۸۱۷۸۰۹
۲۴ نظر
۵۰۱۲
۲۴ نظر
۵۰۱۲
پ

کیهان: ماجرای سیرجان، تقصیر فضای مجازی بود

روزنامه کیهان نوشت: یکی از سلبریتی‌ها در واکنش به ماجرا (بارداری دختری ۱۲ ساله با ۲ گیگ اینترنت رایگان! ) آن را داستانی ساختگی برای زمینه‌سازی فیلترینگ خوانده و با ادبیاتی تمسخرآمیز می‌نویسد؛ «آیا مقدار گیگابایت در ایجاد حاملگی تأثیر دارد؟ آقای سلبریتی محترم! مرگ فجیع و دلخراش ستایش قریشی دخترک ۶ ساله و معصوم افغانستانی در خیرآباد ورامین هم داستان بود؟!

روزنامه کیهان در شماره امروز خود یادداشتی با عنوان «با چند گیگ اینترنت می‌توان آدم کشت؟!» منتشر کرد.

این روزنامه اصولگرا نوشت: چند روز پیش فیلمی تکان دهنده از کتک زدن وحشیانه یک دختر نوجوان توسط جوانی با همدستی دوست وی در فضای مجازی منتشر شد. ماجرا از این قرار بوده که دختر نوجوان در اینستاگرام به دختری دیگر فحاشی می‌کند. جوان سیرجانی در اقدامی جنون‌آمیز و برای انتقام از این فحاشی به عشق‌(؟!) خود، با دختر ۱۵ ساله طرح دوستی ریخته و وی را از شهری دیگر به سیرجان می‌کشاند و در باغی متروک در حاشیه شهر وی را به‌شکلی وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد و فیلم این اقدام را با افتخار در اینستاگرام منتشر می‌کند. نکته قابل توجه آنکه تعداد فالوئرهای(مراجعه‌کنندگان به کانال) وی پس از این اقدام چندین برابر می‌شود!

این اولین بار نیست که شبکه‌های اجتماعی زمینه‌ساز و ابزار جرم و جنایت می‌شوند. چند روز پیش از این ماجرا خبر تکان دهنده دیگری منتشر شد؛ بارداری دختری ۱۲ ساله با ۲ گیگ اینترنت رایگان! خانواده‌ای برای دختر نوجوان خود سیم‌کارت می‌خرند و اپراتور مذکور ۲ گیگ اینترنت رایگان هدیه می‌دهد. این هدیه شوم زمینه‌ساز ورود دخترک به جنگل فضای مجازی و آشنایی با گرگی انسان‌نما می‌شود و... پدر دخترک که کارگری با دستان پینه بسته است، وقتی می‌شنود برای جگرگوشه‌اش چه اتفاقی افتاده، چنان فرو می‌ریزد که توان بلند شدن از جای خود را ندارد.

از اینها تاسف‌بارتر، برخی واکنش‌ها به اینگونه فجایع است. یکی از سلبریتی‌ها در واکنش به این ماجرا، آن را داستانی ساختگی برای زمینه‌سازی فیلترینگ خوانده و با ادبیاتی تمسخرآمیز می‌نویسد؛ «آیا مقدار گیگابایت در ایجاد حاملگی تأثیر دارد؟ استفاده از اینترنت نامحدود با آدم چه می‌کند؟ آیا سرعت اینترنت در ایجاد حاملگی مؤثر است؟ در کشورهایی که سرعت اینترنت بالاست چطور جمعیت را کنترل می‌کنند؟ چه مقدار مصرف روزانه اینترنت را برای درمان نازایی تجویز می‌کنید؟ اینستاگرام بیشتر حامله می‌کند یا تلگرام؟ سروش حامله نمی‌کند؟...آیا فیلتر وسیله مناسبی برای جلوگیری است؟ و...»

آقای سلبریتی محترم! مرگ فجیع و دلخراش ستایش قریشی دخترک ۶ ساله و معصوم افغانستانی در خیرآباد ورامین هم داستان بود؟! ۲۲ فروردین سال ۹۵ ستایش برای خرید بستنی از خانه بیرون می‌رود. امیرحسین، پسر ۱۶ ساله همسایه او را می‌دزد و پس از تجاوز می‌کشد و سعی می‌کند با اسید جنازه را از بین ببرد!

خانم خاکی جانشین دادسرای زنان، خانواده و اطفال درباره زمینه و انگیزه این جنایت هولناک می‌گوید: «من بیشتر از سه بار با پسر نوجوان قاتل ستایش در کانون اصلاح و تربیت گفت‌وگو کردم. نتیجه همه آن صحبت‌ها این بود که انگیزه و علت عمده قتل ستایش، در تلفن همراه این نوجوان بود. او عضو یکی از کانال‌های غیراخلاقی تلگرام بوده و روز فاجعه، چند فیلم را در همان کانال تماشا می‌کند و به‌واسطه فشارهای روحی و نیازهای جنسی، چنان تصمیمی می‌گیرد.»

این جماعت که مدعی الگوپذیری از غرب هستند، حتی به این ادعای خود نیز اعتقاد و پایبندی ندارند چرا که حتی در غرب نیز فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اینگونه بی‌حساب و کتاب نیست که هر کس هرچه دوست داشت بگوید یا به‌اشتراک بگذارد.

کدخداهای امروز جامعه کسانی هستند که مردم را معتاد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند. فضای مجازی برای برخی از آنان نردبان رسیدن به قدرت و حفظ آن است و برای برخی دیگر ابزار شهرت و کسب درآمدهای آنچنانی. این وسط اگر دلسوزی سربلند کند و نسبت به این اعتیاد خانمان‌برانداز هشدار دهد، باید چنان لجن‌مال شود که دیگر نه خود و نه دیگری چنین جراتی به خود ندهند.

دخداهای امروز جامعه که با فریب افکار عمومی و جوسازی و کشیدن عکس مار، زمینه را برای جولان متخلفان و تشجیع افراد عادی به تخلف در فضای مجازی بازمی‌گذارند، در خون ستایش‌ها شریکند و باید روزی پاسخ بدهند. خانواده‌ها و خود جوان‌ها نباید به فکر فرو روند که این کدخداهای لبخند به لب، چرا خود و فرزندانشان مشتری چند گیگ اینترنت رایگان نیستند؟! و این پرسش نیز به‌طور جدی مطرح است که چرا دولت محترم برای قانونمند کردن فضای مجازی اقدامی نکرده و نمی‌کند؟! آیا انفعال دولت، دامن‌زدن به فضای جنایت‌آفرین یاد شده نیست؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واقعا با این نوشته موافقم. خیلی از فسادهای جامعه از همین فضای مجازی سرچشمه میگیره که افراد به اصطلاح مسئول بی خیال هستن

    • آیه

      کاملا با من یادادشت کیهان موافقم

    • حمیدرضا

      نه دروغ نبود .فاجعه بود . ولی راحت بگین میخواهیم فیلتر کنیم از کی می ترسید .ما که گردنمون از مو باریکتره شما که همه آرزوهای یک ملت رو فیلتر کردی .سفره که فیلتره. ماشین های فکستنی فیلتره . سلامت که فیلتره .خواب پرایدهم فیلتره اینستا هم روش .بازم دمتون گرم فکر حاملگی همه حتی مرد هام هستید .مرسی که هستی

    • بدون نام

      به جای ریشه یابی مشکل دراجتماع و خانواده صورت مسئله را پاک کنیم.

    • درین درین

      مسئولین جامعه که اینقدر دلسوز مردم هستند...آیا فرزاندان خودشون در خارج کشور و آمریکا به اینترنت دسترسی دارند یا نه؟ و آیا اینترنت فقط برای ایران خطرناک است یا کل دنیا را تهدید میکند؟

    • محمود

      آقای کیهان خودتان بهتر از هر کسی میدانید بچه های این کشور باید توسط متخصصان امور و آموزش و پرورش بروز شده آماده ی زندگی در این فضای مثل جنگل مجازی شوند. نمیشود بخشنامه ای صادر کنیم که چاقوها را از خانه و آشپزخانه جمع کنید.

    • بدون نام

      فضای مجازی هم خوب داره و هم بد ، دو لبه است ، مثل چاقو ، کنار گذاشتن چاقو و مقصر جلوه دادن ان خطاست ، هر چند اطلاع رسانی ان عالی است روی هم رفته محاسن فضای مجازی از معایب ان به مراتب بیشتر است .

    • بدون نام

      شما خودتان ر ا ناراحت نکنید اصلا هیچ دوشواری در کشور وجود ندارد

      دزدی و گرانی و اختلاس هم کار همان 2 گیگ اینترنت رایگان بوده که باعث بدبختی مردم شده

      اصلا اینترنت به چه درد می خورد

      همش بارداری و فتنه و گرانی و ..... همذاه دارد کلا قطع کنید همه مردم فقط کیهان بخونن

      راضی شدید حالا حاج حسین؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلبریتی راست گفته میخواید کاری کنید که تمام فضاهاب مجازی را فیلتر کنید. وگرنه همه از فضای مجازی استفاده میکنند.والله تا الانش که من با کسی دوست نشدم یا ...

    • بدون نام

      همه چیز به ذات خودانسان ربط داره و انسان باید خودش خوب و بد را تشخیص بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ک لحظه فکر کنید اگه فضای مجازی نبودمعلوم نبود آخروعاقبت این دختر بچه چه میشد این یه اختلاف خانوادگی و انتقام‌گیری بوده با خدارو شکر کنید فضای مجازی بوده و پلیس زود متوجه شد درکنار بدیهاش خوبیهاش روهم ببینید دختر کرجی پرنیا بوسیله همین فضای مجازی پیدا شد وهزار حسن دیگه بای خوب ازش استفاده کرد ازرسانه اون دیگه دست آدمهاست

    • بدون نام

      اگه تمام شبکه های مجازی روهم فیلتر کنیین کسی که بخواد یه کاری انجام بده یه راهی براش پیدا میکنه قبلا شبکه های مجازی نبود مردم برای هم فیلم هارو از طریقه بلوتوث به اشتراک میذاشتن حتما میخوایین بلوتوثم فیلتر کنیین :) :) :)

    • بدون نام

      اختلاسها وگم شدن دکل و هدر دادن هفتصد میلیارد دلار توسط پدیده بصیرت وتحریم ها وفقر روز افزون و....تقصیر کی بود؟

    • بدون نام

      کرم از درخته.

    • عجب

      اینا دنبال بهانه برا فیلتر اینستا هستن اینم بهانه
      ملت رو ....ر فرض کردن دیگه

    • ش حیدری

      کیهان,موضوع عنوان شده را میتوان,اقدام به جنایت توسط چاقو مثال زد,آیا باید چاقو را در جامعه جمع آوری کرد به این خاطر که به وسیله آن قتل انجام میشود؟آیا باید فضای مجازی را محدود یا فیلتر کنیم به صرف اینکه عده ای از آن سو استفاده میکنند؟شناسایی و مجازات این افراد وظیفه نیروی انتظامی وپلیس فتا است که کارشان را خوب بلدند.متاسفانه عادت شده است که با سو استفاده عده ای از یک سری امکانات وسرویسهای موجوددرجامعه,استفاده این امکانات برای همه مردم ممنوع شود !

    • بدون نام

      از خانوم جلسه ای چه خبر؟ ....

    • حسین

      چهل ساله که به جای حل مسئله صورت مسئله را حل کردید و ما هم هیچی نگفتیم الان هم هر کاری دلتون میخواد بکنید ولی به شعور و فهم مردم احترام بگذارید اگر میتوانید که شک دارم

    • بدون نام

      ربطی به فضای مجازی نداره .چیزای خوب فضای مجازی رو نمیبینن .بعد به خاطر یه دختر ولگرد .....

    • بدون نام

      کره جنوبی هم‌چنین از لحاظ پوشش شبکه‌ای نیز در صدر کشورهای جهان قرار گرفته است، به گونه‌ای که ۹۹ درصد از منازل و خانواده‌های کره‌ای به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند می شوند. این در حالیست که این عدد در آلمان فقط ۵۷ درصد از خانواده و منازل را شامل می‌شود.

    • مرجان

      وقتی زمان احمدی‌نژاد سیم کارت ۵۰۰۰ تومنی و ۲۰۰۰ تومنی وارد بازار کردید و یک دونه موبایل بی‌حساب و کتاب دست هر کسی دادین باید منتظر عواقبش هم می‌موندید تا قبل از اون سیم کارت گرون بود و کسی راحت نمی‌تونست بخره فقط بزرگترها موبایل داشتن به لطف ایرانسل از پیش دبستاتی موبایل داره تا ۹۰ ساله

    • بدون نام

      چرا نمیگید اگر فضائ مجازی نبود این حیون باین زودی دستگیر میشد؟ واگر باز این فضای مجازی نبود خیلی ازاین اختلاس گران رسوا میشدن فکر کردین ار طریق تلویزیون مردم خبر دار میشدن ؟

    • بدون نام

      چرا نمیگید اگر فضائ مجازی نبود این حیون باین زودی دستگیر میشد؟ واگر باز این فضای مجازی نبود خیلی ازاین اختلاس گران رسوا میشدن فکر کردین ار طریق تلویزیون مردم خبر دار میشدن ؟

    • بدون نام

      همین بس که فضای مجازی کاری کرد که روسپی گری از سطح شهر جمع شد. اگه نبود الان هم پشت سر ناموست بوق بوق میزدن تا ببینن این کاره هست یا نه. اگه اینو هم قبول نداری یعنی منطق ومغز نداری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج