۱۲۵۴۷۴۱
۴۰۲
۴۰۲
پ

شناسایی و انهدام باند قلابی اعزام دانشجو به خارج

سخنگوی فراجا اعلام کرد: اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کردند توسط ماموران پلیس آگاهی فراجا شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی فراجا اعلام کرد: اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجو به خارج از کشور فعالیت می‌کردند توسط ماموران پلیس آگاهی فراجا شناسایی و دستگیر شدند.

ایرنا: سردار مهدی حاجیان اظهار داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی فراجا در یک اقدام حرفه‌ای و اطلاعاتی توانستند اعضای یک باند کلاهبرداری که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با عنوان اعزام دانشجوی رشته پزشکی به کشور ترکیه فعالیت می‌کردند، دستگیر کنند.

وی افزود: روش کار کلاهبرداران به این شکل بوده که اعضای این باند با ارائه کارت‌های دانشجویی و برگه‌های پذیرش جعلی از طریق فضای مجازی و وعده دروغین پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور ترکیه، از ۲۰۰ نفر مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری کردند.

سخنگوی فراجا ادامه داد: اعضای این باند با ثبت ۲ شرکت صوری و کاغذی در ایران و ترکیه و با سوءاستفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی و جلب اعتماد متقاضیان، آنها را به کشور ترکیه اعزام و در یک هتل آپارتمان اجاره‌ای مستقر و با برگزاری کلاس‌های آموزشی زبان خارجه در دانشکده‌های پزشکی کشور ترکیه باعث اقناع و فریب متقاضیان و خانواده آنها شده و از هر متقاضی مبلغ ۵۰۰ میلیون الی یک میلیارد تومان کلاهبرداری نموده اند.

سردار حاجیان بیان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، پنج نفر از متهمان اصلی دستگیر و تحقیقات برای شناسایی سایر متهمان احتمالی و انهدام کامل سازمان جرم در کشور ترکیه با هماهنگی پلیس بین الملل همچنان ادامه دارد.

انهدام یک باند سلاح حین ورود به کشور

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانان توانستند یک باند سلاح و مهمات را حین ورود به خاک کشور شناسایی کنند.

سردار احمدعلی گودرزی اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی قصرشیرین با انجام گشت و کمین هدفمند و با استفاده از تجهیزات اپتیکی توانستند یک باند سلاح و مهمات را هنگام ورود به خاک کشور شناسایی کنند.

وی افزود: مرزبانان در عملیاتی مقتدرانه و با استفاده از چتر اطلاعاتی موفق شدند که ۳۸ قبضه سلاح جنگی کلت، ۷۶ تیغه خشاب مربوطه، یک قبضه شمشیر و یک عدد سر نیزه سلاح کلاشینکف را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی انتظامی با بیان اینکه در این رابطه ۲ قاچاقچی دستگیر شدند، گفت: از دستگیرشدگان ۲ دستگاه خودرو که قصد جابجایی سلاح‌ها را با آنها داشتند نیز توقیف شده است.

سردار گودرزی همچنین از موفقیت مرزبانان هنگ مرزی دهلران در کشف سلاح و مهمات جنگی خبر داد و گفت: مرزبانان هنگ مرزی دهلران با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف و تسلط اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر قاچاق سلاح جنگی به داخل کشور مطلع شدند و بلافاصله با تشدید اقدامات کنترلی توانستند ضمن ناکام کردن قاچاقچیان، پنج قبضه سلاح جنگی از نوع کلاشینکف و کلت به همراه مقادیر قابل توجهی مهمات مربوطه را از آنان کشف کنند.

این مقام ارشد فرماندهی مرزبانی انتظامی کشور اظهار کرد: اشرار، سوداگران مرگ، قاچاقچیان سلاح و مهمات و همه سودجویانی که برای کسب منفعت نامشروع قصد تجاوز به حریم امنیتی مرزهای کشورمان را دارند باید بدانند که مرزنشینان و مرزداران با وحدت و اعتقاد قلبی به حفظ حریم امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند و مقتدرانه با هرگونه تحرک و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج