جاباما
۸۳۱۵۶۵
۵ نظر
۵۰۱۱
۵ نظر
۵۰۱۱
پ

روحانی: در حال توطئه برای منطقه هستند

رئیس‌جمهور در دیدار رئیس‌جمهور ترکیه ضمن واکنش به نشست ورشو گفت: عده‌ای که خود حامی تروریست‌ها هستند در ورشو در حال توطئه علیه منطقه هستند.

خبرگزاری تسنیم: حجت الاسلام حسن روحانی،رئیس‌جمهور، روز پنج شنبه در دیدار دو جانبه با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در حاشیه نشست سه جانبه سوچی، تروریسم را از مهمترین معضلات منطقه عنوان کرد و گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند همکاری همگانی است.

وی با بیان اینکه ایران و ترکیه در مبارزه با تروریسم اراده و همکاری مشترک دارند، گفت: متاسفانه گروه‌های تروریستی منطقه سال‌هاست که از سوی قدرت‌های خارجی و به ویژه آمریکا حمایت می‌شوند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به روابط دو کشور ایران و ترکیه، با بیان اینکه بسیاری از توافقات دوجانبه درحال اجراست، گفت: امیدواریم موانع اجرای سایر توافقات نیز بر طرف شده و به سرعت اجرایی شوند.

روحانی: در حال توطئه برای منطقه هستند

روحانی همکاری‌های تجاری دو کشور به ویژه ارتباط بخش‌های خصوصی ایران و ترکیه را خوب توصیف کرد و افزود: توسعه مبادلات بانکی لازمه توسعه این روابط است.

وی با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی و تامین نیازهای نفت و گاز ترکیه، اظهار داشت: ضروری است که مسئولان کمیسیون مشترک همکاری‌ها با تماس بیشتر روند اجرای توافقات را شتاب دهند.

رئیس‌جمهور در این دیدار همچنین بر ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل و صنعت تاکید کرد.

روحانی با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در سوچی درمورد سوریه، خاطرنشان کرد: در شرایطی که امروز ما به اتفاق روسیه در سوچی گام جدیدی برای تحکیم ثبات در منطقه و مبارزه با تروریسم در سوریه بر می‌داریم، عده‌ای که خود حامی تروریست‌ها هستند در ورشو در حال توطئه علیه منطقه هستند.

وی همچنین از ابراز همدردی و تسلیت رئیس‌جمهور ترکیه به مناسبت حادثه تروریستی زاهدان تشکر کرد.

** اردوغان: ترکیه از سازو کار SPV اروپا برای همکاری تجاری با ایران استقبال می‌کند

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در این دیدار با بیان اینکه ملت ترکیه نیز از تروریسم رنج برده است، تاکید کرد: به همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای با ایران علیه تروریسم ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مصمم هستیم تمام توافقات را به سرعت اجرایی کنیم ، گفت: ترکیه از سازو کار SPV اروپا برای همکاری تجاری با ایران استقبال می‌کند و آماده همکاری در چارچوب آن و همچنین ایجاد مکانیسم مشابه دو جانبه است.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: همکاری چند جانبه با ایران در موضوعات مختلف دستاوردهای مثبتی داشته و ترکیه آماده است همکاری‌های چندجانبه با ایران را به سایر کشورهای منطقه گسترش دهد.

اردوغان در ابتدای این دیدار حادثه تروریستی روز گذشته در زاهدان علیه مرزبانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را قویا محکوم کرد و این حادثه تروریستی را از طرف دولت و ملت ترکیه تسلیت گفت.

وی همچنین فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به ملت، دولت و رهبر معظم انقلاب تبریک گفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      نميدونم چرا هروقت اينا نشست ميگيرن به يه کانتون کوردنشين حمله ميشه اقاي روحاني همين اردوغان دستش به خون مردم عراق وسوريه الودست يادت رفته ترکيه چه حمايت هايي از داعش ميکرد براشون گذرگاه امن ايجاد ميکرد تا به شمال سوريه حمله کنند بهشون محمات ميداد از جبهه النصره حمايت کرد وبه کمک اونا عفرين روگرفت وهزار جنايتي ديگه که در قبال کوردها کرده اقاي روحاني دستاتو حتما بشور چون دست اردوغان به خون کوردها الودست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        علاوه بر مهمات، سوخت بسیار ارزون در حد مجانی به داعشی ها میرسوند

    • سام

      اقاي روحاني چرا حملات اسراييل به اعراب رو ميبينيد ولي حملات وجنايات ترکيه فاشيست در قبال کوردهارو نميبينيد اشغال عفرين توسط ترکيه رونميبينيد بمبارانهاي شمال کوردستان به بهانه پ ک ک که باعث کشته شدن غير نظاميان زيادي شده نميبينيد اقاي روحاني شرم برتو

    • بدون نام

      لایییییییییک آقای سام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سام جون دوست داریم ولی در نوشتن کلمات دقت کن صحیح بنویسی.
        دوست تو علی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج