جاباما
۸۰۴۹۰۰
۶ نظر
۵۰۰۲
۶ نظر
۵۰۰۲
پ

آخرین گمانه‌زنی درباره سرنوشت تاج و گرشاسبی

با اعلام سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی در تلویزیون وقت افراد بازنشسته ورزشی به پایان رسیده و حالا آن‌ها باید از مسند خود کناره‌گیری کند. در غیر این صورت مجرم شناخته شده و با دستگاه‌های قضایی و نظارتی رو به رو می‌شوند.

ورزش سه: ۱۵ آذر؛ روز پایانی تمامی روسای بازنشسته در کلیه دستگاه‌های دولتی کشور بود. روزی که ابهام در فوتبال کشور را بیشتر کرد و بیم و ترس عجیبی به خاطر تعلیق بر دل اهالی آن انداخت. نگرانی که اولین ترکشش در فدراسیون فوتبال به محمدرضا ساکت برخورد کرد و با حکم‌ مهدی تاج ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال شد. اما هم‌چنان دو‌ علامت سوال بزرگ وجود دارد، مهدی تاج و حمیدرضا گرشاسبی در فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس چه می‌شوند؟

به همین علت سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس در اخبار ورزشی تلویزیونی شرکت کرد و توضیحات مفصلی در این خصوص ارائه داد که به شرح زیر است:

قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته در مهلت اختیاری که ۱۵ آذر بود به اتمام رسید. برخی‌ها ۲۶ آبان را مهلت نهایی دانستند اما بر سر تاریخ ابلاغ قانون اختلاف وجود داشت که سازمان بازرسی کل کشور ۱۵ آذر را مهلت نهایی درنظر گرفت و موعد مقرر پایانی شناخته شد. از ۱۴ فدراسیونی که باید تغییرات انجام می‌دادند با کمک وزارت ورزش ۱۲ فدراسیون کار خود را به خوبی و‌ درستی پیش بردند.

تنها دو فدراسیون دیگر مانده است که درگیر تکذیب و تایید هستند و دیگری هم تغییرات را شروع کرده است. این نکته را باید بگویم که ما این قانون را برای کلیه مردم و‌ دستگاه‌های د‌ولتی و حکومتی در نظر گرفته‌ایم. قانون ویژه‌ای هم برای فدراسیون‌ها وجود ندارد و همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید آن را اجرا کنند. این را هم در نظر داشته باشید قانون منع به کارگیری برای افراد است و نه دستگاه‌های اجرایی، پس برای آن‌ها محدودیتی اعمال نمی‌شود.

وی در ادامه گفت:

این قانون مصوب در روزنامه رسمی به کل جمعیت ایران ابلاغ شده و همه را در بر می‌گیرد. هم‌چنین در قانون جرم‌انگاری شده و فرد مسئول پس از موعد مقرر نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد در غیر این صورت عنوان مجرمانه خواهد داشت.

آخرین گمانه‌زنی درباره سرنوشت تاج و گرشاسبی

اکثر فدراسیون‌ها پس از برگزاری مجامع خود به صورت داوطلبانه این کار را انجام دادند. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نهاد نظارتی هستند تا اجرایی و به همین دلیل دخالتی ندارند. مجامع عمومی فدراسیون‌ها تشکیل می‌‌شود و به آن واسطه تغییرات صورت می‌گیرد و جا دارد از همین جا از تمامی فدراسیون‌هایی که از قانون تمکین کردند تشکر کنم.

نماینده مردم فریمان در خصوص سخنان رهبری و اصلاحیه این قانون نیز گفت:

این موضوع تازه در دستور کار مجلس قرار گرفته است. کمیسیون جوانان، کمیسیون اجتماعی و مرکز پژوهش‌ها به عنوان متولی آن را پیگیری می‌کنند و برای آینده است. اما این را بدانید این اصلاحیه به هیچ‌ عنوان مربوط به ورزش نمی‌شود. قانون منع به کارگیری بازنشسته‌ها در حوزه‌های مختلف اجرا شده و مطالبه عمومی مردم است. به خصوص در ورزش که تمامی مردم و پیشکسوتان از ما انتظار داشتند مدیران غیرورزشی و سالخورده بروند و پوست اندازی بشود. هدف این قانون چرخش بین نسلی است و رهبری هم به علت اینکه حلقه بسته مدیریتی را می‌شکند از آن تمجید کردند.

قاضی‌زاده در انتها گفت:

بخشی از تغییرات صورت گرفته و برخی داوطلبانه از سمت خود رفتند. این را هم بدانید این قانون هیچ تعارضی با اساسنامه مصوب فدراسیون‌ها ندارد. در اساسنامه توجه و احترام به قوانین داخلی آمده است. حالا باید دید مجامع فدراسیون‌ها اراده اجرا و احترام به قانون را دارند یا خیر.

در صورت تخلف آن‌ها هم بندهایی در قانون آمده است. وزارت ورزش با کمک ضابط قانونی نظارت خود را سختگیرانه می‌کند. علاوه بر آن هیچ گونه کمک اعتباری، اماکن ورزشی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و تبادلات مالیشان به صفر می‌رسد. در هر صورت اجرای قانون بر عهده خود آن‌هاست و باید تصمیم گیری کنند به قانون احترام می‌گذارند یا خیر.

قانون مصوب در راستای عدم به کارگیری بازنشستگان است. آن‌ها حتی به عنوان مشاور یا عضو افتخاری هم نمی‌توانند مشغول به کار باشند و ممنوع است. البته این را هم باید بگویم دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم به علت اینکه از منابع دولتی ارتزاق می‌کنند شامل قانون می‌شوند و باید آن را اجرا کنند. این قانون پیش از ۳ ماه است که ابلاغ شده و به طور حتم از امروز اجرا و قابل احترام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      اين دیگه از کجا پیداش شده. بابا برو سراغ دولتیا. فوتبال در همه جای دنیا خصوصیه. اینجا هم باید دخالت کنید. تو این کشور چی سر جاشه اخه

    • بدون نام

      کی گفته که پرسپولیس واستقلال از دولت پول می گیرند ویا به قول شما ارتزاق میکنند.بخدا من جای تاج وگرساسبی باشم استعفا نمیدهم تا فوتبال تعلیق شه تا تو بی سواد ببینیم انوقت چه جوابب دارید ومی توانید جوابگو مردم فوتبالدوست باشید.

    • بدون نام

      کسی فهمید این چی گفت بلاخره چی شد رفتنین یانه

    • حاجتمرادمرادی

      چی شدنعایتان گرشاسبی میرودیامی ماند

    • بدون نام

      چراابتکاروورنمیدارن پارتیش کلفته

    • بدون نام

      چراابتکاروورنمیدارن پارتیش کلفته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج