۸۲۰۳۳۱
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

آمار فروش لوازم آرایشی نصف شد

عضو انجمن آرایشی و بهداشتی ایران گفت: فروش ریالی مواد آرایشی و بهداشتی بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است؛ زیرا خط چشم، رژ لب و کرم پودر و حتی کرم‌های ضد آفتاب و دست و صورت جزو سبد کالای اساسی مردم نیست و شاهد کاهش چشمگیر فروش آنها بودیم.

خبرگزاری ایلنا: عضو انجمن آرایشی و بهداشتی ایران گفت: فروش ریالی مواد آرایشی و بهداشتی بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است؛ زیرا خط چشم، رژ لب و کرم پودر و حتی کرم‌های ضد آفتاب و دست و صورت جزو سبد کالای اساسی مردم نیست و شاهد کاهش چشمگیر فروش آنها بودیم.

علی رضا کیانی در خصوص کمبود مواد اولیه محصولات شوینده و آرایشی و بهداشتی گفت: با توجه به نوسانات ارزی ما شاهد کاهش مواد اولیه در این حوزه‌ها بودیم به گونه‌ای که در بخش شوینده‌ها ۸۰ درصد مواد اولیه در داخل کشور وجود دارد اما برخی از شرکت‌ها برای اینکه محصولاتشان کیفیت بهتری داشته باشد از نوع خارجی استفاده می‌کنند اما اکنون با مشکلات ارزی سراغ مواد اولیه داخلی رفتند و این مساله باعث شده فشار به این واحدها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در بخش آرایشی و بهداشتی ۸۰ درصد مواد اولیه وارداتی است، گفت: خلاءهایی که در حوزه ثبت سفارش و تامین نقدینگی به وجود آمده عملا باعث شده توان واحدهای تولیدی برای خرید مواد اولیه کاهش یابد.

عضو انجمن آرایشی و بهداشتی ایران یادآور شد: تا پیش از این ما به صورت اعتباری و یا ال سی هم می‌توانستیم کالای مورد نیاز را خریداری کنیم، ضمن آنکه دلار سه هزار تومان بود اما الان با سامانه نیما باید تمام بهای کالا را پرداخت کنیم و بعد چهار ماه منتظر بمانیم تا نوبت‌مان شود پس از آن هم باید منتظر بمانیم آیا صرافی دلار دارد یا خیر. اگر هم بخواهیم برای بهبود اوضاع و جواب دادن نیاز مشتری از بازار آزاد دلار تهیه کنیم، باید ۱۲ هزار تومان برای هر دلار پول بدهیم. ضمن آنکه واحدهای تولیدی که در مناطق آزاد قرار دارند، باید از سامانه شیما ارز آزاد دریافت کنند و اصلا به آنها ارز نیمایی تعلق نمی‌گیرد.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌ها، وارادات بدون انتقال ارز است به این صورت که واردکننده علاوه بر اینکه دلار ۱۲ هزار تومانی تهیه می‌کند باید ۱۵ تا ۳۰ درصد ارزش محصول را در بانک سپرده بگذارد تا همان کالای ذکر شده و با همان ارزش را وارد و ترخیص کند،‌آن زمان می‌تواند این سپرده را از بانک بگیرند.

کیانی با مقایسه میزان فروش در سال جاری با سال قبل گفت: فروش ریالی مواد آرایشی و بهداشتی بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است؛ زیرا خط چشم، رژ لب و کرم پودر و حتی کرم‌های ضد آفتاب و دست و صورت جزو سبد کالای اساسی مردم نیست و شاهد کاهش چشمگیر فروش آنها بودیم.

عضو انجمن آرایشی و بهداشتی ایران یادآور شد: قیمت خارجی این مواد نیز بسیار گران است و مشتری عملا این کالا را از سبد خرید خود حذف کرده است. اما در بخش فروش ارزی شاهد رشد چشمگیری بودیم که آن هم به دلیل کاهش ارزش پول ملی ما است، اما در بخش شوینده‌ها فروش ما بالاتر رفته است. ضمن آنکه با داشتن مشتری‌های خوب خارجی باز هم اولویت ما تامین بازار داخل است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از بس گرون شده خخخخخخ

    • بدون نام

      بهتر

    • armita

      ولی من فکر میکردم لوازم ارایشی چیزی نباشه که کم بشه چون
      واقعا جامعه ما به سمتی داره میره ک فقط به فکر نمایش ظاهر رفته حتی اگر نون نخورن(به عینه دیدم)

    • ارکوین

      وای به حال یه عده

    • بدون نام

      بلکه اینطور ی این آرایش های غلیظ کمتر شه

    • دختر تاجی

      پولمون کجا بود وسیله آرایشی بخریم .

      این تنها مزیت بی پولی کشورمون بوده خخخخخخخخ

    • بدون نام

      حقیقت بنویسید با بالارفتن قیمت دلار قیمت این اجناس هم بالا رفت وفقط عده ای کم وخاص توانایی خرید این محصولات را دارند

    • بدون نام

      انواع کرم گرون شده
      تمامی کرم ها که مصرف آرایشی نداره...

    • ستاره

      درسته...بعضی کرمها که برای نرم کننده دست و صورت یا ترک پا هم هست...الان قیمتش خیلی بیشتر شده،مخصوصا اونایی که جنبه دارویی هم دارند..واقعا نباید این جور باشه..لوازن ارایشی جنس خوب که حتما الان بسیار گرونتره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج