هر ساله، شرکت های بیشتر و بیشتری شکل می گیرند که محصولات و خدماتی را تولید می کنند که به شکل گیری زندگی ما کمک می کند. این شرکت ها با تولید تکنولوژی های مختلف با ایجاد خلاقیت و نوآوری در جهان زندگی ما را بهتر می کنند.
همه مردم دوست دارند که روزی بتوانند یک شغل مستقل داشته باشند و با ایجاد یک تجارت جدید به موفقیت های پی در پی دست پیدا کنند.
در مصاحبه های شغلی؛ یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که می‌تواند تاثیر اولیه خوبی را روی فرد مصاحبه‌کننده بگذارد، نوع پوشش ماست. با استفاده از چند روش ساده می توانید بهترین پوشش ممکن را در یک مصاحبه کاری داشته باشید.
داشتن روحیه ای محکم و اراده ای استوار برای رسیدن به موفقیت، فرصت های بیشتری پیش روی هر فردی قرار می دهد. همین دو عامل شما را در برابر شرکت هایی قرار می دهد که دوست دارید به آنها فروش داشته باشید.
ما در زندگی روزمره‌ی خود مدام در حال مذاکره هستیم. طرف مذاکره می‌تواند رییس، همکار، کارکنان یا مشتریان ما باشند. برقراری یک مذاکره‌ی موفق، مهارتی است که با تمرین تکنیک‌ های مختلف می‌ توان به آن دست پیدا کرد.
تصور خود را درباره اینکه افراد خلاق، از بدو تولد خلاق هستند، از بین ببرید. چیزی که موجب می‌شود تا افراد خلاقیت بیشتری نسبت به دیگران داشته‌ باشند این است که آن‌ها خلاقیت خود را پرورش می‌دهند.
امروزه اضافه کردن یک برچسب با عنوان مشاور در انتهای نام هر شغل و کسب درآمد زیاد تا حدودی ممکن شده و این موضوع موجب سردرگمی برای کسانی است که به دنبال چنین شغلی بوده یا در پی کسب خدمات مشاوره می‌باشند.
این ذهنیت وجود دارد که در بعضی هزینه‌ها نمی‌ توان صرفه‌ جویی کرد با این حال این افراد ثابت کرده‌اند که در هر هزینه‌ای می‌ توان صرفه‌ جویی قابل توجهی انجام داد و اسیر قرارداد های ذهنی نشد.
موسیقی می تواند به شما کمک کند تمرکز خود را حفظ کنید، در کار خود عمیق شوید، و کارهایتان را با رضایت بیشتری انجام دهید. اما همه اینها در صورتی محقق می شود که موسیقی درستی برای کار کردن انتخاب کرده باشید.
روایتی مخوف از «کارخانه کوکاکولا»
آیا کارخانه کوکاکولا به متخصصین تغذیه پول می‌دهد تا نتایج را وارونه نشان دهند؟ من از این مسئله شگفت زده نمی‌شوم، چرا که چیزهایی که در آنجا دیدم به اندازه کافی مرا وحشت زده کرده است.
افرادی که اعتماد به نفس شان پایین آمده و در جمع دوستان نمی توانند به راحتی صحبت کنند، می توانند با بکارگیری چند راهکار ساده مورد توصیه کارشناسان، بر این مشکل خود غلبه کنند.
برای از بین بردن عادت‌های بد در زندگی، باید تمریناتی را انجام دهیم تا عضلات ذهن ما آمادگی لازم برای انجام این کار را به دست آوردند. در این مطلب می‌خواهیم ۱۸ عادتی که افراد دارای ذهن قوی از آن برخوردار هستند و بر اساس آنها زندگی می‌کنند را با شما در میان بگذاریم.
کشور فنلاند که در زبان فنلاندی، سوئومی (Suomi) نامیده می‌شود، با جمعیتی حدود 5.5 میلیون نفر در منطقه اسکاندیناوی در شمال اروپا واقع شده است.
این روزها مُد شده جوان ها با اجاره کردن دفتر کار مجازی، تاسیس یک شرکت و چاپ چند کارت ویزیت، خود را در مسند رهبری یک سازمان یا مجموعه ای و گاه پا فراتر گذاشته و خود را رهبری کارآفرین تصور می کنند.
اگر به افراد موفقی که هر روز ساعت ۴ صبح برای مدیتیشن، عبادت، پیاده‌روی، مطالعه رمان و غیره از خواب بیدار می‌شوند حسادت می‌کنید، شاید بهتر باشد با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید.
به عنوان مدیر یک کسب و کار باید قادر به اداره و مدیریت "زمان" خود باشید. هر چه بهتر بتوانید از آن بهره ببرید به تبع وضعیت کاری موفق تری را نیز تجربه خواهید کرد.
شکست، تحقیر، جواب رد شنیدن و مورد تسمخر واقع شدن همه‌ی ما را آزار می‌دهد و گاهی ترس از این‌ها باعث می‌شود که وارد میدان رقابت نشویم.
شاید بسیاری از ما با ورود به ۳۰ سالگی همچنان خود را جوان فرض کنیم، اما نباید فراموش کنیم که با ورود به این سن، در واقع نیمی از راه بازنشستگی را پیموده‌ایم.
الهام‌ بخش‌ ترین کارآفرینان، کارآفرینی را با رگ و پی خود حس می‌کنند. آنان متولد شده‌اند که کارآفرین باشند، یعنی رسیدن به نقطه‌ای که هیچ چیز دیگر در زندگی جز آن نمی‌تواند آنها را راضی کند.
انتخاب زمان مناسب در تأیید شدن درخواست افزایش حقوق نقش مهمی دارد. اما پیش از آنکه به فکر چنین درخواستی باشید، اول باید از این موضوع اطمینان حاصل کنید که کار شما نیز به همین اندازه خوب است؛ یا حداقل پیشرفت ثابتی را تجربه می کند.
بازاریابان و طراحان گرافیک از مدت‌ها پیش می‌دانستند که برخی رنگ‌ها تمایل به تحریک برخی حواس در مشتریان داشته و از این طریق نقش عمده‌ای در موفقیت کمپین‌های بازاریابی بازی می‌کنند.
فرهنگ سازمانی ترکیبی از تعاملات کارکنان، ارزش‌ها و مهارت‌های مدیریت زمان، قوانین اداری، سطح تعارض و شدت آن و توانایی برای حفظ کنترل در محیط کار است. فرهنگ در هر محیط کاری کلیدی است برای بهره‌وری کارکنان و همکاری با یکدیگر در صلح و آرامش.
استیو جابز، یکی از تاثیرگذارترین افراد در حوزه‌ی فناوری بود. او همان کسی است که مک، آیفون، آیپاد و آیپد را به جهانیان معرفی کرد. شرکت اپل هنگام بازگشت جابز در شرف ورشکستگی بود، اما به لطف تدابیر هوشمندانه‌ی او، این کمپانی حالا باارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت جهان است.
معمولا زن های ایرانی وقتی مهرشان را اجرا می گذارند، پولدار می شوند؛ اما در این مطلب با چند زن ایرانی آشنا می شوید که از راه های دیگری ثروتمند شده اند. البته این راه ها شامل راهی که آقای «ب.ز» رفتند هم نمی شود!
به عقیده کری، یکی از گزارشگران علمی نیویورک تایمز، اکثر دانش آموزان نیازی به بیشتر درس خواندن ندارند؛ بلکه کافی است هوشمندانه تر درس بخوانند.
این روزها کسب و کارهای خرد اینترنتی ایران به سرعت در حال رشد و نمو هستند و اگرچه نام خرد بر آن می گذاریم اما به معنای کوچک انگاشتن سهم آنها در بهره وری، اشتغال و تولید ناخالص داخلی نیست.
هر یک از شرکت‌ها شرایط خاصی برای استخدام پرسنل خود دارند، اما اصولی کلی هم وجود دارد که برای همه موارد استخدام یکسان است. در این مقاله قصد داریم به ۲۸ نکته‌ای که می‌تواند در استخدام شما تاثیرگذار باشد اشاره کنیم.
برای رسیدن به خواسته ها باید دیگران را به سمت مسیر خودتان متمایل کنید. این مطلب را بخوانید و اطمینان داشته باشید پس از این بیشتر به خواسته هایتان خواهید رسید.
آنگلا مرکل برای ششمین سال متوالی در صدر فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت. مجله آمریکایی فوربز فهرست قدرتمندترین زنان جهان را در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده که در آن آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، برای ششمین سال متوالی در صدر است.
بعضی از آدم‌ها در سرنوشت‌ شان است که کارآفرین باشند. از زمانی که آن‌ها مدرسه را تمام می‌کنند یا شاید حتی قبل از آن، آن‌ ها تشنه‌ی راه‌ اندازی کسب و کار و رسیدن به موفقیت هستند، و هیچ‌ چیز آن‌ها را متوقف نمی‌کند تا آن رویا را به حقیقت تبدیل کنند.
نوستالژی مشترک چند دهه ایرانیان، پیکان، خاطره‌ای جمعی که سبکی خاص از زندگی در چهار دهه از زندگی ایرانی‌ها را ساخت، یادگار مردانی که از شست‌وشوی اتومبیل‌ها در کوچه و خیابان‌های مشهد به ایران ناسیونال رسیدند.
اوایل این ماه کنفرانس TechCrunch Disrupt در نیویورک برگزار شد که در آن بسیاری از استارت‌آپ‌های مبتنی بر فناوری، ایده‌های خود را عرضه کردند که شامل برخی از جدیدترین محصولات و خدماتی می‌شد که برای اولین بار راه‌اندازی و تولید گشته‌اند.
شاخص نوآوری جهانی (Global Innovation Index) دسته‌ای از اطلاعات را برای ما شناسایی کرده و روندهای نوآوری جهانی را تحلیل می‌کند. موضوع اصلی GII در سال جاری، سیاست‌های نوآورانه موثر برای توسعه اقتصادی بوده است.
در صنایع خلاق، سرقت ایده همیشه اتفاق می‌افتد. وقتی شما صاحب ایده‌ای تازه و هیجان‌انگیز هستید که توجهات را به سمت خود جلب می‌کند، این واقعیت اجتناب ناپذیر است که افرادی هستند که به دنبال دزدیدن فکر شما و سواستفاده از موفقیت‌تان هستند.
داستان توسعه در ترکیه سال‌هاست برای نظریه‌پردازان اقتصادی و سیاسی، یک مثال دم‌دستی است. هرجا می‌خواهند کشوری موفق را مثال بزنند، سراغ ترکیه می‌روند.
شرکت ۴۲ نفره Giphy که چانگ آن را در فوریه سال ۲۰۱۳ پایه گذاری کرد، به طور متوسط ماهانه ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد و بیش از ۴ میلیون دسترسی از طریق API های خود در اپلیکیشن های دیگر دارد.
جف بزوس یکی از مدیران نامی دنیای تجارت است که گاهی نامش در سایه‌‌ی اسم دیگر بزرگان این عرصه کم‌ رنگ می‌شود. این مدیر عامل خوش‌ فکر توصیه‌هایی در زمینه‌ی کار آفرینی دارد.
در حالی که برخی افراد در محل کار با زور و دستور مقامات بالاتر کار می کنند برخی دیگر هم هستند که به نحوی کار خود را به خوبی انجام می دهند که در هر کاری مانند یک ستاره می درخشند و همه نظرها را به خود جلب می کنند.
یکی از چالش‌های مصاحبه‌های شغلی این است که باید انتظار شنیدن هر نوع سوالی را داشته باشیم. حتی شرکت‌های مطرح دنیا که انتظار می‌رود بیشتر سوالات فنی بپرسند، پرسش‌های عجیبی مطرح می‌کنند که پاسخ به آن‌ها چندان ساده به نظر نمی‌رسد.
براساس یک تحقیق جدید، ۷۱ درصد از امریکایی‌ها، پول را یک عامل مهم برای تولید استرس در زندگی‌شان می‌دانند. البته، این فقط مشکل امریکایی‌ها نیست.
عدم برخورداری شرکت ها از فرهنگی که ارزش های مثبت و تکریم کارکنان در آن پیش بینی شده باشد تبعات واضحی برای آنان دارد. دیو بوکبایندر، کارشناس ارزش گذاری، در مجموعه مقالاتی تحت عنوان «بازگشت سرمایه گذاری روی افراد» در مورد اهمیت وجود چنین فرهنگی به نکات مهمی اشاره کرده است.
شاید شما نیز از خود این سوال را پرسیده اید که آیا شغلی که در آن مشغول به کار هستید همان مسیریست که می بایست در آن قدم بر می داشتید یا خیر.
سخت‌کوشی، پشتکار و شیفتگی سه راز پیروزی در هر زمینه‌ای هستند. «کازوئو هیرای» (Kazuo Hirai) مدیرعامل کنونی شرکت معظم سونی از نمونه‌های بارز این صفت‌ها در دنیای فناوری است.
به عنوان یک کارآفرین، ممکن است فکر کرده باشید که با انتخاب کردن همکارهای‌تان، از کارمندان دشوار و بدقلق در محیط کار فرار کرده‌اید. ولی این جماعت همه جا سر و کله‌شان پیدا می‌شود، حتی در محیط کاری که شما ساخته‌اید.
آیا تاکنون فکر کرده‌اید که در 5 سال آینده قصد دستیابی به چه مواردی دارید؟ آیا هدف مشخص و روشنی برای خودتان در رابطه با کسب‌ و کار مشخص کرده‌اید؟ آیا می‌دانید در پایان امروز قصد دستیابی به چه چیزی دارید؟
بهار و تابستان در ایران فصل خوب سفر است. به قول فعالان گردشگری، فصل پیک مسافرت، هیچ سفری بدون اینکه بدانیم قرار است در کجا اقامت داشته باشیم، اساسا آغاز نخواهد شد و هتل ها سهم مهمی از سبد اقامت گردشگری دارند.
اینکه شرکت هایی مثل نتفلیکس و گوگل به خاطر فرهنگ نوآورانه ی خود در حال جذب برخی از با استعداد ترین نیروهای کار هستند نباید چندان جای تعجب باشد. با وجود مزایایی مثل مرخصی های نامحدود، مکان هایی برای استراحت و اتاق های بازی، حداقل ۴۰ ساعت کار هفتگی در دفتر کار اصلاً دشوار به نظر نمی رسد.
همه ما کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم. گاهی این کار چیز بدی نیست اما اگر مراقب نباشیم می‌تواند مضر و آزار دهنده باشد. روش‌های زیر را برای مبارزه با تعویق انداختن کارها امتحان کنید تا بتوانید این دشمن کشنده را یک بار برای همیشه نابود سازید.
اگر ناگهان خود را در شرایط دشوار ببینید، شاید غیرممکن به نظر برسد که مثل همیشه بهترین خودتان باشید. برای این‌که توازن لازم را ایجاد کنید، در این‌جا چند توصیه هست که بتوانید در شرایطی که با مشکل بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنید، کارتان را بدون هیچ خللی ادامه بدهید.
وقتی کتاب ها را روی هم می چینید و به حجم درس های نخوانده زل می زنید، گفتن از برنامه ریزی که می تواند در کوتاه ترین زمان نمره بیست را تضمین کند هم ممکن است حالتان را بهتر نکند.
سن قانونی برای به رسمیت شناخته شدن بلوغ در کشور ما و بسیاری کشور های دیگر ۱۸ سال است. اما مشخص است که بلوغی که قانون مد نظر دارد با بلوغ فکری که یک فرد بالغ را از یک فرد نابالغ متمایز می کند متفاوت است.
تا به حال به این فکر کرده اید که بیل گیتس با ارزش خالص ۸۰ میلیارد دلار چگونه به جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا دست پیدا کرد؟ رویکرد های هوشمندانه ای نسبت به کار و زندگی در موفقیت گیتس نقش بزرگی ایفا کرده اند و همه ما نیز می توانیم از آنها درس بگیریم.
نشستن یک مهندس بر مستند ریاست شرکت‌هایی که به نوعی با مهندسی سر و کار دارند شاید چندان دور از انتظار نباشد، اما حتی سازمان‌ها و نهادهایی که فعالیت‌هایشان کمتر با مهندسی ارتباط دارد نیز از مدیران مهندس استفاده می‌کنند.
شاید بسیاری از ما خود را افرادی موفق بدانیم، اما اگر کمی دقیق تر شویم، متوجه می شویم که ما هم گاهی زمان خود را صرف انجام کارهای بیهوده می کنیم که در نهایت باعث می شود که نتوانیم آن چنان که باید و شاید، استعدادهای خود را شناسایی کنیم.
من اغلب به کارآفرینانی برمی‌خورم که احساس می‌کنند، بزرگ‌ترین استعداد کشف نشده در حوزه فعالیت خودشان هستند، اما با وجود تلاش زیاد، کمتر کسی آنها را می‌شناسد و از فعالیت آنها باخبر است.
شما هر روز وقت زیادی را پشت میز کار خود می گذرانید. بنابراین بهتر است برای مسائل پیش بینی نشده ی متعددی آماده باشید. در ادامه، فهرستی از اقلام ساده و در عین حال ضروری را خواهید دید.
پشت هر شرکت موفقی، مردانی بزرگ صف کشیده اند. شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست و دلیل موفقیت عجیب و غریبش را باید از مدیران ارشد آن جویا شد.
جلسه‌ی مصاحبه‌ی کاری مانند دیگر جلسات معارفه، آداب خاص خود را دارد. گاهی بی‌تجربگی یا کم‌تجربگی باعث می‌شود که بعضی از نکات مهم را نادیده بگیریم و همین امر می‌تواند، ما را از داشتن یک موقعیت خوب شغلی محروم کند.
تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی افراد از دیگران موفق ترند؟ نحوه رفتار و تعامل برخی افراد به خصوص چه ویژگی خاصی دارد که آنها را در قیاس با هم قطاران و هم سن و سال های خود به کسب موفقیت های بیشتری سوق می دهد؟
موفقیت از آن ماست. حکایت، حکایت خواستن‌ها و توانستن‌هاست. فرقی ندارد، در کجا و دارای چه شرایطی باشی. مهم خواستن و تبدیل نبودها به بودهاست. برای اثبات این موضوع به سراغ 6 جوان رفتیم، افرادی که نه در پول غوطه‌ور هستند و نه استعدادی خاص و غیر عادی دارند.
توانایی احیای اعتماد به نفس از دست رفته و دوباره روی پای خود ایستادن بعد از در هم شکستن روحیه، برای داشتن آینده ای موفق و همراه با رضایت ضروری است.
یادگیری یک زبان خارجی می‌تواند آغاز ورود به یک دنیای جدید باشد. با توجه به کم‌رنگ شدن مرزهای ارتباطات، اهمیت این مسئله روز به روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد.
ارتباط میان دانشگاه و فضای کسب و کار دیگر به شیوه سنتی و کلاسیک آن مقدور نیست. تحصیلات دانشگاهی همه‌گیر شده و تقریباً صف پشت در دانشگاه‌ها از بین رفته است.
اگر کسب و کار کوچک شما حتی برای چند هفته نتواند درآمدی تولید کند، چه کار می‌کنید؟ پاسخ دادن به این سوال برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک سخت است به ویژه اگر در صنایعی کار کنند که فروش آنها در فصول مشخصی از سال دچار کاهش‌های شدید می‌شود.
حتی در بازارهایی که به نفع جویندگان کار است، متقاضیان برای پیدا کردن شغل رؤیایی خود باید زمان زیادی صرف کنند. بنابراین نباید جای تعجب باشد اگر بیش از نیمی از کارفرماهایی که به دنبال نیروی کار می گردند متوجه وجود دروغ در رزومه ی افراد می شوند.
شاید اگر در یک دنیای بی‌نقص زندگی می‌کردیم شخصیت همه آدم‌های دور و اطرافمان مهربان، منطقی، خوش اخلاق و به صورت کلی بی‌نقص بود. همه یکدیگر را درک می‌کردند و همدیگر را دوست داشتند. اما متاسفانه ما در آن دنیای خیالی بی‌نقص زندگی نمی‌کنیم.
امروزه مصاحبه شغلی یکی از پردغدغه ترین پدیده هایی است که قشر جوان با آن مواجه است. مرحله مصاحبه در روند جست و جوی شغلی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در مدت زمان کوتاه مصاحبه شغلی می توانید شانس استخدام خود را تقویت کنید یا آن را از بین ببرید.
اگر کار جدیدی را شروع کرده‌اید، احتمالاً داستان‌های ترسناکی درباره شکست تجارت‌ها به گوشتان خورده است. اگر بخواهید به چند تا از این داستان‌ها گوش کنید آن وقت باور خواهید کرد که ۹۰٪ بیزنس‌های تازه‌ کار محکوم به شکست هستند.
پائول گروسینگر می گوید اولین شرکتش را اساساً بر مبنای سه اصل بنا کرده است: یاد گرفتن از راهنما و شریک کاری اش، مطالعه ی کتاب های خودآموز، و درونی سازی نقل قول ها و سخنان با ارزش و استراتژیک شخصیت های برجسته.
اگر می خواهید بدانید دیگران چگونه با شما رفتار می کنند، بهترین نقطه شروع این است که ببینید خودتان چگونه با دیگران رفتار می کنید. اگر رفتار آنها در قبال خود را نمی پسندید، تنها یک راه پیش روی خود دارید و آن این است که رفتار خودتان را تغییر دهید.
وقتی قرار شد به دعوت شرکت ال‌جی برای شرکت در یک تور رسانه‌ای به کره جنوبی سفر کنم فکرش را هم نمی‌کردم چند روز بعد قرار است تمام خاطره‌ی سخت‌کوشی شرقی‌های آسیای دور در سریال‌های تلویزیونی دوران کودکی را از نزدیک ببینم.
بسیاری از افراد اینترنت را دشمن خلاقیت و مانعی برای شکوفایی استعدادهای فردی محسوب می‌کنند؛ درحالی‌که استفاده‌ ی صحیح از آن می‌تواند خلاقیت ما را در کار و زندگی ‌به شکل غیر منتظره‌ای افزایش دهد.
موفقیت نسبی است. افراد تعاریف مختلفی برای موفقیت دارند، پس طبیعی است که این مفهوم کاملا نسبی باشد.
طبق آماری که به تازگی توسط یک موسسه در شانگهای منتشر شده، تعداد ۲۱۸۸ فرد میلیاردر در دنیا وجود دارد. این افراد از طریق کسب و کارهای خودساخته یا خانوادگی و یا کار در شرکت‌های بزرگ و معتبر، به این درآمد و ثروت دست یافته‌اند.
آیا دوست دارید شغل‌تان را عوض کنید؟ افراد به دلایل مختلفی شغل خودشان را عوض می‌کنند. گاهی از شغل قبلی شان خسته می‌شوند، گاهی ترجیح می‌دهند کار تمام‌وقت‌شان را کنار بگذارند، گاهی علاقه‌های جدیدی در خودشان کشف می‌کنند، گاهی هم فقط برای پول بیشتر به شغل جدید فکر می‌کنند.
مدیریت زمان یکی از مهارت‌های اساسی برای موفقیت در کسب و کار است. افراد زیادی هستند که به دلیل نداشتن تمرکز برای مدیریت زمان کاری، ساعت‌های زیادی را در طول روز هدر می‌دهند. تعدادی از کارشناسان حرفه‌ای کسب و کار، روش‌های ساده‌ای برای کنترل زمان کاری پیشنهاد می‌دهند.
«فلاسفه چینی با فلاسفه ای که در غرب بیشتر با آنها آشنایی وجود دارد تفاوت دارند». اما چرا؟ به قول پوئت و گروسلو «آنها سؤالات بزرگی نپرسیده اند. فلسفه آنها فلسفه شدیداً عمل‌گرا و بر پایه سؤالات کوچکی مثل این بوده است که زندگی روزمره خود را چگونه می گذرانید؟».
یک جستجوی سریع روی گوگل در مورد رضایت شغلی، میلیونها مقاله و توصیه در مورد شروع یک کسب و کار، به کار گرفتن خلاقیت، به چالش کشیدن خود، و دنبال کردن عشق و علاقه پیش روی شما قرار می دهد.
اگر در جست و جوی تحقق رویاهایتان هستید باید بدانید که فرار از مشکلات و بیکاربودن و دست روی دست گذاشتن باعث نمی شود که به آرزوهای خود برسید.
برای بعضی، سخنرانی در محضر عام درست مثل تماشای فیلم ترسناک در تاریکی مطلق و تنهایی است. این بدترین کابوس برایشان است و زمانی که قرار باشد در برابر جمعیتی سخنرانی کنند دچار اضطراب می‌شوند.
با هوش مثبت می توانید درصد اوقاتی که ذهنتان در خدمت شماست و مانند دوست شما به سود شما عمل می کند را بالا ببرید. افرادی که از PQ بالاتری برخوردارند در کار خود موفق تر هستند.
مارکز کونورز کارخانه کفش Converse Rubber را در سال ۱۹۰۸ تاسیس کرد که در آغاز، تولید آن فقط کفش‌های زمستانی بود و بعدا به تولید کفش‌های ورزشی (بسکتبال، کشتی، تنیس، ماهیگیری و غیره) نیز روی آورد.
اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از صاحبان و مدیران وب‌سایت و وبلاگ باشید، امکان دارد که گاهی در انتشار محتوا در وب‌سایت یا وبلاگ خودتان دچار کم‌کاری یا تنبلی شده باشید. هرچند که می‌دانم انتشار محتوا حتی برای یک نوبت در هفته هم می‌تواند تا حدود زیادی چالش‌انگیز باشد.
در مورد اهمیت زبان بدن بارها و بارها حرف زدیم. اما در این نوشتار از زبان بدن برای جویندگان کار می گوییم. می توانید حرف زدن را حرف بزنید، ولی اصلا مهم نیست وقتی نوبت آن می شود که با بدن تان حرف بزنید نتوانید قدم زدن را قدم بزنید.
زمانی که پای موفقیت در میان باشد، وسواس فکری هم می تواند به شما کمک کند هم می تواند شما را از پا درآورد.
رالف لورن در نیویورک متولد شد. والدین او مهاجرانی از شهر پینسک بلاروس‌ بودند. پدر او نقاش ساختمان بود. رالف از همان سنین نوجوانی بعد از مدرسه کار می‌کرد تا بتواند برای خود لباس بخرد.
بعضی‌ها یعنی درواقع خیلی‌ها اینطورند، بیشتر از درآمد و مقدار پولی که پس‌انداز می‌کنند، خرج می‌کنند و هر روز بیشتر و بیشتر خودشان را بدهکار می‌کنند. افتادن در دام چنین عادتی خیلی آسان است و بیرون آمدن از آن نیاز به کمی برنامه‌ریزی و نظم دارد.
معمولا سن ۲۰ سالگی و شور هیجان جوانی زمانی برای کشف خود و دنیای اطراف محسوب می شود. اما با ورود به ۳۰ سالگی ریسک پذیری افراد کاهش پیدا می کند و بیشتر به دنبال برنامه ریزی و ساخت آینده ای مطمئن می گردند.
پاندا سکیوریتی، یک شرکت امنیت رایانه‌ است که در سال ۱۹۹۰ توسط میکل اوری‌زاربارنا، مدیرعامل سابق شرکت پاندا در شهر بیلبائوی اسپانیا تأسیس شد.
مهم نیست با چه دقتی برای کلمات‌تان برنامه‌ریزی می‌کنید، چرا که در اختیار شما نیست که پیام‌تان چطور دریافت می‌شود. البته موارد متعددی در کنترل شما هستند مانند به جا بودن، قوت و میزان صدا.
رانند کامیونی که هر روز آشغال ها را در سطح شهر جمع آوری می کند بدترین شغل دنیا را دارد یا کسی که با جان خود بازی می کند تا شیشه آسمان خراش ها را پاک کند؟ کدام بدترین شغل است؟ هیچ کدام!
ایمی کادی، استاد روانشناسی دانشکده ی کسب و کار هاروارد، بیش از یک دهه است که روی تأثیر اولین برخورد تحقیق می کند. او و همکارانش متوجه شده اند که ما در مورد کسانی که پاسخی برای این دو سؤال در اختیارمان قرار می دهند قضاوتی آنی می کنیم.
دو موسس اینستاگرام حدودا ۳۰ ساله بودند که پیشنهاد خریدی از فیسبوک دریافت کردند. با انجام شدن این خرید و پولی که نصیب‌شان شد در همان سن کم به ثروت زیادی رسیدند.
اگر می‌خواهید به یک طراح گرافیک موفق تبدیل شوید، تعداد بی‌نهایتی از ابزارها و اپلیکیشن‌های هوشمند وجود دارند که به شما در این زمینه کمک خواهند کرد. اما در مورد چیزهایی که قابل خریداری نیستند چطور؟
فرانسیس بیکن، شاعر و نمایشنامه نویس انگلیسی جایی گفته است: «تخیل را برای جبران آن چیزهایی به انسان بخشیده اند که در وجود خود ندارد، و شوخ طبعی را برای تحمل چیزهایی که در وجود خود دارد».
گاهی وقتی صحبت از خلق ایده ها می شود، فکر می کنیم حتما باید همه شرایط برای رسیدن به آن نقطه عطف ذهنی و جرقه ناگهانی ذهن مان در سطح ایده آلی مهیا باشد، اما خلاقیت در انزوا رخ نمی دهد.
آیا معتقدید همه‌ی چیزهایی که برای موفقیت خود، کمپانی و صنعتی را که در آن فعالیت می‌کنید نیاز دارید، در اختیار گرفته‌اید؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت است پس با مشکل مواجه هستید.
ثروتمندان همیشه آدم‌های چاق و راحت طلبی نیستند که پولشان را باد برایشان آورده باشد یا ارث برده باشند. در این نوشتار از ۲۰ عادت رفتاری خوب افراد ثروتمند برایتان میگوییم که بر موفقیت مالی شما تاثیر می‌گذارد. با ما همراه باشید.
طراحی داخلی در محیط کاری یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر بهره‌وری کارکنان به حساب می‌آید که متاسفانه در ایران خیلی به آن توجه نمی‌شود. این نکته به خصوص برای استارت‌آپ‌ ها که خود را گونه‌ای مدرن از سازمان می‌دانند اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
صدای هاروارد هم درآمد
معتبرترین مجله اقتصادی جهان در گزارشی پیرامون راهنمای تجارت با ایران به سنگ اندازی های آمریکا در استفاده از فضای بعد از توافق هسته ای اشاره کرده است.
مدیریت تیمی یکی از نقش های اصلی مدیران فروش است. مجریان فروش در عمل نیروهای پیش ران برای یک شرکت به حساب می آیند. اما مدیران فروش در حکم فرماندهان جنگی هستند که استراتژی مناسبی را تعیین می کنند.
ره صدساله را یک شبه پیمودن؛ این اولین جمله ای است که درباره استارت آپ ها به ذهن می رسد. مدیران شرکت های موفق اینترنتی مانند گوگل، فیس بوک، لاین و... نسل جدیدی از ابرقهرمان ها را در عصر فناوری اطلاعات به وجود آورده اند.
اگر در و دیوار دفتر کار شما با رنگ خاکستری کسالت باری (رنگ مخصوص کشتی های جنگی، سیمان و بتون!) رنگ‌آمیزی شده است وقتش رسیده که یک دگرگونی در آن ایجاد کنید.
از شغل خود متنفرید؟ سخت کار می کنید و درآمد کافی ندارید؟ خب! شما قطعا تنها کسی نیستید که چنین حسی دارید. این امکان پذیر است که پول درآورید، شغلی که دوست دارید را داشته باشید و کمتر از دیگران استرس داشته باشید. به عبارت دیگر، مشاغلی در دنیا هستند که می توان در آنها با کمترین زحمت و استرس به بیشترین درآمد رسید.
هر شخص دید خاصی نسبت به پول دارد. در این مطلب 13 نقل‌قول از کتاب‌ها و افراد مشهور را قرار داده‌ایم، که دید شما را نسبت به پول تغییر می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید.
هارلند دیوید ساندرز در سال ۱۸۹۰ متولد شد و در سال ۱۹۳۰ فروش مرغ سوخاری را آغاز کرد. اما زمانی که بالاخره کسب‌وکار خود را در سن ۷۵ سالگی آغاز کرد، توانست مسیری را برای ایجاد بزرگترین زنجیره‌ی غذایی فست‌فود در سراسر دنیا آغاز کند.
اغلب افراد به امید پیدا کردن شغلی تازه یا یک فرصت کسب و کاری به شبکه سازی می پردازند، اما به اعتقاد متخصصین، رویکرد اشتباهی در قبال این موضوع در پیش می گیرند.
۲۰ تا ۳۰ سالگی دوره ی پر هیاهویی است. بسیاری از افراد زمانی بیست سالگی را رد می کنند که در دانشگاه مشغول تحصیل اند و کل زندگی شغلی آنها هنوز پیش رویشان قرار دارد. این در حالی است که در آستانه ی ۳۰ سالگی احتمالاً هر کسی در مسیر شغلی مشخصی قرار گرفته است.
پیركس به‌عنوان یك برند پیشگام تولیدكننده وسایل آشپزی، یكسری محصولات زیبا و چند كاربردی را برای میز شام افراد معرفی كرده است. داستان نحوه ورود برند تولیدكننده لوازم آشپزی پیركس به آشپزخانه‌های آمریكا بلند و طولانی است.
دست روی دست گذاشتن و گله و شکایت از اوضاع بد و بدبختی ها؛ ساده ترین کاری است که می توان انجام داد. آیا فکر نمی کنید بهتر است به جای آن، سرتان را بالا بگیرید و افکار و احساسات خود را کنترل کنید؟
نخستین جلسات حضوری با مشتریان همیشه مهم ترین دغدغه ی تیم بازاریابی است. وقتی در حال برگزاری نخستین جلسه‌ی حضوری با یکی از مشتریان بالقوه‌ی شرکت هستیم، بهترین روش برای کم‌تر حرف زدن و البته رساندن نکات کلیدی مورد نظرمان چیست؟
آیا تمایل به دستیابی به موفقیت در کسب‌وکار در سال جدید یا فرصتی برای لذت بیشتر از موفقیت‌ های سال گذشته دارید؟ تصمیم‌هایی که در این مطلب برای سال جدید به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مواردی هستند که به ایجاد تعادل بین کار و زندگی شما کمک کرده و به کسب موفقیت قابل‌ توجه در سال جدید منجر می‌شود.
گاهی اوقات بزرگ ترین چیزی که شما را از رسیدن به موفقیت های بیشتر و بزرگ تر باز می دارد چیزی است که ممکن است حتی فکرش را هم نکنید. این موانع، باورهای بازدارنده و محدودیت سازی هستند که می توانند بی آنکه بدانید، سد راه موفقیت شما باشند.
اینستاگرام فروش اینترنتی توی ایران را زیر و رو کرد. الان تعداد کسانی که این کار را می کنند، هر روز بیشتر می شود، پس دیگر نمی تواند خیلی به صرفه باشد، مگر برای قدیمی ترها که مشتری های ثابتی دارند.
یک از مشکلات ناگزیر زندگی امروزی که بیشتر ما در مقطعی با آن دست‌ به‌ گریبان شده‌ایم یا خواهیم شد، روبرو شدن ناگهانی با انبوهی از بدهی‌های کوچک و بزرگ است که در صورت عدم مدیریت صحیح می‌تواند پیامدهای ناخوشایند روانی و اقتصادی در پی داشته باشد.
زندگی پر مشغله و یک عالمه کارهای جور واجوری که زمان کافی برای انجام دادنش نیست. هر چقدر که احساس خستگی می‌کنید دو برابرِ این حس را غدد آدرنال دارند!
تست ثروت
استیو سیبولد میلیونر خودساخته، با این باور عمومی که هر انسانی فرصت ثروتمندشدن را دارد، مخالف است. ولی آیا موفقیت در مسیر شما قرار گرفته است؟ برای پاسخ به این سوال ما 9 نشانه را که لازم است نسبت به آنها محتاط باشید بیان می کنیم.
مایکروسافت به پشتوانه ی مدیر عامل این شرکت، ساتیا نادلا (Satya Nadella) هم اکنون در اوج شکوفایی است. مشتریان عاشق مایکروسافت، وال استریت عاشق مایکروسافت و مهمتر از همه توسعه دهندگان و مهندسان هم به طور فزاینده ای عاشق مایکروسافت هستند.
کارآفرینان از جمله معدود انسان‌هایی هستند که همواره می‌خواهند موقعیت‌های کاری جدید و خلاقانه‌ای بیابند و ایده اولیه‌شان را به کسب‌وکاری میلیاردی تبدیل کنند.
رقبای تان در هر موقعیتی می توانند از یو اس پی ها (نکات منحصر به فرد فروش) مبتنی بر محصول تان تقلید کنند ولی عنصری که آنها هرگز نمی توانند نمونه سازی کنند، نحوه برقراری ارتباط شما با مشتریان است.
وقتی روزتان را آغاز می‌کنید معمولا احساس می‌کنید سوپرمن هستید یا زامبی؟! بیش‌تر مردم فکر می‌کنند زامبی هستند. خیلی از ما صبح‌ها آشفته، بی‌انگیزه و بدعنق از خواب بیدار می‌شویم.
چه صاحب یک شرکت بزرگ با صدها کارمند باشید، چه بیزنس کوچکی داشته باشید که همه مشتریانتان را به اسم بشناسید، مهارت‌های مدیریت روابط همیشه شما را از رقبایتان جدا کرده و کمکتان می‌کند مشتریانتان را حفظ کنید.
شخصیت شما بر هر چیزی که به شما مربوط می شود تأثیرگذار است؛ از انتخاب دوستانتان گرفته تا کاندیدا هایی که در یک انتخابات سیاسی به آنها رأی می دهید. با این وجود بسیاری از افراد به شناخت ویژگی های شخصیتی خود زمان زیادی اختصاص نمی دهند.
موسسه‌ی ولث‌ اکس، که ثروت خالص ثروتمندترین افراد را بررسی و ارزیابی می‌کند، فهرست ۱۰ ثروتمندترین زوج جهان را تهیه کرد. این فهرست شامل هم میلیاردرهای خودساخته است و هم میلیاردرهایی که ثروت‌شان را از ارث به‌دست آوردند.
1
اخبار ورزشی
جالبترین ها
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج