جاباما
۸۲۰۱۴۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

شبکه ۵G چیست و سرعت اینترنت ۵G چقدر است؟

هم اکنون بحث درباره شبکه ۵G در حال گسترش است. در حال حاضر تعداد کمی از افراد در نقاط محدودی به شبکه ۵G دسترسی دارند؛ این شبکه برای اکثر ما یک رمز و راز بوده و جزئیات کمی از آن موجود است.

وب‌سایت گجت نیوز - مصطفی آرایشگر: شبکه ۵G در برخی مناطق ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار دارد و به زودی گسترده خواهد شد. در این بخش قصد داریم میزان سرعت اینترنت ۵ جی و زمان دسترسی شبکه قدرتمند ۵G را مورد بررسی قرار دهیم.

شبکه 5G چیست و سرعت اینترنت 5G چقدر است؟

هم اکنون بحث درباره شبکه 5G در حال گسترش است. در حال حاضر تعداد کمی از افراد در نقاط محدودی به شبکه 5G دسترسی دارند؛ این شبکه برای اکثر ما یک رمز و راز بوده و جزئیات کمی از آن موجود است.

به نظر می‌رسد که شرایط برای معرفی این شبکه با ورود ارائه‌دهندگان سرویس‌های مخابراتی در حال تغییر بوده و می‌تواند سرعت اینترنت گوشی‌های هوشمند و منزل شما را افزایش دهد.

شبکه ۵G چیست؟

شبکه 5G تکمیل‌کننده شبکه 4G LTE بوده که هم اکنون به ما اجازه مشاهده فیلم های آنلاین، موسیقی، مرور وب سایت و رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌هایی با فشردگی اطلاعات بالا در گوشی های هوشمند را خواهد داد.

همانطور که گفته شد، این شبکه ساخته‌شده تا بتواند عملکرد بهتری از 4G LTE داشته باشد، این مسئله به ما وعده ارتباط فوق‌العاده بیسیم برای دستگاه‌های تلفن همراه و توانایی حمل بارهای سنگین ترافیکی را می‌دهد. شبکه 5G علاوه بر شبکه های تلفن همراه، به منظور فراهم کردن خدمات اینترنت سریع‌تر در خانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شبکه 5G چیست و سرعت اینترنت 5G چقدر است؟

این شبکه سریع بوده و می‌تواند جایگزین کابل برای انتقال انواع داده‌ها باشد. در حقیقت نمی‌تواند به طور کامل کابل‌ها را جایگزین کند، اما برای برخی از برنامه‌ها و صنایع می‌تواند سودمند باشد. شبکه ۵G را می‌توان برای نوآوری‌های جدید همانند ارائه جریان پیوسته اطلاعات حساس با سرعت بالا که برای سیستم‌های خودکار رانندگی مورد نیاز است، مناسب دانست.

هزینه و سرعت شبکه 5G

به نظر می‌رسد سرعت‌های مورد انتظار این شبکه برای اینترنت خانگی در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط Verizon راه‌اندازی شد. شرکت Verizon وعده سرعت اینترنت تا ۳۰۰ مگابایت در ثانیه با قیمت ماهانه ۵۰ دلار برای کاربران خود و همچنین قیمت ماهانه ۷۰ دلار برای کسانی که از سرویس‌ها استفاده نمی‌کنند، ارائه کرده است؛ این سرعت را می‌توان از اشتراک قدرتمند Verizon که دارای سرعت ۱۰۰۰ مگابایت است، پایین‌تر دانست. اینطور که پیداست، سرویس موردنظر برای تعداد محدودی از شهرها در دسترس قرار دارد.

متوسط سرعت اینترنت در ایالات متحده چیزی در حدود ۹۶.۲۵ مگابیت در ثانیه است، قطعا شبکه جدید بسیار سریع‌تر و پاسخگوتر از شبکه‌های فعلی ۴G LTE خواهد بود.

شبکه 5G چیست و سرعت اینترنت 5G چقدر است؟

AT & T تاکنون شبکه قدرتمند 5G را در 12 شهر با قیمت 75 دلار برای 15 گیگابایت راه‌اندازی کرده است. در حال حاضر هیچ فردی نمی‌تواند از این شبکه در تلفن همراه استفاده کند، زیرا هیچ دستگاهی از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. در بهار سال جاری مشتریان AT & T قادر به خرید شبکه 5G با هزینه 500 دلار خواهند بود، البته مشتریانی که تلفن های هوشمند خود را برای استفاده از این شبکه شرکت AT & T آماده کنند.

نحوه کار شبکه ۵ جی

اینترنت 5G با قدرت آنتن‌دهی فعلی 4G LTE و سرعت بسیار بالا در دسترس قرار خواهد گرفت. شما برای داشتن اینترنت خانگی می‌توانید خدمات 5G را از طریق آنتن نصب‌شده بر روی یکی از پنجره‌های خانه خود دریافت کنید. آنتن‌ها می‌توانند سیگنال‌های میلی‌متری از برج‌های سلولی را دریافت و منتقل کنند.

شبکه 5G چیست و سرعت اینترنت 5G چقدر است؟

همانطور که قبلا اشاره شد، دسترسی به شبکه ۵G در ایالات متحده بسیار محدود است؛ تنها چند شهر برای شروع از این شبکه قدرتمند تلفن همراه یا خدمات اینترنت خانگی استفاده می‌کنند که با سرعت پیشرفت و وعده‌های داده‌شده مطابقت ندارد.

در هر صورت شبکه جدید در مراحل اولیه بوده و قطعا در طول سال‌های آینده با سرعت و پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتر همراه خواهد شد. شرکت‌های مهم صنعت ارتباطات همانند کوالکام، ورایزن، AT & T و سامسونگ در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی وعده دادند که دستگاه‌های سازگار بیشتری با شبکه ۵G را اوایل سال جاری میلادی معرفی خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      سرعت متوسط اینترنت 96 مگ.اینجا زور بزنی به اسم ۲۰ مگ میدن ولی در عمل در بهترین حالت ۵ مگ سرعت داره

      پاسخ ها

      • م.م.یزدی

        فرزندم مگابیت هستش نه مگابایت. ینی ۸÷۹۶ که میشه ۱۲ مگابایت بر ثانیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج