر در نظام ارجاع سلامت در کشور خبر داد.

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در آئین رونمایی از سامانه ارجاع و مدیریت سلامت که در مرکز خدمات جامع سلامت روستای اوجاکسر شهرستان بابلسر برگزار شد، با اشاره به اینکه نظام ارجاع آرزوی دیرینه مردم است، اظهار کرد: بیماران در مسیری که بیمه ها تعیین کردند در سطح یک در مراکز بهداشتی توسط پزشک معاینه می شوند و در صورت لزوم به متخصص ارجاع خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزینه درمانی در کشور بالا است، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش هزینه‌ها نبود نظام ارجاع است و بیماران مستقیما به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه می‌کند.

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه در برخی استان ها نظام ارجاع پیشرفت خوبی داشته است، ادامه داد: نظام ارجاع در استان مازندران و گیلان با دو مدل مختلف به خوبی درحال اجرا است که در نهایت موجب انتخاب بهترین طرح می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ میلیون نفر تحت پوشش نظام ارجاع هستند، گفت: گام نخست این طرح، تحت پوشش قرار دادن ۸۳ میلیون نفر و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر برای ۷۰ میلیون نفر در سطح کشور پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است، تصریح کرد: امیدواریم در چند سال آینده نظام ارجاع در تمام کشور مستقر شود به طوری که اگر بتوانیم سالانه ۱۰ میلیون نفر را به این تعداد اضافه کنیم کمک بزرگی به نظام سلامت کرده‌ایم.

وزیر بهداشت و درمان در ادامه به خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: خدمات پیشگیری در حوزه دندانپزشکی برای افراد زیر۱۴ سال رایگان است.

وی با بیان اینکه برای ۴۰ میلیون نفر در مقطع ابتدایی سه بار خدمات پیشگیری از پوسیدگی دندان را دریافت می‌کنند گفت: با شرایطی که دولت دارد نمی‌تواند بیش از این در حوزه دندانپزشکی کمک کند و این خدمات یکی از پرهزینه‌ترین خدمات در این حوزه محسوب می شود.

رضا حبیبی ساروی، مدیرعامل فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دبیر کلان منطقه آمایشی فناوری اطلاعات شمال کشور وزارت بهداشت، همچنین از اجرای پروژه الکترونیکی سامانه ارجاع و مدیریت سلامت شامل نسخه نویسی و نسخه پیچی ارجاع الکترونیکی خبر داد و گفت: از چهار سال پیش فرایند اجرایی این امر آغاز و شهرستان بابلسر به عنوان پایلوت کشوری انتخاب شد که با همکاری چهار حوزه سازمان نظام پزشکی، بیمه سلامت کشور، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران به سرانجام رسید.

وی افزود: فاز نخست این پروژه از یک سال پیش آغاز شده و بخش اجرایی سازی آن در مناطق تحت پوشش روستایی با موفقیت انجام شد و مدل نهایی برای اجرا در سطح کشور به دست آمد و اکنون در حال پیگیری برای اجرایی کردن فاز دوم این امر هستیم.

دبیر کلان منطقه آمایشی فناوری اطلاعات شمال کشور وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اجرایی شدن این طرح در سطح داروخانه شهرهای مازندران نیازمند هماهنگی و همکاری بیمه‌ها است.

حبیبی افزود: مباحث مربوط به نظام ارجاع و نرم افزار بومی پزشک خانواده و متخصص در مازندران به صورت سه موضوع جدا گانه در قالب یک بستر راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، افتتاح و بازدید از بزرگترین خوابگاه دخترانه دانشجویی علوم پزشکی با ظرفیت هزار نفر و با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال از سوی وزیر بهداشت و درمان صورت گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      هزینه های دندانپزشکی بسیار بالاست خوب است وزیر محترم بهداشت این مطلب را تایید می کنند وبنظر میرسد مراکز دندانپزشکی هایی را وزارت بهداشت وآموزش پزشکی در جاهای مختلف تاسیس نماید که این خدمات بطور گسترده تر شامل درمان لثه و اورتدنسی و ایمپلنت با حاشیه سود کمتر در دسترس همگان قرار گیرد واقعا"در این شرایط نمی توان از دولت توقع داشت الان مردم خوشبختانه این مو ضوع را فهم کرده وچهل سال است از دولت تقریبا"هیچ توقعی ندارد امیدوارم دولت هم از مردم انشالله دیگر توقع نداشته باشد چون رمق مردم خدا را شکر گرفته شده و دولت به این خواسته خود رسیده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب جناب وزیر بی لیاقت تو چیکاره ای برای چی پول از بیت المال میگری فقط وراجی بلدی یه غلطی بکن خوب

    • بدون نام

      ولي در بيمارستان نور پايينه

    • بدون نام

      بگذار مردم به قول خودت از درد بمیرند شما هم ....

    • بدون نام

      واقعا مردم راضی نیستن اینقد هزینه هاتون بالاس خرج کنین. ...

    • GOGOGOGO

      چقدر زود فهمیدی تا حالا کجا بودی شیطون

    • بدون نام

      درآمد پزشکان راکم کنید همه چیز درست میشه

      پاسخ ها

      • پویا

        موافقم
        پزشکان تنها صنفی هستن که باید جانانه و از روی ترحم بدون هیچگونه خستگی، به آلام بیماران رسیدگی کنند و بصورت ۲۴ساعته و تمام وقت ، خود را وقف مردم قدر دان و نمک شناس کنند و باید همین حقوق ناچیزی که با یازده ماه اختلاف داده میشه، قطع بشه که دیگه خیال همه از بابت بهداشت و درمان مملکت راحت بشه و تمام

    • بدون نام

      هزینه ها را شما با تحمیل به‌دولت‌و‌مردم در حد سرسام‌اور نه برای ایانی بیچاره بلکه در مقایسه با‌سایر کشورها در کمال ندانم کاری و وادادگی و بی اظلاعی دولت بالا بردی ببینید مردم نان شب ندارند کلینیکها بیمارستانه چه بلایی شده اند بیمه ها را هم پنچر کردند

    • علی

      خوب این بالا بودن هزینه درمان و خیلی هزینه های دیگر را کی به مردم تحمیل کرده است بغیر از دولتمردان و مسئولین نالایق و...

    • بدون نام

      چطوراروپاییهاادم هستن ماادم نیستیم اونهاچرارایگان کل بیمارستانهاوپزشکیش مشکل ازمسولین شماهاهستین باجون هم وطنانمون بازی میکنیدومهم نیس براتون

    • مینا

      اقای وزیر چرا توکشورما همه به فکرشادی روح مرده ها هستند ولی هیچ مرجعي به فکر شادی زنده ها نیست حتی برابر شادی افراد جامعه حتی توی نماز جمعه هم دعایی نمیکنند

    • بدون نام

      واقعا چرا توکشورماواسه شادی روح مرده ها مخصوصاً افراد مهم یه عالمه هزینه میشه ولی واسه زنده ها نه

    • بدون نام

      بهش بگید هیییس

    • بدون نام

      مردم بیچاره باید تاوان ندانم کاری شماها را بدهد حکومت اگر صداقت داشت لیستهایی که از پولهای اقایان در بانک های خارج اعلام میشود را بررسی میکرد وان پولها را خرج مردم میکرد که انقدر فلاکت نکشتد

    • بدون نام

      چشم شما روشن با حضور جنابعالی در راس نظام بهداشت کشور اگر غیر از این بود بایستی تعجب می کردیم.

    • بدون نام

      دولت روحانی هزینه درمان را بالاتر برده است ، البته با برجام قیمت همه چیز بالا رفت.

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      جناب وزیر حرف زدن دردی دوا نمیکند واقعآ متأسفم برای کشور وملت شریف ایران که نه توان خرید مایحتاج زندگی خانوادهایشان بکنند چه برسه رفتن دکتر خود من کلیهام درد میکنه سنگ دارن یکسال هست پول ندارم برم دکتر آقای وزیر جواب خدا را چی میدهید اکثرمردم میمرند زجرمیکشن از درد پول ندارن از خدا بترسید چوبش صدا ندارد

    • روشن بین

      شماهایی که از پزشکان که تنها یک شغل خدماتی دارند قدیس ساختید،طوری که در ایران نمی توان حتی یک فیلم طنز در مورد اونها ساخت،حالا بکشند،حالا بالا رفتن قیمت های خدمات پزشکی رو تحمل کنید و حرف نزنید.خودتون به پزشکها میدون دادید،درحالی که در پیشرفته ترین کشور ها شغل های تولیدی و علوم کشاورزی و صنعت مهم است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج