جاباما
۸۲۷۷۵۰
۴۵ نظر
۷۳۰۰
۴۵ نظر
۷۳۰۰
پ

مزایا و معایب رابطه با مردی کوچک‌تر از خودمان

در فرهنگ ما، رابطه زن با مردی کوچیک‌تر از خودش، یک تابو تلقی می‌شود و از نظر روان شناسان هم قابل قبول نیست. در واقع آن‌ها معتقدند که کوچیک بودن مرد مشکلات مربوط به خودش را دارد. اگر شما هم قصد دارید که با مردی کوچیک‌تر از خودتان وارد رابطه شوید، در این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه نکات مثبت و منفی چنین رابطه‌ای را برایتان بیان کرده ایم تا آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.

برترین ها- ترجمه از پردیس بختیاری: در فرهنگ ما، رابطه زن با مردی کوچیک تر از خودش، یک تابو تلقی می شود و از نظر روان شناسان هم قابل قبول نیست. در واقع آنها معتقدند که کوچیک بودن مرد مشکلات مربوط به خودش را دارد. اگر شما هم قصد دارید که با مردی کوچیک تر از خودتان وارد رابطه شوید، در این مطلب با ما همراه باشید. در ادامه نکات مثبت و منفی چنین رابطه ای را برایتان بیان کرده ایم تا آگاهانه تر تصمیم بگیرید.

مزایا و معایب رابطه با مردی کوچک‌تر از خودمان

او اولویت های متفاوتی دارد

اولویت آقایان در سنین مختلف متفاوت است. به عنوان مثال مردی که در دهه 20 زندگی خود به سر می برد، اولویت اصلی اش کار یا حتی درس است. او دوست دارد در این دهه از زندگی تمام تلاش اش را بکند تا مدرک اش را بگیرد یا برای خود کاری پردرآمد دست و پا کند. اما مردی که در دهه 30 زندگی اش است، تا حدودی زندگی اش به ثبات رسیده و می تواند وقت آزاد بیشتری را برای شما بگذارد. از این رو اگر شما به دنبال این هستید که مثلا با عشق زندگی تان به سفر بروید، گزینه اول انتخاب خوبی برایتان نخواهد بود. بنابراین اگر با مردی کوچک تر از خودتان وارد رابطه شده اید باید اولویت های زندگی او را، حتی اگر با شما تفاوت دارند، بپذیرید.

او هیجان بیشتری می خواهد

طبیعی ست که هر چه سن ما کمتر باشد، هیجان مان نیز برای انجام فعالیت های مختلف بیشتر است. اگر شما به دنبال هیجان در رابطه هستید، مثلا دوست دارید که به کونوردی یا اسکی بروید، بدون شک مردی که سن کمتری دارد حوصله بیشتری نیز برای این نوع فعالیت ها دارد که به تبع انتخاب مناسبی برای شما نیز خواهد بود.

او دید دیگری به رابطه دارد

اگر شما به دنبال یک رابطه بلند مدت و ماندگارید، رابطه با مردی کوچک تر از خودتان انتخاب مناسبی برایتان نخواهد بود. همانطور که آقایان در سن بالاتر به دنبال تشکیل خانواده و بچه دار شدن هستند، مردانی که سن کمتری دارند دوست ندارند که خودشان را محدود و به ازدواج فکر کنند. بنابراین اگر می خواهید رابطه ای را با مردی کوچک تر از خودتان آغاز کنید، از همان ابتدا هدف تان را بیان کنید، صادقانه به او بگویید که از رابطه چه می خواهید، در این غیر این صورت رابطه ای را آغاز خواهید کرد که در آن سرگردان خواهید بود.

ممکن است با مخالفت دیگران مواجه شوید

اگر به خانواده یا دوستان تان بگویید که با مردی کوچک تر از خودتان وارد رابطه شده اید، احتمال این که با مخالف آنها مواجه شوید زیاد است. اگر به راستی هم شما و هم شریک زندگی تان اعتقاد دارید که برای هم ساخته شده اید، پس باید خودتان را برای حرف های طعنه آمیز دیگران نیز آماده کنید. اما اگر چشم تان را به روی قضاوت دیگران نبندید، به تدریج حرف های آنها روی شما و به تبع رابطه عاطفی تان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

او درگیری های کمتری دارد

طبیعی ست که هر چه سن مان کمتر باشد، تجربه های زندگی مان نیز کمتر است. یک مرد 35 ساله درگیری های ذهنی بیشتری نسبت به یک مرد 25 ساله دارد. او رابطه های بیشتری را تجربه کرده، سختی های بیشتری کشیده است و... از این رو طبیعی ست که محتاط تر عمل کند یا که در تصمیم گیری هایش سخت گیرتر باشد. خوبی رابطه با فردی کوچک تر از شما این است که خیلی زندگی پیچیده ای نداردو اما از آن طرف، شما ممکن است با او به دلیل نداشتن تجربه های کافی مثل حل کردن مشکلات یا برقراری ارتباطی درست، دچار مشکل شوید.

مزایا و معایب رابطه با مردی کوچک‌تر از خودمان

او بچه نمی خواهد

خانم ها معمولا در آستانه ۳۰ سالگی دوست دارند که بچه دار شوند، اما آقایان برای پدر شدن هیچ عجله ای ندارد. اگر شما با فردی که کوچک تر از خودتان است ازدواج کنید، باید به اختلاف نظرتان در مورد بچه دار شدن نیز بیاندیشید. زمانی که شما آمادگی مادر شدن را دارید اما همسرتان هنوز آمادگی این تغییر را ندارد، واقعیتی ست که باید قبل از ازدواج به آن فکر کنید.

نمی توانید به او تکیه کنید

مردی که کوچک تر از شماست به احتمال زیاد هنوز زندگی اش ثبات لازم را پیدا نکرده است، برعکس شما که به احتمال زیاد کارتان را دارید و به بیانی تکلیف تان با خودتان روشن است. همین تفاوت ها باعث می شود که مرد مقابل تان احساس کند که نمی تواند آنطور که باید از شما محافظت کند. بدتر از آن این است که شما هم نمی توانید به او تکیه کنید و بعد مدتی احساس می کنید که شریک زندگی ایده آلی برای یکدیگر نخواهید بود.

او سبک زندگی متفاوتی دارد

آیا سبک زندگی پسری که در دهه ۲ زندگی خود به سر می برد، با سبک زندگی مردی که ۳۰ سالگی اش را رد کرده است، یکی ست؟ مردان جوان تر دوست دارند که زمان بیشتری را با دوستان شان بگذرانند، به گشت و گذار بروند و هیجانات تازه را تجربه کنند، در حالی که آقایان مسن تر ترجیح می دهند که به جای دوستان شان وقت شان را با شریک زندگی شان بگذرانند. بنابراین اگر قصد شروع رابطه با فردی کوچیک تر از خودتان را دارید، باید سبک زندگی او را نیز بپذیرید.

منابع: shape و liveabout

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این موارد مطلق نیست
      خیلی ها از مردان از زنان خود کم سن تر هستند و زندگی پایداری دارند

      پاسخ ها

      • احمد

        در مورد مسائل اجتماعی هیچ چیز قطعی نیست

      • بدون نام

        همیشه استثنا وجود داره خب ولی کلا اینا درسته

      • مردم ایران

        این خیلیها که میگی با استناد صحبت کنید نه اینکه به صرف یه چیزی گفتن یه مطلبی بذاری که دیگرانو گمراه کنی

      • بدون نام

        دقیقا

      • ترانه

        شما جهان سومی هستین وگرنه پیکه وشکیرا با هم خیلی هم خوشن. درد وبلای هردوشون بخوره توسر نویسنده این مزخرفات

      • بدون نام

        به کاربر ترانه
        خیلی جالبه جوری صحبت میکنی انگار خودت از امریکا یا اروپا اومدی میگی شماهاجهان سومی هستین خودتم همینجای هستی

    • بی نام

      تجربه شخصی
      هیچ کدام از این موارد صحت ندارد

    • رامتین

      مامردان خیلی هم عالی می باشیم،من اگردختری بی بی فیس یعنی اینکه سنش زیادباشد وبه ظاهرش نخوردوصدالبته با ترفندآرایش وعمل ،بی بی فیس نباشدکه چنین دختری درجامعه مانایاب است ،خودم پیشنهادازدواج می دهم ،زن بی بی فیس نسبت به همسالانش ،دیر چروکیده می شود

      پاسخ ها

      • جزیره ی ناکوجا آباد

        حداقل میگفتی بیبی فیس گفتی بی بی فکر میکنن پاسور بازی رو میگی خخخخخ بـــــــــــــــی بــــــــــــــــــی شاه سرباز

      • بدون نام

        آرایش که چهره رو پیر میکنه بعد هم دختر بی بی فیس زیاده ولی متاسفانه مردان ما مسائل جسمانی براشون خیلی خیلی مهمه ترجیح میدن با یکی همسن دختر خودشون ازدواج کنند و این رو خوشبختی میدونند. مورد داشتیم 50 ساله تحصیلکرده دنبال دختر نوجوان بود فقط اون هم 13 ساله مورد داشتیم متخصص قلب با 55 سال سن که میخواست با دختر 17 ساله که جای نوه ش هست ازدواج کنه. وقتی مردهای ما دنبال عروسک جنسی میگردن خب مسلما دنبال زن کم سن و سال هستند. امیدوارم نظرم سانسور نشه

      • بدون نام

        جناب 14:46 اتفاقا برعكس تصورات جنابعالي اون عروسكهاي جنسي هستن كه دنبال مردهاي سن بالا و جا افتاده و البته و صد البته پولدار براي تور كردن ميگردند.

      • بدون نام

        جالب بود برام چون من یه خانواده می شناسم به همین صورت هستند

        حداقل ۱۰ سال از سن خودشون کوچکتر میزنند، حتی پسر خانواده

      • بدون نام

        ولی خب همچین دخترهای که قیافه کوچکی دارند ولی سن زیاد شور و شور تو جامعه زیاد هستند حداقل شاید من در اطراف خودم زیاد میبینم
        منعکس خودم را به ۲۰ سال پیش مقایسه کردم دیدم الان جوانتر از قبل
        هستم

    • مریم

      همه موارد صحیح است

    • بی نام

      این احتمال هم هست که باافزایش سن، آقایون روش های خاله زنکی و پیچوندن رو خوب یاد گرفته باشن و درنتیجه دیگه قابل اعتماد نباشن

    • بدون نام

      این که همش شد مقایسه بین یه مرد 20ساله و 30 ساله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دنبال چی میگشتی اینجا پس؟ موز میخوای؟

      • بدون نام

        خخخخ ب ی پسر بچه ۲۰ساله میگی مرد ۲۰ساله !!!!

    • بدون نام

      من یه پسری هم که با کوچیک تر از خودم نمی تونم ارتباط برقرار کنم. الان چاره چیه؟

      پاسخ ها

      • جزیره ی ناکوجا آباد

        هیچی دیگه با یه دختره بزرگتر از خودت ازدواج میکنی

    • مرضی

      آقایون اگه همسن خانما باشن هم نمی فهمن چه برسه به اینکه کوچیکتر باشن. مرد پخته، جذابه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا زیر ۲۵مرد حساب نمیشه پسربچس

      • بدون نام

        قابل توجه اونايي كه فرمودن مردها هوس باز هستن و دنبال دختراي كوچيك ميگردن.
        فعلا كه زير 25 سال رو اصلا مرد حساب نميكه.

    • بدون نام

      کلا اقایونی که یا زن بزرگتر از خودشون ازدواج میکنند زندگیشون استحکام و امنیت بیشتری داره .دیدم که میگم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درواقع سن عقلی افراد مهمه ؛ نه سن شناسنامه ای

    • بدون نام

      دهه 20 یا دهه دوم

    • همراه

      چقدر مطلق گوئی میکنید ؟ انگار نویسنده متن 100 سال پیش رو نقد میکنه !

    • کاربر

      فکر کردم کوچکتر از لحاظ جثه مورد نظره!

    • بدون نام

      زنهای بزرگتر معمولا سکان زندگی را بدست میگیرند و مرد را منزوی میکنن
      مرد باید بزرگتر باشد

    • لیلی

      والله آقایون ایرانی در زمان حاضر و با شرایط بی ثبات و ناپایدار کشورمون ، در دهه 40 هم که باشن انقدر درگیری ذهنی و مشکلات دارن که اصلا به فکر رابطه جدی و ادامه دار نیستن . این مواردی که گفتین بیشتر در کشورهایی صادقه که همه شرایط زندگی نرماله . حتی در دهه 20 زندگیشونم حیلی امکان تفریح و وقت گذاشتن برای یه دختر ندارن.

      پاسخ ها

      • بی نام

        طفلکیا. دلم سوخت واسشون. کجا زندگی می کنی؟ ماشالله آقایون الان دو سه تا دوست دختر هم زمان دارن

      • بدون نام

        جناب پروفسور بينام 14:19 ! اگه دقت كني گفته به فكر رابطه جدي و ادامه دار نيستن. اتفاقا طرف هم همجنس خودته اسمشو نگا كني متوجه ميشي.
        همون آقايون كه دلت واسه شون سوخت اگه آدم حسابي (توجه كن:‌آدم حسابي، نه شاسي بلند پرست) پيدا كنن قضيه خيلي فرق ميكنه.

    • بدون نام

      مطلب مقاله در مورد مردی هست که از خانم خیلی کوچیکتر باشه مثلا ده سال وگرنه در دهه 30 به بعد اگر آقایان کمی کوچکتر باشند مثلا 4 یا 5 سال مشکلی نیست. الان هم تحقیقات علمی به این نتیجه رسیده که بزرگ بودن مرد بخصوص در دهه 30 به بعد نتیجه منفی داره و بیشترین مشکلات هم در این دوره به وجود میاد. من دوستم وقتی 30 ساله بود با پسری 26 ساله ازدواج کرد و زندگی بسیار موفقی هم دارند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اختلاف سنی همیشه مشکل سازه

    • دختر ایرونی

      من تجربشو دارم شوهرم ۱۰ سال ازمن کوچیکتره بعضی مواردش درسته و من تجربه اش کردم موارد دیگه ای هم هست که تو این مطلب نوشته نشده در کل اگه عشق باشه و دونفر عاشق باشن با تمام مشکلاتی که اختلاف سنی بوجود میاره پای عشقشون می ایستن

    • الی

      درمورد تجربه ی شخصی من، تمام این دیدگاه ها درست هستند، ولی فکرنمیکنم قابل تعمیم به همه باشه. من باهمسرم در۲۹سالگیش ازدواج کردم، بسیار پخته، باثبات، متفکر، آینده نگر ومنظم هستن، کمتر بدنبال هیجان ورفیق بازی ،وبیشتر درپی آرامش وخانواده هست.من هم۲۲سالم بود باهاش ازدواج کردم من کاملا جسور، اهل ریسک، تنوع طلب وپر ازهیجانم.درحالیکه همسرم این مواردو خیلی کمتر داره.دلم میخاس اونم یکم ریسک کنه، ودلم میخواست هیجانش زیاد باشه.ی مورد خیلی سطحی اینکه میریم شهربازی، من دوست دارم هیجان انگیزترین وسیله بازی رو تجربه کنم، همسرم میترسه نکنه اتفاقی برام بیفته نمیذاره!
      اما میشناسم مردایی ک در سی وچند سالگی ازدواج کردن وهمچنان مامانشون خرجشونو میده، وبالعکس مردایی که در۱۸سالگی دامادشدن وازهمون اولش روپای خودشون واستادن.

    • بدون نام

      من خودم ی خانومم واقعا نمیتونم بفهممم چطور ی خانم میتونه ب ی پسر ۲۳-۲۴ساله تکیه کنه تازه اگر خانوم سنش بیشتر باشه ک دیگ هیییییچ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب بهش انرژی مید ه مرد سن پایین شورش بیشتر

    • د

      مکرون و زنش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو فرانسه بزرگ شده نه تو ايران

    • بدون نام

      دقیقا رفتارای دوسپسر من که ازم کوچیکتره

    • بدون نام

      مردهای کوچیکتر بعد از یه مدت فیلشون یاد هندوستان میکنه و میرن سراغ رویاهاشون و خانمهای خیلی کوچکتر ...و این به ضرر خانم هست.

    • بدون نام

      مردها تا 40سالگی هم مثل بچه ها میمونن...به نظرم زنها زودتر افتاده میشن ..بعد مرها تازه دوران چل چلیشون شروع میشه و.....

    • بدون نام

      سن فقط یه عدده
      وقتی دونفر هم دوست داشته باشن بقیش حله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج