جاباما
۸۱۸۹۴۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

لبنان، گربه سیاه کوچک عربستان

اولین جدال عربستان و لبنان در تاریخ جام ملت ها در حالی برگزار می شود که دو تیم با اهداف متفاوتی پا به این جام گذاشته اند.

ورزش سه: ساعت ۱۹:۳۰ و در ورزشگاه آل مکتوم دوبی دو تیم عربستان و لبنان از گروه E مسابقات به مصاف هم می روند. عربستان دراولین مسابقه اش با ۴ گل کره شمالی را درهم کوبید و لبنان در برابر قطر با نتیجه دو بر صفر مغلوب شد.

این بازی را علی صباح از عراق و دو کمک عمانی قضاوت می کنند. این اولین دیدار دو تیم در تاریخ جام ملت های آسیا است اما خارج از جام ملت های آسیا تا امروز ۹ بار با هم مسابقه داده اند که ۴ بازی را عربستان ، ۲ بازی را لبنان برده و ۳ بازی هم مساوی شده است.

جالب این جا است که عربستان ۱۵ گل و لبنان ۱۴ گل در بازی های رودررو به ثمر رسانده اند و با توجه به اینکه عربستان یکی از پرافتخارترین تیم های آسیایی است این موضوع نشان می دهد که لبنان مقابل عربستان نتایج بدی نگرفته و شاید این تیم امروز هم در آل مکتوم خودش را نشان بدهد.

لبنان ناشناخته

لبنان شاید تیم ناشناخته ای در غرب آسیا باشد اما شکست این تیم برابر قطر را می توان بیشتر به کم تجربگی لبنانی ها مرتبط دانست. میودراگ رادولوویچ سرمربی مونته نگرویی لبنان عملکرد بدی با این تیم از سال ۲۰۱۵ که هدایتش را به عهده گرفته نداشته است. او در ۱۹ بازی ۹ برد ۴ باخت و ۶ مساوی به دست آورده که آخرین آن ها شکست ۳ بر صفر در آخرین بازی دوستانه قبل از جام ملت ها برابر استرالیا بوده است.

با اینحال او شاید یکی از بهترین لبنان های اخیر را در اختیار دارد تیمی که ۵ لژیونر را در ترکیبش دارد. خوان آمری (النصر امارات)، روبرت ملکی و جورج ملکی (اسکیلستونا سوئد)، هلال الهلوه (آپولون یونان)، باسل یرادی( هایدوک اشپیلت) بازیکنان لبنانی هستند که در تیم های خارجی بازی می کنند.

اما عربستان که با ۴ گل کره شمالی را در هم کوبید با خوان پیتزی آرژانتینی به دنبال رسیدن به چهارمین عنوان قهرمانی اش در جام ملت های آسیا است که در یک کشور عربی برگزار می شود. این تیم تا به حال ده بار در مسابقات جام ملت ها شرکت کرده و سه بار قهرمان شده است.

با این وجود معمولا دومین بازی مرحله گروهی شرایط متفاوت تری نسبت به بازی اول دارد و بهتر عیار تیم ها را نشان می دهد چرا که هیجان و ناآمادگی ها به حداقل رسیده و تیم ها می توانند بالاترین سطح کیفی خودشان را نشان بدهند. باید دید آیا لبنان می تواند مثل دیگر تیم های کوچک یقه عربستان را بگیرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عربستان قبل از بازی با ده نمکی یک مشورت کند بد نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج