۸۲۱۲۵۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

۵ سکانس از جدال‌های ایران با عمان

عمان، حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی، رقیبی آشنا برای فوتبال ایران محسوب می‌شود و تیم ملی خاطرات تلخ و شیرین زیادی برابر این تیم داشته است.

وب سایت نود: با پایان یافتن مرحله گروهی جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹، مشخص شد که تیم ملی باید در اولین دیدار خود در مرحله حذفی باید با تیم ملی عمان دیدار کند.اختلاف سطح فوتبال دو کشور به گونه‌ای است که پیروزی ایران برابر این تیم خاطره ماندگار محسوب نمی‌شود ولی عمان در طول تاریخ خود به هیچ وجه حریف ساده‌ای برای فوتبال ایران نبوده و بارها باعث ناکامی فوتبال ایران شده و ایران در مقطعی ۴ ساله موفق به شکست دادن این تیم نشده بود ولی تجربه نشان داده که حتی اتفاقات تلخ برابر عمان مقدمه‌ای برای موفقیت بوده است.

مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۴- ظهور علی دایی

تیم ملی در اولین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۱۹۹۴ در استادیوم آزادی به مصاف عمان رفت که هدایت آن بر عهده حشمت مهاجرانی بود که به ایران نیامد.تیم ملی علی‌رغم حملات پیاپی توفیقی در گلزنی نداشت ولی مهم‌ترین اتفاق این دیدار، اولین بازی ملی علی دایی بود.بازیکنی که در ادامه دوران بازیگری خود بهترین گلزن بازیهای ملی جهان شد در این بازی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و فرصت خوبی را نیز از دست داد.

بازیهای آسیایی ۱۹۹۸- شکست سنگین سرآغازی بر قهرمانی

یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ تیم ملی در بازیهای آسیایی ۱۹۹۸ برابر عمان رخ داد.ایران در دور دوم گروهی با عمان که سرمربی آن والدیر ویرا بود هم‌گروه و در بازی نخست با ارائه یک بازی ضعیف، متحمل شکست سنگین ۴ بر ۲ شد.این باخت شوک سنگینی به تیم ملی وارد کرد و موجب تغییراتی در ترکیب ایران شد و تیم ملی در ادامه مسیر قهرمانی بازیهای آسیایی را بدست آورد.

جام ملتهای آسیا ۲۰۰۴- فرار از باخت در دقایق پایانی و آخرین نیمه نهایی جام ملتهای آسیا

ایران در جام ملتهای آسیا در سال ۲۰۰۴ با عمان هم‌گروه بود و در بازی دوم به مصاف این تیم رفت.در این دیدار یک اتفاق جنجالی رخ داد و علی بداوی و رحمان رضایی، دو مدافع تیم ملی باهم درگیر و پس از پایان بازی محروم شدند.تیم ملی در شرایطی که با ۲ گل از حریف عقب افتاده بود توانست به زحمت بازی را به تساوی بکشاند.گل دوم ایران توسط محمدنصرتی در آخرین ثانیه‌های بازی به ثمر رسید.ایران نهایتاً به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کرد و به مقام سوم دست یافت.رتبه‌ای که پس از آن موفق به تکرار آن نشده است.

بازی دوستانه ۲۰۱۳- شکست قبل از ۳ دیدار حساس

تیم ملی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ در وضعیت دشواری قرار گرفته بود و برای راهیابی به این مسابقات محکوم به پیروزی در ۳ دیدار پایانی بود.ایران برای آماده‌سازی حضور در این بازیهای حساس، یک بازی دوستانه با عمان برگزار کرد و در این بازی در شرایطی که تعدادی از بازیکنن اصلی خود را در اختیار نداشت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب شد تا ناامیدی زیادی در خصوص تیم ملی شکل گیرد ولی تیم ملی توانست در هر ۳ بازی باقیمانده خود به پیروزی برسد و به عنوان تیم اول گروه صعود کند.

مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۸- به یاد هادی نوروزی

تیم ملی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با عمان هم‌گروه بود و تنها چند روز قبل از بازی با این تیم در مسقط شوک بزرگی به تیم ملی وارد شد و هادی نوروزی بازیکن فقید فوتبال ایران درگذشت .این بازی کاملاً تحت تاثیر این ضایعه تلخ بود.تیم ملی در این بازی تا دقیقه ۷۰ از حریف عقب بود تا اینکه بازی با گل سید جلال حسینی با نتیجه تساوی به پایان یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باز خدا را شکر با فلسطین لبنان سوریه نیافتادیم وگرنه باید برای رضایت دوستان داخلی و برای شادی مردمان این سه کشور بهشون میباختیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج