adexo3
۱۴۲۱۰۲۳
۱۰ نظر
۱۷۵۹
۱۰ نظر
۱۷۵۹
پ

جمعیت ایران ۲۰ سال بعد چند نفر می‌شود؟

رئیس انجمن اموزش پزشکی ایران درباره آمارهای کهنسالی جمعیت در کشور گفت: به نظر می‌رسد که شرایط از قبل وخیم تر شده است. ما تا بیست سال دیگر نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت خواهیم شد و کشورهای اطرافمان هم همین میزان خواهند بود.

فارس: رئیس انجمن اموزش پزشکی ایران درباره آمارهای کهنسالی جمعیت در کشور گفت: به نظر می‌رسد که شرایط از قبل وخیم تر شده است. ما تا بیست سال دیگر نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت خواهیم شد و کشورهای اطرافمان هم همین میزان خواهند بود.

جمعیت ایران ۲۰ سال بعد چند نفر می‌شود؟

رئیس انجمن اموزش پزشکی ایران درباره آمارهای کهنسالی جمعیت در کشور گفت: به نظر می‌رسد که شرایط از قبل وخیم تر شده است. ما تا بیست سال دیگر نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت خواهیم شد و کشورهای اطرافمان هم همین میزان خواهند بود.

محمداسماعیل اکبری فوق تخصص غدد و سرطان و رئیس انجمن آموزش پزشکی ایران گفت: نباید از خط و خطوط جوانی جمعیت عبور کنیم و سیاست‌های دولتی و حاکمیتی در این عرصه کاملا دلسوزانه و تعبدی است که باید در میدان عمل هم نتیجه بدهد و همه اینها در تعامل با اساتید و پژوهشگران این عرصه عملیاتی می‌شود.

محمد اسماعیل اکبری، فوق تخصص غدد و سرطان و رئیس انجمن آموزش پزشکی ایران درباره آمارهای کهنسالی جمعیت در کشور مباحثی را مطرح کرد و گفت: در تحقیقی که از من به زودی قرار است منتشر شود همه آمارها و چارچوب‌ها مشخص شده و به نظر می‌رسد که شرایط از قبل وخیم تر شده است. ما تا بیست سال دیگر نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت خواهیم شد و کشورهای اطرافمان هم همین میزان خواهند بود.

وی در ادامه درباره مهمترین شاخص‌های جمعیتی گفت: نخستین شاخص میزان تولد یا بقای یک جمعیت است که این میزان برای کشور ما هر روز کمتر می‌شود، دومین شاخص ازدواج است که همین الان هم از نظر سن ازدواج بالا و به لحاظ عددی کمتر از قبل شده‌ایم. شاخص سوم مهاجرت است که نزدیک به شش میلیون مهاجر ما داریم که قطعا بزرگترین استراتژی کشورهای غربی برای تأمین نیازهای جمعیتشان مهاجرپذیری است و سیاست‌های ما برای جلوگیری از این مهاجرت‌ها هنوز مشخص نیست.

اکبری یادآور شد: شاخص دیگر بارداری است که از صد بارداری تعداد هشتاد بارداری به تولد منجر می‌شود و بقیه به دلائل مختلف سقط می‌شوند و در نهایت شاخص آخر مرگ است که ما امروزه در بین جوانان و سپس کودک و نوجوان مرگ و میر به دلیل تصادفات و مسائل دیگر سلامتی زیاد داریم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های مطلوب ستاد ملی جمعیت برای تشویق به فرزندآوری و دیگر سیاست‌های جمعیتی گفت: به لحاظ علمی و جایگاه اجتماعی هم افرادی که در این ستاد کار می‌کنند می‌بایست مورد وثوق و شناس مردم باشند تا قدرتمندانه بتوانند حرفشان را بزنند و مورد قبول قرار بگیرند.

اکبری با اشاره به اینکه نباید از خط و خطوط جوانی جمعیت عبور کنیم، گفت: سیاست‌های دولتی و حاکمیتی در این عرصه کاملا دلسوزانه و تعبدی است که باید در میدان عمل هم نتیجه بدهد و همه اینها در تعامل با اساتید و پژوهشگران این عرصه که کار علمی، پاسخ به ابهامات و پژوهشی می‌کنند اثربخش خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت تبلیغات دراین زمینه گفت: تبلیغات نباید تبدیل به ضد تبلیغ شود، هنوز اثر تبلیغات سوقبلی در جامعه در عرصه فرزندآوری دیده می‌شود و خیلی طول می‌کشد که ما با تبلیغات مناسب سیاست‌ها را در بین جامعه تغییر دهیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هرچه زودتربهتر

    • ناشناس

      همش جملاتِ تکراری ازآخرش نفهمیدیم چی شد

    • ناشناس

      30 میلیون ایرانی، 100میلیون افغانی، لبنانی، عراقی، یمنی ،پاکستانی....

    • ناشناس

      کجاش وخیم هس

    • ناشناس

      نود میلیون آره راست میگید از عید نوروز تا به حال از هر کوچه خیابان رد میشیم می‌بینیم چه آماری رو از دست می‌دهیم که اکثریت جوان هستند خدایا به دادمان برس

    • ناشناس

      آقای. اکبری. شما هم که به عنوان یک آدم تحصیل کرده داری آدرس غلط میدهی. تبلیغات باعث نمیشود مردم بیشتر بچه دار بشوند. از نظر من تبلیغات. آخرین چیزی هست که مردم به آن توجه میکنند. اول از همه هزینه های بچه مهم هست

    • ناشناس

      اگر ایرانخودرو وسایپا نباشند شاید جواب بده

    • خدا

      باهمین فرمون ؟؟؟ هیچی ازمون باقی نمیمونه !!!

    • مینولی

      پول نداریم از پس دو تا بر بیایم واسه چی بچه هامونو گرفتار دنیایی بکنیم‌که اخرش نفرین مون کنن

    • ناسناس

      نگران جمعیت فعلی باشین بیکاری وبی خانمان بودن و معیشت سخت خلاصه آقای دکتر فرزندآوری ایندش مهم تر هس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج