adexo3
۱۴۲۰۴۰۳
۳ نظر
۱۸۹۶
۳ نظر
۱۸۹۶
پ

لطیفی: نتوانستند پرسپولیس را پیروزی کنند اما تاج استقلال شد

واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به کنسرسیومی از بانک‌ها و یک هلدینگ پتروشیمی به یک سوژه داغ در یکی، دو هفته اخیر در فوتبال کشورمان بدل شده است.

روزنامه اعتماد: واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به کنسرسیومی از بانک‌ها و یک هلدینگ پتروشیمی به یک سوژه داغ در یکی، دو هفته اخیر در فوتبال کشورمان بدل شده است. عده‌ای این اتفاق را خوشایند این دو تیم می‌دانند و‌ بعضی‌ها به آینده خوشبین نیستند، چرا که اعتقاد دارند در گذشته هم سرخابی‌ها برای مدتی تحت مالکیت ارگان‌های دولتی بودند، اما بازهم‌ به‌ بدنه‌ ورزش‌ بازگشتند. البته با توجه به حساسیت‌های afc بعید به نظر می‌رسد در آینده بازهم شاهد اتفاقات گذشته باشیم. علی لطیفی یکی از پیشکسوتان استقلال که صراحت کلام خاصی دارد این‌بار به سوالات در خصوص انتقال مالکیت و بحث پیرامون این موضوع پاسخ‌های جنجالی داده که در ادامه می‌خوانید.

لطیفی: نتوانستند پرسپولیس را پیروزی کنند اما تاج استقلال شد

درباره انتقال مالکیت دو باشگاه بزرگ پایتخت نظر خود را بگویید.

من اعتقاد دارم این دو تیم خصوصی نشدند! به دلایل مختلف که به بعضی از آن می‌شود ورود کرد و به بعضی هم نه! خب afc به درستی برای خصوصی‌سازی ایراد گرفته بود و حالا اینها خصولتی شدند. شما وقتی به هلدینگ خلیج فارس نگاه می‌کنید در نهایت به این می‌رسید که مدیرانش همه دولتی هستند و فقط یک ماکتی از خصوصی‌سازی است! از طرفی کدام بانک ما خصوصی است که پرسپولیس را خریداری کردند؟ همه بانک‌ها دولتی هستند و زیرمجموعه بانک مرکزی به حساب می‌آیند.

این انتقال رخ داده حالا از نظر شما اتفاق مثبتی برای دو تیم رقم خورده یا خیر؟

در مجموع مثبت است.‌حداقل این دو تیم از آن فلاکت و بی‌پولی محض هرساله خلاص شدند. یک اتفاق مثبت دیگر اینکه تمام مدیران عامل می‌آمدند و انواع و اقسام اشتباهات و فساد هم داشتند و به راحتی می‌رفتند و پاسخگو هم نبودند. حداقل از این به بعد هرفردی بیاید باید به بالا‌دستی خودش در ظاهر هم که شده جوابگو باشد و این موضوع بسیار مهمی است. در کل قطعا کار مثبتی رخ داده اما از این‌ جهت گفتم خصولتی که بعدها مشکلی پیش نیاید، چون مسوولان afc که بچه نیستند و دیر یا زود‌متوجه یکسری از‌موضوعات می‌شوند.

صحبت از تغییر‌نام باشگاه استقلال است. در این باره چه نظری دارید؟

من با تغییر نام کاملا مخالفم. پرسپولیس شد پیروزی! خب در واقعیت نگرفت. حالا بماند بعضی‌ها در جهت تخریب این تیم می‌گویند پیروزی. بحث استقلال فرق می‌کرد که راحت‌تر پذیرفته شد، چون مصادف شد با انقلاب. یک تغییر رویه‌ای در تمام بخش‌ها شکل گرفت و در جامعه آن موقع علاقه‌مند به این موضوعات بودند که هرچه از دوره پهلوی است کنار گذاشته شود. به شکلی می‌شود گفت جوانان آن زمان‌هم همراهی کردند. منظورم نام تاج است وگرنه اسم‌اولیه این باشگاه دوچرخه‌سواران بود. الان دیگر اسم‌این دو تیم تغییرناپذیر است، اما پسوند را بخواهند اضافه کنند حق طبیعی آن مجموعه یا شرکت است و در همه جای دنیا هم‌همین است، مثلا هواپیمایی امارات آمد ورزشگاه آرسنال را ساخت و برای چند سال نام ورزشگاه آنها امارات است، چون تمام پول هزینه آن ورزشگاه را آن شرکت هواپیمایی داد . حالا اینها مالک هستند اما می‌خواهم بگویم به نام خلیج فارس خیلی علاقه دارم اگر فرض که می‌خواستند مثلا بگویند استقلال فرش‌فروشان خب من صد درصد مخالف بودم، اما خلیج فارس با توجه به اتفاقات پیرامون کشورمان نام بسیار قشنگی است.

نظر شما درباره کنار گذاشتن علی خطیر از مدیریت استقلال چیست؟

خطیر دوستم بوده و‌ هست. نکونام‌هم همین‌طور. اما می‌خواهم بگویم آمدن و رفتن خطیر برای من مهم نبوده و نیست! قبل‌تر هم آجرلو و فتح‌الله‌زاده مدیر بودند و رفتند که برای من مهم نیست. اما جزو‌ معدود افرادی هستم‌که به دعوت مدیران مختلف باشگاه نرفتم غیر از یکی، دوبار با همبازیان سابقم. نمی‌رفتم چون نمی‌خواستم‌نمک‌گیر مدیر شوم و آن وقت هرکاری می‌کردند، نمی‌توانستم انتقادی کنم. حالا خطیر یک آدم‌باسوادی است، آمد اما ما در تمام این سال‌ها هر مدیری آمد و رفت نه کارهای خوب‌شان را متوجه شدیم‌ و نه کارهای زشت و رانت‌ها‌ی‌شان را! چرا؟ چون یک باشگاه را تبدیل به یک‌مکان پنهانی برای خودشان می‌کردند! اما خطر اینجاست، بدون توهم توطئه بگویم در چند سال گذشته هروقت به لحاظ مدیریتی خوب بوده یا فنی شرایط خوبی داشته تغییر مربی یا مدیر داشته است. اما امیدوارم این‌بار تغییر مدیریتی به سمت زمین زدن استقلال نباشد و به سمت تقویت این تیم پیش برود.‌ چند سال پرسپولیس در صدر بود و هواداران استقلال ناراحت بودند و استراماچونی را همین خطیر آورد و با نوع فوتبالش و نتیجه هم رفته‌رفته خوب می‌شد با کاریزمای آن مربی انتظار می‌رفت که جایگاه پرسپولیس و استقلال عوض شود اما افرادی از طرف وزارت ورزش در هیات‌مدیره استقلال بودند و بدون اینکه بفهمیم‌چی شده استراماچونی از ایران فرار کرد! بعدها معلوم‌شد این کار ماموریت بعضی از آقایان بود! ‌وقتی تیم در شرایط خوب است این اتفاق رخ می‌دهد و در مدیریت استقلال یک ستون پنجمی بوده و آمده در زمانی تیم را ناامید کرده که همه ‌امیدوار بودند. امیدوارم این‌بار من بدبین بوده باشم . به شخص کار ندارم اما می‌گوید هیچ اتفاقی رخ نمی‌داد اگر این ۵ هفته هم تیم را زیر و رو نمی‌کردند. من می‌گویم خطیر بدترین مدیر دنیا و اعتقاد دارم در پاره‌‌ای از کارهایش رفاقت می‌کرد مثلاx را می‌آورد راس کار چون رفیقش بود. حالا شاید امینش بودند اما سر این موضوع از او ناراحتم.با این حال در این ۴۵ سال در همه بخش‌های مدیریتی هر زمان خواستند کسی را آوردند و بردند و اصلا کارشناسی صورت نمی‌گیرد! اما کاش این ۵ هفته هم صبر می‌کردند تا برای امثال من جای شک و شبهه به وجود نیاید‌.

صحبت از حضور بعضی از مدیران سابق یا مدیری مثل آذری در استقلال است. در این باره چه نظری دارید؟

تمام‌اینها که اسم‌شان‌را می‌شنویم‌خوب هستند اما بحث من این است، ابرام‌ چرخی را هم‌آوردند کارشناسی شود و اهداف را تشریح کنند و دیگر مثل گذشته نباشد و از لحظه ورود تا خروج بازخواست شود و تمام بحث‌های مالی و کاری خودش را شفاف‌سازی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      زیاد امیدوار نباشید. همین روزها نام و مکان تیم. تغییر می کنه ذ

    • اریایی

      پرسپولیس امتیاز داد ولی تن و جان نداد چون مرد بودن تا ابد هم پرسپولیس خواهد ماند

    • ناشناس

      .. فکرکردیم به استقلال می‌رسیم، دیدیم نشد، دردامان روس‌ها غش کردند، بطورکلی طرفداران «تاج» همیشه تاجی می‌مانند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج