adexo3
۱۴۲۳۹۰۳
۱۸۷۹
۱۸۷۹
پ

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

اشکان دژاگه عضوی از تیم قهرمان جوانان آلمان در یورو ۲۰۰۹ بود و توانست در خط هافبکی که اوزیل و کروس حضور داشتند، قهرمان اروپا شود.

ورزش سه: اشکان دژاگه روز گذشته تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و این هافبک خلاق ایرانی-آلمانی که سابقه بازی در تیم‌های فولهام، وولفسبورگ، هرتابرلین و ناتینگهام فارست حضور داشت و پس از آن در فوتبال ایران برای تیم‌های تراکتور و فولاد به میدان رفت اما همیشه همبازیان اشکان دژاگه برای فوتبالدوستان ایران بسیار جذاب بودند. ستارگان مطرحی که بسیاری از آنها هنوز مشغول بازی هستند و برخی از آنها مسیر جدیدی در زندگی را شروع کرده‌اند که حالا نگاهی به همبازیان او خواهیم داشت.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

ادین ژکو - ۱۰۴ بازی
اشکان و ژکو در ۱۰۴ بازی از فصل ۲۰۰۷/۰۸ تا نیم فصل ۲۰۱۰/۱۱ که مهاجم بوسنیایی راه منچسترسیتی در پی گرفت، همبازی بودند. دژاگه بیشتر از هر بازیکنی برای او خلق موقعیت کرده و در این آمار به‌خصوص، این دو نفر به صورت مشترک روی ۲۵ گل اثرگذاری مستقیم داشتند. آنها با هم همچنین قهرمان بوندسلیگای آلمان شدند و اشکان دژاگه با ثبت ۳ گل و ۶ پاس گل به تیمش کمک ویژه‌ای کرده بود.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

آندره آ بارزالی - ۶۹ بازی
این مرد ایتالیایی هم که در خط دفاعی مشهور یوونتوس عملکرد بسیار خصوصی داشت ولی پیش از آن، در وولفسبورگ همبازی اشکان دژاگه بود. او هم به مانند ادین ژکو در نیم فصل ۲۰۱۰/۱۱ مسیرش را از این تیم جدا کرد ولی او هم از نفراتی است که بیشترین سابقه بازی را در کنار او دارد و از چهره‌های خاصی است که با اشکان ارتباط نزدیکی داشته است.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

کوین پرنس بواتنگ - ۵۲ بازی
از زمانی که نوجوان بودند، این دو نفر با یکدیگر بزرگ شدند. هرتا برلین زیر ۱۷ سال اولین تیم مشترک آنها بود و پس از آن به ترتیب راهی تیم زیر ۱۹ ساله‌ها شدند و مدتی هم در تیم دوم هرتا برلین بازی کردند. اشکان و کوین در آن مدت به تیم زیر ۱۹ سال آلمان هم در یوروی جوانان دعوت شد و توانستند تا نیمه نهایی پیشروی کنند که واکنش‌های فوق‌العاده هوگو لوریس در برابر ضربات اشکان دژاگه باعث شد تا نتیجه بازی همان ۳-۲ باقی بماند و ژرمن‌های جوان از رسیدن به فینال ناکام بمانند. با گذشت زمان آنها به تیم هرتابرلین در فصل ۲۰۰۵/۰۶ رسیدند اما حضور در تیم اصلی چندان ادامه‌دار نبود و مسیر این دو نفر جدا شدند.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

ماریو مانژوکیچ - ۴۰ بازی
مهاجم کرواتی که سابقه حضور در تیم‌های میلان، یوونتوس، اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ را دارد، جانشین ژکو در ولفسبورگ بود و پس از اینکه به این تیم آمد به مدت ۲ فصل با اشکان همبازی بود. این دو نفر هماهنگی بسیار بالایی داشتند و اشکان پاس گل‌های زیادی را برای او آماده کرده بود که این موضوع باعث می‌شد تا همکاری این دو نفر، یک همکاری به‌خصوص باشد.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

جان آرنه ریسه - ۳۲ بازی
دژاگه با مدافع سابق لیورپول در فولام همبازی شده بود و این همکاری بیشتر از یک فصل طول نکشید اما با این حال، جان آرنه ریسه که پشت سر او حضور داشت، همکاری خوبی با اشکان داشت.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

دیمیتار برباتوف - ۳۰ بازی
او علاوه بر ریسه با آقای گل و یکی از خاص‌ترین مهاجم‌های تاریخ لیگ جزیره نیز هم تیمی بود. این دو نفر در فولام بازی‌های خاص و دلنوازی داشتند و اگر چه اهالی کرون کاتیج در این دوران، تحت تاثیر مسائل مدیریتی و کشمکش‌های الفاید و شهید خان بودند اما دیدند مثلث دژاگه-دمپسی-برباتوف کمی شرایط را برای آنها بهتر می‌کرد.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

مارتین استکلنبرگ -۱۲ بازی
گلر خاطره‌انگیز هلندی با قد بلندی که داشت، همیشه حتی پیش از اینکه به صورت رسمی از فوتبال خداحافظی کند، سوژه‌ای خاصی برای هواداران فوتبال بود. او در همان تیم فولام، سنگربان این تیم بود و دوران هم تیمی بودنشان چندان طولانی نبود.

این تصاویر را با دقت بیشتری ببینید!
مانوئل نویر درون دروازه، سامی خدیرا در مرکز زمین، مارکو مارین در سمت راست، مسوت اوزیل به عنوان یک هافبک شماره هشت، متس هوملس، ژروم بواتنگ و بندیکت هوودس در خط دفاع و از همه مهمتر تونی کروس در قلب زمین؛ مرور این نام‌ها شما را به یاد چیزی جز تیم ملی آلمان در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ نخواهد انداخت و مشخصا اشکان که بخشی از این تیم بود، سال‌های جوانی را در تیم‌های زیر ۲۱ سال و زیر ۱۹ سال آلمان می‌گذارند تا بخشی از مانشافت‌ها در مسیر قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ باشد اما ترجیحش پوشیدن پیراهن سفید رنگی بود که به جای عقاب درج شده روی لوگویش، یوزپلنگ ایرانی را در مرکز این پیراهن حک کرده بودند و اشکان به جای شماره ۹ با فونت مخصوص آلمانی‌ها، شماره ۲۱ تیم ملی ایران را به تن کرد.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

آنها همگی در پایان مسابقات جام ملت‌های زیر 21 سال اروپا در سال 2009 قهرمان یورو شدند و مدتی بعد بدون دژاگه و با تغییر سرمربی، قهرمان جهان شدند با این تفاوت بزرگ که دیگر خبری از حضور اشکان در آن جشن نبود.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

اشکان با هر کدام از این نام‌ها که مرور شد، بیش از 10 بازی همبازی بود و عضوی از این خانواده بود که نام‌های بسیاری از آنها هنوز به عنوان سرآمدان فوتبال جهان یاد می‌شود و می‌توان نوشت که اشکان در جهان‌های موازی، شاید اکنون قهرمان جام جهانی 2014 بود و شاید به مانند کروس هنوز در سطح اول فوتبال جهان می‌درخشید و شاید هم به مانند مسوت اوزیل، مدتی بود از فوتبال خداحافظی کرده بود.

دفترچه تلفن شگفت‌انگیز اشکان دژاگه

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج