۸۳۰۶۲۷
۲۱ نظر
۵۰۱۸
۲۱ نظر
۵۰۱۸
پ

اطلاعات تازه درباره ازدواج دختر ۱۱ ساله ایلامی

خبر ازدواج رها کودک یازده ساله با مردی ۴۴ ساله در هلیلان از توابع استان ایلام در روزهای اخیر با واکنش‌های شدید از سوی کاربران و برخی مسئولان مواجه شد.

روزنامه ایران نوشت: خبر ازدواج رها کودک یازده ساله با مردی ۴۴ ساله در هلیلان از توابع استان ایلام در روزهای اخیر با واکنش‌های شدید از سوی کاربران و برخی مسئولان مواجه شد.

زهرا همتی، مدیرکل جدید بهزیستی استان ایلام گفت:روز یکشنبه با حکم دادستانی موفق شدیم رها را از خانه همسرش واقع در منطقه هلیلان از توابع استان ایلام بگیریم و به بهزیستی تحویل دهیم. تیم تخصصی روانشناسی ما در حال ارائه خدمات به این کودک ۱۱ ساله هستند تا از فشار روانی وارده به وی کاسته شود چراکه رها تحت تأثیر ترس‌هایی که این مدت تجربه کرده است. شب‌ها در خواب جیغ می‌زند بنابراین به مشاوره و خدمات روانشناسی نیاز دارد، اما خدا را شکر در حال حاضر در شرایط بهتری بسر می‌برد.

وی افزود: اول باید بگویم پدر و همسر رها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و درباره بدهی هم باید بگویم همسر رها این قضیه را انکار کرده و داشتن نسبت فامیلی دور و بیماری همسر اولش را بهانه ازدواج با رها عنوان کرده است. پدر و مادر این کودک هم که اعتیاد دارند از این خواستگاری استقبال کرده‌اند و شاید هم خواسته‌اند دخترشان را از سر باز کنند ؛بنابراین رها را به صیغه این مرد درآورده اند؛ برای ما هم هنوز قضیه بدهی مالی محرز نشده است.

او ادامه داد: خواهر رها هم در سن پایین به ازدواج مردی با اختلاف سنی بالا درآمده است. این خانواده علاوه بر این دو دختر صاحب دو فرزند پسر هستند که با توجه به شرایط اعتیادشان اصلاً صلاحیت نگهداری از فرزندانشان را ندارند.

همتی گفت:همسر رها ساکن هلیلان است و پدر و مادر رها در شهریار از توابع استان تهران ساکن هستند به همین دلیل اورژانس اجتماعی تهران هم پیگیر این موضوع هستند و این پرونده از این زاویه هم در حال بررسی است. پدر رها سابقه محکومیت هم داشته البته از علت حضور وی در زندان فعلاً اطلاعاتی در دسترس نیست.

وی ادامه داد: ازدواج کودکان در هلیلان موضوع عجیبی نیست یعنی در واقع این سبک از ازدواج در این منطقه مرسوم است، اما دختران در سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی ازدواج می‌کنند و مشکلی هم ندارند، اما نه در سن زیر یازده سال! مردی که رها را به همسری خود برگزیده متولد سال ۱۳۵۳ است و کوچک‌ترین فرزند این مرد ۱۳ سال سن دارد.چون ازدواج زیر سیزده سال جرم محسوب می‌شود این ازدواج به‌صورت رسمی در جایی ثبت نشده و رها به صیغه این مرد درآمده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      دمش گرم بابا

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه، یه آدم چقدر میتونه پست باشه، خدایا خودت به داد دلمون برس

    • بدون نام

      قوانین برای راحتی زندگی انسان ها وضع می شوند نه اینکه ما مجبور باشیم بخاطر آنها به خودمان و دیگران آسیب برسانیم، ضمنا 11 و 13 هیچ فرقی با هم ندارند، به قول آقای ق. در 2 سال فرزند شما چقدر چاق تر می شود؟
      خودکرده را تدبیر نیست

    • مجید

      ۱۳ سال هم مساوی با ۱۱ سال .مرگ بر کسانی که این لایحه رو تصویب کردند و مخالف تعییر اون هستند .این ننگ تا ابد بر پیشانی امثالی مثل این اقای ازغدی باقی میمونه

    • بدون نام

      دولت باید کودکان خانوادهای معتادرو تحت نگهداری بهزیستی نگهداری کنه .اینا که نتوستن جلوی مواد و قاچاقچیارو بگیرن حداقل جون این بچه ها رو از سوء استفاده این ها در امان باشن

    • بدون نام

      خب این هم یکی دیگر از مضرات صیغه !!! وقتی قانون ازدواج بچه را ممنوع میکنه با یه صیغه سر و تهش رو هم میارن!
      حالا برید از صیغه دفاع کنید! برید از چند همسری دفاع کنید!
      کی قراره جلوی این ظلمها گرفته بشه؟ چرا صیغه ممنوع نمیشه؟ چرا اینقدر قوانین ما راه رو برای چنین ظلمهایی باز گذاشته؟

    • بدون نام

      ولی متاسفانه آب از سر دختر بدبخت گذشته

    • بدون نام

      حالا تک وتوک اینجورمیش وبهزیستی بایدبرس چون قبلا هم توسن۱۱تا۱۳سالگی ازدواج میکردن وبهزیستی بایدببنین دلیلش چیه مشکلشون حل کنه نه اینایی که دنبال سواستفادگری وبلتدگودشمت وغرب شدن به نفع خودشون بهربرداری کنن مثل این اصلاح طلبان خانوم ابتکارکه پروندش باس همه روشن ودشمنان دنبال نابودی نژاداصل ایران وایرانی باستانی هستن وجمعیتشون کمتر بش وگرنه دنبال فراهم کردن شغل میباشن نه توفرع وحاشیه بخواهن مشکل حل کنن بازست روشن فکری غربی

    • بدون نام

      حالا تک وتوک اینجورمیش وبهزیستی بایدبرس چون قبلا هم توسن۱۱تا۱۳سالگی ازدواج میکردن وبهزیستی بایدببنین دلیلش چیه مشکلشون حل کنه نه اینایی که دنبال سواستفادگری وبلتدگودشمت وغرب شدن به نفع خودشون بهربرداری کنن مثل این اصلاح طلبان خانوم ابتکارکه پروندش باس همه روشن ودشمنان دنبال نابودی نژاداصل ایران وایرانی باستانی هستن وجمعیتشون کمتر بش وگرنه دنبال فراهم کردن شغل میباشن نه توفرع وحاشیه بخواهن مشکل حل کنن بازست روشن فکری غربی

    • لیلی

      دختر بیچاره چی میکشه خدا ازتون نگذره. شما که معتاد هستید چرا بچه دار میشید که نتونید از عهده ی نگهداریش بر بیاین؟؟بعد مجبورش میکنید که با همسن پدربزرگش ازدواج کنه؟ جواب خدارو چی میدین؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا لعنت کن هر کی صیغهشون خوانده

    • بدون نام

      دنبال هیچی نگردید دلیلش فقر هست از این به بعد بدتر از این هم خواهیم دید علی برکت الله

    • شیما

      خاک تو سر مسئولین کشور ما که باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؛ واقعا کی جوابگو این دختر مظلوم باید باشه؟!! آقای ازغدی هم بشینه این برنامه های تبلیغ کودک همسری را برای ایل وتبار خودش بذاره ؛ اگه قبول داره واقعا.

    • شیما

      به کجا داریم میریم واقعا؛ آیا هیچ مقام مسیولی پاسخگو این درد بزرگ خواهد بود؟!! جناب ازغدی هم بهتره این چرندیات که در مورد کودک همسری( ازدواجهای ازاین دست) گفته اند را اول در مورد ایل وتبار خود اجرا بفرمایند؛ البته اگر فقط شعار برای مردم نباشد وخودشان پایبند به حرفشان باشند.

    • بدون نام

      وقتی مشکل فرهنگی وجود داره قانون هم خیلی نمیتونه کاری از پیش ببره بهتره این نوع ازدواج جرم محسوب بشه و پدر و شوهر طفل مجازات بشن

    • بدون نام

      خاک تو سرپدرومادر این کودک

    • بدون نام

      دست خانم همتی درد نکنه از دولت وحکومت ما که کاری ساخته نیست این مرد کخبیث کثیف را بدید دست مردم میدانند با او چه کنند پدر زنش را در آورده بیمارش کرده حالا دیگه بدرد نمیخورد ای خاک بر سر جامعه ما خاک بر سر حکومت ما آیا دختران خودشان هم بود این سرنوشت را برایش رقم میزدند یا دخترانشان در فرنگ هستن ودرس میخوانند ودر رفاه بسر میبرند با پول به یغما رفته از آن دختر بد بخت چقدر فرید برنیم که این معناد ها را حالا که نمیکشیدشون حداقل عقیمشون کنید چقدر میخواهید بد بخت به این جا معه اضافه کنید هفتاد میلیون بد بخت کافی نیست آن سر دفتر دار را باید به دار آویخت حتی پانزده ساله هاهم نباید ازدواج کنند اینها زود از پا در می آیند جامعه پر میشود از بیمار جسمی وروحی راست میگید رفاه مردم را بیشتر کنید آسایش مردم را بیشتر کنید دست از خودکامگی تان بکشید

    • حمید

      عزیزانی که با ممنوع شدن کودک همسری مخالف بودند نظری ندارند؟

    • بدون نام

      مرحوم عمه خانم من در سن 9 سالگی با یک مرد 30 ساله به زور ازدواج میکنه و بعد از دو سال به علتی که بچه دار نشده در سن 11 سالگی طلاقش میدن و چند سال خونه باباش بوده و در سن 18 سالگی با بیوه مرد 55 ساله با 5 بچه ازدواج میکنه و بلافاصله بعد از ازدواجش صاحب بچه میشه و یک دختر و هفت پسر پشت سر هم خدا بهش میده و ایشان به قدری باهوش و با درایت بودند که هم بدون داشتن سوادی طبیب گیاهی شده بودند و تقریبا هر دردی رو دوا میکردن و از دانش بالای ادبیات و ضرب المثل ها و حافظه برتری برخوردار بودن و با قدرت و توانمندیش تونست 13 بچه رو به عالی ترین درجه علمی برسونه و همه پست و مقامهای ارشد اداری و علمی رو با توانمندی های خودشون بدون ذره ای پارتی کسب کردند.
      اگر چنین زنی که واقعا میدونم مثلش در هر طایفه ای هر صد سالی یک بار باشه اون ازدواج کودکی رو نداشت و موقعیت درس خوندن داشت الان شاید برای خودش یک پروفسور در طب پزشکی بود.

    • مختار

      این همه ازدواج نوجوانان قبلا صورت می گرفته اکنون کمتر شده باید فرهنگ برای مردم جا بیفته ، رها رو فضا مجازی بزرگ کرده خیلی دختر بچه های کوچک هستند که کسی سراغش ون ندارم

    • بدون نام

      هر روز چند تا خبر بد میخونیم یه روز قتل یه روز کودک همسری یه روز اختلاس
      ای خدا کی تموم میشه حسرت زندگی با آرامش تو یه کشور خوب به دلمون موند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج