اگر کسب و کار کوچک شما حتی برای چند هفته نتواند درآمدی تولید کند، چه کار می‌کنید؟ پاسخ دادن به این سوال برای بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک سخت است به ویژه اگر در صنایعی کار کنند که فروش آنها در فصول مشخصی از سال دچار کاهش‌های شدید می‌شود.
اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از صاحبان و مدیران وب‌سایت و وبلاگ باشید، امکان دارد که گاهی در انتشار محتوا در وب‌سایت یا وبلاگ خودتان دچار کم‌کاری یا تنبلی شده باشید. هرچند که می‌دانم انتشار محتوا حتی برای یک نوبت در هفته هم می‌تواند تا حدود زیادی چالش‌انگیز باشد.
مدیریت تیمی یکی از نقش های اصلی مدیران فروش است. مجریان فروش در عمل نیروهای پیش ران برای یک شرکت به حساب می آیند. اما مدیران فروش در حکم فرماندهان جنگی هستند که استراتژی مناسبی را تعیین می کنند.
نخستین جلسات حضوری با مشتریان همیشه مهم ترین دغدغه ی تیم بازاریابی است. وقتی در حال برگزاری نخستین جلسه‌ی حضوری با یکی از مشتریان بالقوه‌ی شرکت هستیم، بهترین روش برای کم‌تر حرف زدن و البته رساندن نکات کلیدی مورد نظرمان چیست؟
رقبای تان در هر موقعیتی می توانند از یو اس پی ها (نکات منحصر به فرد فروش) مبتنی بر محصول تان تقلید کنند ولی عنصری که آنها هرگز نمی توانند نمونه سازی کنند، نحوه برقراری ارتباط شما با مشتریان است.
چه صاحب یک شرکت بزرگ با صدها کارمند باشید، چه بیزنس کوچکی داشته باشید که همه مشتریانتان را به اسم بشناسید، مهارت‌های مدیریت روابط همیشه شما را از رقبایتان جدا کرده و کمکتان می‌کند مشتریانتان را حفظ کنید.
5 دقیقه اول در هر جلسه فروشی مانند فونداسیون ساختمان است که اگر درست بنا شود همه چیز تا انتها خوب پیش خواهد رفت و اگر کج نهاده شود پیشرفت کردن غیرممکن خواهدبود.
اگر صاحب کسب و کار خودتان هستید، باید افراد زیادی را راضی و خشنود نگه دارید، دستِ‌کم کاربران یا مشتری هایتان را. نه تنها این آدم‌ها درآمد آینده‌ی کسب و کارتان را می‌سازند بلکه از سهیم بودن در موفقیت و خوشحالی‌شان احساس فوق‌العاده‌ای به شما دست می‌دهد.
شاید بیش از هر شغل دیگری، فروشندگی دارای فراز و نشیب باشد. با این حال یک ویژگی مشترک ستارگان بالقوه فروش عشق آنها به فروشندگی و نگاه مثبت آنها به این کار است.
ممکن است شبکه ی اجتماعی مورد نظر خود را درست انتخاب نکرده باشید. برای نمونه، اگر شرکتی هستید که اکثر مشتریانتان را جمعیت روستایی تشکیل می دهند، روی توئیتر هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت.
ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بازاریابی در دنیا به معنای واقعی از حالت سنتی ویزیتوری آن کاملاً خارج‌شده است، به عبارتی در عصر طلایی نرم‌افزارهای بازاریابی زندگی می‌کنیم .
فروشنده پیج است؛ فروشنده‌ای که وقتی از درآمدش سؤال می‌کنم، محجوبانه پاسخ می‌دهد: «یه‌ کم دیگه ‌میلیاردر می‌شم!» به گفته خودش هفت سال است که با اینترنت نان می‌خورد.
به خوانندگان خود چیزی نگوئید، همه چیز را به آنها نشان دهید.” – ارنست همینگوی (برنده جایزه پولیتزر در سال 1953 و برنده نوبل ادبیات در سال 1954)
دنیای بازاریابی در میانه تغییر و تحول بزرگی است که امکان قرار گرفتن محتوا از طرف برندها در اختیار مخاطب را بسیار ساده می‌کند. ازجمله این تغییرات می‌توان به سلطه موبایل بر تمامی جنبه‌های زندگی، ایجاد شکل‌های جدیدی از طرز بیان، خلاقیت، ارتباطات نو و جدید و فرصت‌هایی در این رابطه اشاره کرد.
صنعت بازاریابی و تبلیغات برای ابداع و معرفی یک سرواژه یا اصطلاح جدید در هر شبی که صبح می‌شود بسیار بدنام است. برخی از این واژه‌ها و اصطلاح‌ها مانند “بازاریابی محتوایی” بسیار مطرح و شناخته‌شده می‌شوند و برخی دیگر دوره عمر بسیار کوتاهی دارند، تا جایی که اگر نامی از آن‌ها ببریم ممکن است شما آن را به‌عنوان واژه‌ تخصصی حوزه بازاریابی نشناسید.
حتما دید‌ه‌اید که وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید، فروشنده‌ای سمج سراغتان می‌آید و سعی می‌کند به شما کمک کند. شاید قصد فروشنده واقعا کمک باشد ولی اغلب خریداران دوست ندارند خود را تحت فشار احساس کنند.
بازاریابی در دنیای دیجیتال، یکی از حرفه‌های نوپا و در عین حال کارآمد و مورد نیاز شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار است.
همه ما مشتریانی را داشته ایم که از کار کردن با آنها اصلا خاطره خوبی به یاد نداریم. این دسته از مشتریان نه تنها برای ما و سازمان مان سودی نداشته اند، بلکه خسارات مادی و معنوی نیز به ما وارد کرده اند.
مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند “قانع کردن”، “ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست.
ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)، روش خوبی برای دسترسی به مشتریان، بدون صرف هزینه زیاد است. اما مسئولیت بزرگی نیز می‌باشد، چرا که افراد آدرس ایمیل خود را به هر کسی نمی‌دهند.
مذاکره کردن با مشتری در مورد قیمت یکی از نگرانی های همیشگی فروشندگان است. استراتژی های قیمت گذاری محصول توسط مدیریت سازمان به واحد فروش ابلاغ می شود و مدیر یا سرپرست نیز آن را در اختیار فروشندگان قرار می دهد.
هر کسب و کاری ماه های خوب و ماه های بد دارد اما برخی از کسب و کارها در صنایعی مانند خوراکی و خدمات گردشگری باید به ماه های خوب شان متکی باشند تا بتوانند در مابقی ماه های سال به فعالیت خود ادامه دهند.
از آنجا که فعالیت اصلی ما بازاریابان و فروشندگان «برقراری ارتباط» است و همه رفتارهای خود را در این قالب بروز می دهیم، لازم است مهارت های ارتباط موثر را بیاموزیم.
تجارت الکترونیک و خرده فروشی آنلاین در آستانه ی یک دگرسویی قابل توجه قرار دارند، به ویژه از لحاظ استراتژی های بازاریابی، و این دگرسویی ناگزیر به سمت موبایل خواهد بود.
در این نوشته می خواهم چند رفتار اشتباه را که بر اثر «بی توجهی» و «تکرار» به عادت های اشتباه بازاریابان و فروشندگان تبدیل شده اند برشمرده و در نقطه مقابل، رفتار مناسب را به عنوان جایگزین آنها معرفی کنم.
برندهایی برای درون و بیرون یک سازمان موفق
برندسازی جهانی، داشتن مشتریانی در سرتاسر جهان و فرصت های جدید است که همگی جذاب و هیجان انگیز هستند. این گونه برندها به صورت گسترده ای پخش شده اند.
این روزها، برقراری ارتباط خوب هدف اصلی تنها یک بخش از سازمان نیست بلکه کل سازمان به آن نیاز دارد. صرف نظر از عنوان شغلی و وظایف روزانه یک کارمند، وی نقش مهمی را در ایجاد تصویر عمومی و شهرت برند بازی می کند.
مهمترین موضوعی که با توجه به علم بازاریابی عصبی زیر سوال می رود، تصمیم گیری مخاطبان است. در مدل های قدیمی همیشه فرض بر این بوده است که تمام تصمیمات خرید به صورت منطقی گرفته می شوند و احساسات، تاثیر ناچیزی بر این تصمیم دارند.
در دفتر کارتان نشسته اید که یکی از بهترین مشتریان تان تماس می گیرد و می گوید می خواهد از این به بعد با یکی از بزرگ ترین رقبای شما کار کند. به عنوان یک مدیر فروش، چه پاسخی به او می دهید؟
با پایان سال ۲۰۱۵ میلادی، وقت آن فرا رسیده است که نگاهی بیندازیم به سالی که گذشت و اشاره ای داشته باشیم به اهمیتی که مصرف کنندگان برای توسعه ی استراتژی های بازاریابی محتوایی آفریده اند.
هیچ ترفند آنی برای فروش محصولات گران قیمت وجود ندارد. اما همانطور که این مقاله نشان می دهد، اگر از روش صحیح بازاریابی استفاده کنید، می توانید فروش خود را به نحو چشمگیری افزایش دهید.
از زمانی که وبلاگ ها در میان مردم به شهرت رسیدند، بازاریابی و تبلیغات از طریق افراد تاثیرگذار (influencer marketing) رواج یافت. اینستاگرام در حال حاضر آخرین معدن طلایی است که به عنوان پلت فورمی برای تبلیغات از آن استفاده می شود.
این روز ها با افزایش کاربران شبکه های اجتماعی و تاثیر بسیار زیاد این شبکه های در کسب و کار افراد زیادی سراغ بازاریابی به این صورت میروند و از متخصصین و شرکت های موفق در این زمینه بخصوص کمک میگیرند.
اینکه هر کسب و کار بزرگی دارای یک رقیب و دشمن است که او را به زمین بزند، یک دلیل دارد. همانطور که در هر داستان اسطوره ای یک دشمن بدذات وجود دارد: داشتن رقیب باعث می شود یک موضوع بزرگ شود و مصرف کنندگان برای خرید محصولات آن هزینه کنند.
حتما شما نیز با این موقعیت مواجه شده ­اید که به هنگام مذاکره با یک مشتری یا کارفرما تلاش­های زیادی را صرف کرده اید تا اعتماد وی را نسبت به تخصص خود جلب کنید.
بسیاری از نخبه های دنیای بازاریابی ایده های ساده گرایانه ای را در مورد روانشناسی آموزش می دهند. آنها بر این نکته اصرار دارند که با استفاده از فهرستی از عوامل انگیزه بخش و هرم نیازها می توان موضوعی را به خوبی به مردم فهماند و از آنها استفاده کرد.
حرفه فروش دچار تغییرات بنیادی شده است. خریدار مسئول است، فروش میدانی در حال تبدیل شدن به فروش در فضای داخلی است و فناوری در حال متحول کردن این حرفه است.
بازاریابی روش های گوناگونی دارد. آنچه کسب و کار را موفق می کند، فرآیندهای قابل تکرار و مقیاس پذیر است. نگرش مناسب برای جذب توجه مشتری و تبلیغ برند در پدید آوردن یک کمپانی پایدار و سودآور اصل انکارناپذیری است.
ایجاد ترافیک و دریافت بازدیدکننده بیشرین دغدغه بسیاری از مدیران سایت های اینترنتی است. متاسفانه اغلب مدیران سایت ها بدون اینکه تحلیل درستی از آمارهای سایت خود داشته باشند و به دنبال بهبود فرآیندها باشند، چاره کار را صرفا در تبلیغات بیشتر می بینند.
مراجعه کنندگان می خواهند «ببینند» چه چیزی برای گفتن دارید، نه اینکه بخوانند. هر بار که ایده ای جدید برای یک مطلب داشتید، ابتدا فکر کنید چطور می توانید آن را به صورت تصویری ارائه کنید.
سال‌به‌سال به گستره‌ و نفوذ تجارت الکترونیکی در زندگی روزمره‌ی ما افزوده می‌شود. اگر تا چند سال پیش، تجارت الکترونیکی تنها در حد یک مفهوم جدید در کتاب‌ها یا مقاله‌ها مورد بحث قرار می‌گرفت.
داشتن مشتریان راضی، امتیازی ست که هیچ کسب و کاری نباید آن را از دست بدهد؛ با این حال چندین شرکت این معیار را در اولویت های شان قرار داده اند. اگر دنبال نتایج عالی در سال 2015 هستید، نمی توانید تنها به درآمد فکر کنید.
ما آدم های امروزی در انبوهی از تبلیغات غرق شده ایم؛ برای تماشای برنامه های تلویزیونی و سینمایی محبوب مان ناچار به تحمل ساعت ها تبلیغات خوش آب و رنگ و بی محتوا هستیم؛ شهرهایمان مملو از بیلبوردها و تابلوهایی شده که روز به روز غول پیکرتر می شوند.
آیا دوست دارید بدانید که کسب و کارتان چگونه می تواند با استفاده از سایت محبوب اینستاگرام توسعه پیدا کند؟
شراكت‌های چندنفره، مغازه‌های چندبر، اجاره‌های میلیونی، بازگشت سرمایه، خرج‌های نفسگیر و. . . را دور بریزید. این روزها كسب و كار در اینستاگرام رقم می‌خورد.
وقتی شخص در یک جمع قرار می‌گیرد رفتارش به شدت تحت تاثیر جمع است و قبل از هر اقدامی بررسی می‌کند که دیگران چه واکنشی نشان می‌دهند.در واقع نظاره‌گر‌ها بر واکنش ما اثر می‌گذارند و اگر آنها نباشند شاید رفتار ما متفاوت باشد.
اعتراض، برای بسیاری از مشتریان یک مکانیسم دفاعی است که باعث می شود از خرید اجتناب کنند. چرا؟ چون فکر می کنند تصمیم به خرید نشانه خطر است.
بازاریابی ترویجی می‌تواند شامل تعدادی از اهداف استراتژیک مانند هدف‌گیری بخش‌های بازاری خاص، گسترش تصاویر برند، پشتیبانی از ابتکارات استراتژیک و افزایش فروش باشد.
بازار تجاری جنگی است که در آن رقبا دشمن هستند و مشتری، سرزمینی است که باید فتح شود. حقیقت بازار تجاری امروز، خدمت‌رسانی به مشتریان نیست بلکه: تاختن، گول زدن و جنگیدن با رقباست.
اصلی‌ترین متغیرهای استراتژیکی که باید در نظر بگیرید عبارتند از محصولات، خدمات، مشتریان، بازارها، بودجه، افراد، فناوری و توان تولید. این‌ها حوزه‌هایی از کسب‌وکار هستند که با توجه به اهداف استراتژیک‌تان می‌توانید آن‌ها را مانند گذشته ادامه دهید یا تغییری در آن‌ها ایجاد کنید.
در شروع مذاکره از مشتری سوالات باز بپرسید. در پایان مذاکره از مشتری سوالات بسته بپرسید.
آیا تا به حال هنگام بازاریابی تلفنی احساس بدی به شما دست داده است؟ آیا از اینکه پیشنهادتان موردقبول واقع نمی‌شود، ناراحت شده‌اید؟ آیا از موفقیت محدودتان ناامید شده‌اید؟
نگارش عنوان یک علم است. به قول جان کاپلز، عنوان شما باعث موفقیت یا شکستتان می‌شود، درواقع اگر ۱۰ ساعت زمان برای تهیه‌ یک آگهی تبلیغاتی داشته باشید، ۹ ساعت آن را صرف طراحی تیتر یا عنوان مناسب کنید.
کسانی که در حوزه ی بازاریابی و فروش فعالیت می کنند، دوست دارند که فرد موثری برای همکاران و مدیر خود باشند و تمام توان خود را برای کمک به آنها به کار گیرند اما بعضی مواقع فرد احساس می کند که کارهایی که انجام می دهد خارج از حوزه ی وظایفش است.
مروزه شبکه های اجتماعی و گسترش فضاهای مجازی امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار داده که یکی از مهم ترین آنها تجارت و کسب و کارهای آنلاینی است. در این مقاله به تجارت و معرفی کسب و کار از طریق اینستاگرام پرداخته ایم.
برنامه پاداش‌دهی در گذشته روند متفاوتی داشت و شرکت‌های هواپیمایی و کارت‌های وفاداری بانکی به ازای هر خریدی که از محصولات جدیدشان صورت می‌گرفت پاداش می‌دادند.
اگر بتوانیم از اینستاگرام درست استفاده کنیم و ترفندهای‌ آن را بدانیم به راحتی می‌توانیم برندمان را محبوب‌تر کنیم و همچنین محصولات و خدمات را بفروشیم. شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدی می‌توانید از روش‌های بازاریابی اجتماعی استفاده کنید.
مهم نیست شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی کوچک هستید یا یک سایت تجارت الکترونیکی عظیم را اداره می‌کنید، چیزی که حائز اهمیت است اینکه تعداد بازدیدهای روزانه از سایت شما برای فروش محصولاتتان تعیین‌کننده است.
وقتي به آلفا رومئو فكر مي كنيد، در وهله نخست چه رنگي در ذهن شما تداعي مي شود؟ كمپين جديد اين خودروساز لوكس ايتاليايي بر روي رنگ قرمز و نماد آن نزد مشتريان در سرتاسر جهان تمركز مي كند.
لودویگ فن بتهون یکی از برجسته‌ترین موسیقی‌دانان آلمانی و از افراد تأثیرگذار در دوره‌ی گذر از دوره‌ی موسیقی کلاسیک و رمانتیک در موسیقی اروپا است.در ادامه تعدادی از نکاتی را که زندگی شخصی و کاری بتهوون می‌تواند برای موفقیت داشته باشد، بیان خواهیم کرد.
کسب‌وکار‌های شبکه‌های اجتماعی موبایلی
پس از آنکه شبکه‌های اجتماعی موبایلی مانند وایبر، تلگرام، واتس‌اپ و اینستاگرام، به‌عنوان اپلیکیشن‌های ارتباطی وارد گوشی‌های هوشمند شد، کمترکسی تصور می‌کرد بتوان از طریق این شبکه‌ها درآمد کسب کرد.
هر روز ما شاهد فعاليت كسب و كارهايي هستيم كه غرورشان اجازه فكر كردن به اين موضوع را نمي دهد كه تنها به دليل فروش يك كالاي منحصر به فرد و تبديل شدن به بزرگ ترين بازيگر بازار نبايد اصل تكريم مشتري را از ياد ببرند.
كسب يك تجربه موفق براي يك برند به طور آنلاين از تركيب عواملي نظير مكان عرضه، محصول و مردم خريدار آن حاصل مي شود.
در نظرسنجی که به‌تازگی موسسه گالوپ درباره صداقت و اخلاق در کسب‌وکارهای حرفه‌ای انجام داده است، فروشندگان بيمه و خودرو در پايين‌ترين رتبه‌بندی فهرست ارائه شده قرار گرفته‌اند.
همه ساله مدیران بازاریابی بسیاری از شرکت‌های بزرگ خود را در موقعیت نامناسب اما آشنایی می‌یابند و آن چیزی نیست جز بازنگری در برنامه‌های سالانه آن هم ماه‌ها پس از آغاز اجرای آنها.
یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد سایت ایمیل مارکتینگ است. ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال ایمیل‌های پیوسته و متوالی به افرادی است که خودشان نسبت به محصولات ما ابراز علاقه می‌کنند و ایمیلشان را به ما می‌دهند.
هرچند پای تجارت الکترونیکی هنوز در کشور ما همچنان در بخش های زیادی می لنگد اما حالا دیگر فروشگاه های اینترنتی رقبای جدی بازار سنتی به خصوص در کالاهای دیجیتالی محسوب می شوند.
نوآوری یکی از بهترین ابزارهای اصلاح کسب‌وکار است. شرکت‌ها باید ساختار بازار کشور مورد نظر را به خوبی مطالعه کنند و مطابق با مختصات آن، کسب‌وکار خود را از طریق نوآوری بهبود ببخشند.
علیرغم همه تعاریف رسمی و اطوکشیده ای که در کتاب ها نوشته شده است، بازاریابی دهان به دهان (word-of-mouth marketing) چیزی نیست مگر ایجاد بهانه ای برای مردم تا در مورد "ما" صحبت کنند.
بیشتر تکنیک هایی که در زمینه مذاکره به فروشندگان آموزش داده می شوند، به آنها می گویند که در زمان مذاکره با مشتری چگونه رفتار کنند و چه بگویند.
گرچه فروش و خدمات پس از آن، دو مقوله متفاوتند ولی در حقیقت دو روی یک سکه اند. مهارت هایی که شما برای ارائه خدمات عالی از آنها استفاده می کنید، تفاوت زیادی با مهارت های ضروری برای فروش ندارد.
جلسه لزوما برای برای خریداران کالا و مشتریان خدمات به اندازه برگزارکنندگان جذابیت ندارد. زیرا باید ساعت ها در یک فضای نه چندان جذاب نشسته و ضمن تحمل سخنان صاحب کالا، حس بد از دست دادن پول را نیز با خود همراه داشته باشند.
گرچه فروش و خدمات پس از آن دو مقوله ی متفاوتند، ولی در حقیقت دو روی یک سکه اند. مهارت هایی که شما برای ارائه خدمات دهی عالی از آن‌ها استفاده می‌کنید، تفاوت زیادی ندارد با مهارت‌هایی که برای فروش لازم دارید.
هر گونه نوشته یا علامتی از کسب و کار شما در محیط های عمومی محل کار، تبلیغی شبانه روزی خواهد بود و می‌تواند دیگران را با کسب و کار شما آشنا سازد، حتی زمانی که تعطیل هستید.
بلاک باستر، لهمن برادرز، آتاری، پن ام، سیرکوئیت سیتی و صدها و صدها کسب‌وکار کوچک و بزرگ دیگر که پس از سالها فعالیت، از صحنه تجارت محو شدند.
بهترین روش کسب آن چه که می خواهید این است که قبل از درخواست آن به خوبی فکر کنید.
چه شرایطی باعث می شود یک ایده مورد پذیرش یا عدم پذیرش سرمایه گذار قرار بگیرد؟ چگونه ایده مان را عملی کنیم؟
همه ما چه در لباس كارمندي باشيم و يا در كسوت كاسب بازار، هر صبح که از خانه بیرون می‌زنيم کاری جز فروش انجام نمی دهیم. پس كسي در زندگي موفق‌تر است كه فروشنده بهتري باشد.
15 روش و روند بازاریابی هتل‌ها را در سال 2015 نشان داده است؛ سایتی که به‌طور انحصاری در بخش هتلداری و در امر بازاریابی آن متمرکز است. نتایج این گزارش نشان می‌دهد که می‌توانیم انتظار یک تغییر و حرکت در دنیای میهمان‌نوازی در سال جدید میلادی را داشته باشیم.
در این مطلب می خواهم به چند مورد از رایج ترین اعتراضات مشتریان بیمه های عمر پاسخ بدهم. تعداد بسیار بیشتری از این نمونه اعتراضات را در کتاب در دست چاپ «نه به نه در فروش بیمه های عمر» پاسخ داده ام.
خلاقیت کره ای در برابر ارزانی چینی
سال گذشته میلادی، شرکت سامسونگ به عنوان برند نخست تولید گوشی در دنیا فراز و نشیب های زیادی داشت و از ماه های قبل با روند نزولی در فروش روبرو شد.
یادداشتی از جی. کنراد. لوینسون، خالق نظریه بازاریابی چریکی
چریک ها هرگز دچار فلج ناشی از تحلیل نمی شوند. شما هم اجازه ندهید تا با این روش از پا درآیید.
ژرژ مندز، موفق ترین ایجنت حال حاضر جهان فوتبال است. مردی که سوپراستارهایی چون رونالدو، مورینیو، فالکائو، خامس رودریگز و ... را از این تیم به آن تیم می برد. او تابستان امسال 30 میلیون یورو از بازار فوتبال به جیب زد.
وران سرف یک متخصص مغز و اعصاب است که تصمیم گرفت وارد مدرسه كسب‌وكار شود! او 9 سال از زندگی خود را صرف موشکافی مغز انسان کرد تا پاسخی برای پرسش‌های بنیادی بشر بیابد؛ پرسش‌هایی مانند اینکه انسان چگونه موجودی است؟
روزانه بیش از صد و هشتاد میلیارد ایمیل، در سراسر جهان ارسال می‌شوند. تعداد بسیار کمی از این ایمیل‌ها باز می‌شوند. تعداد بسیار کمتری به صورت کامل خوانده می‌شوند.
مفهوم «نزدیک‌بینی بازاریابی» را «تئودور لویت» در سال 1960 معرفی کرد. شاید به راحتی بتوان گفت نزدیک بینی بازاریابی لویت، کمک بزرگی به ادبیات بازاریابی کرده است.
بازاریابی اساسا در جایی معنا پیدا می‌کند که رقابتی وجود داشته باشد. تحقیقی درسال 92 صورت گرفت درخصوص اینکه چرا برخی كسب‌وكارها در طول فعالیت خود در مقایسه با رقبا با کاهش فروش مواجه می‌شوند.
آيا شركت شما هر كاري را كه براي مشتريان مفيد و جذاب باشد، انجام مي‌دهد؟ در اين مطلب هفت سوال اساسي براي روشن شدن اين موضوع پرسيده مي‌شود.
همان طور که می دانید، لوگو ها نقش اصلی را در برند سازی بازی می کنند. یک لوگو خوب می تواند کمک بزرگی به شناختن کالا یا خدمات شما بکند.
همان طور که می دانید، لوگو ها نقش اصلی را در برند سازی بازی می کنند. یک لوگو خوب می تواند کمک بزرگی به شناختن کالا یا خدمات شما بکند.
حضور برنامه ریزی شده و به جای رسانه های اجتماعی باعث می شود خدمات رسانی های تان به ثمر بنشینند و به شما این اجازه را می دهد که با مشتری هایتان در ارتباط مستقیم باشید.
شاید فکر کنید برای صادرات باید کارخانه‌ای بزرگ یا محصولاتی بسیار خاص داشته باشید. ولی راه‌های بسیار ساده‌تری وجود دارند. آیا می‌دانستید بیشترین صادرات اغلب کشورهای پیشرفته دنیا اطلاعات و علم است؟
با وجود اینکه فروش و بازاریابی در سال‌های اخیر از نظر علمی پیشرفت زیادی داشته‌اند اما هنوز هم باورهای غلطی در بین فروشندگان و بازاریابان وجود دارد که باعث می‌شود نتوانند به اهداف موردنظر خود و شرکت‌شان دست یابند.
روابط‌عمومی و بازاریابی دو حوزه‌ای هستند که تا مدت‌ها پیش عملکرد آنها در داخل سازمان‌ها به عنوان نقطه مقابل هم و متفاوت از یکدیگر در نظر گرفته می‌شد به ویژه در اموری مانند بودجه، تشکیلات و اختصاص اعتبار که نگرانی بیشتری در مورد آنها وجود داشت.
محتوای شبکه های اجتماعی پر شده از ستاره ها، نوآوران، مدیران، ورزشکاران و سیاستمدارانی که در مشهورترین موضوع این روزها مشارکت کرده اند: چالش آب یخ.
ویترین فروشگاه شما در واقع تابلویی از خلاقیت ها، نظم، تفکر و سطح کسب و کارتان را به نمایش می گذارد و از این بابت اولین پل ارتباطی با ذهن مشتری محسوب می شود.
لوگوها را هر روز می‌بینیم. در خانه، محل کار، خیابان و حتی روی شخصی‌ترین وسایل‌مان. آن‌ها تنها یک تصویر نیستند، لوگوها در زندگی ما جای خود را پیدا کرده‌اند و به حافظه تصویری‌مان پیوسته‌اند.
شايد نتوان يك كتاب را از روي جلدش قضاوت كرد اما وقتي پاي محصولتان در ميان است، مصرف كنندگانتان حتما چنين نگاهي خواهند داشت.
با توجه به این که تعداد کمی از ورودی‌های موتورهای جستجوی رایگان قصد خرید قطعی از شما را دارند، مدیریت آن‌ها در سایت شما به طوری که احساس راحتی کنند و به مطلوب خود دست یابند بسیار مهم است.
در سال 1904، نستله حقوق شکلات را خریداری کرد که در نهایت به تولید محصولات مختلف تحت برندهای پیتر، کوهلر، نستله و کایلر منجر شد.
دنیای خرده‌فروشی، وسیع و مملو از کالاها و خدمات مختلف و متنوع است. سبک و سیاق فروشندگی در یک فروشگاه با سایر انواع فروشندگی شباهتها و تفاوتهایی دارد.
"شجاعت"، مهمترین عامل مهم موفقیت برندها در جام جهانی 2014 بود و نایک به خوبی این موضوع را درک و با را‌ه‌اندازی کمپین "Risk Everything" این روحیه را به برند خود تزریق کرد.
در پس نامگذاری بسیاری از برندهایی که روزانه بارها و بارها نام آنها را می بینیم و می شنویم دلایل جالبی وجود دارد.
سرمایه برانسون ۵٫۱ میلیارد دلار است و رئیس گروه ویرجینی است که متشکل از ۴۰۰ شرکت در سراسر جهان است. تنها هشت فقره از این شرکت ها بیش از یک میلیارد دلار در سال درآمد دارند.
شرکت سوپر سل
ایلکا پانانن می‌گوید بهترین روش پول درآوردن در بازی‌های موبایل این است که به پول فکر نکنید. به جای آن به هیجان فکر کنید.
در این مطلب چند ترفند بازار یابی با ایمیل را به شما آموزش می دهیم.
برند بر خلاف تصور عموم، مفهومی فراتر از طرح ظاهری و یا نام و نشان دارد و مفهومی انتزاعی از خوشنامی یک سازمان در ذهنیت مصرف‌کنندگان است.
در میان فوتبالیها و غیرفوتبالیها شاید کمتر کسی باشد که نام فوتبالیست معروف انگلیسی، دیوید بکهام را نشنیده باشد.
گاهی اوقات نماد سازمان‌ها و شرکت‌ها تنها یک سمبل ساده محسوب نمی‌شوند و نشانه و پیغامی مخفی در بطن خود دارند که از نظرها پنهان می ماند.
پیچیده‌تر شدن تقاضای مشتریان و رواج نیازهای خاص آنها در برخی اقلام خاص که ساخت کالا باید متناسب با این نیازها باشد، باعث شده است تعداد محصولاتی که در بازار هستند تقریبا در هر صنعتی به سرعت بالا ‌رود.
داشتن 130 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا یکی از بهترین و قانع‌کننده‌ترین دلایل برای کسب درآمد از اینستاگرام است.
مربیان برتر فروش جهان فروش را به مراحلی تقسیم می‌کنند و به فروشندگان توصیه می‌کنند که با تسلط یافتن بر روی هر یک از این مراحل، بتوانند در انتها محصول یا خدمت خود را به مشتری بفروشند و رضایت او را جلب کنند.
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنند اسکار چیزی جز بازی‌های سینمایی نیست فقط کافی است به بزرگی کمپین‌هایی که فیلم‌ها برای بردن این جایزه راه می‌اندازند نگاهی بیندازید؛ کمپین‌هایی به بزرگی ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار که هر کدام از آن‌ها به نوبه خود بیزینس‌های بسیار جدی هستند.
فروش صرف مزایای فوق‌العاده‌ی یک محصول تابحال هیچ بازاریابی را ثروتمند نکرده است در عوض باید دید که مشتری در کجاها صدمه دیده و سپس به او نشان داد که چگونه میتوانیم درد او را درمان کنیم.
دور همی های قوم و خویش و فامیلی، به جای تعریف جوک های بی مزه، از هر جا که می شود سر حرف را به کسب و کارتان بکشانید. کارتان را مطرح کنید.جدی و جذاب طرحش کنیدو بخواهید شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی کنند و تخصصتان را در نظر بگیرند.
احسان کرمی هستم و بعضی شب ها با رادیو هفت به خانه شما می آیم. اینجا قرار است فوت و فن خوب حرف زدن را با شما در میان بگذارم.
نام گذاری محصول یا شرکت فرآیندی مشکل است. بر خلاف تمام چالش هایی که شما با آن روبرو می شوید، این مسئله محدوده ای است که تمام افراد ادعا می کنند در آن تخصص دارند. اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که در نامگذاری نباید بیش از حد به پیشنهاد دیگران گوش داد.
نباید پاسخگویی به مشتری را با كلمه «نداريم» يا «تمام شد» آغاز کرد. در صورت موجود نبودن كالاي مورد نظر، بايد مدل مشابه را عرضه كرد و توضيحات لازم را درخصوص مدل، كيفيت و استقبال عمومي آن ارائه داد.
یکی از مقولات بسیار مهمی که نقش غیر قابل انکاری در موفقیت شغلی بازاریابان و فروشندگان دارد، نحوه‌ی لباس پوشیدن آنها است.
رقابت خون حیات‌بخش اقتصاد است که مانع از رکود و ایستایی داد و ستد می‌شود و توسعه اقتصادی، کارایی، کاهش هزینه‌‌های تولید، ارتقای کیفیت و کمیت منافع مشتری را به بار می‌آورد.
مدیریت زبان بدن در واقع مدیریت زمان، فضا، حس لامسه، حس بویایی، حالات صورت، تماس چشمی و غیره است. این مهارت به مدیران کمک می‌کند تا در مذاکرات، تغییرات مدیریتی، اعتمادسازی و ارتقای همکاری‌ها، عملکرد بهتری داشته باشند.
فروشندگان معمولی می‌گویند: «این که تمام شده؛ چرا این یکی را نمی‌برید؟» فروشندگان نابغه می‌گویند: «شاید از این جنس هنوز در انبار داشته باشیم، اجازه بدهید نگاهی بکنم. اگر نبود، پیشنهادهای دیگری هم برایتان دارم.»
چرا یک برند را به دیگری ترجیح می‌دهیم و آن را انتخاب می‌کنیم؟ وفاداری به برند نه یک عمل صرفاً ذهنی بلکه رابطه‌ای احساسی میان برندها و وفاداران و سفرای آن برند است،
آن گروه از ايده‌هاي بازاريابي كه در زير به اشتراك گذاشته شده‌اند، شايد براي شما ديوانه‌وار به نظر رسيده يا جرقه ايده‌اي وحشيانه را در ذهنتان بزنند. اما يك چيز حقيقت دارد كه بيرون رفتن از گود، امكان تفكر خارج از معمول را براي شما به وجود خواهد آورد.
1
اخبار ورزشی
جالبترین ها
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج