۱۲۵۴۵۵۴
۲ نظر
۳۵۰۱
۲ نظر
۳۵۰۱
پ

ضرر فاجعه‌بار مارک زاکربرگ و سقوط پروژه متاورس!

به نظر می‌رسد که سریال ناکامی‌های پروژه متاورس و ضررهای مالی مارک زاکربرگ و متا نه تنها پایان نیافته، بلکه وارد فصل جدیدی شده است.

 

گجت نیوز: به نظر می‌رسد که سریال ناکامی‌های پروژه متاورس و ضررهای مالی مارک زاکربرگ و متا نه تنها پایان نیافته، بلکه وارد فصل جدیدی شده است.

شرکت متا امروز گزارش مالی حسابرسی نشده خود را منتشر کرد. این گزارش مربوط به سه ماهه سوم مالی ۲۰۲۲ تا پایان روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) است و بر اساس آن، درآمد متا در بازه اعلامی، ۲۷.۷۱۴ میلیارد بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، افت ۴ درصدی را نشان می‌دهد. هم‌چنین سود خالص ۴۳۹۵ میلیارد دلاری این شرکت که نیز در مقایسه با رقم ۹۱۹۴ میلیارد دلاری سال گذشته، حاکی از سقوط ۵۲ درصدی است.

علاوه بر آن، سود شرکت به ازای هر سهم، ۱.۶۴ دلار برآورد شده که نسبت به رقم ۳.۲۲ دلاری در سال گذشته، ۴۹% کاهش داشته است. پس از انتشار این گزارش، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، بیانیه‌ای را برای آرام کردن سرمایه‌گذاران و کاهش تنش‌های ایجاد شده منتشر کرد. به گفته وی، کسب و کار متاورس در نهایت نتیجه خواهد داد و مدیران اجرایی این شرکت هم‌چنان به پتانسیل‌های متاورس اعتقاد دارند.

ضرر فاجعه‌بار مارک زاکربرگ و سقوط پروژه متاورس!

علاوه بر این، او مدعی شد که در صورت صبوری سهام‌داران، سود خوبی در آینده نصیب آنها خواهد شد. با این حال، این ادعاها ممکن است به حد کافی متقاعدکننده نباشند. از این گذشته، اغلب سرمایه‌گذاران تمایلی به انتظار برای سال‌های متمادی ندارند و مایل هستند تا نتایج مثبت را در عمل و به سرعت مشاهده کنند. با اینکه پتانسیل‌های بالقوه متاورس برای شکوفایی در آینده، غیرقابل انکار نیست، اما هنوز مطمئن نیستیم که آیا جهان آماده پذیرش این فناوری خواهد بود یا خیر.

سرمایه‌گذاران متا از وضعیت فعلی شرکت راضی نیستند

برد گرستنر، مدیرعامل Altimeter Capital در دوشنبه هفته جاری، در نامه‌ای خطاب به مارک زاکربرگ، به عنوان یکی از سهامداران عمده متا نوشت که موج انتقادها از پروژه متاورس زاکربرگ منطقی است و آن را حتی با استانداردهای فعلی شرکت‌های فناوری، بزرگ و وحشتناک نامید.

ضرر فاجعه‌بار مارک زاکربرگ و سقوط پروژه متاورس!

نگرانی اصلی سرمایه‌گذاران، کاهش 55 درصدی ارزش سهام متا در طول 18 ماه گذشته است. به نقل از گرستنر، شاخص قیمت/درآمد این شرکت از 23 برابر به 12 برابر کاهش یافته است. سهام متا اکنون با کم‌تر از نیمی از میانگین P/E هم‌گروه‌های خود معامله می‌شود. این کاهش قیمت در سهام، بیان‌گر از دست رفتن اعتماد سهام‌داران به شرکت است. به هر روی، وضعیت فعلی باعث شده تا سرمایه‌گذاران متا در تصمیم خود دچار تردید‌هایی شوند.

ثروت مارک زاکربرگ تحت تاثیر مشکلات پروژه متاورس، به سرعت در حال ریزش است

طبق آخرین گزارش فوربس، این میلیاردر مطرح به سرعت در حال از دست دادن ثروت خود است. یکی از دلایل عمده، کاهش پیوسته ارزش سهام شرکت متا است. برای اولین بار از سال ۲۰۱۵، بنیان‌گذار فیس‌بوک در جمع ۱۰ فرد ثروتمند آمریکا قرار نگرفته و از سپتامبر ۲۰۲۱، بیش از نیمی از دارایی خود، معادل رقم خیره‌کننده ۷۶.۸ میلیارد دلار را از دست داده است. تنها زمان نشان خواهد داد که آیا پروژه متاورس ارزش ضررهای شدید مالی و سقوط دارایی زاکربرگ را داشته یا خیر.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اه ملت ایران گرفتتش

    • ایرضا

      حقش بود این بی... ترامپ رو از توییتر بیرون کرده بود
      دمتگرم ماسک خوب ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج