۱۲۶۳۳۲۸
۸۵۰
۸۵۰
پ

حتما آرد حبوبات را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید

حبوات منبع غنی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و بسیاری از ریزمغذی‌ها هستند. متخصصان همواره توصیه می‌کنند حبوبات حداقل ۲ وعده در هفته مصرف شوند. در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن آرد حبوبات خواهیم پرداخت.

همشهری آنلاین: حبوات منبع غنی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده و بسیاری از ریزمغذی‌ها هستند. متخصصان همواره توصیه می‌کنند حبوبات حداقل ۲ وعده در هفته مصرف شوند. در کنار مصرف معمول حبوبات می‌توان از آرد آنها نیز به‌عنوان جایگزین آرد گندم یا ذرت استفاده کرد که یکی از مزایای این نوع آرد، عدم‌وجود گلوتن در آنهاست. در ادامه این مطلب به فواید عادت به خوردن آرد حبوبات خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از: 

تامین نیاز به پروتیین

آرد حبوبات مقدار پروتئین بیشتری نسبت به آرد گندم و ذرت دارد و می‌تواند در تامین نیاز بدن به پروتئین موثر باشد. نیاز روزانه بدن به پروتئین حداقل ۸/۰ گرم به ازای هر کیلوگرم وزن است که در مورد افراد فعال و ورزشکار به ۲ برابر می‌رسد. در این زمینه آرد عدس و نخود انتخاب مناسب‌تری هستند و می‌توان در انواع غذاها از آنها استفاده کرد.  

حتما آرد حبوبات را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید

پیشگیری از یبوست

فیبر، ترکیب اصلی در آرد حبوبات است. برای عملکرد صحیح روده‌ها و جلوگیری از یبوست لازم است روزانه حداقل ۲۵ گرم فیبر مصرف شود. از طرفی، فیبرها منبع تامین انرژی برای باکتری‌های سیستم گوارش هستند و در نتیجه فعالیت مطلوب این باکتری‌ها، روند جذب ریزمغذی‌ها بهبود پیدا می‌کند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد روند تخمیر آنها مرحله مهم فرایندهای بیولوژیک فلور روده‌ای است که در نتیجه واکنش‌های شیمیایی در روده، بعضی ترکیبات ضدالتهاب در بدن افزایش پیدا می‌کند. در کل، آرد حبوبات نسبت به مصرف معمولی حبوبات هضم راحت‌تری دارد و احتمال بروز مشکلات گوارشی و یبوست کاهش پیدا می‌کند.  

منبع انرژی روزانه

کربوهیدرات منبع تامین انرژی است و بهتر اینکه از منابع کربوهیدرات‌های پیچیده استفاده شود. برنج، حبوبات و غلات سبوس‌دار از منابع این کربوهیدرات ها محسوب می‌شوند.

بنابراین، عادت به خوردن حبوبات تاثیر سیرکنندگی دارد و می‌تواند انتخاب خوبی در رژیم غذایی کاهش وزن باشد. با مصرف آرد حبوبات می‌توان با کاهش احساس گرسنگی، انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره را نیز تامین کرد.  

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج