جاباما
۸۰۴۸۷۹
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

۸ سال پیش؛ وقتی بارسایی‌ها توپ طلا را ربودند!

هر سه نامزد توپ طلای ۲۰۱۰ بازیکنان بارسلونا بودند.

وبسایت نود: ۸ سال پیش در چنین روزی، ۶ دسامبر ۲۰۱۰ فیفا و فرانس فوتبال سه نامزد نهایی جایزه جدید "توپ طلای فیفا" را معرفی کردند و در کمال تعجب، هز سه بازیکن از تیم فوتبال بارسلونا بودند.

مجله فرانسوی فرانس فوتبال جایزه توپ طلا را از سال ۱۹۵۶ به بهترین بازیکن جهان اهدا می‌نمود. فیفا هم از سال ۱۹۹۱ جایزه خود را به بهترین بازیکن جهان اهدا می‌کرد. در سال ۲۰۱۰ این دو نهاد مطرح تصمیم گرفتند تا با همکاری یکدیگر، این دو جایزه را ادغام کرده و یک جایزه تحت عنوان "توپ طلای فیفا" را به بهترین بازیکن دنیا بدهند.

فهرست ۲۳ نفره از نامزدهای اولیه این جایزه در روز ۲۷ اکتبر ارائه شد و بعد از جمع آوری آرا، نام ۳ نامزد نهایی در روز ۶ دسامبر اعلام شد. لیونل مسی، آندرس اینیستا و ژاوی هرناندز که هر سه در تیم بارسلونا حضور داشتند به عنوان سه نامزد نهایی معرفی شدند تا اولین توپ طلای فیفا در محاصره آبی اناری ها باشد.

بارسلونا در سال ۲۰۱۰ موفق به قهرمانی در لالیگا شده بود اما نکته مهم در این سال، قهرمانی ژاوی و اینیستا به همراه اسپانیا در جام جهانی بود که به شکل معمول شانس این دو ستاره را برای کسب توپ طلا بالا می‌برد. نکته ویژه در این فهرست نیز غیبت عجیب وسلی اسنایدر، ستاره تیم ملی هلند و باشگاه اینتر میلان بود.

۸ سال پیش؛ وقتی بارسایی‌ها توپ طلا را ربودند!

او در حالی که در سال 2010 به همراه اینتر به سه گانه فوتبال اروپا رسیده بود و به همراه هلند تا فینال جام جهانی پیش رفت، با کسب 14.48 درصد از آرا به جایگاه چهارم بسنده کرد و جایی در بین 3 نامزد نهایی نداشت.

در نهایت در مراسمی که روز 10 ژانویه 2010 در زوریخ برگزار شد، لیونل مسی با کسب 22.65 درصد از آرا برای دومین بار متوالی بهترین بازیکن جهان شناخته شد. (او در سال 2009 توپ طلا و جایزه فیفا را کسب کرده بود) آندرس اینیستا با 17.36 درصد از آرا دوم شد و ژاوی هرناندز با 16.48 درصد به جایگاه سوم رسید.

این البته اولین باری نبود که هر سه نامزد نهایی توپ طلا در یک باشگاه عضویت داشتند. سه نامزد نهایی توپ طلای 1988، مارکو فن باستن، رود گولیت و فرانک رایکارد، سه بازیکن هلندی میلان بودند و در نهایت فن باستن موفق به کسب توپ طلا شد. یک سال بعد نیز دقیقا همین اتفاق مجددا برای میلان رخ داد و فن‌باستن با غلبه بر رایکارد و فرانکو بارزی، برای دومین بار توپ طلا را کسب کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اسنایدر نصف ژاوی و اینیستا هم نیست
      فقط کینگ مسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مسی اگه بازیکن بود عرضه ‌داشت تیمشو عوض میکرد.از بارسلونا نمیره چون جای دیگه شوت هم نیست همچنان که توی آرژانتین هیچ غلطی نمیکنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج