جاباما
۱۲۵۵۱۴۹
۲۲۲
۲۲۲
پ

انتخابات برزیل:

پیروزی لولا داسیلوا بر ترامپ بزریل

نتایج انتخابات دیروز برزیل، بازگشتی خیره کننده برای لولا داسیلوا رییس جمهوری سابق چپگرا و پایانی بر راست‌گراترین حکومت برزیل در دهه‌های اخیر است.

عصر ایران: "لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا" در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل، توانست با اختلافی اندک بر "ژائیر بولسونارو" رقیب راستگرای خود پیروز شود.

به نقل از رویترز، نتایج  شمارش آرا حاکی از کسب 50.9 درصد از آرای رای دهندگان برزیلی از سوی نامزد چپگراست.

پیروزی لولا داسیلوا بر ترامپ بزریل

ژائیر بولسونارو رییس جمهوری برزیل و رقیب راستگرای لولا داسیلوا نیز توانست 49.1 درصد از آرای رای دهندگان را از آن خود کند.

نتایج انتخابات دیروز برزیل، بازگشتی خیره کننده برای لولا داسیلوا رییس جمهوری سابق چپگرا و پایانی بر راست‌گراترین دولت برزیل در دهه‌های اخیر است.

مراسم تحلیف لولای 77 ساله قرار است در 1 ژانویه 2023 برگزار شود.

اجتماع گروهی از حامیان بولسونارو رییس جمهوری راستگرای شکست خورده در انتخابات، در مقابل خانه او در شهر ریودوژانیرو/ رویترز

پیروزی لولا داسیلوا بر ترامپ بزریل


لولا داسیلوا پس از اعلام نتایج انتخابات، در یک سخنرانی گفت که او یک کشور تقسیم شده را متحد خواهد کرد و اطمینان حاصل می کند که برزیلی ها "اسلحه هایی را که هرگز نباید به دست می گرفتند را زمین بگذارند" و در عین حال از همکاری بین المللی برای حفظ جنگل های آمازون و عادلانه تر کردن تجارت جهانی حمایت کرد.

لولا در ستاد انتخاباتی خود گفت: "من بر ۲۱۵ میلیون برزیلی حکومت خواهم کرد و نه فقط برای کسانی که به من رای دادند.. ما دوبرزیل نداریم بلکه ما یک کشور، یک مردم، یک ملت بزرگ هستیم."

ژائیر بولسونارو که پیشتر ادعاهایی درباره امکان تقلب در انتخابات مطرح کرده، پس از شکست انتخاباتی سکوت کرده و بر اساس گزارش رویترز تاکنون و در ساعات اولیه پس از اعلام نتایج انتخابات، با لولا داسیلوا تماس نگرفته و پیروزی او در انتخابات، تبریک نگفته است.

عملکرد بولسونارو در مدیریت همه گیری کرونا در برزیل و تلفات بالای مرگ های کرونایی در برزیل، مورد انتقاد طیف گسترده ای از مخالفان و منتقدان او قرار داشت. منتقدان می گویند بولسونارو تهدید کرونا را جدی نگرفته و با این کار شمار قربانیان همه گیری در برزیل بسیار بالا رفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج