جلسه‌ی مصاحبه‌ی کاری مانند دیگر جلسات معارفه، آداب خاص خود را دارد. گاهی بی‌تجربگی یا کم‌تجربگی باعث می‌شود که بعضی از نکات مهم را نادیده بگیریم و همین امر می‌تواند، ما را از داشتن یک موقعیت خوب شغلی محروم کند.
تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی افراد از دیگران موفق ترند؟ نحوه رفتار و تعامل برخی افراد به خصوص چه ویژگی خاصی دارد که آنها را در قیاس با هم قطاران و هم سن و سال های خود به کسب موفقیت های بیشتری سوق می دهد؟
موفقیت از آن ماست. حکایت، حکایت خواستن‌ها و توانستن‌هاست. فرقی ندارد، در کجا و دارای چه شرایطی باشی. مهم خواستن و تبدیل نبودها به بودهاست. برای اثبات این موضوع به سراغ 6 جوان رفتیم، افرادی که نه در پول غوطه‌ور هستند و نه استعدادی خاص و غیر عادی دارند.
توانایی احیای اعتماد به نفس از دست رفته و دوباره روی پای خود ایستادن بعد از در هم شکستن روحیه، برای داشتن آینده ای موفق و همراه با رضایت ضروری است.
یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند آغاز ورود به یک دنیای جدید باشد. با توجه به کم‌رنگ شدن مرزهای ارتباطات، اهمیت این مسئله روز به روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.
ارتباط میان دانشگاه و فضای کسب و کار دیگر به شیوه سنتی و کلاسیک آن مقدور نیست. تحصیلات دانشگاهی همه‌گیر شده و تقریباً صف پشت در دانشگاه‌ها از بین رفته است.
اگر کسب و کار کوچک شما حتی برای چند هفته نتواند درآمدی تولید کند، چه کار می‌کنید؟ پاسخ دادن به این سوال برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک سخت است به ویژه اگر در صنایعی کار کنند که فروش آنها در فصول مشخصی از سال دچار کاهش‌های شدید می‌شود.
حتی در بازارهایی که به نفع جویندگان کار است، متقاضیان برای پیدا کردن شغل رؤیایی خود باید زمان زیادی صرف کنند. بنابراین نباید جای تعجب باشد اگر بیش از نیمی از کارفرماهایی که به دنبال نیروی کار می گردند متوجه وجود دروغ در رزومه ی افراد می شوند.
شاید اگر در یک دنیای بی‌نقص زندگی می‌کردیم شخصیت همه آدم‌های دور و اطرافمان مهربان، منطقی، خوش اخلاق و به صورت کلی بی‌نقص بود. همه یکدیگر را درک می‌کردند و همدیگر را دوست داشتند. اما متاسفانه ما در آن دنیای خیالی بی‌نقص زندگی نمی‌کنیم.
امروزه مصاحبه شغلی یکی از پردغدغه ترین پدیده هایی است که قشر جوان با آن مواجه است. مرحله مصاحبه در روند جست و جوی شغلی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مدت زمان کوتاه مصاحبه شغلی می توانید شانس استخدام خود را تقویت کنید یا آن را از بین ببرید.
اگر کار جدیدی را شروع کرده‌اید، احتمالاً داستان‌های ترسناکی درباره شکست تجارت‌ها به گوشتان خورده است. اگر بخواهید به چند تا از این داستان‌ها گوش کنید آن وقت باور خواهید کرد که ۹۰٪ بیزنس‌های تازه‌ کار محکوم به شکست هستند.
پائول گروسینگر می گوید اولین شرکتش را اساساً بر مبنای سه اصل بنا کرده است: یاد گرفتن از راهنما و شریک کاری اش، مطالعه ی کتاب های خودآموز، و درونی سازی نقل قول ها و سخنان با ارزش و استراتژیک شخصیت های برجسته.
اگر می خواهید بدانید دیگران چگونه با شما رفتار می کنند، بهترین نقطه شروع این است که ببینید خودتان چگونه با دیگران رفتار می کنید. اگر رفتار آنها در قبال خود را نمی پسندید، تنها یک راه پیش روی خود دارید و آن این است که رفتار خودتان را تغییر دهید.
وقتی قرار شد به دعوت شرکت ال‌جی برای شرکت در یک تور رسانه‌ای به کره جنوبی سفر کنم فکرش را هم نمی‌کردم چند روز بعد قرار است تمام خاطره‌ی سخت‌کوشی شرقی‌های آسیای دور در سریال‌های تلویزیونی دوران کودکی را از نزدیک ببینم.
بسیاری از افراد اینترنت را دشمن خلاقیت و مانعی برای شکوفایی استعدادهای فردی محسوب می‌کنند؛ درحالی‌که استفاده‌ ی صحیح از آن می‌تواند خلاقیت ما را در کار و زندگی ‌به شکل غیر منتظره‌ای افزایش دهد.
موفقیت نسبی است. افراد تعاریف مختلفی برای موفقیت دارند، پس طبیعی است که این مفهوم کاملا نسبی باشد.
طبق آماری که به تازگی توسط یک موسسه در شانگهای منتشر شده، تعداد ۲۱۸۸ فرد میلیاردر در دنیا وجود دارد. این افراد از طریق کسب و کارهای خودساخته یا خانوادگی و یا کار در شرکت‌های بزرگ و معتبر، به این درآمد و ثروت دست یافته‌اند.
آیا دوست دارید شغل‌تان را عوض کنید؟ افراد به دلایل مختلفی شغل خودشان را عوض می‌کنند. گاهی از شغل قبلی شان خسته می‌شوند، گاهی ترجیح می‌دهند کار تمام‌وقت‌شان را کنار بگذارند، گاهی علاقه‌های جدیدی در خودشان کشف می‌کنند، گاهی هم فقط برای پول بیشتر به شغل جدید فکر می‌کنند.
مدیریت زمان یکی از مهارت‌های اساسی برای موفقیت در کسب و کار است. افراد زیادی هستند که به دلیل نداشتن تمرکز برای مدیریت زمان کاری، ساعت‌های زیادی را در طول روز هدر می‌دهند. تعدادی از کارشناسان حرفه‌ای کسب و کار، روش‌های ساده‌ای برای کنترل زمان کاری پیشنهاد می‌دهند.
«فلاسفه چینی با فلاسفه ای که در غرب بیشتر با آنها آشنایی وجود دارد تفاوت دارند». اما چرا؟ به قول پوئت و گروسلو «آنها سؤالات بزرگی نپرسیده اند. فلسفه آنها فلسفه شدیداً عمل‌گرا و بر پایه سؤالات کوچکی مثل این بوده است که زندگی روزمره خود را چگونه می گذرانید؟».
یک جستجوی سریع روی گوگل در مورد رضایت شغلی، میلیونها مقاله و توصیه در مورد شروع یک کسب و کار، به کار گرفتن خلاقیت، به چالش کشیدن خود، و دنبال کردن عشق و علاقه پیش روی شما قرار می دهد.
اگر در جست و جوی تحقق رویاهایتان هستید باید بدانید که فرار از مشکلات و بیکاربودن و دست روی دست گذاشتن باعث نمی شود که به آرزوهای خود برسید.
برای بعضی، سخنرانی در محضر عام درست مثل تماشای فیلم ترسناک در تاریکی مطلق و تنهایی است. این بدترین کابوس برایشان است و زمانی که قرار باشد در برابر جمعیتی سخنرانی کنند دچار اضطراب می‌شوند.
با هوش مثبت می توانید درصد اوقاتی که ذهنتان در خدمت شماست و مانند دوست شما به سود شما عمل می کند را بالا ببرید. افرادی که از PQ بالاتری برخوردارند در کار خود موفق تر هستند.
مارکز کونورز کارخانه کفش Converse Rubber را در سال ۱۹۰۸ تاسیس کرد که در آغاز، تولید آن فقط کفش‌های زمستانی بود و بعدا به تولید کفش‌های ورزشی (بسکتبال، کشتی، تنیس، ماهیگیری و غیره) نیز روی آورد.
اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از صاحبان و مدیران وب‌سایت و وبلاگ باشید، امکان دارد که گاهی در انتشار محتوا در وب‌سایت یا وبلاگ خودتان دچار کم‌کاری یا تنبلی شده باشید. هرچند که می‌دانم انتشار محتوا حتی برای یک نوبت در هفته هم می‌تواند تا حدود زیادی چالش‌انگیز باشد.
در مورد اهمیت زبان بدن بارها و بارها حرف زدیم. اما در این نوشتار از زبان بدن برای جویندگان کار می گوییم. می توانید حرف زدن را حرف بزنید، ولی اصلا مهم نیست وقتی نوبت آن می شود که با بدن تان حرف بزنید نتوانید قدم زدن را قدم بزنید.
زمانی که پای موفقیت در میان باشد، وسواس فکری هم می تواند به شما کمک کند هم می تواند شما را از پا درآورد.
رالف لورن در نیویورک متولد شد. والدین او مهاجرانی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خود لباس بخرد.
بعضی‌ها یعنی درواقع خیلی‌ها اینطورند، بیشتر از درآمد و مقدار پولی که پس‌انداز می‌کنند، خرج می‌کنند و هر روز بیشتر و بیشتر خودشان را بدهکار می‌کنند. افتادن در دام چنین عادتی خیلی آسان است و بیرون آمدن از آن نیاز به کمی برنامه‌ریزی و نظم دارد.
معمولا سن ۲۰ سالگی و شور هیجان جوانی زمانی برای کشف خود و دنیای اطراف محسوب می شود. اما با ورود به ۳۰ سالگی ریسک پذیری افراد کاهش پیدا می کند و بیشتر به دنبال برنامه ریزی و ساخت آینده ای مطمئن می گردند.
پاندا سکیوریتی، یک شرکت امنیت رایانه‌ است که در سال ۱۹۹۰ توسط میکل اوری‌زاربارنا، مدیرعامل سابق شرکت پاندا در شهر بیلبائوی اسپانیا تأسیس شد.
مهم نیست با چه دقتی برای کلمات‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید، چرا که در اختیار شما نیست که پیام‌تان چطور دریافت می‌شود. البته موارد متعددی در کنترل شما هستند مانند به جا بودن، قوت و میزان صدا.
رانند کامیونی که هر روز آشغال ها را در سطح شهر جمع آوری می کند بدترین شغل دنیا را دارد یا کسی که با جان خود بازی می کند تا شیشه آسمان خراش ها را پاک کند؟ کدام بدترین شغل است؟ هیچ کدام!
ایمی کادی، استاد روانشناسی دانشکده ی کسب و کار هاروارد، بیش از یک دهه است که روی تأثیر اولین برخورد تحقیق می کند. او و همکارانش متوجه شده اند که ما در مورد کسانی که پاسخی برای این دو سؤال در اختیارمان قرار می دهند قضاوتی آنی می کنیم.
دو موسس اینستاگرام حدودا ۳۰ ساله بودند که پیشنهاد خریدی از فیسبوک دریافت کردند. با انجام شدن این خرید و پولی که نصیب‌شان شد در همان سن کم به ثروت زیادی رسیدند.
اگر می‌خواهید به یک طراح گرافیک موفق تبدیل شوید، تعداد بی‌نهایتی از ابزارها و اپلیکیشن‌های هوشمند وجود دارند که به شما در این زمینه کمک خواهند کرد. اما در مورد چیزهایی که قابل خریداری نیستند چطور؟
فرانسیس بیکن، شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی جایی گفته است: «تخیل را برای جبران آن چیزهایی به انسان بخشیده اند که در وجود خود ندارد، و شوخ طبعی را برای تحمل چیزهایی که در وجود خود دارد».
گاهی وقتی صحبت از خلق ایده ها می شود، فکر می کنیم حتما باید همه شرایط برای رسیدن به آن نقطه عطف ذهنی و جرقه ناگهانی ذهن مان در سطح ایده آلی مهیا باشد، اما خلاقیت در انزوا رخ نمی دهد.
آیا معتقدید همه‌ی چیزهایی که برای موفقیت خود، کمپانی و صنعتی را که در آن فعالیت می‌کنید نیاز دارید، در اختیار گرفته‌اید؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت است پس با مشکل مواجه هستید.
ثروتمندان همیشه آدم‌های چاق و راحت طلبی نیستند که پولشان را باد برایشان آورده باشد یا ارث برده باشند. در این نوشتار از ۲۰ عادت رفتاری خوب افراد ثروتمند برایتان میگوییم که بر موفقیت مالی شما تاثیر می‌گذارد. با ما همراه باشید.
طراحی داخلی در محیط کاری یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بهره‌وری کارکنان به حساب می‌آید که متاسفانه در ایران خیلی به آن توجه نمی‌شود. این نکته به خصوص برای استارت‌آپ‌ ها که خود را گونه‌ای مدرن از سازمان می‌دانند اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
صدای هاروارد هم درآمد
معتبرترین مجله اقتصادی جهان در گزارشی پیرامون راهنمای تجارت با ایران به سنگ اندازی های آمریکا در استفاده از فضای بعد از توافق هسته ای اشاره کرده است.
مدیریت تیمی یکی از نقش های اصلی مدیران فروش است. مجریان فروش در عمل نیروهای پیش ران برای یک شرکت به حساب می آیند. اما مدیران فروش در حکم فرماندهان جنگی هستند که استراتژی مناسبی را تعیین می کنند.
ره صدساله را یک شبه پیمودن؛ این اولین جمله ای است که درباره استارت آپ ها به ذهن می رسد. مدیران شرکت های موفق اینترنتی مانند گوگل، فیس بوک، لاین و... نسل جدیدی از ابرقهرمان ها را در عصر فناوری اطلاعات به وجود آورده اند.
اگر در و دیوار دفتر کار شما با رنگ خاکستری کسالت باری (رنگ مخصوص کشتی های جنگی، سیمان و بتون!) رنگ‌آمیزی شده است وقتش رسیده که یک دگرگونی در آن ایجاد کنید.
از شغل خود متنفرید؟ سخت کار می کنید و درآمد کافی ندارید؟ خب! شما قطعا تنها کسی نیستید که چنین حسی دارید. این امکان پذیر است که پول درآورید، شغلی که دوست دارید را داشته باشید و کمتر از دیگران استرس داشته باشید. به عبارت دیگر، مشاغلی در دنیا هستند که می توان در آنها با کمترین زحمت و استرس به بیشترین درآمد رسید.
هر شخص دید خاصی نسبت به پول دارد. در این مطلب 13 نقل‌قول از کتاب‌ها و افراد مشهور را قرار داده‌ایم، که دید شما را نسبت به پول تغییر می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید.
هارلند دیوید ساندرز در سال ۱۸۹۰ متولد شد و در سال ۱۹۳۰ فروش مرغ سوخاری را آغاز کرد. اما زمانی که بالاخره کسب‌وکار خود را در سن ۷۵ سالگی آغاز کرد، توانست مسیری را برای ایجاد بزرگترین زنجیره‌ی غذایی فست‌فود در سراسر دنیا آغاز کند.
اغلب افراد به امید پیدا کردن شغلی تازه یا یک فرصت کسب و کاری به شبکه سازی می پردازند، اما به اعتقاد متخصصین، رویکرد اشتباهی در قبال این موضوع در پیش می گیرند.
۲۰ تا ۳۰ سالگی دوره ی پر هیاهویی است. بسیاری از افراد زمانی بیست سالگی را رد می کنند که در دانشگاه مشغول تحصیل اند و کل زندگی شغلی آنها هنوز پیش رویشان قرار دارد. این در حالی است که در آستانه ی ۳۰ سالگی احتمالاً هر کسی در مسیر شغلی مشخصی قرار گرفته است.
پیركس به‌عنوان یك برند پیشگام تولیدكننده وسایل آشپزی، یكسری محصولات زیبا و چند كاربردی را برای میز شام افراد معرفی كرده است. داستان نحوه ورود برند تولیدكننده لوازم آشپزی پیركس به آشپزخانه‌های آمریكا بلند و طولانی است.
دست روی دست گذاشتن و گله و شکایت از اوضاع بد و بدبختی ها؛ ساده ترین کاری است که می توان انجام داد. آیا فکر نمی کنید بهتر است به جای آن، سرتان را بالا بگیرید و افکار و احساسات خود را کنترل کنید؟
نخستین جلسات حضوری با مشتریان همیشه مهم ترین دغدغه ی تیم بازاریابی است. وقتی در حال برگزاری نخستین جلسه‌ی حضوری با یکی از مشتریان بالقوه‌ی شرکت هستیم، بهترین روش برای کم‌تر حرف زدن و البته رساندن نکات کلیدی مورد نظرمان چیست؟
آیا تمایل به دستیابی به موفقیت در کسب‌وکار در سال جدید یا فرصتی برای لذت بیشتر از موفقیت‌ های سال گذشته دارید؟ تصمیم‌هایی که در این مطلب برای سال جدید به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مواردی هستند که به ایجاد تعادل بین کار و زندگی شما کمک کرده و به کسب موفقیت قابل‌ توجه در سال جدید منجر می‌شود.
گاهی اوقات بزرگ ترین چیزی که شما را از رسیدن به موفقیت های بیشتر و بزرگ تر باز می دارد چیزی است که ممکن است حتی فکرش را هم نکنید. این موانع، باورهای بازدارنده و محدودیت سازی هستند که می توانند بی آنکه بدانید، سد راه موفقیت شما باشند.
اینستاگرام فروش اینترنتی توی ایران را زیر و رو کرد. الان تعداد کسانی که این کار را می کنند، هر روز بیشتر می شود، پس دیگر نمی تواند خیلی به صرفه باشد، مگر برای قدیمی ترها که مشتری های ثابتی دارند.
یک از مشکلات ناگزیر زندگی امروزی که بیشتر ما در مقطعی با آن دست‌ به‌ گریبان شده‌ایم یا خواهیم شد، روبرو شدن ناگهانی با انبوهی از بدهی‌های کوچک و بزرگ است که در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند پیامدهای ناخوشایند روانی و اقتصادی در پی داشته باشد.
زندگی پر مشغله و یک عالمه کارهای جور واجوری که زمان کافی برای انجام دادنش نیست. هر چقدر که احساس خستگی می‌کنید دو برابرِ این حس را غدد آدرنال دارند!
تست ثروت
استیو سیبولد میلیونر خودساخته، با این باور عمومی که هر انسانی فرصت ثروتمندشدن را دارد، مخالف است. ولی آیا موفقیت در مسیر شما قرار گرفته است؟ برای پاسخ به این سوال ما 9 نشانه را که لازم است نسبت به آنها محتاط باشید بیان می کنیم.
مایکروسافت به پشتوانه ی مدیر عامل این شرکت، ساتیا نادلا (Satya Nadella) هم اکنون در اوج شکوفایی است. مشتریان عاشق مایکروسافت، وال استریت عاشق مایکروسافت و مهمتر از همه توسعه دهندگان و مهندسان هم به طور فزاینده ای عاشق مایکروسافت هستند.
کارآفرینان از جمله معدود انسان‌هایی هستند که همواره می‌خواهند موقعیت‌های کاری جدید و خلاقانه‌ای بیابند و ایده اولیه‌شان را به کسب‌وکاری میلیاردی تبدیل کنند.
رقبای تان در هر موقعیتی می توانند از یو اس پی ها (نکات منحصر به فرد فروش) مبتنی بر محصول تان تقلید کنند ولی عنصری که آنها هرگز نمی توانند نمونه سازی کنند، نحوه برقراری ارتباط شما با مشتریان است.
وقتی روزتان را آغاز می‌کنید معمولا احساس می‌کنید سوپرمن هستید یا زامبی؟! بیش‌تر مردم فکر می‌کنند زامبی هستند. خیلی از ما صبح‌ها آشفته، بی‌انگیزه و بدعنق از خواب بیدار می‌شویم.
چه صاحب یک شرکت بزرگ با صدها کارمند باشید، چه بیزنس کوچکی داشته باشید که همه مشتریانتان را به اسم بشناسید، مهارت‌های مدیریت روابط همیشه شما را از رقبایتان جدا کرده و کمکتان می‌کند مشتریانتان را حفظ کنید.
شخصیت شما بر هر چیزی که به شما مربوط می شود تأثیرگذار است؛ از انتخاب دوستانتان گرفته تا کاندیدا هایی که در یک انتخابات سیاسی به آنها رأی می دهید. با این وجود بسیاری از افراد به شناخت ویژگی های شخصیتی خود زمان زیادی اختصاص نمی دهند.
موسسه‌ی ولث‌ اکس، که ثروت خالص ثروتمندترین افراد را بررسی و ارزیابی می‌کند، فهرست ۱۰ ثروتمندترین زوج جهان را تهیه کرد. این فهرست شامل هم میلیاردرهای خودساخته است و هم میلیاردرهایی که ثروت‌شان را از ارث به‌دست آوردند.
بدیهی است که باقی ماندن در محدوده ی آسایش بسیار آسان تر از مواجه شدن با ترس فرا تر گذاشتن پا از این محدوده است. اما شما با محدود کردن خود به آنچه که از قبل می دانید، خود را از فرصت های حرفه ای، تجربیات تازه و رشد شخصی محروم خواهید کرد.
فرض کنید تمام ویژگی‌های لازم برای به‌دست آوردن یک شغل را دارید و برای مصاحبه هم کاملا حاضرید. هم درباره شرکت و هم درباره مسئول استخدامی که قرار است با او ملاقات کنید اطلاعات کافی به دست آورده‌اید.خلاصه بدجوری آماده‌اید. اما...
5 دقیقه اول در هر جلسه فروشی مانند فونداسیون ساختمان است که اگر درست بنا شود همه چیز تا انتها خوب پیش خواهد رفت و اگر کج نهاده شود پیشرفت کردن غیرممکن خواهدبود.
بربری (Burberry) یا باربری، شرکت کالای لوکس و خانه مد بریتانیایی است که در زمینه طراحی، تولید و توزیع پوشاک، لوازم آرایشی، عینک‌های آفتابی، لوازم جانبی، عطر و ترکیبات معطر فعالیت می‌کند.
توجه به خصوصیت یک فروشنده موفق فراتر از چیزی که در کلیشه‌های استخدامی دیده می‌شود، شاید تنها چیزی باشد که سازمان شما به آن نیاز دارد.
جواهر از اشیای تزیینی است که انسان در زندگی روزمره، خود را با آن آراسته می‌کند و جایگاه و اهمیت استفاده آن در زندگی امروزی افزایش پیدا کرده است.
یک رزومه که خوب نوشته شده باشد می تواند به گرفتن یک شغل عالی بینجامد. کارجویان با اجتناب از اصطلاحات زائد و منسوخ می‌توانند پیام‌شان را برسانند و از صف جماعت کارجویان خارج شوند و شغل بگیرند.
زمانی که برندسازی تبدیل به یک مفهوم معروف و شناخته شد، فعالان حوزه بازاریابی به این فکر افتادند که چگونه می‌توانند برند بهتری بسازند. جنیفر آکر یک بازاریاب معروف و شناخته‌ شده از دانشگاه استنفورد بود که مفهوم پنج ویژگی شخصیت برند را در این رابطه پیشنهاد داد.
ملیندا گیتس بیش از هر چیز دیگر به عنوان نیمه ی دیگر بیل گیتس شناخته می شود. برخی حتی پا را از این هم فراتر می گذارند و می گویند او نیمه ی بهتر بیل گیتس است.
اگر صاحب کسب و کار خودتان هستید، باید افراد زیادی را راضی و خشنود نگه دارید، دستِ‌کم کاربران یا مشتری هایتان را. نه تنها این آدم‌ها درآمد آینده‌ی کسب و کارتان را می‌سازند بلکه از سهیم بودن در موفقیت و خوشحالی‌شان احساس فوق‌العاده‌ای به شما دست می‌دهد.
اکثر ما از یک سن خاص به بعد دچار دلهره می‌شویم و نگران این موضوع هستیم که در زندگی خود به موقعیت قابل توجهی نرسیده‌ایم. این نگرانی وقتی بیشتر می‌شود که افراد موفق جوان‌تر از خود را در رسانه‌ها یا حتی پیرامونمان می‌بینیم.
در محیط های کاری امروز می توان با قاطعیت گفت بهره مندی از یک فرهنگ سازمانیِ استوار نکته ی مثبتی به شمار می رود که به دردسرش «می ارزد».
اشتباه نکنید، پولدار شدن مختص یک سری آدم خوش شانس و مشخص نیست.
آیا می خواهید ثروتمند شوید؟ بسیاری از مردم معتقدند موفقیت مالی خوش شانسی محض است اما اینطور نیست، بلکه غالبا چندین عامل خارجی بر ثروتمندی فرد تاثیرگذارند.
به بهانه بازنشستگی اِدوارد تی ولبرن مدیر طراحی برجسته جنرال‌موتورز
ادوارد تی ولبرن طراح، مدیر، معمار، مهندس و خالق شماری از بهترین خودروهای 40 سال اخیر شرکت جنرال‌موتورز آمریکا پس از گذران یک دوره طولانی و درخشان، سرانجام روز گذشته در بیانیه‌ای رسمی اعلام نمود از سمت خود به‌عنوان مدیر طراحی گروه خودروسازی جنرال‌موتورز کنار خواهد رفت.
شرکت های خوب بسیاری وجود دارند. این نوع شرکت ها وقتی قول انجام کاری را می دهند آن را انجام می دهند. وقتی مشتری با آنها تماس می گیرد پاسخ او را می دهند. اما شرکت های خوب همیشه یکی دو قدم از شرکت های فوق العاده عقب اند.
بازاریابی محتوایی اهمیت دارد. هر کسی که تصمیم به راه اندازی کسب و کاری گرفته باشد به خوبی از این موضوع آگاه است (یا حداقل باید باشد).
اگر می‌خواهید در زندگی موفق باشید، باید بر بزرگترین ترس‌های خود غلبه کنید. بعضی ترس‌ها بیشتر از بقیه مانع ما می‌شوند. بدترین این ترس‌ها همچون ژاکت‌های تنگی هستند که توانایی ما را محدود کرده و رسیدن به آرزوها را ناممکن می‌کنند.
شاید بیش از هر شغل دیگری، فروشندگی دارای فراز و نشیب باشد. با این حال یک ویژگی مشترک ستارگان بالقوه فروش عشق آنها به فروشندگی و نگاه مثبت آنها به این کار است.
این موضوع بسیار مهمی است که برای دستیابی به ثبات مالی در زندگی خود تلاش کنید. قطعا کسی که قصد دستیابی به این هدف را دارد به دنبال ایجاد عادت های خوب در خود است و از قرارگیری در هر شرایط بد مالی که رهایی از آن دشوار است اجتناب می کند.
نیرو‌ی انسانی یک از مهم‌ترین منابع مدیریت برای رسیدن به مزیت برتر در فضای رقابتی امروز محسوب می‌شود. مدیر باید با برنامه‌هایی ویژه به بهره‌وری بیشتر این منبع ارزشمند اقدام کند.
با گذر زندگی و پیش آمدن مسائل مختلف، بهره وری یکی از آن موضوعاتی است که هیچ گاه قدیمی نخواهد شد.
این فرضیه کاملا محض و درست نیست که تنها همکاری در آزمایشگاه ها می تواند به پیشرفت علم کمک کند. اکتشافات هیجان انگیزی در طول زمان و در تحقیقات جمعی صورت گرفته است که این موضوع را تایید می کند.
خیلی از افراد برای خودشان رویایی دارند. بعضی از این افراد، رویاهایشان را با عشق و علاقه توصیف می‌کنند؛ اما عده‌ای دوست ندارند درباره‌ی آن‌ حرف بزنند.
چندی پیش بخش منابع انسانی گوگل در رابطه با موضوعی با یک تضاد مواجه شد. این بخش نیز مثل اغلب سازمان های منابع انسانی به استخدام افراد می پرداخت، باعث پیشرفت آنها می شد، و عملکردشان را ارزیابی می کرد.
به اعتقاد میلیونر خودساخته استیو سیبولد، برخلاف باور عمومی، همه برای کسب ثروت از موقعیت های برابر برخوردارند. اما آیا شما می توانید از این فرصت ها استفاده کنید و ثروتمند شوید؟
«آسمان همه جا همین رنگ است». هر زمان که صحبت از جابه‌جایی شغلی و توصیف سازمان‌های ایرانی پیش می‌آید، این جمله کمابیش به گوشمان می‌خورد یا حتی گاهی خودمان آن را ادا می‌کنیم.
هک رشد یک نوع جنون است. شما برای تبدیل شدن به یک استارتاپ موفق، یک بازاریاب ماهر، و یک نیروی حرفه ای که همه چشمشان به دنبال شما باشد، باید شم هک رشد را در خود پرورش دهید.
احتمالا در محیط کاری خود با افرادی روبه‌رو شده‌اید که به جای کار کردن، مدام با موبایل خود بازی می‌کنند و کارهای خود را با سرعت پایینی انجام می‌دهند. اما واقعا رفتار این افراد روی بهره‌وری کلی تیم یا شرکت تاثیر دارد؟ با ما همراه باشید.
ممکن است شبکه ی اجتماعی مورد نظر خود را درست انتخاب نکرده باشید. برای نمونه، اگر شرکتی هستید که اکثر مشتریانتان را جمعیت روستایی تشکیل می دهند، روی توئیتر هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت.
پربار کردن روزهای آخر هفته خود به وسیله «تلفن زدن به مادرتان» در حالی که مشغول «دویدن روی تردمیل» هستید و «تورق منابع خبری تان» با دست دیگر، واقعا وسوسه انگیز است؛ اما افراد موفق می دانند که این رویه فقط بهره وری و اثربخشی را کاهش می دهد.
ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بازاریابی در دنیا به معنای واقعی از حالت سنتی ویزیتوری آن کاملاً خارج‌شده است، به عبارتی در عصر طلایی نرم‌افزارهای بازاریابی زندگی می‌کنیم .
افراد ثروتمند، از سوی دیگران جالب و مورد توجه به نظر می رسند چرا که باور عمومی بر این است که برای رسیدن به نقطه کنونی شان، زحمت کشیده اند.
فروشنده پیج است؛ فروشنده‌ای که وقتی از درآمدش سؤال می‌کنم، محجوبانه پاسخ می‌دهد: «یه‌ کم دیگه ‌میلیاردر می‌شم!» به گفته خودش هفت سال است که با اینترنت نان می‌خورد.
یکی از چالش های اصلی که زندگی حرفه ای بانوان را تهدید می کند، مساله بارداری و تولد فرزندی جدید است. این موقعیت دشوار نه تنها جسم و روان مادران را تحت فشار قرار می دهد، بلکه موقعیت شغلی آنها را نیز به مخاطره می اندازد.
مدیرعامل یک شرکت موفق بودن کار آسانی نیست مخصوصاً اگر بیشتر اوقات برای صحبت کردن با سرمایه‌گذاران بیرون از شرکت باشید و زمانی که می‌توانید با تیم کاری تان بگذرانید محدود باشد.
برخی از افراد استعداد عجیبی در صحبت کردن دارند و می توانند با هر کسی در مورد هر چیزی صحبت کنند. این در حالی است که برخی دیگر حتی در صحبت های کوتاه روزمره نیز دچار مشکل می شوند.
به خوانندگان خود چیزی نگوئید، همه چیز را به آنها نشان دهید.” – ارنست همینگوی (برنده جایزه پولیتزر در سال 1953 و برنده نوبل ادبیات در سال 1954)
اگر می خواهید از لحاظ مالی اوضاع خوبی داشته باشید، قاعدتاً دو راه بیشتر پیش روی خود ندارید: یک اینکه ارث زیادی به شما برسد، و دو اینکه خودتان ثروت هنگفتی کسب کنید.
برای دست یابی به طلای موفقیت در هر کسب و کاری، باید بتوانید نسبت به سایر افراد متفاوت فکر کنید. ماهیت اصلی کسب و کارتان چیست؟ چه راه کار هایی برای افزایش سود رسانی آن در نظر دارید
یکی از ساده ترین روش ها در فرایندهای به خاطرسپاری یا بخش هایی از یک تصویر بزرگ تر، استفاده از حرف اول هر واژه و تبدیل آن به یک واژه مخفف است. این روش به ویژه برای مواردی که نیاز به قرار گرفتن یک سری از مراحل متوالی دارد، بسیار موثر است.
خداوند به یک نفر هوش بدون صبر می‌دهد و به یکی صبر بدون هوش. بودن این دو خصوصیت با همدیگر معمولاً نتیجه شگفت‌آوری خواهد داشت.» — والتر سی. کلاین
زمان عرضه ی محصولی که پس از ماه ها و در برخی موارد سال ها تلاش، به آن جان بخشیده اید، لحظه ی سرنوشت سازی است. اما به یکباره ممکن است هیچ چیز آنگونه که فکر می کردید پیش نرود.
بی اغراق، تجربه کار در منزل، پرتحرک و متفاوت است. اگرچه خیلی ها چنین سبک زندگی ای را دوست دارند، اما چند موضوع وجود دارد که می توانند چالش انگیز باشند.
بسیاری از ما اعتقاد داریم که بعضی ویژگی ها وجه مشخصه مدیران خوب است؛ به عنوان مثال ترسیم چشم اندازی مشخص و واقع گرایانه برای سازمان تحت مدیریت خود. این نمونه و مواردی مانند آن ویژگی هایی است که بسیار مشخص و واضح هستند.
هدف هر کسی ممکن است موقع پیدا کردن شغل با دیگری متفاوت باشد. به همین دلیل هم هست که توقع افراد از ویژگی های محیط کاری با هم فرق دارد. با همه این تفاوت ها اما یک سری مسائل هم هستند که عمومیت دارند.
فرهنگ مدرن اغلب به خلاقیت، به عنوان یک موهبت طبیعی و ذاتی برای افراد نگاه می‌کند. هنرمندان همیشه با عباراتی مانند "شما بسیار با استعداد هستید” مورد ستایش قرار می‌گیرند، اما در حقیقت، استعداد و مهارت در کنار کمی تلاش و کوشش امکان‌پذیر است.
در سیلیکون ولی به نظر می رسد آرزوی همه این است که «مؤسس استارتاپ» باشند. جان وستنبرگ، نویسنده و کارآفرین، عقیده دارد اغلب افراد باید به جای دنبال کردن رؤیای استارتاپ، به دنبال راه اندازی کسب و کار های کوچک باشند.
دنیای بازاریابی در میانه تغییر و تحول بزرگی است که امکان قرار گرفتن محتوا از طرف برندها در اختیار مخاطب را بسیار ساده می‌کند. ازجمله این تغییرات می‌توان به سلطه موبایل بر تمامی جنبه‌های زندگی، ایجاد شکل‌های جدیدی از طرز بیان، خلاقیت، ارتباطات نو و جدید و فرصت‌هایی در این رابطه اشاره کرد.
نیروی کار جوان یا همان نسل Y، بهره مندی از راهنما یا مِنتور را یکی از عوامل انتخاب محل کار و ماندن در آن معرفی می کند.
زندگی ثروتمندان می تواند الگوی مناسبی برای پیشرفت باشد. با مطالعه پیشینه خانوادگی آنها، آشکارا می بینیم که در اغلب موارد، افراد موفق جهان زندگی کاملا معمولی داشته اند و ثروت و دارایی آنها نتیجه سال ها تلاش، پشتکار و البته خلاقیت است.
قسمت اول
جدا از هنر تندخوانی و دقیق خوانی، ما باید روش ها و تکنیک های حفظ کردن را هم بلد باشیم. حفظ کردن آنقدرها هم که شایعه شده سخت نیست. اشکال اینجاست که خیلی ها فکر می کنند برای حفظ یک مطلب، کافی است فقط آن را بارها و بارها بخوانند.
«چرا مردم پولدار نمی‌شوند؟» در کشوری مثل کشور ما، با فرصت‌هایی که پیش رویمان است، چرا فقط تعداد کمی از افراد هستند که با استقلال مالی بازنشسته می‌شوند؟
استرس چیزی است که همه ی ما روزانه با آن سر و کار داریم. برای اداره ی یک کسب و کار موفق، باید نقش های زیادی بر عهده گرفت و کار های زیادی را به انجام رساند، این نقش ها و کار ها را باید در کسری از ثانیه عوض کرد و در هر زمان پتانسیل انجام چند کار با هم را داشت.
اگر به مطالب و مقالات حوزه مدیریت و کسب و کار علاقه مند باشید، حتما نام و آوازه مجله کسب و کار هاروارد را شنیده و احتمالا مطالبی از آن را مطالعه نموده اید.
در سال 1946 نخستین مرکز شرکت‌های هیوندایی توسط چانگ‌جو یانگ تاسیس شد. یانگ با استفاده از حمایت‌های دولت توانست فعالیت‌های صنعتی نظیر فولادسازی، کشتی‌سازی، خدمات پشتیبانی، تجارت الکترونیک و خدمات مالی را در سال‌های اولیه فعالیت شرکت، تحت پوشش قرار دهد.
مدیریت زمان
خیلی از مواقع پر مشغله ترین اعضای تیم، در واقع کار کمتری نسبت به بقیه ی اعضا انجام می دهند. علت این امر این است که او به جای کارهایی که باید انجام می داده، وقت بیشتری را برای مدیریت عوامل حواس پرت کن اطرافش صرف کرده است.
صنعت بازاریابی و تبلیغات برای ابداع و معرفی یک سرواژه یا اصطلاح جدید در هر شبی که صبح می‌شود بسیار بدنام است. برخی از این واژه‌ها و اصطلاح‌ها مانند “بازاریابی محتوایی” بسیار مطرح و شناخته‌شده می‌شوند و برخی دیگر دوره عمر بسیار کوتاهی دارند، تا جایی که اگر نامی از آن‌ها ببریم ممکن است شما آن را به‌عنوان واژه‌ تخصصی حوزه بازاریابی نشناسید.
بسیاری از افراد همیشه در محل کار خسته بوده و در حال خوردن قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستند. از آن‌جایی که تنها ۲۴ ساعت در روز وجود دارد، شما نه تنها باید در این زمان از میزان بهره‌وری بالاتری برخوردار باشید، بلکه انرژی خود را حفظ کرده و خوشحال بمانید.
با فرا رسیدن سال نو، بسیاری از سازمان ها و افراد به شدت به دنبال برنامه ریزی سال جدیدشان خواهند بود. کجا بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت؟
امروز کامپیوتر شخصی به یکی از ملزومات زندگی افراد تبدیل شده است به طوری که برای اغلب کارهای روزانه خود به آن وابسته‌اند و در طول روز کارهای بسیاری را از طریق این وسیله انجام می‌دهند.
حتما دید‌ه‌اید که وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید، فروشنده‌ای سمج سراغتان می‌آید و سعی می‌کند به شما کمک کند. شاید قصد فروشنده واقعا کمک باشد ولی اغلب خریداران دوست ندارند خود را تحت فشار احساس کنند.
1
اخبار ورزشی
جالبترین ها
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج