جاباما
۸۱۹۲۲۶
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

بی‌آبی، کشاورزان اصفهانی را مجبور به اعتراض کرد

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها درباره بحران آب در این استان می‌گوید: توزیع آب در شرایط فعلی باید به گونه ای تنظیم شود که کشاورزان هم بتوانند از آن استفاده کنند. خشکسالی و نبود شغل، تامین مخارج زندگی آن قدر به این کشاورزان فشار آورده که اخیراً در پل خواجو دست به تجمع اعتراض‌آمیز زدند.

خبرگزاری ایلنا: نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها می گوید: خشکسالی در اصفهان بزرگترین مشکلی است که در سال های اخیر به وجود آمده و می رود به بحرانی جدی تبدیل شود. مردم در گذشته از طریق آبی که در زاینده رود وجود داشت کشاورزی می‌کردند و چرخ زندگی‌شان می‌چرخید اما امروز مردم و بویژه کشاورزان منطقه مستاصل شده‌اند؛ چرا که شغلی برای ادامه زندگی و تامین معیشت خود ندارند.

وی افزود: متاسفانه این روزها آب که حق این کشاورزان است به صورت عادلانه توزیع نمی‌شود و این مسئله کشاورزان منطقه را با مشکل بزرگی روبرو کرده است. آنها می‌گویند ما از گذشته حق آبه داشته‌ایم و این آب حق ما بوده است. کشاورزان می‌گویند قبول داریم که کمبود آب وجود دارد ولی اگر کمبودی هست باید برای همه باشد. این عادلانه نیست که ما از حق آبه محروم شویم ولی استان های بالادست اصفهان از این آب بهره‌ ببرند.

مبینی نژاد ادامه داد: برداشت‌های غیر قانونی آب در چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود و آبی هم که به استان یزد منتقل می‌شود قرار بود از تونل سوم تامین شود اما آب از تونل اول دارد تامین می‌شود. این تونل هم همان تونلی است که پولش را کشاورزان اصفهانی داده‌اند. حالا کشاورزان می‌گویند همه اینها درست اما توزیع آب در شرایط فعلی باید به گونه ای تنظیم شود که کشاورزان هم بتوانند از آن استفاده کنند. خشکسالی و نبود شغل، تامین مخارج زندگی آن قدر به این کشاورزان فشار آورده که اخیراً در پل خواجو دست به تجمع اعتراض‌آمیز زدند.

وی اضافه کرد:حتی یک بار کشاورزان مقابل سازمان جهاد کشاورزی تجمع کردند و مسئولان استانداری قول دادند که به خواسته‌شان رسیدگی کنند. ۱۵ آذرماه گذشته هم قرار بود مشکل آب کشاورزان مرتفع شود ولی چون مسئولان به قول‌شان عمل نکردند باز هم اعتراضات تکرار شد. امروز آب و حق آبه خواست تمام کشاورزان اصفهانی است و به طور جدی پیگیر این خواسته به حق شان هستند.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: نمایندگان مردم اصفهان چندی پیش در اعتراض به وضعیت آب منطقه استعفا دادند و اهمیت این موضوع نشان می‌دهد دولت باید به طور جدی این معضل را پیگیری کند چرا که کشاورزان منطقه جمعیت بزرگی هستند و مخارج زندگی‌شان باید از همین راه تامین شود. وضعیت اشتغال این مناطق به هیچ وجه مناسب نیست و آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه برای احقاق حقشان، اعتراض کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامران

      عراق ،افغانستان،گینه بیسائو و....آب داشته باشند مردم خودمان مهم نیست!؟
      شعار تبخیر امید.

    • بدون نام

      وقتی آب نیست از کجا بیارن بدن به صنایع وسیع اصفهان

    • بدون نام

      بی تدبیری در دولت اصلاحات فوران کرده :؛؛؛؛؛؛؛ دد

    • بدون نام

      بی تدبیری در دولت اصلاحات فوران کرده :؛؛؛؛؛؛؛ دد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی مدیری





        تی
        و بی کفایتی مسئولان بیداد میکنه بدبخت مردم و اون کشاورزی که قوت زن و بچه اش در گذر عمر از این طریق بوده

    • بدون نام

      بی کفایتی و بی تدبیری مسئولان داره بیداد میکنه

    • بدون نام

      ن بابا مقصر برادر زن صدام با عباس معصومیه

    • بدون نام

      این چه وضعیتی است چرا باران و برف نمی آید مسولان باید پاسخگو باشند ما اعتراض داریم با کسانی که کم کاری کردند را اخراج ومجازات کنید!!!؟

      ما مردم اصلا مقصر در نیامدن نعمت باران و برف نیستیم ما مقصر سیل وزلزله و مصیبت‌های خودساخته خودمان نیستیم ما نعت زوال نیستیم ما.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج