جاباما
۸۰۴۸۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

نشست ۱۷۵ اوپک آغاز شد

یکصدوهفتادوپنجمین نشست سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش در مقر دائمی این سازمان در وین آغاز به‎کار کرد.

خبرگزاری مهر: یکی از حساس‎ترین نشست‎های اوپک، امروز (پنجشنبه، ۱۵ آذرماه) و از دقایقی پیش با حضور وزیران نفت ۱۵ کشور عضو اوپک و هیئت‎های همراه آغاز شد.

قطر یکی از اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت با تولید روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت، در روز سوم دسامبر (دوشنبه) اعلام کرد که از ابتدای ژانویه ۲۰۱۹ از این سازمان خارج می‌شود. سعد الکعبی، وزیر انرژی این کشور تمرکز بر تولید گاز و رساندن آن از ۷۷ میلیون مترمکعب به ۱۱۰ میلیون مترمکعب را دلیل اصلی خروج از این سازمان عنوان کرد.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران پیش از آغاز این نشست درباره موضع ایران به خبرنگاران حاضر در هتل محل اقامتش (کمپینسکی) گفت: ایران همیشه از اوپک و مواضع آن برای ثبات بازار حمایت کرده است، اما در این مقطع همانطور که پیش‎تر نیز گفتم، تا زمانی که ایران با تحریم روبه‌روست در هیچ توافقی برای کاهش تولید شرکت نمی‌کند.

قیمت نفت در بازار‌های جهانی در فاصله نشست ۱۷۴ تا ۱۷۵ اوپک بیش از ۲۵ دلار برای هر بشکه کاهش یافت و عربستان، امارات و عراق در کنار روسیه تولید خود را بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش دادند.

با پایان نشست ۱۷۵ اوپک، ریاست کنفرانس سازمان کشور‌های صادرکننده نفت به مانوئل سالاوادور کودو فرناندز، وزیر نفت ونزوئلا و نائب رئیسی به مصطفی قیطونی، وزیر انرژی و معادن الجزایر سپرده خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج