جاباما
۷۹۴۳۶۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

کلاهبرداری از تماس‌های بین‌المللی متوقف شد

وزیر ارتباطات از توقف شیوه جدیدی از کلاهبرداری که از طریق تماس بین‌الملل با کاربران تلفن همراه انجام می‌گرفت، خبر داد.

خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات از توقف شیوه جدیدی از کلاهبرداری که از طریق تماس بین‌الملل با کاربران تلفن همراه انجام می‌گرفت، خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی در خصوص کلاهبرداری چند هفته اخیر از برخی کاربران تلفن همراه از طریق شیوه تماس خارجی اظهار داشت: با توجه به اینکه در این زمینه اطلاع‌رسانی به موقع انجام گرفت، موفق شدیم جلوی این شیوه کلاهبرداری را از همان آغاز بگیریم.

وی ادامه داد: بررسی‌ها بر مبنای یافته‌ها و گزارش شرکت ارتباطات زیرساخت حاکی از آن است که در مجموع، ارقامی که به این طریق از مردم کلاهبرداری شده بود، مبلغ ۳۸۲ میلیون تومان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: مجموع این اعداد به اپراتورهای تلفن همراه اعلام شد و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز این مبلغ را از صورتحساب اپراتورها کسر کرده است.

آذری جهرمی تصریح کرد: بر این اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند که این مبلغ ضرر و زیان مردم را، به حساب آنها بازگردانند و در این زمینه پیامک اطلاع‌رسانی نیز به شماره مشترکان ارسال خواهد شد.

وی گفت: این موضوع در حال انجام است و به زودی تمامی ضرر و زیان‌ها به حساب مشترکان بازمی‌گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از این کلاهبرداری، از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی استفاده شد و ما توانستیم با اطلاع‌رسانی به موقع به مردم، این شیوه کلاهبرداری را از همان ابتدا مهار کرده و متوقف کنیم.

چندی پیش بسیاری از کاربران تلفن همراه شاهد تماس‌های از دست رفته بر روی گوشی‌های خود از طریق شماره‌های خارجی بوده‌ که در این روش کلاهبرداری، فرد تماس‌گیرنده به سرعت تماس برقرار شده را قطع می‌کرد و منتظر تماس مجدد از سمت ایران می‌شد.

از آنجایی که این موضوع در ایام اربعین رخ داد، بسیاری از کاربران احتمال می‌دادند که این تماس‌ها از سمت کربلا باشد و به همین دلیل بلافاصله اقدام به برقراری تماس با این سرشماره‌های بین‌المللی می‌کردند که درواقع این شماره‌ها باعث هزینه ‌سنگینی در صورتحساب آنها می‌شد. در این خصوص وزارت ارتباطات به کاربران هشدار داد که به هیچ عنوان نسبت به تماس مجدد با این شماره‌های بین‌المللی اقدام نکنند اما با این وجود گفته شد که ۱۲۶ هزار نفر از این مدل سودجویی و تخلف، متضرر شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نااشنا

      لطفا بیشتر توضیح بدید که چطوری میتونند با یک تماس از مردم با این روش کلاهبرداری کنند.چ جوری میشه که قبض طرف میاد به حساب مشترک ایرانی

    • رضا

      سر خوربازی خودشونه مردم فرض کردن

    • بدون نام

      وزیر قطع ارتباط ، چیزای میگه که مجازیه و مردم اصلا سر در نمی آورند ، اگه راست میگه جلوی آبونمان و آیتم من دراری هرماه تلفن شهری رو بگیر ، دیوان عدالت هم بهتون ابلاغ کرده ولی تمکین نمی کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج